Tätä meidän kirjoittelua täällä, lestadiolaiset paheksuvat "seläntakana puhumisena", mutta moniin tragedioihin johtanutta perätöntä pahanpuhumista omiensa keskuudessa, he eivät paheksu.
Miksi juoruaminen ei ole syntilistalla?
10
423
Vastaukset
- tarkoitus pyhittää
keinot.
- hyvistäkin
ihmisistä.
Jokainen vl- on epäilyksen alainen, joka asiasta, jos ei sitä voi julkisesti, seurakunnan edessä muuksi muuttaa. Jatkuvasti. - ok.asia,
toisista välittäminen, toisen tukeminen, rohkaisu, on uskonnollisuuden kautta kääntynyt itseään vastaan..
- korvike.
SRK on synnillistänyt elokuvat, "iltamat", musiikin, television ja kaiken muunkin sellaisen, mikä saattaa etäännyttää taivasikävästä joten rinnalle on tullut vl-yhteisössä niin suosittu juoruiluviihde.
- lähimmäisen
huolenpidoksi. Se on silloin vieläkin pahempi synti.
- Perkelekin osaa rakastaa
lähimmäisen kirjoitti:
huolenpidoksi. Se on silloin vieläkin pahempi synti.
- itseltäsi
Koska syntilista on vain sinun päässäsi.
- acim lai nen
Koska vanhoillislestadiolaisuudessa uskotaan seurakuntaepäjumalaan eikä niinkään Jumalaan, kontrolloidaan ketkä palvelevat vanhoillislestadiolaisten jumalaa. Juoruaminen on luonnollinen osa tällaista kontrollia. Muistan itse kun vielä asuin Suomessa tapauksen että joku vl-vanhempien poika oli hankkinut korvakoruja käyttävän tyttöystävän. Tämä tyttöystävä tiedettiin "uskottomaksi" tällä perusteella. Sairaalloisen epäkypsää hengellisessä mielessä.
- puhelinlaskuja
siksi, että kotona oleva äitimme istui päivät pitkät juoruamassa vl-naisystäviensä kanssa puhelimessa.
- minä oon
ollu seurakuntapäivillä ja siellä kyllä tehtiin selväks, että juoruaminen on syntilistalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710772
- 1276893
- 955553
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324830- 404114
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303569- 613434
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323362Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192794- 542559