Käännösapua?

Aattakee

Hei,
Kuinka sanotaan tämä seuraava lause espanjan kielellä?:
"Olette minulle niin rakkaita, jäätte sydämeeni ikuisesti"

Olen ymmärtänyt, että molemmat, sekä amado että querido tarkoittavat rakasta? Onko noilla jokin ero?

Ja onko corazon siis tuohon sopiva sydän sana?

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista kaikille! Toivottavasti joku jaksaa hölmöä auttaa.

Ps. Tarvitsisin tekstin mahdollisimman tarkkaan ja oikein, koska tämä tulee tatuointiin. En todellakaan tiedä ketään muuta, keltä kysyisin ja pyytäisin apua, toivottavasti joku espanjaa oikeasti osaava nyt auttaisi tuon lauseen kääntämisessä :)

Mukavaa syksyä kaikille!

20

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten

kysyä myös espanja.org -keskustelupalstalta, siellä pitäisi olla paljon espanjantaitoisiakin. Itse en valitettavasti osaa auttaa, kun on vasta alkeet opiskeltuna :)

• vaativat

jo täydellistä kielitaitoa ja maan olojen tuntemusta joten buonas noches

• sanasta sanaan

Sois muy queridos para mi,quedareis para siempre en mi corazon.

"Olette hyvin rakkaita minulle,jäätte ikuisesti sydämeeni"

• LaLoLa

Olette minulle niin rakkaita, jäätte sydämeeni ikuisesti
      Sois muy queridos para mi, estareis siempre en mi corazon.

• Aksentit puuttuu

Sois muy queridos para mí, estaréis siempre en mi corazón.

Ja jos nämä rakkaat ovat kaikki naisia, niin ...queridas...

• on?
        Aksentit puuttuu kirjoitti:

Sois muy queridos para mí, estaréis siempre en mi corazón.

Ja jos nämä rakkaat ovat kaikki naisia, niin ...queridas...

Estar --- Olla
        Quedar -- Jäädä

• els
        on? kirjoitti:

Estar --- Olla
        Quedar -- Jäädä

Samaa mieltä kanssasi. Mielestäni tulisi käyttää verbiä quedar tässä tapauksessa.

• Tiburón
        els kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi. Mielestäni tulisi käyttää verbiä quedar tässä tapauksessa.

konkreettiselta tässä yhteydessä, minun mielestäni.

• els
        Tiburón kirjoitti:

konkreettiselta tässä yhteydessä, minun mielestäni.

Eikö ole aika konkreettista tatuoida ko. lause itseensä ? Siksi käyttäisin quedar verbiä, mutta tietty makuasia.

• sara

olen asunut teneriffalla jo15v. toimin tulkkina 6 kielelle¨, joten luulen osaavani auttaa... lause ei ole maailman monimutkaisempiakaan. eli kaikki voidaan aina sanoa monella tavalla , kuten suomen kielessäkin, mutta riippuen tilanteesa ja paikasta kunte sulla on tatuoinnista niin silloin se on tehtävä yksinkertaisesti ja hiukan runoillan mielestäni. laittaisin lauseen seuraavalla tavalla jos itse tatuoisin sen ihooni: os quiero a todos, estarais en mi corazon para siempre. tai os amo a todos, estarais en mi corazon eternamente. viimeinen vaihtoehto on syvällisempi enämmänkin todellista rakkautta... querer on rakastaa/pitää, amar /rakastaa

• Saritisima

Mitä on muuten tuo "estarais" tekstissäsi? Toistat sen jopa kaksi kertaa, joten oletan sen olleen tahallinen erhe eikä pelkkä lapsus.

Aksentit puuttuvat myös:
        Os quiero/amo a todos, estaréis en mi corazón eternamente/para siempre.

Suomen kielesi on myös todella huolimatonta.

Terveiset toiselta vain 36v. maassa asuneelta... chicharreralta.

• sara
        Saritisima kirjoitti:

Mitä on muuten tuo "estarais" tekstissäsi? Toistat sen jopa kaksi kertaa, joten oletan sen olleen tahallinen erhe eikä pelkkä lapsus.

Aksentit puuttuvat myös:
        Os quiero/amo a todos, estaréis en mi corazón eternamente/para siempre.

Suomen kielesi on myös todella huolimatonta.

Terveiset toiselta vain 36v. maassa asuneelta... chicharreralta.

Hei,
        Kiitos rakentavastakritiikistäsi. Totta, että suomeni oli huolimatonta, mutta sitä ei edes pyydetty kääntämään.
        Siksi toiseksi olen opiskellut intensiivisesti espanjalaisessa instituutissa (päivitystä)todistukseni saatuani espanjan opetus- ja koulutusministeriöstä, joka on Técnico Superior de Finanzas e Administración especialidad séctor bancario eli en ole virallinen kielenkääntäjä, mutta joudun käyttämään teknillistä sanastoa työssäni (kirjanpito-, verotus-, notaari -, tai muissa kaupallisissa tai markkinoinnin alalla).
        Nyt tuli valitettavasti omaa markkinointia, mutta tapaamani ihmiset ovat kehoittaneet kertomaan koulutuksestani, koska monet tarvitsevat ko. asioissa apua. Colegio de Economistas on koulukuntani.
        Surullinen totuus on että pitäisi lukea enemmän suomalaista kirjallisuutta, jotta ei äidinkieli ruostuisi.
        Kirjoittelin lisäksi eilen työn lomassa, joten en kiinnittänyt huomiota suuremmin korostuksiin jne. pidän virheiden korjauksesta, ne ovat ainoat jotka opettavat.
        Ja yksi asia... niiden kahden lauseen välissä oli tai-sana... eli siiná oli 2 eri tavalla sama asia... ei toistoa... et varmaan huomannut ko.sanaa... mutta toivottavasti kysyjä on saanut asiansa selville...
        Pikku seikka vielä, en tiedä montako kieltä hallitset hyvin-erinomaisesti... välttävä-tyydyttävä ei ole niin erikoinen asia, mutta hallitsen kaupallisen suomen, englannin, saksan, ruotsin ja espanjan...
        Jos minun suomen kieleni oli huolimatonta... niin sinusta saa aika tylyn kuvan tavasta jolla annoit palautetta... mutta onneksi maailmalla kovettuu, joten otin positiivisesti palautteesi. Kaunista loppukesää ja alkusyksyä...

• Saritisima
        sara kirjoitti:

Hei,
        Kiitos rakentavastakritiikistäsi. Totta, että suomeni oli huolimatonta, mutta sitä ei edes pyydetty kääntämään.
        Siksi toiseksi olen opiskellut intensiivisesti espanjalaisessa instituutissa (päivitystä)todistukseni saatuani espanjan opetus- ja koulutusministeriöstä, joka on Técnico Superior de Finanzas e Administración especialidad séctor bancario eli en ole virallinen kielenkääntäjä, mutta joudun käyttämään teknillistä sanastoa työssäni (kirjanpito-, verotus-, notaari -, tai muissa kaupallisissa tai markkinoinnin alalla).
        Nyt tuli valitettavasti omaa markkinointia, mutta tapaamani ihmiset ovat kehoittaneet kertomaan koulutuksestani, koska monet tarvitsevat ko. asioissa apua. Colegio de Economistas on koulukuntani.
        Surullinen totuus on että pitäisi lukea enemmän suomalaista kirjallisuutta, jotta ei äidinkieli ruostuisi.
        Kirjoittelin lisäksi eilen työn lomassa, joten en kiinnittänyt huomiota suuremmin korostuksiin jne. pidän virheiden korjauksesta, ne ovat ainoat jotka opettavat.
        Ja yksi asia... niiden kahden lauseen välissä oli tai-sana... eli siiná oli 2 eri tavalla sama asia... ei toistoa... et varmaan huomannut ko.sanaa... mutta toivottavasti kysyjä on saanut asiansa selville...
        Pikku seikka vielä, en tiedä montako kieltä hallitset hyvin-erinomaisesti... välttävä-tyydyttävä ei ole niin erikoinen asia, mutta hallitsen kaupallisen suomen, englannin, saksan, ruotsin ja espanjan...
        Jos minun suomen kieleni oli huolimatonta... niin sinusta saa aika tylyn kuvan tavasta jolla annoit palautetta... mutta onneksi maailmalla kovettuu, joten otin positiivisesti palautteesi. Kaunista loppukesää ja alkusyksyä...

Toivottavasti tällä kertaa menee perille.
        ESTREÍS eikä "estarais", jonka toistat kaksikin kertaa!
        Onnittelut "técnico superiorille" (formación profesional), jolla huolimatonta kielitaitoa näyttää riitävän (ja itsekehua).

• Estresado
        Saritisima kirjoitti:

Onnittelut "técnico superiorille" (formación profesional), jolla huolimatonta kielitaitoa näyttää riitävän (ja itsekehua).

No, varmaankin silkka painovirhe.

Ja onko sillä edes väliä, ketjun aloitushan on ilmiselvä provo. Näitä hupaisia tatuointilausekäännöspyyntöjä ilmaantuu vähän väliä tuonne kielet ja käännökset -palstalle.

• sara
        Saritisima kirjoitti:

huh, huh... no onneksi ei monta noin tympeää tyyppiä ole saarella... vaikka koulusivistys on tärkeää, niin sitäkin oleellisempaa on sydämen sivistys. En keskustele ihmisten kanssa joilta en opi mitään. Eli hyvää jatkoa. Adios hasta siempre.

• näin :
        sara kirjoitti:

huh, huh... no onneksi ei monta noin tympeää tyyppiä ole saarella... vaikka koulusivistys on tärkeää, niin sitäkin oleellisempaa on sydämen sivistys. En keskustele ihmisten kanssa joilta en opi mitään. Eli hyvää jatkoa. Adios hasta siempre.

"Kannattaa kysyä myös espanja.org -keskustelupalstalta, siellä pitäisi olla paljon espanjantaitoisiakin."

-- tämä lause sai minut naurun partaalle, tuolla saitillahan nimenomaan on espanjankielitaidottomat suomalaiset. Seurustelevat virtuaalisesti, syövät soppaa ja heittävät petankkia. Ja taatusti suomalaisessa seurassa!

• sara
        näin : kirjoitti:

"Kannattaa kysyä myös espanja.org -keskustelupalstalta, siellä pitäisi olla paljon espanjantaitoisiakin."

-- tämä lause sai minut naurun partaalle, tuolla saitillahan nimenomaan on espanjankielitaidottomat suomalaiset. Seurustelevat virtuaalisesti, syövät soppaa ja heittävät petankkia. Ja taatusti suomalaisessa seurassa!

Valitettavasti en koskaan ole harrastanut ko.peliä, ystäväpiirini koostuu paria suomalaista (vuosia jo asuneita saarella) lukuunottamatta kaikkialta muualta, paitsi suomesta... mutta suosittelen sivua, jos joku asiakas tiedustelee. Kiitos vinkistä. En anna tämän jälkeen palautusta, joten minulle ei ainakaan kannata kirjoitella. la niña...

• Saralla
        sara kirjoitti:

Valitettavasti en koskaan ole harrastanut ko.peliä, ystäväpiirini koostuu paria suomalaista (vuosia jo asuneita saarella) lukuunottamatta kaikkialta muualta, paitsi suomesta... mutta suosittelen sivua, jos joku asiakas tiedustelee. Kiitos vinkistä. En anna tämän jälkeen palautusta, joten minulle ei ainakaan kannata kirjoitella. la niña...

isot sieraimet kun noin paljon mahtuu palkokasveja.

• la niña estupidita
        sara kirjoitti:

"...koostuu paria suomalaista (vuosia jo asuneita saarella)lukuunottamatta kaikkialta muualta, paitsi suomesta...".

• espanjassa

lue tekstisi uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      549
      7182
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      327
      2705
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2038
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1244
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1203
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1149
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1016
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      992
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      971
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe