Framien sijaan table

ppepp

Teen nettisivua ja ajattelin jättää framit pois ja sen sijaan tehdä taulukon, eli tablen. koko 3*3

Eka kymysys?

No nyt jos haluan taustakuvan, niin se valkonen table on siinä taustakuvan päällä, saako tätä tablea "läpinäkyväksi"?

Toinen kymysys, ja vaigee?

Kun tablen koko on 3*3, eli numerot 1-9, niin miten saan esim. numerosta 4 olevan linkin aukeamaan numerossa 5, ilman että koko sivu vaihtuu, eli vaan että sen tablen solu 5 sisältö vaihtuu? Onko mahdollista?

Jos nuo onnistuu jotenkin, niin tuo tablehan systeemihän on hyvä tapa tehä sivuja!

2

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauri.

>> No nyt jos haluan taustakuvan, niin se valkonen table on siinä taustakuvan päällä, saako tätä tablea "läpinäkyväksi"?

Saat. Voit antaa tyyleillä tablelle ja td:lle arvon background-color: transparent;
      Mainittakoon, että lähes poikkeuksetta jokainen selain kyllä esittää taulun oletuksena läpinäkyvänä, eli olet todennäköisesti itse mennyt muuttamaan tuon taustan valkoiseksi.

>> tablen solu 5 sisältö vaihtuu? Onko mahdollista?

Kyllä ja ei. Eli jos haet jotain fraimien kaltaista toteutusta, niin Ajax on ratkaisu. Täten muutat jonkun tietyn sivun osan sisältöä suoraan lennosta. Tämä tosin vaatii, että käyttäjän selaimessa on JavaScript päällä. Toisekseen tuo luo samankaltaisia ongelmia kuin freimien käyttö.. Ehkä jopa pari ongelmaa lisää.

Jos kuitenkin aiot kokeilla Ajaxia, niin kanattaa käyttää jotain valmista kirjastoa siihen. Prototype on helppo: http://www.prototypejs.org/api/ajax/request
      http://www.prototypejs.org/api/ajax/updater

• ppepp

Kiitos!

Joo, en halua mitään skriptejä, taidan tehdä joka sivun erikseen samassa ikkunassa avautuvaksi. Mahdollisimman simppeli on mulle ja satunnaiselle surffaajalle hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      191
      11579
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5489
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2777
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2405
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1871
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1845
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1714
    8. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      12
      1636
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1488
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1486
    Aihe