SAS-konserni osaa:taas rytisi, nyt Madridissa

kesän pinkein

Ohhoh. Ei ne Dash- kolareista oppineet ja nyt piti ihmisiä kuolla ja huolella paljon.

Jokohan viranomaiset tajuaisivat hyllyttää MD- koneet joilla Blue1 ja SAS yhä sitkeästi lentää?

13

2035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin tietävä

      Kuule, kyllä se sinunkin ihannoimasi Finnairkin lentää MD-koneilla...

      • paasi

        ..a siantuntijat vauhtiin.


      • oikeassa
        paasi kirjoitti:

        ..a siantuntijat vauhtiin.

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.


      • mitä sitten
        oikeassa kirjoitti:

        Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.


      • juuri!
        mitä sitten kirjoitti:

        Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.


      • lentokonttä
        juuri! kirjoitti:

        Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.


      • lennä

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."


      • lentää
        lennä kirjoitti:

        Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
        "McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."

        Finskillä on edelleen MD:itä. Menee tietty saivarteluksi, mutta aloittaja ei puhunut MD-80 sarjasta, vaan MD:stä yleensä.


      • oleellinen
        lentokonttä kirjoitti:

        Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
        SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
        Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
        Ei hyvältä vaikuta ei.

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.


      • höpöä
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.


      • itsellesi
        höpöä kirjoitti:

        "Syy tulee löytymään muualta. "
        Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
        Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
        jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.

        MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
        koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
        tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.

        Kone nousee turvallisesti ilmaan yhdelläkin moottorilla, jos keskeytysnopeus on ylitetty. Jos ollaan alle v-1:n niin sitten voidaan turvallisesti keskeyttää. MD-82 nousee ilmaan alle 5000 jalan kiitoradalta, joten Madridin reilu 11000 jalkaa pitäisi riittää vaikka mihin. Pelkkä moottorin rikkoutuminen ei siis ole riittävä selitys turmalle. Kyseessä on joko lentäjän virhe yksimoottorinousussa tai sitten rikkoutunut moottori on särkenyt konetta enemmänkin kohtalokkain seurauksin. Vielä ei voi tietää.

        MD-87:ssa on sähköiset lentoinstrumentit, pitäisin sitä modernina ominaisuutena.


      • MD90
        oleellinen kirjoitti:

        Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.

        Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.

        ... kokonaan eri kone kuin MD-8 sarjan koneet.


    • miksi ei

      Toyotan tekoa lopeteta kun niillä ajetaan kolareita. Mäntti. Yleistä vaan oikein huolella, SASin koneethan putoilee ihan viikoittain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4178
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2029
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2011
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      59
      1643
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1462
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1427
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1338
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1246
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1161
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1070
    Aihe