Mikä köynnöskasvi itä-kaakko seinustalle, kuivahkolle paikalle?
Vaatimaton olis kaunista
mikä köynnös menestyisi
5
590
Vastaukset
- on siinä
Itselläni on tuossa suunnassa seinustalla piippuköynnös ja se on menestynyt hyvin.
- kosteutta pidättävän maan.
Ilmansuuntana itä-kaakko on piippuköynnökselle hyvä. Se vaatii kuitenkin kostean tai kosteutta pidättävän maan, esim. savensekaisen. Kysyjän mukaan kasvupaikka olisi kuivanpuoleinen eli siinä ei piippuköynnös menesty.
Minulla kasvaa talon kaakkois-eteläseinustalla Ville de Lyon -kärhö nyt toista vuotta, lähes pelkässä hiekassa. (Istutuskuoppaan lisäsin vähän mustaa multaa.) Siinä se on pärjännyt hienosti katajien kaverina. Juurelle istutin kivikkokurjenpolvia, joten kärhön alaosa jää sopivasti varjoon. - tosin
kosteutta pidättävän maan. kirjoitti:
Ilmansuuntana itä-kaakko on piippuköynnökselle hyvä. Se vaatii kuitenkin kostean tai kosteutta pidättävän maan, esim. savensekaisen. Kysyjän mukaan kasvupaikka olisi kuivanpuoleinen eli siinä ei piippuköynnös menesty.
Minulla kasvaa talon kaakkois-eteläseinustalla Ville de Lyon -kärhö nyt toista vuotta, lähes pelkässä hiekassa. (Istutuskuoppaan lisäsin vähän mustaa multaa.) Siinä se on pärjännyt hienosti katajien kaverina. Juurelle istutin kivikkokurjenpolvia, joten kärhön alaosa jää sopivasti varjoon.Kenellä kasvaa, kenellä ei,minulla piippuköynnös on aivan kuivassa seinän vieressä,ei saa KOSKAAN vettä.Silloin aluksi kun istutin,silloin annoin,en senjälkeen. On juuri tuollaisessa hiekkaisessa maassa,mitä nyt seinänvieressä yleensäkin on,tietysti istutuksessa laitoin kuoppaan multaa.
Tuosta sanoisin aivan samaa,ei clematis kyllä viihdy KUIVASSA maassa,näköjään poikkeuksiakin on,niinkuin minullakin.
ostin 3humalan tainta ja olen unohtanut kastelun nut 3 metriä pitkiä laitoin vaan narua ja hyvin kiipeilevät,jätän ne ensi vuodeksi tuolleen,ovat valmiina
- juuresta
Niin,humala alkaa kasvamaan juuresta, ei tule siihen varteen, mutta onpa hyvänä tukena, ensi kesää ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232453Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531733Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111024Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951012- 259972
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46735
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718