Audi A4 1.8T propleema

Jokke

Auto Audi A4 1.8TQ vm -02. Joku lastu laitettu, tehoja vajaa 200.

Nyt ongelmana että auto ei kiihy niinkuin pitäisi. Kaasua polkiessa puhaltimista puhaltaa ilmaa sisälle. Onko joku turbon letku paskana vai mitä muita vaihtoehtoja voisi todennäköisimmin olla?
Tuntuu että ainakin 50hv kadoksissa..

11

4993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntijja

      Vai puhaltaa ilmaa sisälle? Eli turbon letkut on kytketty auton ilmanvaihtojärjestelmään.

      Kytke letkut siten, että ahtimelta ilma menee moottorille, eikä puhalla sitä ilmanvaihdon kautta auton sisään. Suosittelen merkkihuoltoa, siellä ovat tottuneet näitä tekemään.

      Tällä ratkaisulla on varmaankin haluttu tehostaa auton sisätilojen jäähdytystä. Kesällä OK, jos on valmis tinkimään tehoista, mutta talvella turbon auton sisään puhaltama ilma on ainakin mun makuun vähän vilpoista.

      • Turbo...

        Vai on ahdettu ilma herralle liian viileätä? Pitäisikö repiä cooleri irti?


    • Blower, patentti on.

      Jo oli vitsi että joku olisi niin pöljä että laittaisi turbon puhaltamaan auton ilmanvaihtoon! Olihan se tarkoitettu vitsiksi? Jos ei älä esiinny asiantuntijana vaan keskity leikkiautoihin. Tehon puute voi johtua monesta syystä, ahtimen ilmaputki painepuolella on rikki tai vuotaa, ahtopaineanturi viallinen, ilmanpuhdistin tukkoinen, ahdin viallinen, ahtimen hukkaportti jumittaa tai sen kalvo rikki tai hukkaportti väärin säädetty, pakoputki voi olla ajettu kasaan seurauksena liikaa pakovastusta, katalysaattoriin päässyt öljyä ja se tukkeentuu ja taas seurauksena liikaa pakovastusta.Ilmamäärän mittari viallinen ym.ym.
      Voi olla kivinen polku itse selvittää, kannattaa ehkä viedä VW merkkiliikkeeseen pelkästään testiin niin vika saattaa löytyä nopeasti.

      • Asiantuntijja

        Ei se mikään vitsi TIETENKÄÄN ollut. Ihan hyvin on joku saattanut vahingossa tai tarkoituksella kytkeä turbon puhaltamaan sinne ilmanvaihtojärjestelmään.

        Jos on ollut vahinko, niin sitten on joku todellinen tunari ollut asialla, mutta jos on tarkoituksella, niin silloin ei vaan ole ollut niin väliä sillä teholla ja on vaan halunnut tehokkaamman puhalluksen ohjaamoon.


      • täytyy olla
        Asiantuntijja kirjoitti:

        Ei se mikään vitsi TIETENKÄÄN ollut. Ihan hyvin on joku saattanut vahingossa tai tarkoituksella kytkeä turbon puhaltamaan sinne ilmanvaihtojärjestelmään.

        Jos on ollut vahinko, niin sitten on joku todellinen tunari ollut asialla, mutta jos on tarkoituksella, niin silloin ei vaan ole ollut niin väliä sillä teholla ja on vaan halunnut tehokkaamman puhalluksen ohjaamoon.

        ...miten helposti se turbon ilma onkin vahingossa kytkettävissä lämmityslaitteeseen??????????!!! Hohhoijaa......


      • Asiantuntijja
        täytyy olla kirjoitti:

        ...miten helposti se turbon ilma onkin vahingossa kytkettävissä lämmityslaitteeseen??????????!!! Hohhoijaa......

        Kokeile vaikka! Juuri tuossa kyseisen tyyppisessä Audissa se on erityisen helppoa, ja siksi sitä moni onkin harrastanut.

        Jotkut etevimmät asentajat ovat kuulemma ensin kytkeneet turbon sinne lämmityslaitteeseen, ja sen jälkeen virittäneet siitä moottorista ihan vapaastihengittävänä samat tehot ulos kuin turbollakin. Jotkut jopa enemmänkin. Tuo moottorihan on helppo virittää johtuen mm. 5 venttiiliä/sylinteri-rakenteestaan.


      • Täytyy olla
        Asiantuntijja kirjoitti:

        Kokeile vaikka! Juuri tuossa kyseisen tyyppisessä Audissa se on erityisen helppoa, ja siksi sitä moni onkin harrastanut.

        Jotkut etevimmät asentajat ovat kuulemma ensin kytkeneet turbon sinne lämmityslaitteeseen, ja sen jälkeen virittäneet siitä moottorista ihan vapaastihengittävänä samat tehot ulos kuin turbollakin. Jotkut jopa enemmänkin. Tuo moottorihan on helppo virittää johtuen mm. 5 venttiiliä/sylinteri-rakenteestaan.

        ...juuri näin. Mitäpä tämä suoli24-foorumi olisikaan ilman provoja ja vitsejä. Kumpaahan tämä sitten mahtaakaan olla....?!


      • Asiantuntijja
        Täytyy olla kirjoitti:

        ...juuri näin. Mitäpä tämä suoli24-foorumi olisikaan ilman provoja ja vitsejä. Kumpaahan tämä sitten mahtaakaan olla....?!

        Miksi mua ei oteta tosissaan?

        No, ei tämä ole ehkä vielä rantautunut Suomeen tämä menetelmä, mut Euroopassa monia turbokoneita on muutettu toimimaan edellä selostamallani tavalla.


      • Gynther
        Asiantuntijja kirjoitti:

        Miksi mua ei oteta tosissaan?

        No, ei tämä ole ehkä vielä rantautunut Suomeen tämä menetelmä, mut Euroopassa monia turbokoneita on muutettu toimimaan edellä selostamallani tavalla.

        ...totta joka sana. Meillä täällä saksassa on suurta muotia että turbolta vedetään putki lämmityslaitteelle ja sieltä viedään iso putki auton taakse siten että se ahtoilmanvirtaus työntään autoa eteenpäin. Toimii ikäänkuin suihkumoottorina. Hirvee laite!


    • viritetty 1.8T

      Mulla lastuviritetty Audi kulkee todella iloisesti ja on näyttävä.

      Ongelma on kateellisissa kanssa autoilijoissa, heti osoittavat kateellisuutensa räpsyttelemällä valojaan kun hurautan Audilla komeasti ohi.
      Tosi paljon tulee söpöt kundit ihastelemaan autoani ja minua, olen toki itsekin erittäin nätti ja sporttinen jätkä.

    • juha ilkka 50

      audi 1,8T vm2007 ajettu 53200 hukkaportin rasvaus voiko tehdä ettei portti jumita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe