Lottovoitosta psykoosi?

Ei kannata voittaa

Lottovoitot ovat kasvaneet niin suuriksi, että niistä voi seota pää! Ihminen ei kuulemma osaa hahmottaa niin suuria rahasummia.

Väitän, että hallitsisin tilanteen. Saattaisin ehkä hieman riehaantua jättipotista, mutta eikös se kuulu asiaan?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200808228148870_uu.shtml

62

12004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ainakaan minulla

olisi ongelmia! Olen jo usean vuoden ajan "haavellut" mitä tekisin, jos voittaisin miljoonia. Mutta ei vain osu kohdalle :(

• kari13

Tänä vuonna en ole saanut kertaakaan päävoittoa...surkea tilanne.

• Rivi viikossa

Luulin, että kyse olisi oikeasti suurista poteista. Siis yli sadan miljoonan euron summista. Sellaiset kuulema tuovat joillekin heikkohermoisille ongelmia. Nyt tuo kukkahattutäti puhui vakavissaan näistä Veikkauksen minivoitoista liian suurina. Siis näistä pikkuvoitoista, joilla ei saa enää edes kämppää Helsingistä :( Taitaa tarvita kallonkutistajaa :D :D :D

• Täplä34

Kyllä naurattais. OIssin iloinen. Ehkä kävisin töissä. Vaikka koroilla varmaankin pystyisi eleilemään.

• .................

kyllä se vaan kuulkaas voi viedä, rahasta tulee Jumala ja nuppi sekoo

• Tervejärkinen

Eipä tuossa olisi paljonkaan sekoomiselle mahdollisuuksia. Muutama hyväntekeväisyyslahja ynnä läheiset ihmiset. Oma elämä ei muuta kuin paranisi, jos ei tarvitsisi taistella työssä henkensä edestä saadakseen leipänsä ja asumisensa.

• advisori

Tossa kuukausi sitten Venäläinen pohatta kävi omalla jahdillaan Helsingissä. Suomen lotto voitolla ei taida saada edes potkuria/moottoria kyseiseen jahtiin, joten taitaa olla Suomen propakandaa lottovoitolla haaveet todeksi..

• niinkin,

että ei tuo 1-3 milliä hirveä summa ole kun ottaa huomioon suomessakin n. 500 milliä omistavat - tulikin mieleen mitä lottovoitto heille merkitsisi? - Onhan se kyllä yhden illan
        tulona kohtuullinen kenelle tahansa.

• Ei kyllä kokemusta!

Uskoisin, että jos olisin saanut jättipotin alle 10 vuotiaana todennäköisesti olisi käynyt noin. Alle 20 vuotiaanakin olisi voinut käydä.

Nyt 40 vuotiaana ei enää olisi mitään pelkoa.

• tutkimus

todistaa. 95% päävoiton voittaneista joutuvat hoitoon vuoden sisällä voitosta. 80%:lla voittajista voitto on sinä aikana pistetty menemään maailmalle.

• yh.äippä

kenet sekoittaa ja kenet ei, muuteman rivin olen joka viikko tehnyt jotta saisin voiton ja mitä suurempi sitä parempi, jos on terve ihminen ja järkevä, ei lotto voitto sekoita päätä. minullakin on jo pitkän aikaa sitten tehty lsita mihin käyttäisin rahat, siellä on esim. lapsille tili johon laitan rahaa jotta heillä sit aikuis iässä on taloudellista turvaa, talon osto ja auton vaihto (kun ikä lopulla ruoste kasalla ajellaan nyt). loput talteen jotta voisi vähän helpommin elää eikä aina miettiä jokaista penniä nykyisin siis senttiä että mitä ostat tai hankit.

mutta eipä ole meikäläiselle vielä voittoa tullut ja tuskin tulee koskaan. sanonta: raha menee rahan luo, pitänee pAikkaansa.

• Minä vaan

Eiköhän neljästä miljoonsta riittäisi myös muille? Kyllä ne lapset niillä koroillakin elelisi ja sit kun susta aika jättää, maksavat kovat verot kun olet voittorahoja pihdannut... Kiertoon vaan rahat ja lahjoituksia vähän sinne ja tänne heti kun on oma selusta turvattu!

• suuriksi?

Nuo normaalit 500 000 euron potit ovat naurettavan pieniä. Hyvä, että saa luukkua pääkaupunkiseudulta.

Ennenvanhaan oli sanonta, että voittais lotossa niin vois olla loppuelämän tekemättä töitä. Ei onnistu enää.

• omat vaateet

5h keittiö-Kruunuasunto Jämsästä 18 000€, siitä jäisi vielä mukavasti säästöön ja sijoitettavaksi.

• ja eikun takaisn hommiin... Ei nuo summat vielä kovin suuria investointeja kestä. No ehkä niillä saisi jonkin mummonmökin Pihtiputaalta. Voihan se pienikin summa tehdä jonkin onnelliseksi kun sen saa oikeaan aikaan.

• muihin verrattuna

Lottovoittajia on keskimäärin yksi viikossa, se tekee 52 vuodessa. Kyllä ihmisiä sekoaa muista syistä vuodessa moninkertainen määrä muista syistä.

Loton alkuajoista lähtien on kerrottu tarinoita pyssy kourassa valvovista lottovoittajista, joilla kaikki rahat on käteisenä patjan alla.

Sitten on tarinoita niistä, jotaka ovat menettäneet kaiken parissa vuodessa ja jäljelle jäänyt hitonmoiset velat. Niissä tapauksissa ei ole ehtinyt sekoamaan, kun ovat jälleen normaalissa rahapulassa, ehkä pieni krapulakin jäi.

• kyllä helpotuksena

ja eiköhän se mahtaisi helpottaa monen muunkin elämää kun vain omaa.

Tuntuu että ennemmin nyt on mielenterveys koetuksella kun kaikki laskut painaa päälle.

Ei tarvisi miettiä millä maksaisi ruuat ja laskut. Saisi vielä kämpänkin maksettua. Tuskin siinä mielenterveys menis kun stressi häviäisi.

Välillä tuntuu että fyysinenkin terveys menee pelkästä stressaamisesta. Mutta voittoa odotellessa. Pitäisköhän lotota... olis varmaan paremmat mahdollisuudet voittaa =)

• pelaamaan, mars

Ilman muuta jos rahat on tiukilla, niin kaikenlainen pelaaminen on ehdottomasti suositeltavaa. Heti kun vähänkin tulee tiliä, niin kiireesti lottoamaan ja takomaan rahaa jokaiseen automaattiin, niin kyllä se siitä alkaa rahapula helpottamaan.

• voittajaa?

Sattuuko palstaa lukemaan kukaan, jolla olisi kokemusta jättipotin voittamisesta? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia, miten se on vaikuttanut mieleen ja miten se on muuttanut elämää?

Tarkoitan nyt sellaisia voittajia, jotka ovat voittaneet vähintään useita satoja tuhansia tai jopa miljoonia euroja.

• 232464 euroa voittanut

Ei tullut muita suurempia muutoksia kuin verenpaine lääkityksen sain lopettaa.Hävisi jokapäiväinen huoli ja hätä toimeentulosta. Pystyn nyt ostamaan sellaista ruokaa kun haluan. En törsää enkä rehvastele rahoillani.Olen pitkäaikais työtön elin perusturvan varassa ja elän edelleen mutta nyt paljon vapaammin.

• lottoa

Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun potti oli 3 miljoonaa, niin kiihkon vallassa ihmiset täyttivät kuponkeja. Ja mitä tapahtuu lauantaina: ei päävoittoa. Siis todennäköisyys on mielettömän pieni.
      Sen verran olen tilastomatikan kurssia käynyt, että en lottoa. Todennäköisyýs että kuolisin vaikkapa auto-onnettomuudessa taitaa olla monisatakertainen.
      Järkevämpää olisi että voitto jaettaisiin pienempiin osiin, tai että täysiosuman todennäköisyys olisi huomattavasti suurempi, jolloin potti menisi joka viikko edes jakoon, tai olisi jopa useampia täysiosumia joka viikko, ja näin "jättipotti" jakaantuisi useammalle voittajalle.

• useampi onnelliseksi

isot potit järjettömiä, ikäänkuin 1miljoona ei muka yhdelle ihmiselle riittäisi, mikäli 7oikeen ei löydy pitäisi potti jakaa seuraavaksi lähimmäksi osuneiden kesken esim6 vara jne.joku 10milj yhdelle on idioottimaista mielummin vaikka miljoona kymmenelle, esim 6oikein lotonnut saa suhteettoman vähän voittoa, pääpotti pienemmäksi ja vaikka 6oikeen potiksi esim 500 000 sekin on jo helvetin vaikeeta saada.

• lapInHeRRA

minun isovanhemmiltani joita tämä on lykästänyt. Tosin siitä on jo montakymmentä vuotta aikaa, mutta ehkä suhtautuminen rahaan oli silloin "terveempää" kuin nykyisin.

• Laritsa M

Onhan muitakin shokkeja kokeneille annettavia hoitoja. Miksei myös lottovoittajille ja veronmaksajien kustannuksella?

• jälleen vauhdissa

Taitaa olla niin, että mielenterveysseuran ex-johtajan joku sukulainen tai naapuri on voittanut ja on sen jälkeen haistattanut pitkät kalkkiksella. Euroopassa ja USA:ssa summat ovat kymmenkertaisia Suomeen verrattuna. Voi sitä ihminen seota ihan mistä tahansa. Jos joku sekoaa voitosta, niin se on ollut silloin vain ajan kysymys milloin nuppi keittää yli. Ja jos joku katto laitetaan, niin sitten pitää ottaa yksi numero pois seitsemästä tai muutama pallo 39:stä, jotta voittomahdollisuus paranee. Tällä hetkellä mahdollisuus on noin 1:15000000. 7-oikein muuttaminen 6-oikein-tulokseksi muuttaisi mahdollisuuden suhteeseen 1:3000000. Olisi se silti lottoa. 36 palloa antaisi 7-oikein osuman suhteeksi 1:1500000. Itse haluaisin voittosummien korottamista. Veikkaus tekee edelleen aivan huikeat voitot tuolla pelillä. Itsellä on aina vaikeuksia saada edes 3 oikein, eikä sillä edes voita vielä mitään. 4-oikein tulee noin 1:50. Ei sekään kyllä tunnu pitävän paikkaansa, kun voittoa saa jahdata monta kuukautta täydellä lapulla. Ja voitollakin saa vain sen viikon panokset enemmän tai vähemmän takaisin. Siinähän on muuten 3 viikon protestiaika, joten ehtii siinä kummasti rauhoittua. Kyllähän 4 miljoonastakin saisi aika nopeaan 2-3 miljoonaa menemään asuntoon, kesämökkiin, autoon ja muuhun roinaan. Loput rahat täytyisi sitten laittaa tekemään työtä, että eivät pääse ihan kuihtumaan.

• bennu

oma kansakoulunopettajani voitti aikoinaan jätti-potin lotossa.hänen meni "sekaisin" rahojensa kanssa.

• Onpa uutinen..

Itse menisin samantien hoitamaan mielenterveyttäni, jos voittaisin lotossa päävoiton.

Nyt, kun sitä ei varattomana tarvitse hoitaa. Vaan toisaalta enpä mie lottoakkaan, ku on niin mukava olla pää koko ajan sekaisin ilman alkoholiakin :P

Joten antaa pienituloisen keskiluokan vaan kärvistellä mielenterveys lottovoitto ongelmissaan jatkossakin..

Platerot päthynyt,
      pat hertsat!

• joskus voittanut

Ei muutaman miljoonan lottovoitto ole mikään iso voitto. Isot omakotitalot ja huvilatkin maa-alueineen maksavat jo miljoona tai miljoonia euroja.

Lottopottien oikea koko olisi kymmeniä tai mielummin satoja miljoonia euroja. Amerikassakin lottovoitot voivat olla satoja miljoonia dollareita.

Totuushan on se, että ketkä eivät osaa rahaa käyttää, eivätkä siitä mitään ymmärrä, on aivan sama tuleeko lottovoittoa vai ei. Sama on lopputulos.

• ...

Olen itse voittanut arvassa 1000 markkaa, ja laivalla bingossa muutamia satasia.
      Nojoo noi on aika pieniä summia verrattuna lottojen miljooniin mutta ainakin kun minä voitin, en ajatellut sitä rahaa kovin paljon, vaan sitä että miten helvetissä se voi osua minun kohdalle?

Jos minä voittaisin lotossa jättipotin, en usko että se tuntuisi niin mahtavalta ja nautinnolliselta kuin sen nyt odottaisi tuntuvan. Enemmänkin ajattelisin että tämähän on hienoa että juuri minä voitin.

• terapiaan!

:-)

• puolimilliä voittanut

Voitin Lotosta muutamia vuosia takaperin puolimiljoonaa euroa. Alkuun en edes tajunnut, mitä kaikkea puolella miljoonalla voi saadakkaan. Kun tieto voitosta saavutti minut, ensimmäinen reaktioni oli se, että lähestulkoon lamaannuin. Pompin ees taas, kuin mikäkin kukko ja kiekuin kuulemma ihan mahdottomasti.
      Ensimmäinen ostoni oli tuliterä Audi A6.
      Lauloin lirpanlarpaa kaupoissakin, olin ihan omituisessa maailmassa, johon muut eivät ulottuneet. Eivät edes ne, jotka olivat ansainneet työllä moninverroin sen, mitä itse olin voittanut. Nimittäin tämä puolimiljoonaa tuli aivan hetkessä.
      Sitä en tahdo edelleenkään käsittää.
      Psykiatrin pakeillakin piti käydä useamman kerran, että pysyn jotakuinkin järjissäni.

Mitä olisi tapahtunut, jos olisin voittanut 4,5 miljoonaa. Sitä en uskalla edes ajatella.

• seonnu

ihan totaalisesti; ostellu leikkimökkejä vieraille lapsille ja sijoittanut Nokiaan.

• kunostit

Sekaisin todella olit kun audin ostit:)

• -....,,,...

Rahapulakin vie mielenterveyden!!!!!!!

• ........,,,,,,,,,,,,,,.....

Rahapulakin vie mielenterveyden!!!!!!!!!

• maailmassa tollanen

summa on taskurahoja. veikkauksen hehkutusta jättipotista ilmaiseksi roskalehdissä. ei noin pieni summa tee normaalin ihmisen psyykeen mitään jälkeä. ja iloinenhan saa olla, jos voittaa jotain.
      talo, auto, mökki = sen jälkeen sinulle jää sen verran rahaa, että jaksat käydä kevyemmällä mielellä töissä.
      tuolla rahalla ei todellakaan elä nykypäivänä koroilla eikä loppuelämäänsä.

• ankkuriköysi

... välähti. Saattaa olla, että miljoonien lottovoitto tekee terveestä ihmisestä hullumman, mutta hullummasta ihmisestä terveen. Onneksi itse olen puolihullu, joten luulen, että elämäni ei paljoakaan muuttuisi rahan myötä.

• miljoonista

menis päät sekaisin silloin kaikki yrityspomot, kuninkaalliset, filmitähtylöiset ym. ois sekoja. No...mutta..

Taas puhutaan paskaa,, Kukaan mene sekaisin, vaan saa viimein lihaakin pöytään, muulloinkin kuin Jouluna ja asunnon ja auton ja siinä se sitten olisikin.

Joten joku 4 milj. tänäpäivänä ei ole mitään, kun kaikki maksaa aivan sairaasti!!
      JA KAIKKI TIETÄÄ SEN, JOTEIN EI VOI SEOTA PIENISTÄ SUMMISTA!

• kohdalle

En tiedä menisikö nuppi sekaisin. mutta olisi kiva kokeilla. Tosiasiassa luulen kuitenkin, että lottovoittajia "haluttaisiin suojella määräämällä erikoisvero", joka pienentäisi voitot vaarattomalle tasolle korkeintaan 50 euroa tai sellaista. Onhan se nyt väärin, että joku saisi kerralla satoja tuhansia tai jopa monta miljoonaa. Jonkun puolueen, joka muutenkin hoitaa kateellisten ihmisten asioita pitäisi ruveta ajamaan tätä asiaa.

• 7x4 oikein, KERRALLA!

Haatana! Ostin 84 eurolla täyden kupongin ja voitin jotain 56 euroo. Sekosin. Ryyppäsin koko rahan. Kyllä se tais yhden illan kestää. Sunnuntaina söin pizzaa. Maanantaina menin taas duuniin ja rehentelin kaikille kuinka voitin lotossa ja pistin elämän risaseks. Nyt kyllä hävettää.

Kyllä ois ollu sosiaalitantalle töitä.

• velkaa riittää

Kyllä se kuule se mielenterveys on enemmän tiukalla velkojen kanssa kamppaillessa sanon minä .

• Kroisos Pennonen

Kyllä se voi viedä mielenterveyden, etenkin jos lottovoitto menee naapuriin.

• jakpe

Itse en kyllä sekoaisi. Minulla olisi nimittäin ihan järkevää käyttöä 4,5 miljoonalle eurolle. Ennemmin meinaan seota tähän köyhyyteen ja rahapulaan. Tosi tarpeeseen tulisi ainakin minulle tuo raha...

• aaaro y.

Arvaappa miten minä käsittelisin suuria summia? Rakennuttasin itelleni oikeen lukaalin uima-altaineen sitten ostasin rolls roycen, jaguarin, hummerin, aston martinin, sporttimersun, dodge viperin ja ehkä jonkun huippuhienon cadillacin käyttöautoksi. Sitten pistelisin mania menemään kuten viimestä päivää ;p

• hyvä tavaton sentään..

Eikö ihmiset todellakaan tajua kuin pieni raha tuollainen 4.5 miljoonaa €uroa lopulta on..

Jos ajattelee vaikka asuntosijoittamista, niin eihän tuo ole raha eikä mikään..

• vai pikkusumma.

Jos 4,5miljoonaa ei muka osaa sijoittaa niin etä pärjää lopun ikänsä niin sitten on täysi idiootti. tuo summa ei todellakaan ole mikään pikkusumma, työllä tuommoista ei saa koko ikänä vaikka tekisi usempaa työtä yhtäaikaa.

• sekottaisi, mutta

kun en sitä saa, se osan terveyttä jo vienyt ja vie loputkin. Lottoan noin 3 kertaa vuodessa.

• Kyl vituttais

saatana...

:-D

• Itsekki väitän, että pystyisin pitämään pää kohtuu kylmänä, jos voittaisin lotossa jättipotin. 4 ja puoli miljoonaa on aivan järjetön summa ja oon siinä samaa mieltä Iltalehden artikkelin kanssa, että ihminen ei semmosta summaa voi käsittää.

Eikö olis paljo järkevämpää, jos jättipottia hieman laskettaisiin ja pienemmistä voitoista annettaisiin hieman enemmän rahaa? Ainakin näin minun silmistä tuntuis paljon paremmalta :)

• rikkaat

Ovatkin päästään vialla, ei siihen lottoa tarvita.

• kuule suoraan vaan

"Ei kannata voittaa"

Sanoisit sitten suoraan ettei kannata _pelata_, sillä voittaminen kaiketi on pelaamisen ainoa tarkoitus.

• Pasi Kuikka

Joo minun kaverin porukka on voittanut lotossa suuren summan rahaa.Itse kyllä kieltävät että heille on sattunut suuri lotto voitto.Kukaan ei saa käydä heillä kylässä koskaan.Ilmeisesti luulevat että varastetaan heiltä jotain tai tehdään ilkivaltaa heidän asuntoon tms.Olivat aikoinaan paikkakunnan köyhimpiä,mutta yhtä äkkiä oli rahaa todella paljon.Autoja vaihtavat vuoden välein eikä töissä olla oltu enää pitkään aikaan.Olen sitä mieltä että liika raha tekee sairaaksi

• jos tilanne niin vatii

Sellaista voi sattua. Jos on elämän elännyt köyhyydessä ja voittaa yks kaks lotossa muutaman millin. Ihminen ei välttämättä osaa käytää rahaa laisinkaan, edes mennyt eno oli niin rikas sillä oli paljon rahaa kertynyt (ei lototssa kuitenkaan voittanut), mutta oli niin saita ettei osannut käyttää rahaa lainkaan, ei edes uunia raaskinut käyttää ja kahviakin joi vain kerran viikossa, vaikka oli miljoona ja risat rahaa tilillä.

Toiset ihmiset jotka voittaa rahaa, niin ne taas voivat toimia päinvastoin, eli tuhlaavat sitä kaiken maailman turhuuksiin. ESM Yksi tyyppi voitti jossasin pelissä päävoiton (200 000€), mutta joi kaikki rahansa, masentu ja tappoi lopulta itsensä. Eli ei hyvä loppu hänelle, menetti sitä enenn työpaikan, koska raha voiton jälkeen alkoi viinaputki.

Lotto voitto on vielä suurempi, joten jos ihminen voi seota noinkin pienistä summista niin miksei lotto voitosta.

• Äijä -84

Ensin ostaisin kesämökin jostain ison järven rannalta, todella hulppean ja hyvin varustellun. Sitten ostaisin kaupunkiasunnon tampereelta. Auto menisi tietysti vaihtoon ja alle tulisi joko audi, mersu, taikka bemari. Loput 2 000 000 pistäisin korkeakorkoiselle tileille ja elelisin niillä koroilla mitä tulisi. Saattaisin jopa käydä töissä ihan vaan ajankuluksi ja seuran vuoksi. Kenellekkään en muuten mainitsisi mitään voitoistani, saisivat itse huomata! :) En tulisi hulluksi vaan terveeksi.

• lainkaan

jos pää sekoaa. On nääs millä maksaa pään 'korjaus'. hehehe

Meikä kirjautuisi johonkin sweitsiläiselle tms kauneusklinikalle ja ovella sanoisin et pistäkääppä tää kääkkä kuntoon. Kaikki vaivat pois kropasta. Myös rypyt ja läskit veks jne. Sen jälkeen vaatekaapin sisältö uusiksi, luxusasunto ym luxuslomaa. Aaaahhhh....onnekes saa haaveilla.

• Lottoluuseri

Hirveitä tuhlareita täällä on kirjoittelemassa, kyllä jo esim. miljoonan lottovoitolla voi pitkän aikaa tulla hyvin toimeen.
      Eihän se ole heti pakko mennä huippukalliita asuntoja tms ostelemaan ja voisi pienipalkkaisen työnkin jättää sikseen, riippuu tietysti minkä ikäinen voittaja on.

• Rivi viikossa

Miljoona ei ole jättipotti, jolla tulee toimeen! Edes eilen jaettu 5M€ ei ole mikään jättipotti, joka ratkaisee kaikki ongelmat. Nämä ovat mukavasti käyttörahaa palkan päälle.

Miljoonalla ei saa pääkaupunkiseudulta edes hyvää asuntoa, saati että sitä pystyisi koroilla ylläpitämään. Miljoona on paljon rahaa vain ihmiselle, joka ei ymmärrä rahan arvoa.

Euromillionssin 15M€ on aika hyvin ajateltu päävoitto. Senkään voittanut ei ole rikas, mutta sillä voi jo elää mukavasti.

• Lottoluuseri
        Rivi viikossa kirjoitti:

Miljoona ei ole jättipotti, jolla tulee toimeen! Edes eilen jaettu 5M€ ei ole mikään jättipotti, joka ratkaisee kaikki ongelmat. Nämä ovat mukavasti käyttörahaa palkan päälle.

Miljoonalla ei saa pääkaupunkiseudulta edes hyvää asuntoa, saati että sitä pystyisi koroilla ylläpitämään. Miljoona on paljon rahaa vain ihmiselle, joka ei ymmärrä rahan arvoa.

Euromillionssin 15M€ on aika hyvin ajateltu päävoitto. Senkään voittanut ei ole rikas, mutta sillä voi jo elää mukavasti.

Miten kummassa jotkut työttömät sitten tulee hyvin toimeen matalalla päivärahalla...
        Ja hyvä on sulla palkka kun lottovoitto (7) on vaan pientä käyttörahaa.

• Rivi viikossa
        Lottoluuseri kirjoitti:

Miten kummassa jotkut työttömät sitten tulee hyvin toimeen matalalla päivärahalla...
        Ja hyvä on sulla palkka kun lottovoitto (7) on vaan pientä käyttörahaa.

Loton idea on unelma. Veikkauksen kumpikaan peli ei täytä kriteeriä.

• totolottototo

Otan sen riskin!

• Anonyymi

28,10.2023 Kierros 43 Suurin voitto 1802,17 e 6oikein

• Anonyymi

Mä olen yksinoleva ihminen. Jos minulla olisi kuoleman jälkeen laskujen jälkeen tilillä ”sata miljoonaa” niin eniten vituttaa perintöveröprosentti toisessa perintöluokassa.

Siis jos jaettava perintö on 100 miljoonaa ja perittävä osuus esim. 20 milj. niin siitä menee veroa ehkä 11-12 milj. Koko summasta ehkä vajaa 60milj. Aina ne jaot ei perustu aiempaan rehellisyyteen ja vajaa 10milj. voi joskus olla aika ansioton.

Se siitä pottien järjettömyydestä. Itselle riittää elämän yllä pitoon joku vajaa 200t ja yleensäkin allle 700k

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe