Taksit

Kyllä se nyt vaan niin on että mielestäni taksit tekevät hienoa työtä. taksi esimerkiksi tarjoaa mahdollisuuden sllaisille ihmisille jotka eivät jostain syystä itse pääse kulkemaan kauppaan, lääkäriin, kuntoutukseen tai kesämökille helpotuksen arkeen ja juhlaan.

Itse ajan taksia tosin maaseudulla mutta kuitenkin täälläkin sitä asiakaskuntaa riittää varsinkin silloin kun ei yleiset kulje ja täällä kulkee tosi harvoin.

Minä itse ainakin nautin työstäni kuljettaa erillaisia asiakkaita. Sinne joukkoon mahtuu niin monenlaista menijää että välillä oikein ihmettelen että mistä näitä oikein kuoriutuu. Mutta silti koitan itse ainakin palvella asiakkaita niin hyvin kuin mahdollista.

Ammatissahan rankinta on todellakin se että vaara on aina olemassa että itselleen sattuu jotain kun pyöritetään rahaa autossa ja on epämääräistä sakkia kyydissä. Mutta voihan se onnettomuus tulla vaikka siitä että rekka ajaa päin tai joku nuorison edusta uudella avobemarilla.

tässä työssä ei ole leipä mitenkään erikoisen leveä mutta toimeen tulee varsinkin renkinä kuten minä. En usko että isännätkään kovin leveätä elämää elää koska auton kulut kuitenkin pitää kuita jollain tavalla pois. Ja esim; polttoaine on hävytömän kallista ja sitä kuluu paljon. Sekä myös siivouskulut, kirjanpito kulut ja puhelin kulut pitää kuitata.

Kun olen nyt seurannut tätä palstaa niin oikein ottaa päähän tuo vantaa kohu en itse tiedä mistä se johtuu kun en ole siellä ajellut mutta kuitenkin jotenkin en vaan jaksa uskoa että kaikki kuskit iellä olisi mulkkuja tai muuten vaan v-mäisiä. Eiköhän se ole ihan yksilö kohtaista niinkuin muuallakin suomessa. mutta se vaan on tämä suomalaisen periaate ja luonteenpiirre että valitetaan vaan ja yleistetään mutta ei koskaan kiitetä tai muuten vaan kehuta. Tosin tuossa itsekkin nyt yleistin monesti olen kuullut kiitoksen ainakin silloin kun olen vuorossa niin työkavereilta kuin asiakkailta.

Ja sitten sitä asiaa en kyllä ymmärrä kun monet vetoaa siihen kuinka kovia nolla aivoja kuskit on kun niillä on vaan peruskoulu/kansakoulu pohja. Niin mitäs sitten? Kuitenkin ajokortti pitänyt käydä ajamassa ja luvat hommata (ainakin nykyään kurssittamalla) Kuka korkeasti koulutettu viitsisi ruveta ajamaan taksia jos on oman alan hommia tarjolla? Ja onhan niitä ylioppilaita myös tuolla kaupankassalla tai keskonvarastossa eikä siinä mitään ne hoitaa hommansa siellä me autossa. Ja eiköhän opiskeluun riitä että osaa lukea tiennimet ja matikkaa sen verta että osaa laskea oman palkan pois antaa vaihtorahat asiakkaalle ja niin pois päin.

Tai monestikko asiakkaana olet kehunut ruokakauppaa ja sen palveluita kun taas kuinka monesti olet lähtenyt kaupasta todella ärsyyntyneenä kun kassajono oli liian hidas ja perunat ei ollutkaan alennuksessa. ja myyjän vikahan se oli tietysti.

Välillä niin raivostuttaa se kun asiakas on niin oikessa vaikka ei oikeasti tiedä mistään mitään. koittaa neuvoa mittarin käytössä ja sn sellaista. Tai sitten kun kärtätää koko ajan alennuksia. Ettehän te mene viinakauppaankaan ja sano myyjälle että minä maksan tästä vaan 8euroa jos tuotteen hinta on 10euroa. tai baarissa pyydä tuoppia 2euroon jos hinta on 5euroa. Te maksatte sen siellä ihan kiltisti joten maksakaa myös matkanne koska siinä on monen ihmisen leipä. Miltä sinusta tuntuisi jos joku ottaisi sinun kuukausi palkasta vaikka 30% pois ihan vaan sen takia kun ei huvita maksaa.

Anteeksi kaikille tälläinen pitkä avautuminen. Mutta hyvää syksyä kaikille taksimiehille ja naisille sekä iloisille asiakkaille ja jaksamista sinne vantaalle tän kaiken päänaukomisen keskelle.

17

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osa-aikataksimies

      Kiitos kirjoituksestasi. Harvinainen poikkeus näillä sivuilla. Omat kokemukseni ovat aivan samanlaisia, todellisen avun tarpeessa olevien ihmisten kiitos lämmittää monta päivää.
      Yksinäisten vanhusten sairaalakäynnit esim. kun taksikuski taluttaa asiakasta osastolta toiselle keskussairaalassa ja joskus toimii itseasiassa asiakkaansa edunvalvojana ja asiain hoitajana. Se kiitos, minkä siitä saa ("En tiedä miten olisin selvinnyt, jos et olisi ollut mukana") saa kyllä tipan silmään. Hgin ja Vntaan taksithan kertovat usein näillä sivuilla että he eivät edes halua ajaa Kela-kyytejä - no se kertoo siitä kuinka erilaisissa olosuhteissa taksitkin työtään tekevät. Jos saisin valita ajaisin pelkästään Kela-kyytejä. Voimia ja työn iloa kuitenkin kaikille takseille, olipa sitten kyydissä juoppoja tai muutoin vajaakuntoisia.

      • Pirssimiekkonen (alkup.)

        Juuri siksi tuo kirjoitus oli hyvä, että se oli sellaisen kirjoittama, jolla on kokemusta taksista, kuljettajana. 99 % tänne kirjoittavista eivät ole taksia koskaan ajaneet, kenties kännipäissään käyttäneet ja silloinkin, luoja paratkoon, joutuneet jonottamaan kenties klo 4 aamuyöllä humalassa taksijonossa. "Luvat vapaaksi, kun ei palvelu pelaa" ja muuta skeidaa.


      • asakas (alkuperäinen)
        Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:

        Juuri siksi tuo kirjoitus oli hyvä, että se oli sellaisen kirjoittama, jolla on kokemusta taksista, kuljettajana. 99 % tänne kirjoittavista eivät ole taksia koskaan ajaneet, kenties kännipäissään käyttäneet ja silloinkin, luoja paratkoon, joutuneet jonottamaan kenties klo 4 aamuyöllä humalassa taksijonossa. "Luvat vapaaksi, kun ei palvelu pelaa" ja muuta skeidaa.

        LUVAT HETI VAPAAKSI!röyh


      • ratissa nainen
        Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:

        Juuri siksi tuo kirjoitus oli hyvä, että se oli sellaisen kirjoittama, jolla on kokemusta taksista, kuljettajana. 99 % tänne kirjoittavista eivät ole taksia koskaan ajaneet, kenties kännipäissään käyttäneet ja silloinkin, luoja paratkoon, joutuneet jonottamaan kenties klo 4 aamuyöllä humalassa taksijonossa. "Luvat vapaaksi, kun ei palvelu pelaa" ja muuta skeidaa.

        Ihanaa että joku joka oikeasti tietää näistä asioista kirjoittaa näin näille sivuille. Tosiaan suurinosa jotka täällä kirjoittelevat eivät ole koskaan istuneet taksin ratin takana. Itse ajelen nykyään vain viikonloppuisin ja vain vanhuksia ja vammaisia, mutta niissä ajoissa saa melkein aina kiitosta sittä kuinka auttaa asiakasta. Monestikkaan meidän asiakkaat eivät pärjäisi ilman kuljettajan apua esim kaupassa käynnissä tai vaikka ihan ystäviensä luokse menemisess.

        Minusta monen joka täällä kirjoittaa juuri tuota että "luvat vapaiksi koska palvelu ei pelaa" pitäisi paremminkin kiittää meitä kuljettajia, jotka oikeasti autamme vahäosaisia tässä maassa reilusti ennenmän kun mitä he ovat itse koskaan auttaneet.


      • Pirssimiekkonen (alkup.)
        ratissa nainen kirjoitti:

        Ihanaa että joku joka oikeasti tietää näistä asioista kirjoittaa näin näille sivuille. Tosiaan suurinosa jotka täällä kirjoittelevat eivät ole koskaan istuneet taksin ratin takana. Itse ajelen nykyään vain viikonloppuisin ja vain vanhuksia ja vammaisia, mutta niissä ajoissa saa melkein aina kiitosta sittä kuinka auttaa asiakasta. Monestikkaan meidän asiakkaat eivät pärjäisi ilman kuljettajan apua esim kaupassa käynnissä tai vaikka ihan ystäviensä luokse menemisess.

        Minusta monen joka täällä kirjoittaa juuri tuota että "luvat vapaiksi koska palvelu ei pelaa" pitäisi paremminkin kiittää meitä kuljettajia, jotka oikeasti autamme vahäosaisia tässä maassa reilusti ennenmän kun mitä he ovat itse koskaan auttaneet.

        Mutta sen verran täytyy tietysti sanoa tuohon vähäosaisten auttamiseen, että totta kai autetaan, se on meidän työtämme, ja meille siitä maksetaan. En minäkään sitä rupeaisi ilmaiseksi tekemään....


      • hienot ihmiset
        ratissa nainen kirjoitti:

        Ihanaa että joku joka oikeasti tietää näistä asioista kirjoittaa näin näille sivuille. Tosiaan suurinosa jotka täällä kirjoittelevat eivät ole koskaan istuneet taksin ratin takana. Itse ajelen nykyään vain viikonloppuisin ja vain vanhuksia ja vammaisia, mutta niissä ajoissa saa melkein aina kiitosta sittä kuinka auttaa asiakasta. Monestikkaan meidän asiakkaat eivät pärjäisi ilman kuljettajan apua esim kaupassa käynnissä tai vaikka ihan ystäviensä luokse menemisess.

        Minusta monen joka täällä kirjoittaa juuri tuota että "luvat vapaiksi koska palvelu ei pelaa" pitäisi paremminkin kiittää meitä kuljettajia, jotka oikeasti autamme vahäosaisia tässä maassa reilusti ennenmän kun mitä he ovat itse koskaan auttaneet.

        Voi että te taksit ootte naiveja.
        Oikein pahaa tekee kuinka te jeesustelette tällä palstalla. Anna olla kun olen teidän kyydissä pienessä sievässä ja on maksun aika eikä heti löydy rahaa, niin jo ollaan soitamassa poliisia ja kyynelkaasu kädessä haukutaan paskaksi ja pummiksi.Täälä palstalla talutetaan mummoja sairaalassa,voi v..tu.LUVAT VAAPAAKSI,jotta saataisiin oikeasti palvelua.voi helvetti teitä tolppa h..moja.


      • tässä näin
        hienot ihmiset kirjoitti:

        Voi että te taksit ootte naiveja.
        Oikein pahaa tekee kuinka te jeesustelette tällä palstalla. Anna olla kun olen teidän kyydissä pienessä sievässä ja on maksun aika eikä heti löydy rahaa, niin jo ollaan soitamassa poliisia ja kyynelkaasu kädessä haukutaan paskaksi ja pummiksi.Täälä palstalla talutetaan mummoja sairaalassa,voi v..tu.LUVAT VAAPAAKSI,jotta saataisiin oikeasti palvelua.voi helvetti teitä tolppa h..moja.

        Ai sä päätit sitten tässä kohtaa tekeytyä asiakkaaksi:) Heitä voltti ja siirry seuraavaan aiheeseen morkkaamaan.

        Tietämättömille asiakkille tiedoksi, että edellinen vastaaja terrorisoi kirjoituksillaan tätä palstaa liki jokaisessa aiheessa. Siksi vastasin edellisellä tavalla.


      • sensuuri kalle
        tässä näin kirjoitti:

        Ai sä päätit sitten tässä kohtaa tekeytyä asiakkaaksi:) Heitä voltti ja siirry seuraavaan aiheeseen morkkaamaan.

        Tietämättömille asiakkille tiedoksi, että edellinen vastaaja terrorisoi kirjoituksillaan tätä palstaa liki jokaisessa aiheessa. Siksi vastasin edellisellä tavalla.

        ai sä päätit että tästä ei saa keskustella.Tietämättömille tiedoksi täällä tämä sama kaveri yrittää estää kaikaen keskustelun,joka liittyy vantaan takseihin ja kritisoi takseja.Kiitos sinulle senkin sensuuuri pelle.


      • tajuaa....
        sensuuri kalle kirjoitti:

        ai sä päätit että tästä ei saa keskustella.Tietämättömille tiedoksi täällä tämä sama kaveri yrittää estää kaikaen keskustelun,joka liittyy vantaan takseihin ja kritisoi takseja.Kiitos sinulle senkin sensuuuri pelle.

        Kyllä jokainen tajuaa mitä sinä yrität, olet jo vitsi sinänsä.

        Minä en keskustelua yritä estää, edes vantaan takseista mutta sinun tyylisi ei täytä keskukstelun alkeellisimpiakaan kriteerejä. Sinun mielestäsi keskustelu on huutamista ja toisten haukkumista. Arvostelu on erikseen, jos siihen on aihetta mutta haukkuminen ja mollaaminen ei aloita ikinä asiasta minkäänlaista keskustelua. Sinulla ei edes ole tarkoitus keskustella asiasta vaan haukkua ja mollata toisia.


      • krirtallipallo
        tajuaa.... kirjoitti:

        Kyllä jokainen tajuaa mitä sinä yrität, olet jo vitsi sinänsä.

        Minä en keskustelua yritä estää, edes vantaan takseista mutta sinun tyylisi ei täytä keskukstelun alkeellisimpiakaan kriteerejä. Sinun mielestäsi keskustelu on huutamista ja toisten haukkumista. Arvostelu on erikseen, jos siihen on aihetta mutta haukkuminen ja mollaaminen ei aloita ikinä asiasta minkäänlaista keskustelua. Sinulla ei edes ole tarkoitus keskustella asiasta vaan haukkua ja mollata toisia.

        kerro muillekin kuka tämä yksi ainoa ihminen täällä haluaa esim:taksiluvat vapaaksi.molopää.


      • hienot ihmiset kirjoitti:

        Voi että te taksit ootte naiveja.
        Oikein pahaa tekee kuinka te jeesustelette tällä palstalla. Anna olla kun olen teidän kyydissä pienessä sievässä ja on maksun aika eikä heti löydy rahaa, niin jo ollaan soitamassa poliisia ja kyynelkaasu kädessä haukutaan paskaksi ja pummiksi.Täälä palstalla talutetaan mummoja sairaalassa,voi v..tu.LUVAT VAAPAAKSI,jotta saataisiin oikeasti palvelua.voi helvetti teitä tolppa h..moja.

        "ANNA OLLA KUN OLEN TEIDÄN kyydissä pienessä sievässä ja on maksun aika eikä heti löydy rahaa, niin jo ollaan soitamassa poliisia ja kyynelkaasu kädessä haukutaan paskaksi ja pummiksi"

        Hetkinen missä päin suomea näin tehdään? Ja jos sun asenteet ovat taksissa samanlaiset kuin täällä palstoilla enpä kuule ihmettele yhtään miksi sulle niin tehdään. Ei siis millään pahalla.

        Mutta yleisesti ottaen täällä maaseudulla ei niin tehdä tai jos tehdään niin se on joku poikkeustapaus kuski jolla on huonopäivä tai yö.

        Ja vaikka yksi taksikuski ajaisikin autoaan kännissä niin ei kaikki aja. Ja jos jollain paikkakunnalla ei taksipalvelu ole mieleistäsi niin kannattaisko tilata se kyyti muualta. halvemmalla et pääse mutta saatatpa saada mieleistäsi palvelua.


    • Jartsa71

      Tosiaan kerrankin asiallinen kirjoitus alan ammattilaiselta. Tälläkin palstalla suurin osa kirjoituksista on toisten haukkumista ja asiatonta paskaa. Hieno kirjoitus, vaikka sisältääkin aivan uskomattoman määrän kirjoitusvirheitä; esim. puhelin kulut= puhelinkulut, kuukausi palkka= kuukausipalkka, itsekkin= itsekin jne.

      • Anteeksi noi kirjoitusvirheet joita minulle tulee yhtenään. tosin minäkin tätä hommaa teen peruskoulu/ammattikoulu pohjalta että ei voi paljoa vaatia. Heh.

        Olisi hyvä ku kaikki kirjoittelisi omalla rekisteröidyllä nimimerkillä niin ei ainakaan tulisi epäselvyyksiä että kirjoittaako joku usealla nickillä.

        Ja kiva että jotkut on oikeesti jaksanut lukea koko jutun.


    • <<<<

      JOS ITTE AJAISI TAKSIA < NIIN VW-PIKKUBUSSIA.MERSUA.FORDIA.LANCIAA.TOYOTAA.HONDAA.NISSANIA.MAZDAA JA OPELIA JA SITTEN VIELÄ W123-124 KORISIA MERSUJA JA SITTEN FORDIA

      • joguduulis

        liittyy tällä palstalla mihinkään.


      • asiantuntija
        joguduulis kirjoitti:

        liittyy tällä palstalla mihinkään.

        Liittyy se aito ja oikea vantaaalainen kerto kantansa.Niiden johtajat tai tarkastaja voi kohta suomentaa sen tänne.Tässä näet kuinka pihalla ne on.


      • Divana
        asiantuntija kirjoitti:

        Liittyy se aito ja oikea vantaaalainen kerto kantansa.Niiden johtajat tai tarkastaja voi kohta suomentaa sen tänne.Tässä näet kuinka pihalla ne on.

        Hyvin kirjoitettu pulinan aloittajalta. Olet oman alasi löytänyt. Onnea jatkossakin. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe