SAS-konserni osaa:taas rytisi, nyt Madridissa

kesän pinkein

Ohhoh. Ei ne Dash- kolareista oppineet ja nyt piti ihmisiä kuolla ja huolella paljon.

Jokohan viranomaiset tajuaisivat hyllyttää MD- koneet joilla Blue1 ja SAS yhä sitkeästi lentää?

13

2076

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin tietävä

      Kuule, kyllä se sinunkin ihannoimasi Finnairkin lentää MD-koneilla...

      • paasi

        ..a siantuntijat vauhtiin.


      • oikeassa
        paasi kirjoitti:

        ..a siantuntijat vauhtiin.

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.


      • mitä sitten
        oikeassa kirjoitti:

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.


      • juuri!
        mitä sitten kirjoitti:

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.


      • lentokonttä
        juuri! kirjoitti:

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.


      • lennä

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."


      • lentää
        lennä kirjoitti:

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."

        Finskillä on edelleen MD:itä. Menee tietty saivarteluksi, mutta aloittaja ei puhunut MD-80 sarjasta, vaan MD:stä yleensä.


      • oleellinen
        lentokonttä kirjoitti:

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.


      • höpöä
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.


      • itsellesi
        höpöä kirjoitti:

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.

        Kone nousee turvallisesti ilmaan yhdelläkin moottorilla, jos keskeytysnopeus on ylitetty. Jos ollaan alle v-1:n niin sitten voidaan turvallisesti keskeyttää. MD-82 nousee ilmaan alle 5000 jalan kiitoradalta, joten Madridin reilu 11000 jalkaa pitäisi riittää vaikka mihin. Pelkkä moottorin rikkoutuminen ei siis ole riittävä selitys turmalle. Kyseessä on joko lentäjän virhe yksimoottorinousussa tai sitten rikkoutunut moottori on särkenyt konetta enemmänkin kohtalokkain seurauksin. Vielä ei voi tietää.

        MD-87:ssa on sähköiset lentoinstrumentit, pitäisin sitä modernina ominaisuutena.


      • MD90
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        ... kokonaan eri kone kuin MD-8 sarjan koneet.


    • miksi ei

      Toyotan tekoa lopeteta kun niillä ajetaan kolareita. Mäntti. Yleistä vaan oikein huolella, SASin koneethan putoilee ihan viikoittain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe