Heips!
Meidän 1v 8kk tyttö herää hyvin tarkasti klo. 2 yöllä. Itkee raivokkaasti. Ei rauhoitu syliin... Hiukan ilmavaivoja näillä yöllisillä huudoilla.
Päivällä tyttö on iloinen ja nauravainen. Vatsa toimii normaalisti (ei ripulia).
Olen yrittänyt pois sulkea muut itkun aiheuttaja lukuun ottamatta allergioita.
Kauran olen jättänyt pois jo 1v ikäisenä kun huomasin sen itkettävän öisin. Puuro on meilllä nyt vehnä-, ruis- tai riisipuuroa.
Maitoa olen hiukan epäillyt muutta kun ei vatsa löysällä. Vai onko teillä jollakin ilmennyt pelkkiä ilmavaivoja ja yö itkuja?
Toivottavsti johtuu vain puhkeavista hampaista. Kuitenki täällä jo hulestuneita kun yöllä 2h tyttö tosi itkuinen. Ja jatkunut jo kuukauden päivät.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Tai löytyisikö vinkkejä olon helpottamiseen?
Neuvolassa ohjattiin vain tarkkailemaan tilannetta!
Raikasta loppukesää kaikille!
Säännöllinen
9
507
Vastaukset
- vaan olla
Anna vaan olla. Anna itkeä. Älä ihmeemmin tee numeroa. Lapsilla on tuollaista kaikkea. Kyllä se siitä ohi menee. Ei se ole mitään allergiaa, kun noin tarkka aikataulu on itkulle. Se on vaan jokin, joka häviää ajan kannsa.
- allergisenäiskä
ei kyllä kannata kuitata lapsen itkua vaan antamalla olla ja ajattelemalla, että on jokin vaihe tms. Voihan tietysti niinkin olla, mutta kannattaa selvittää allergiat, sillä ainakin meille allergialääkäri sanoi, että allergia voi ilmetä nimenomaan yölevottomuutena ja -itkuna ja päivisin lapsi saattaa olla "normaali". Varsinkin, kun teillä ap. yöitkuihin liittyy ilmavaivoja ja lapsi kiemurtelee ja on levoton.
Luinkin jo alta, että olit yhteydessä lääkäriin, joten hyvä homma, että allergiat selvitetään. Otathan huomioon, että noin pienellä allergiat ei läheskään aina näy testeissä, vaan kokeilemalla täytyy selvittää, onko allerginen, mutta näistähän lääkäri varmaan tarkemmin kertookin. - tytöltämme
allergisenäiskä kirjoitti:
ei kyllä kannata kuitata lapsen itkua vaan antamalla olla ja ajattelemalla, että on jokin vaihe tms. Voihan tietysti niinkin olla, mutta kannattaa selvittää allergiat, sillä ainakin meille allergialääkäri sanoi, että allergia voi ilmetä nimenomaan yölevottomuutena ja -itkuna ja päivisin lapsi saattaa olla "normaali". Varsinkin, kun teillä ap. yöitkuihin liittyy ilmavaivoja ja lapsi kiemurtelee ja on levoton.
Luinkin jo alta, että olit yhteydessä lääkäriin, joten hyvä homma, että allergiat selvitetään. Otathan huomioon, että noin pienellä allergiat ei läheskään aina näy testeissä, vaan kokeilemalla täytyy selvittää, onko allerginen, mutta näistähän lääkäri varmaan tarkemmin kertookin.Heips!
Huomasin vasta viestisi täällä välissä!
Jätin tytöltä maidon pois heti juteltuani lääkärin kanssa. Testien tulokset valmistuvat vasta 2vk:n kuluttua.
Ajattelin että saan infottua lääkäriä jo oman kokeiluni perusteella.
Hyvältä/pahalta näyttää.
Siis yöt ovat rauhoittuneet lähes kokonaan kun on maidoton ruokavalio. Olen tietysti tyytyväinen että syy melko varmasti löytyi. Ja tänä päivänä on helpompi noudattaa maidotonta ruokavaliota korvaavien tuotteiden runsaan valikoiman ansiosta!
Raikasta syksyä kaikille!! - allergisenäiskä
tytöltämme kirjoitti:
Heips!
Huomasin vasta viestisi täällä välissä!
Jätin tytöltä maidon pois heti juteltuani lääkärin kanssa. Testien tulokset valmistuvat vasta 2vk:n kuluttua.
Ajattelin että saan infottua lääkäriä jo oman kokeiluni perusteella.
Hyvältä/pahalta näyttää.
Siis yöt ovat rauhoittuneet lähes kokonaan kun on maidoton ruokavalio. Olen tietysti tyytyväinen että syy melko varmasti löytyi. Ja tänä päivänä on helpompi noudattaa maidotonta ruokavaliota korvaavien tuotteiden runsaan valikoiman ansiosta!
Raikasta syksyä kaikille!!että syy löytyi ja teillä yöt ovat rauhoittuneet. Vaikkei tietysti olekaan hyvä asia, että on allergia, mutta niinkuin itse sanoit niin nykyään on helppo toteuttaa maidotonta ruokavaliota korvaaville tuotteilla ja mikä parasta, pikkuinen saa nukkua yönsä rauhassa. Hyvää syksyä teillekin!
- 4:n äiti
Huutaako hän ainoastaan, vai kiemurteleeko? potkiiko onko muuten levoton?
Oletko sulkenut kihomatojen mahdollisuuden pois? Eli kun huutoa on kestänyt n. 10-15 minuuttia, laita valot, käännä lapsen peppu valoon päin, avaat vaipan/housut ja katso näkyykö pyllynreiällä liikettä, valkoisia "langanpätkiä", jotka liikkuvat itsestään.- totta??
Kyllä kiemurtelee, ja potkii :(
Ja on todella hätääntynyt!
Kihomatoja?? Eikö niitä pitäisi näkyä sitten ulosteessa?
Täytyy tarkistaa... - 4:n äiti
totta?? kirjoitti:
Kyllä kiemurtelee, ja potkii :(
Ja on todella hätääntynyt!
Kihomatoja?? Eikö niitä pitäisi näkyä sitten ulosteessa?
Täytyy tarkistaa...Jos kihomatoja on vielä aika vähän, ei ne näy ulosteessa. Siinä vaiheessa kun potassa tai vaipassa lakaa käymään kuhina, on madot mellastaneet pyllynreiällä jo monta kuukautta. Meillä ei ole kertaakaan näkynyt matoja ulosteessa, mutta silti on pyllynreiällä ollut yöllä pitkiä kiemurtelijoita.
- on...
4:n äiti kirjoitti:
Jos kihomatoja on vielä aika vähän, ei ne näy ulosteessa. Siinä vaiheessa kun potassa tai vaipassa lakaa käymään kuhina, on madot mellastaneet pyllynreiällä jo monta kuukautta. Meillä ei ole kertaakaan näkynyt matoja ulosteessa, mutta silti on pyllynreiällä ollut yöllä pitkiä kiemurtelijoita.
Tarkastettu on nyt yhtenä yönä, ei näkynyt matoja. Laitettiin teippilaastaria pylly aukolle. Yhtään lonkeroa ei ollut kiinni jäänyt.
Keskustelin puhelimitse lastenlääkärin kanssa ja oli sitä mieltä että on hyvä tarkistaa perus ruoka-aineet.
Oli erittäin ymmärtäväinen lääkäri. Olin varautunut kuulemaan "lapset välillä itkee" kommentin.
Sanoi että lapsi voi olla yö kukkuja mutta kun ei noista naperoista ota aina selvää.
Kiitos kuitenkin "mato vinkistä". Luin hiukan aiheesta netistä ja oireet olisivat sopineet hyvin kuvaan. Jään kuitenkin vielä tätäkin asiaa tarkkailemaan! - Nimetön
on... kirjoitti:
Tarkastettu on nyt yhtenä yönä, ei näkynyt matoja. Laitettiin teippilaastaria pylly aukolle. Yhtään lonkeroa ei ollut kiinni jäänyt.
Keskustelin puhelimitse lastenlääkärin kanssa ja oli sitä mieltä että on hyvä tarkistaa perus ruoka-aineet.
Oli erittäin ymmärtäväinen lääkäri. Olin varautunut kuulemaan "lapset välillä itkee" kommentin.
Sanoi että lapsi voi olla yö kukkuja mutta kun ei noista naperoista ota aina selvää.
Kiitos kuitenkin "mato vinkistä". Luin hiukan aiheesta netistä ja oireet olisivat sopineet hyvin kuvaan. Jään kuitenkin vielä tätäkin asiaa tarkkailemaan!Meillä aikoinaan esikoisella oli "yöllisiä kauhukohtauksia". Alkoivat yhtäkkiä eräänä yönä ja tätä kesti (lähes) joka yö parin kuukauden ajan ja sitten vähitellen jäivät kokonaan pois. Lapsi heräsi n. 24-02 aikaan yöllä huutamaan täyttä kurkkua, silmät auki, ei ollut kuitenkaan kunnolla hereillä ja oli tosi vaikea saada rauhoittumaan. Kohtaus kesti ehkä 10 minuuttia kerrallaan, sitten nukahti loppuyöksi. Liittyivät todennäköisesti kasvuun ja kehitykseen, mielikuvituksen lentoon. Samoihin aikoihin odotin toista lastamme, mutta kohtaukset jäivät pois vähitellen vauvan syntymän jälkeen. Päivisin ei ollut mitään erityistä havaittavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k594003Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k222838Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552043Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2131944- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290- 901099
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57925Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906