Ohhoh. Ei ne Dash- kolareista oppineet ja nyt piti ihmisiä kuolla ja huolella paljon.
Jokohan viranomaiset tajuaisivat hyllyttää MD- koneet joilla Blue1 ja SAS yhä sitkeästi lentää?
SAS-konserni osaa:taas rytisi, nyt Madridissa
13
2027
Vastaukset
- paremmin tietävä
Kuule, kyllä se sinunkin ihannoimasi Finnairkin lentää MD-koneilla...
- paasi
..a siantuntijat vauhtiin.
- oikeassa
paasi kirjoitti:
..a siantuntijat vauhtiin.
Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.
- mitä sitten
oikeassa kirjoitti:
Kyllähän finskillä on MD-koneita. Tai ainakin oli useampi MD11, kun viimeksi tarkistin.
Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.
- juuri!
mitä sitten kirjoitti:
Ensiksi SAS:n onnettomuudella ei pitäisi olla mitään tekemistä Finnairin laivaston kanssa, ja toiseksi MD-etuliitteellä varustettuja koneita lentää maailmalla vielä satoja. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin niitähän sattuu ja jos oli kyse ihmisen erehdyksestä, niin niitäkin sattuu.
Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.
- lentokonttä
juuri! kirjoitti:
Spanair:n onnettomuudella ei ole mitään tekemistä SAS:n, Blue1:n tai Finnairin laivastojen kanssa, vaikka kaikilla yhtälailla on MD-etuliitteisiä koneita käytössä.
Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
Ei hyvältä vaikuta ei. - lennä
Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
"McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle." - lentää
lennä kirjoitti:
Finski on todellakin muinoin lentänyt mutta laittanut eläkeikäiset romut ajoissa kiertoon, lienevät nykyään Ruotsin ja Afrikan reiteillä pahentamassa onnettomuustilastoja.
"McDonnell Douglas MD-80-koneiden 23-vuotinen historia Finnairin väreissä päättyi 3. heinäkuuta 2006. 35-vuoden mittainen DC-9/MD-80-aikakausi sai päätöksensä viimeisen kahden MD-80-koneen jäädessä eläkkeelle."Finskillä on edelleen MD:itä. Menee tietty saivarteluksi, mutta aloittaja ei puhunut MD-80 sarjasta, vaan MD:stä yleensä.
- oleellinen
lentokonttä kirjoitti:
Spanairin koneet omistaa SAS, samoin kuin Blue1:n koneet.
SAS myy BLUE1:n käytössä olevat MD-90:s pois ja ottaa tilalle Spanairilta MD-80 sarjan koneita, tai ainakin eiliseen asti oli tarkoitus tehdä niin.
Alkaa SAS:n konsernissa pallit tutisemaan yhdellä sun toisella. Ensi CRASH-8 episodit ja nyt sitten tämä.
Ei hyvältä vaikuta ei.Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.
Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82. - höpöä
oleellinen kirjoitti:
Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.
Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82."Syy tulee löytymään muualta. "
Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.
MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
tosiaankin vain vähän lyhyempi malli. - itsellesi
höpöä kirjoitti:
"Syy tulee löytymään muualta. "
Ja sinulla on sekin jo tiedossa?
Kyllä koneessa jotain oli pahasti rikki
jolloin sitä ei ollut ajoissa kunnolla huollerttu.
MD-87 modernimpi? Ihan samanlaisia 80-luvun
koneita kuin MD82 Siis sama kone mutta
tosiaankin vain vähän lyhyempi malli.Kone nousee turvallisesti ilmaan yhdelläkin moottorilla, jos keskeytysnopeus on ylitetty. Jos ollaan alle v-1:n niin sitten voidaan turvallisesti keskeyttää. MD-82 nousee ilmaan alle 5000 jalan kiitoradalta, joten Madridin reilu 11000 jalkaa pitäisi riittää vaikka mihin. Pelkkä moottorin rikkoutuminen ei siis ole riittävä selitys turmalle. Kyseessä on joko lentäjän virhe yksimoottorinousussa tai sitten rikkoutunut moottori on särkenyt konetta enemmänkin kohtalokkain seurauksin. Vielä ei voi tietää.
MD-87:ssa on sähköiset lentoinstrumentit, pitäisin sitä modernina ominaisuutena. - MD90
oleellinen kirjoitti:
Uskoisit nyt, ettei se kone pudonnut sen takia, että se oli McDonnell-Douglas, MD-82, 15 vuotta vanha, SAS:n omistama, Spanair:n huonosti huoltama tai että sen moottori hajosi. Syy tulee löytymään muualta.
Ja ne Blue1:lle tulevat koneet on siis MD-87 mallia; pienempiä ja modernimpia kuin MD-82.... kokonaan eri kone kuin MD-8 sarjan koneet.
- miksi ei
Toyotan tekoa lopeteta kun niillä ajetaan kolareita. Mäntti. Yleistä vaan oikein huolella, SASin koneethan putoilee ihan viikoittain!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291757
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.711567Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561273- 681102
- 2745
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10739- 45727
- 41705
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150692Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8688