Raskaus vai akne?

Vauvaa suunnitteleva

Hei,

tietääkö kukaan onko olemassa mitään lääkettä, jota raskausaikana voi akneen syödä? Vai onko sitä vaan tehtävä valinta vauva ja akne tai ei vauvaa ja hyvä iho lääkkeellä? Käytössä tällä hetkellä antibiootti, sitä ennen e-pillerit, sitä ennen Roaccutan x 3. Mikään noistahan ei käy, jos vauvaa odottaa.

7

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esim. acneen

      käyt. antibiootteja ei suositella raskausaikana, eli ei ainakaan mitään oraalisesti käytettävää.

      • kun harmillista

        Sitten pitää vaan olla rupikonna jos vauvanteossa tärppää. :/


    • ~Minja

      En tiedä onko akneen lääkitystä raskaana olevalle, mutta olen muutaman kerran sattunut lukemaan jutun jossa kerrotaan raskauden parantaneen ihon. Ehkä siis mietit tuota aivan suotta..=)

    • Uncut

      voivat hyvinkin saada raskausaikana ihon sädehtimään terveenä. Joidenkin akne on parantunut pysyvästi raskauden jälkeen ja joillekin se taas palaa, kun hormonit on normaalilla tasolla. Sitten taas jotkut hyväihoiset voivat saada raskausajan aknen. Tälläisistä tulee ekana mieleen Kristiina Komulainen, joka silti oli juontamassa Voicea, vaikka naamassa oli isojakin finnejä.

      Joitain antibiootteja voi kai syödä, mutta niiden vaikutuksesta sikiöön ei voida olla täysin satavarmoja. Useita ulkoisia voiteita voi käyttää, jos edes vähän auttaisi.

    • kohtalotoveri 77

      Minulla oli sama tilanne, kuin sinulla. Pillereiden lopettamisen jälkeen ihoni huononi entisestään tosi paljon. Mutta, kun ikää on jo 31 niin ei enää voinut odottaa josko sitä myöhemmin hankkisi lapsia. Ikäväkseni saimme todeta, että olemme lapsettomia ja joudumme turvautumaan lapsettomuushoitoon saadaksemme perheenlisäystä.

      Jos todella haluat lapsia, niin elä odota, koska koskaan ei tiädä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tsemppiä ratkaisuusi!

      • ^^^^

        Hei!

        Minulla on iho ollut todella hyvä molemmissa raskauksissa. Ihan alkuvaiheessa näppylät lisääntyivät mutta sitten katosivat kokonaan.

        Reseptillä saatavaa Skinoren voidetta voi käyttää raskaus- ja imetyaikoina.


      • 32-vuotias raskautta suunni...
        ^^^^ kirjoitti:

        Hei!

        Minulla on iho ollut todella hyvä molemmissa raskauksissa. Ihan alkuvaiheessa näppylät lisääntyivät mutta sitten katosivat kokonaan.

        Reseptillä saatavaa Skinoren voidetta voi käyttää raskaus- ja imetyaikoina.

        Skinorenia minunkin ihotautilääkärini suositteli raskausajan hoidoksi, koska kuulemma hyvin todennäköistä on, että akne pahenee raskausaikana. Höh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe