Tmi: & luottotiedot

yrittäjäksikö?

Moi! tiedustelisin asiasta tietäviltä sellaista asiaa.
Minulla on luottotiedoissani merkintä jos perustan oman yrityksen eli toiminimi tässä tapauksessa. onko luottotiedottomuudesta haittaa ? ja jos on niin millaista?

sitten olisi toinen kysymys. yritys jonka perustan tarvitsee tietokoneen ja siihen ADSL liittymän, kännykän liittymällä ja muuta asiaan kuuluvaa.

olisiko minun mahdollista saada näitä liittymiä toiminimen piikkiin ? eli koska luottotietoni ovat menneet vaikuttaako se myöskin toiminimeen ? joskus jostain olen kuullut että ei vaikuttaisi mutta olen kuullut myös toisinkin.

nämä kysymykset siksi että yritykseen jonka perustaminen on mielessäni nämä "liittymät" olisivat ihan välttämättömät. ja ellen niitä saa Tmi:n avulla on yritys haaveet tuhoon tuomittuja.

kiitos etukäteen vastaajalle :)

ps. tämä on niille jotka alkavat viisastelemaan luottotiedoistani. luottotiedot aikoinaan mennyt tyhmyyttäni kun lähdin takaamaan EX-Ystävää isohkoon lainaan. enkä kykene maksamaan kyseistä velkaa pois toki maksan ks. velkaa vähän kerralla parasta aikaa mutta summa on niin pieni että ei minun elin aikanani tule maksuun.

ja kaikki internet ja matkapuhelin liittymien tarjoajat olen käynyt läpi ja selittänyt tilanteen mutta tulos on ollut aina sama ei onnistu!! soneralle olisi käynyt mutta vakuusmaksua olisi pitänyt olla 1600e eikä minulla ole siihen varaa.

11

5666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottotiedotonkohä

Ota prepaid-liittymä, niitä myydään persaukisillekkin.

• (varoitukseksi)

Klassinen esimerkki: Perustat osakeyhtiön ja etsit sille pari hallituksen jäsentä joilla on luottotiedot kunnossa, rahalla löytyy eikä tarvitse olla Suomesta (Euroopan talousalue riittää). Sitten vaan osakeyhtiön nimiin hoidat hommat, osakeyhtiö on rekisterissä puhdas jos hallitus on puhdas.

Sinun nimi on prokuristina jolloin voit hoitaa yhtiön asioita, toimitusjohtajana pitää myös olla puhdas henkilö jos sellaisen nimität.

• yrittäjäksikö

kyllä huomaa että on asiansa tietäviä paikalla :D ensinnäkin minä omistan prepaid liittymän jo kysynkin nyt sinulta roope ankka että saako netti liittymääkin prepaidina ? tietääkseni ei!

sit tälle toiselle asiansa tietävälle kysymys ei suinkaan ole mistään osakeyhtiön perustamisesta vaan toiminimen eikä siinä tietääkseni ole mitään hallitusta.

ja luulempa että jos minulla olisi aikomus perustaa OY ja palkata siihen vielä osakkaitakin ulkomailta ihan sen vuoksi että saisin nettiliittymän olisin joko hullu tai muuten vain mielenvikainen :DD

jos minä en tiedä asiasta mitään en lähde muitakaan kyllä neuvomaan mutta näitähän sattuu ja paljon kun sattuu siihen tottuu :D mut kiitti kuitenkin kun edes joku vaivautuu vastaamaan näinkin kinkkiseen kysymykseen.

• neuvo miten

voi toimia, ei sen kummempaa. Toiminimellä, kommandiitilla tai avoimella hakkaat vaan päätäsi seinään sillä puhelinliittymä ei todellakaan ole ainoa ongelmasi.

Toinen ongelmasi on tyhmyys jos menit takaamaan kaverin lainaa, vaikket tätä kysynytkään.

• yrityskö?
        neuvo miten kirjoitti:

voi toimia, ei sen kummempaa. Toiminimellä, kommandiitilla tai avoimella hakkaat vaan päätäsi seinään sillä puhelinliittymä ei todellakaan ole ainoa ongelmasi.

Toinen ongelmasi on tyhmyys jos menit takaamaan kaverin lainaa, vaikket tätä kysynytkään.

jollet itse huomannut niin ensimmäisessä kommentissani luki näin

"luottotiedot aikoinaan mennyt tyhmyyttäni kun lähdin takaamaan EX-Ystävää isohkoon lainaan"

joten enköhän minä itse tiennyt jo sen että se oli todella tyhmä teko.

• Osaksi jo

Eli tuon liittymän osalta jo vastasit itsellesi. Eli sitä liittymää on käytännössä mahdoton saada ilman vakuusmaksua, jos merkintä on luottotiedoissa. Jos yrität saada liittymän toiminimen piikkiin, niin luultavasti liittymän toimittaja tarkistaa kuka on toiminimen takana ja homma tyssää siihen. Valitettavasti.
      Muut vaikeudet yritystoiminnassa on esimerkisi se, että et voi saada mitään tavaraa kuin käteisellä. Laskulle ei onnistu.

• get rich or die trying

Laita se firmeli emännän tai porukoitten nimiin. Sitten kun oot tahkonut pari kuukautta hyvää tulosta voit vaihtaa sen omaan toiminimeen-Oyekä sulla ole haittaa laittaa 1600 soneralle ennakkomaksuja vempaimillesi.

Jaaahas...alkaa kello olee jo sen verran paljon,
        että tästä joutuu lähtee mökille viikonlopun viettoon...tietty firman autolla ja firman kortilla joutuu pari lavaa virvokkeita grillikylkee ottaa mukaan. On tää rankkaa...

• saman kokenut
        get rich or die trying kirjoitti:

Laita se firmeli emännän tai porukoitten nimiin. Sitten kun oot tahkonut pari kuukautta hyvää tulosta voit vaihtaa sen omaan toiminimeen-Oyekä sulla ole haittaa laittaa 1600 soneralle ennakkomaksuja vempaimillesi.

Jaaahas...alkaa kello olee jo sen verran paljon,
        että tästä joutuu lähtee mökille viikonlopun viettoon...tietty firman autolla ja firman kortilla joutuu pari lavaa virvokkeita grillikylkee ottaa mukaan. On tää rankkaa...

Älä välitä pentujen puheista jotka ovat syntyneet kulta lusikka suussa. Itse olen luottokelvoton mutta toiminimellä olen saanut kaikenlaista osamaksulla. tietokone,kännykkä,liittymät,jne,,

kokeile perustaa yritys yrittänyttä ei laiteta kyllä se aina sossun luukun voittaa tai kurssit/työ harjoittelut. joista palkkana 8e päivä norm. päivärahan lisäksi.

helppoahan se on sanoa että laita yritys sukulaisten tai emännän nimiin hehehe kaikilla ei ole emäntää ja kaikkien sukulaiset eivät lähde siihen että heidän nimillään perustellaan jotain yrityksiä herää pahvi. :) fiksuun kysymykseen kuuluu vastata fiksusti eikö sinulle ole sitä kotona opetettu ? opettele sit ihmeessä itse niin voit joskus saada itsekkin kunnioitusta firman korttia käyttäessäsi.

• tmi10

mulla sama juttu.. perustin tmi:n luottotiedottomana, enkä mistään saa mitään velaksi, tai puh, netti liittymääkään.. kaikkiin pitää olla vakuusmaksu.. mulla jo toinen tmi.. se y tunnus vastaa sun henkkareita, eli kun jotain olet ostamassa toiminimellä se on sama asia,kun ostaisit omalla nimelläs.. kun sun luottotiedot mennyt, niin myös firman!!

• elisalla

mulla sama juttu että luottotiedot mennyt ja yritin avata toiminimellä liittymää. sonera, saunalahti ja dna vaati vakuusmaksua mutta elisa shopitista sai puhelimen ja läppärin ja liittymät auki ja laitteet mukaan samantien :)

• jepa85
        elisalla kirjoitti:

mulla sama juttu että luottotiedot mennyt ja yritin avata toiminimellä liittymää. sonera, saunalahti ja dna vaati vakuusmaksua mutta elisa shopitista sai puhelimen ja läppärin ja liittymät auki ja laitteet mukaan samantien :)

kuinka sait työtapaturma vakuutuksen??? tai yleensä vakuutuksen??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe