SAS-konserni osaa:taas rytisi, nyt Madridissa

kesän pinkein

Ohhoh. Ei ne Dash- kolareista oppineet ja nyt piti ihmisiä kuolla ja huolella paljon.

Jokohan viranomaiset tajuaisivat hyllyttää MD- koneet joilla Blue1 ja SAS yhä sitkeästi lentää?

13

2069

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin tietävä

      Kuule, kyllä se sinunkin ihannoimasi Finnairkin lentää MD-koneilla...

      • paasi

        ..a siantuntijat vauhtiin.


      • oikeassa
        paasi kirjoitti:

        ..a siantuntijat vauhtiin.

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.


      • mitä sitten
        oikeassa kirjoitti:

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.


      • juuri!
        mitä sitten kirjoitti:

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.


      • lentokonttä
        juuri! kirjoitti:

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.


      • lennä

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."


      • lentää
        lennä kirjoitti:

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."

        Finskillä on edelleen MD:itä. Menee tietty saivarteluksi, mutta aloittaja ei puhunut MD-80 sarjasta, vaan MD:stä yleensä.


      • oleellinen
        lentokonttä kirjoitti:

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.


      • höpöä
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.


      • itsellesi
        höpöä kirjoitti:

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.

        Kone nousee turvallisesti ilmaan yhdelläkin moottorilla, jos keskeytysnopeus on ylitetty. Jos ollaan alle v-1:n niin sitten voidaan turvallisesti keskeyttää. MD-82 nousee ilmaan alle 5000 jalan kiitoradalta, joten Madridin reilu 11000 jalkaa pitäisi riittää vaikka mihin. Pelkkä moottorin rikkoutuminen ei siis ole riittävä selitys turmalle. Kyseessä on joko lentäjän virhe yksimoottorinousussa tai sitten rikkoutunut moottori on särkenyt konetta enemmänkin kohtalokkain seurauksin. Vielä ei voi tietää.

        MD-87:ssa on sähköiset lentoinstrumentit, pitäisin sitä modernina ominaisuutena.


      • MD90
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        ... kokonaan eri kone kuin MD-8 sarjan koneet.


    • miksi ei

      Toyotan tekoa lopeteta kun niillä ajetaan kolareita. Mäntti. Yleistä vaan oikein huolella, SASin koneethan putoilee ihan viikoittain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe