ajokorttilupa?

....

mistä tietää että on saanut ajokorttiluvan? vein paperit autokoululle n.3 viikkoa sitten.. tuleeko ajokorttiluvan saamisesta ilmoitus autokoululle vai mulle itselleni esimerkiksi postitse kotiin?

varasin jo teoriakokeen, eikä autokoulussa kyselty mitään ajokorttiluvasta.

46

19286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää

      soitat poliisiasemalle ja kysyt onko käsitelty...

    • h<vsrg

      Sen saa tietää myös katsastusasemalta onko lupa hyväksytty

    • Kiki  

      Noin 4 päivää siitä kun se on viety poliisille, siihen että voit mennä teoriakokeeseen

    • Opex

      Autokoulu on toimittanut ajokorttilupahakemuksesi poliisille joka on tehnyt siitä päätöksen. Poliisi on toimittanut päätöksen AKEen, jossa se on syötetty tietokantaan. Teoriakoetta varattaessa Ajovarma tarkastaa ajokorttiluvan voimassaolon.
      Siis sinulla on voimassa oleva ajokorttilupa. Sinun ei tarvitse kysellä sen voimassaolosta mistään.
      KIKIIIIII !!!!! Voisitko olla antamatta mitään 4:n päivän määräaikoja kyseisten viranomaisten puolesta. Tuskin poliisi tai AKE on sinulle antanut valtuuksia, ellet ole kyseisten viranomaistahojen tiedotuksesta vastaava viranomainen.

      • Kiki  

        Että ittelläni se meni neljässä päivässä, mitä siitä sitten?


      • luvansaanti

        tällä hetkellä kestää 5-7 viikkoa.


      • Opex
        Kiki   kirjoitti:

        Että ittelläni se meni neljässä päivässä, mitä siitä sitten?

        Et kertonut, vaan väitit että ajokorttiluvan käsittelyssä ja syötössä menee 4 päivää. Kun et edes tunne ajokorttiluvan käsittelyn hierarkista etenemistä, saati sitten manuaalisten/ATK-järjestelmien ketjuttamisen käytäntöjä, niin voisitko ystävälisesti siirtyä vaikkapa terveys-palstalle parantamaan sairauksia. Varmasti siihenkin sinun pätevyytesi riittää.
        On erittäin ikävää, että ihan asiallisiin kysymyksiin vastailee tyyppi joka ei tiedä tuon taivaallista asiasta, vaikka meitä alalla toimivia käykin täällä päivittäin ja pyrimme antamaan selkeitä ja yksilöityjä toimintaohjeita.


      • Kiki  
        luvansaanti kirjoitti:

        tällä hetkellä kestää 5-7 viikkoa.

        On siinä sitten melkoinen ero, jos Turussa menee siihen vain vajaa neljä päivää...


      • lupa
        Kiki   kirjoitti:

        On siinä sitten melkoinen ero, jos Turussa menee siihen vain vajaa neljä päivää...

        Lupa on joskus kestänyt viikkoja, johtuen inhimillisistä virheistä ketjussa.
        Joskus on käynyt niin, että anomus on jäänyt virkailijan pöydän kulmalle ja prosessi on viety loppuun parissa päivässä.
        Kyllä se siis nopeastikin voidaan saada hyväksyttyä.
        Mahdollista on siis saada neljässä päivässä. Kyllä Kiki tietää.


      • Kilowatti
        lupa kirjoitti:

        Lupa on joskus kestänyt viikkoja, johtuen inhimillisistä virheistä ketjussa.
        Joskus on käynyt niin, että anomus on jäänyt virkailijan pöydän kulmalle ja prosessi on viety loppuun parissa päivässä.
        Kyllä se siis nopeastikin voidaan saada hyväksyttyä.
        Mahdollista on siis saada neljässä päivässä. Kyllä Kiki tietää.

        Kyllä se nyt vaan on raaka totuus Helsingissä, että se ajokorttilupahakemus ei ole unohtunut mihinkään pöydän nurkalle, vaan on siinä korkeassa pinossa tällä hetkellä arviolta 3-5 viikkoa. Käsittelijöitä on armottoman vähän ja hakemuksia armottoman paljon. Tuo on siis tilanne, jos hakee B-ajokorttilupaa.

        Luvan saamisesta ei ilmoitella kotiin, eikä autokouluille. Soitto Ajovarmaan on paras keino selvittää luvan kohtalo. Mutta Helsingissä sitä ei kannata tällä hetkellä tehdä ainakaan pariin viikkoon luvan hakemisesta. Voit päästä teoriakokeeseen vasta ajokorttiluvan tultua käsitellyksi ja hyväksytyksi. Muualla maassa tilanne on epäilemättä täysin toinen.


      • Desert Storm
        Kilowatti kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan on raaka totuus Helsingissä, että se ajokorttilupahakemus ei ole unohtunut mihinkään pöydän nurkalle, vaan on siinä korkeassa pinossa tällä hetkellä arviolta 3-5 viikkoa. Käsittelijöitä on armottoman vähän ja hakemuksia armottoman paljon. Tuo on siis tilanne, jos hakee B-ajokorttilupaa.

        Luvan saamisesta ei ilmoitella kotiin, eikä autokouluille. Soitto Ajovarmaan on paras keino selvittää luvan kohtalo. Mutta Helsingissä sitä ei kannata tällä hetkellä tehdä ainakaan pariin viikkoon luvan hakemisesta. Voit päästä teoriakokeeseen vasta ajokorttiluvan tultua käsitellyksi ja hyväksytyksi. Muualla maassa tilanne on epäilemättä täysin toinen.

        Hienoa, että toit esiin tuon lupapäätöksen kyselemisasian.



        Omaa lupaansa ei pidä mennä kyselemään varsinkaan Helsingin seudun kunnissa, koska kyselyt ohjautuvat samoille henkilöille, jotka lupia käsittelevät.
        He tekevät poliisissa nykyisellään myöhään iltaan asti töitä ja jokainen kysely aiheuttaa viivästystä myöskin heidän oman lupa-asiansa käsittelyyn.
        Siinä käsittelijä etsii valtavasta pinosta jotain hakemusta ja löydettyään sen sijoittaa sen takaisin samaan jonoon omalle paikalleen.
        Asiaa ei siis edistä yhtään hakemuksen löytyminen vaan päinvastoin sen etsiminen on vienyt edelläolevien lupapapereiden käsittelystä aikaa.
        Käsittelijää ei kiinnosta ( eikä saakaan kiinnostaa) jonkun henkilön lupa ellei sillä ole Suomen valtion olemassaolon tai muun vastaavan kannalta oleellista merkitystä.

        Tästäkin ketjusta päätellen muualla maassa asuvien lupakäsittely hoituu edelleenkin hyvin lyhyessä ajassa.

        Kuka tietävä voisi selittää seuraavan?
        Helsingin seudun hakemuksissa poliisi on myöntänyt luvan esim. kahdessa viikossa hakemuksen saapumisesta, mutta kierrettyään AKE:ssa poliisin jälkeen lupa ilmestyy tutkintotoimiston tietokoneelle liikennetietojärjestelmään vasta kolme viikkoa myöntämisen jälkeen.
        Kokonaisaikaa on mennyt siis viisi viikkoa.

        Samalla tavalla turkulaisen lupa ( olettaisin) lähetetään Turun poliisista myöntämisen jälkeen AKE:en Helsinkiin, mutta käsittely siellä menee paljon sujuvammin.
        Vai laittavatko poliisit _muualla maassa_ lupatiedon omien tiedostojensa lisäksi myöskin samalla liikennetietojärjestelmään?
        Onko AKE:ssa käsittelijöillä "kuntarajoitus" etteivät kaikki käsittele kaikkia kuntia tai poliisipiirejä tulojärjestyksessä?
        Tiedoissani voi olla virheellisyyksiä. Saapi korjata.

        Vielä joskus 15 vuotta sitten autokoulu sai AKE:sta tiedon postissa paperimuodossa.
        Postittamisessa säästettiin ja nyt se säästäminen kupataan suohon valtavana työmääränä kyselyissä ja vastaamisissa.


    • ak.konttoristi

      Mainitsit tuon "kolme viikkoa". Olettaisin sen olevan aika, joka paikkakunnallasi on sanottu menevän tuossa poliisilaitos-Ake-Katsastuskonttorikierrossa?

      Jos olet jo varannut teoriakokeen, näkee autokoulusi konttoristi/konttorin töitä tekevä, onko varauksesi vahvistettu. Jos on, silloin lupa näkyy, jos ei, niin odottele vielä.

      Päivää ennen teoriakokeeseen menoa voit soitella autokoululle ja kysäistä voitko mennä sinne teoriakokeeseen? (Jos siis epäilet toitko valokuvat, lääkärintodistuksen ja 60€ ajoissa, kuten on pyydetty). Muutenhan kaiken pitäisi olla kunnossa.

      Täällä meilläpäin lupahakemuksen käsittelyssä menee maksimissaan kolme viikkoa. Jos oppilaat tuovat nuo liitteet ajoissa ja teoriakoe varataan kolmen viikon päähän, on luvat kunnossa varmasti.

      Epävarmenpaa luvan saanti on niillä, jotka ovat töppäilleet liikenteessä aiemmin mopolla, moottoripyörällä tai muuten.

      Kun hakemukset liitteineen lähtevät autokoululta poliisilaitokselle, ne eivät tule koskaan takaisin. Monet kysyvät "onks ne mun paperit tullut takaisin jo sieltä poliisilaitokselta, et voinks mä niinku varata kirjalliset?"

      Paperit ovat iäksi menneet valtion kätköihin, niitä ei tule takaisin autokoululle. Poliisi ei myöskään kerro (aina) autokoulun konttoristille, miksi jonkun lupaa ei myönnetä. Tällöin oppilas menee itse keskustelemaan nimismiehen kanssa.

      Paperit, jotka oppilas ottaa mukaansa teoriakokeeseen autokoululta ovat ihan muuta kuin tuo lupahakemus. Se on nimenomaan lupaHAKEMUS. Sillä haetaan lupaa poliisilta ja akelta suorittaa tutkinnot.

      Tämä nyt ei liittynyt varsinaisesti tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mutta ehkä seuraava papereidensa perään kyselijä hoksaa, että ei ikinä saa niitä.

      Yhteenveto: kysy autokoulultasi näkyykö lupa.

      • ak.konttoristi  

        Kyllä Turussa vaan oli niin että ekallteoriatunnilla annettiin oppilaille mukaaan valmiksi täytetty ajokorttihakemus, ja se sitten vietiin itse poliisilaitokselle, ja ämmä kattoi heti koneelta asemalta onko sakkoja, ajokieltoja, tms jotka estäisi luvan saannin, ja sitten poliisi laittoi paperit menee hesaan, ja noin neljän päiän päästä sai mennä teoriakokeeseen


      • ak.konttoristi
        ak.konttoristi   kirjoitti:

        Kyllä Turussa vaan oli niin että ekallteoriatunnilla annettiin oppilaille mukaaan valmiksi täytetty ajokorttihakemus, ja se sitten vietiin itse poliisilaitokselle, ja ämmä kattoi heti koneelta asemalta onko sakkoja, ajokieltoja, tms jotka estäisi luvan saannin, ja sitten poliisi laittoi paperit menee hesaan, ja noin neljän päiän päästä sai mennä teoriakokeeseen

        Täällä muualla Suomessa palvelukulttuuri saattaa olla tosiaan jotain muuta kuin Suomen Turussa. Paikkakuntamme poliisilaitos ja autokoulut eivät halua juoksuttaa tuhansia oppilaita jonottamassa poliisilaitoksella, kun jokaisesta autokoulusta voidaan paperit oppilaiden puolesta viedä. Riittää, että esim. joku opettajista peruuntuneella ajotunnilla käväisee viemässä nipun pari kertaa viikossa. Ja kun paperit on viety kestää se tosiaan kolme viikkoa, kun täällä lupapalvelu on käsitellyt ne, lähettänyt Helsinkiin ja Ake Helsingistä ilmoittaa katsastuskonttorille tänne, että lupa ok.

        Ja mitä tarkoitit, että: "OLI niin, että ekalla teoriatunnille annetTIIN oppilaalle..."?

        Miten teillä nykyisin siellä autokoulussanne on jossa olet konttoristina?

        Hassu sattuma, että Kikikin aina suurella fontilla kiljuu, että hän sai luvan Turun poliisilta neljässä päivässä...?

        Mielenkiintoista.


      • Pertti L
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Täällä muualla Suomessa palvelukulttuuri saattaa olla tosiaan jotain muuta kuin Suomen Turussa. Paikkakuntamme poliisilaitos ja autokoulut eivät halua juoksuttaa tuhansia oppilaita jonottamassa poliisilaitoksella, kun jokaisesta autokoulusta voidaan paperit oppilaiden puolesta viedä. Riittää, että esim. joku opettajista peruuntuneella ajotunnilla käväisee viemässä nipun pari kertaa viikossa. Ja kun paperit on viety kestää se tosiaan kolme viikkoa, kun täällä lupapalvelu on käsitellyt ne, lähettänyt Helsinkiin ja Ake Helsingistä ilmoittaa katsastuskonttorille tänne, että lupa ok.

        Ja mitä tarkoitit, että: "OLI niin, että ekalla teoriatunnille annetTIIN oppilaalle..."?

        Miten teillä nykyisin siellä autokoulussanne on jossa olet konttoristina?

        Hassu sattuma, että Kikikin aina suurella fontilla kiljuu, että hän sai luvan Turun poliisilta neljässä päivässä...?

        Mielenkiintoista.

        En nyt kauheasti itse tiedä noista lupajutuista, että minnekkä lähetetään papereita ja minnekkä ei, eli en nyt siihen lähde sanomaan mitään, kun tietenkin joku tulee kitisemään että meni väärin se ja se asia. Mutta tuosta Kikistä voisin senverran kyllä sanoa, että ei kannata uskoa kaikkea mitä Kiki tänne kirjottelee, aika paljon se täällä valehtelee, ja sillä voi jopa olla joku asia joskus oikein. Palstan vakiokävijöistä varmana osa ainakin jo osaa suhtautua Kiki nimimerkin kirjoituksiin huvittuneena, ja uusille kirjoittajille sanon, että älkää uskoko Kiki nimimerkin kirjoituksia, tai jos uskotte, niin tarkistakaa niiden todenperäisyys jostakin muualta.


      • ak.konttoristi  
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Täällä muualla Suomessa palvelukulttuuri saattaa olla tosiaan jotain muuta kuin Suomen Turussa. Paikkakuntamme poliisilaitos ja autokoulut eivät halua juoksuttaa tuhansia oppilaita jonottamassa poliisilaitoksella, kun jokaisesta autokoulusta voidaan paperit oppilaiden puolesta viedä. Riittää, että esim. joku opettajista peruuntuneella ajotunnilla käväisee viemässä nipun pari kertaa viikossa. Ja kun paperit on viety kestää se tosiaan kolme viikkoa, kun täällä lupapalvelu on käsitellyt ne, lähettänyt Helsinkiin ja Ake Helsingistä ilmoittaa katsastuskonttorille tänne, että lupa ok.

        Ja mitä tarkoitit, että: "OLI niin, että ekalla teoriatunnille annetTIIN oppilaalle..."?

        Miten teillä nykyisin siellä autokoulussanne on jossa olet konttoristina?

        Hassu sattuma, että Kikikin aina suurella fontilla kiljuu, että hän sai luvan Turun poliisilta neljässä päivässä...?

        Mielenkiintoista.

        Onko täällä pakko käyttää aina samaa nimimerkkiä?

        Ei

        Saako vapaita nimiä käyttää kuka vaan?

        Kyllä


      • ak.konttoristi
        ak.konttoristi   kirjoitti:

        Onko täällä pakko käyttää aina samaa nimimerkkiä?

        Ei

        Saako vapaita nimiä käyttää kuka vaan?

        Kyllä

        Lopeta Kiki. Olet pahasti sairas.


      • ...
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Lopeta Kiki. Olet pahasti sairas.

        Turkulainen lemuava paskakasa!


      • taitaa tässä
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Lopeta Kiki. Olet pahasti sairas.

        päästä vipata.

        Jos nimimerkki EI ole rekisteröity, kuten tässä tapauksessa, sitä saa käyttä JOKA IKINEN, tuota rekisteröity nimeäsi "ak.konttoristi" ei pysty käyttämään kukaan muu...


      • ak.konttoristi
        taitaa tässä kirjoitti:

        päästä vipata.

        Jos nimimerkki EI ole rekisteröity, kuten tässä tapauksessa, sitä saa käyttä JOKA IKINEN, tuota rekisteröity nimeäsi "ak.konttoristi" ei pysty käyttämään kukaan muu...

        MINUN NIMIMERKKINI on sinisellä! Tässä on kyse siitä, että (jos et ole tajunnut) Kiki on kaapannut nimimerkkini ja pystyy käyttämään sitä idiooteissa teksteissään. Edes minä itse en pysty käyttämään ak.konttoristia nimimerkkinäni, jos en ensin kirjaudu sisään.

        Kokeilepa kirjoittaa jotain ja laita nimimerkiksesi Kiki. Ei onnistu, vaikka sitä ei ole edes rekisteröity.


      • ak.konttoristi  
        ak.konttoristi kirjoitti:

        MINUN NIMIMERKKINI on sinisellä! Tässä on kyse siitä, että (jos et ole tajunnut) Kiki on kaapannut nimimerkkini ja pystyy käyttämään sitä idiooteissa teksteissään. Edes minä itse en pysty käyttämään ak.konttoristia nimimerkkinäni, jos en ensin kirjaudu sisään.

        Kokeilepa kirjoittaa jotain ja laita nimimerkiksesi Kiki. Ei onnistu, vaikka sitä ei ole edes rekisteröity.

        No olkoot tuo viimeinen kerta sitten, sinä sanot että nimesi on aina sinisellä, joten älä jatkossa kertaakaan enää valita jos joku käyttää samantapaista nimeä, nyt olet sen kertonut. piste.

        Ja mitä minä nyt olen kaapannut, nimi ak.konttoristi Kiki Kiki. on ihan vapaita nimiä, ja kaikkien käytössä, en puutu niitten käyttöön muuten kuni korkeintaan toteamalla "katos kaima" en saa kauheaa raivaria toisin kuin esim sinä


      • ak.konttoristi
        ak.konttoristi   kirjoitti:

        No olkoot tuo viimeinen kerta sitten, sinä sanot että nimesi on aina sinisellä, joten älä jatkossa kertaakaan enää valita jos joku käyttää samantapaista nimeä, nyt olet sen kertonut. piste.

        Ja mitä minä nyt olen kaapannut, nimi ak.konttoristi Kiki Kiki. on ihan vapaita nimiä, ja kaikkien käytössä, en puutu niitten käyttöön muuten kuni korkeintaan toteamalla "katos kaima" en saa kauheaa raivaria toisin kuin esim sinä

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi nukkua tuohon aikaan yöstä, eikä raivota väsyksissä keskustelupalstoilla. Nimimerkki ak.konttoristi on rekisteröity minulle.

        Halusin vain tietää, miten sitä on pystytty käyttämän? Kai nyt utelias saa olla? Ja kyllähän se oudolta tuntuu, kun kaikki pisteet ja pienet alkukirjaimet on ihan samat kuin omassa rekisteröidyssä nimimerkissäni?


        "Ja mitä minä nyt olen kaapannut, nimi ak.konttoristi Kiki Kiki. on ihan vapaita nimiä, ja kaikkien käytössä, en puutu niitten käyttöön muuten kuni korkeintaan toteamalla "katos kaima" en saa kauheaa raivaria toisin kuin esim sinä"

        Mistä päättelit, että ak.konttoristi on vapaasti käytettävissä? Olen rekisteröinyt sen jo ajat sitten. Enkä ole saanut raivaria. Pidän sinua vain äärimmäisen tyhmänä ihmisenä, jolla ei ole mielikuvitusta kertopa kantaa asiaansa ihan omalla tunnistettavalla nimimerkillä. piste.

        Jos itse joskus laitan jossain jonkun "minkä tahansa" -nimimerkin ilmoittaa kone heti, että "NIMIMERKKI ON REKISTERÖITY TOISELLE". Miksi siis Kikin koneella ei noin käy?

        Ja hei: AK.KONTTORISTI, Ak-konttoristi, konttoristi ak, KONTTORISTI AK, Autokoulun kontt., yms. OVAT IHAN VAPAASTI KÄYTETTÄVISSÄ. Olkaa hyvä vaan.


      • ak.konttoristi  
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi nukkua tuohon aikaan yöstä, eikä raivota väsyksissä keskustelupalstoilla. Nimimerkki ak.konttoristi on rekisteröity minulle.

        Halusin vain tietää, miten sitä on pystytty käyttämän? Kai nyt utelias saa olla? Ja kyllähän se oudolta tuntuu, kun kaikki pisteet ja pienet alkukirjaimet on ihan samat kuin omassa rekisteröidyssä nimimerkissäni?


        "Ja mitä minä nyt olen kaapannut, nimi ak.konttoristi Kiki Kiki. on ihan vapaita nimiä, ja kaikkien käytössä, en puutu niitten käyttöön muuten kuni korkeintaan toteamalla "katos kaima" en saa kauheaa raivaria toisin kuin esim sinä"

        Mistä päättelit, että ak.konttoristi on vapaasti käytettävissä? Olen rekisteröinyt sen jo ajat sitten. Enkä ole saanut raivaria. Pidän sinua vain äärimmäisen tyhmänä ihmisenä, jolla ei ole mielikuvitusta kertopa kantaa asiaansa ihan omalla tunnistettavalla nimimerkillä. piste.

        Jos itse joskus laitan jossain jonkun "minkä tahansa" -nimimerkin ilmoittaa kone heti, että "NIMIMERKKI ON REKISTERÖITY TOISELLE". Miksi siis Kikin koneella ei noin käy?

        Ja hei: AK.KONTTORISTI, Ak-konttoristi, konttoristi ak, KONTTORISTI AK, Autokoulun kontt., yms. OVAT IHAN VAPAASTI KÄYTETTÄVISSÄ. Olkaa hyvä vaan.

        Rekisteröity nimeäsi "ak.konttoristi" vaan nimeä "ak.konttoristi " joka on vapaa nimimerkki, joten ala sitten vasta valittamaan kun alkaa viestejä tulemaan sinisellä nimellä "ak.konttoristi" muuten ole ihan hiljaa, jos joku käyttää vapata nimeä...

        Ja nimi on vaapasti käytettävä, jos sitä saa käyttää, eikä tule ilmoitusta "rekisteröity muulle jne"

        Ja tuo on tosiaan raivari minkä aina siitä saat, jopa minä pystyn käsittelemään tuon asian huumorilla, tosiaan toteamalla vaan "katos kaima"


      • yx tyhmä
        ak.konttoristi   kirjoitti:

        Rekisteröity nimeäsi "ak.konttoristi" vaan nimeä "ak.konttoristi " joka on vapaa nimimerkki, joten ala sitten vasta valittamaan kun alkaa viestejä tulemaan sinisellä nimellä "ak.konttoristi" muuten ole ihan hiljaa, jos joku käyttää vapata nimeä...

        Ja nimi on vaapasti käytettävä, jos sitä saa käyttää, eikä tule ilmoitusta "rekisteröity muulle jne"

        Ja tuo on tosiaan raivari minkä aina siitä saat, jopa minä pystyn käsittelemään tuon asian huumorilla, tosiaan toteamalla vaan "katos kaima"

        Sori että olen näin tyhmä, mutta miten toi sun ak.konttoristi eroaa tosta toisesta ak.konttoristista niinkuin kirjoitusasullisesti?


      • tympiintynyt oppilas
        ak.konttoristi   kirjoitti:

        Rekisteröity nimeäsi "ak.konttoristi" vaan nimeä "ak.konttoristi " joka on vapaa nimimerkki, joten ala sitten vasta valittamaan kun alkaa viestejä tulemaan sinisellä nimellä "ak.konttoristi" muuten ole ihan hiljaa, jos joku käyttää vapata nimeä...

        Ja nimi on vaapasti käytettävä, jos sitä saa käyttää, eikä tule ilmoitusta "rekisteröity muulle jne"

        Ja tuo on tosiaan raivari minkä aina siitä saat, jopa minä pystyn käsittelemään tuon asian huumorilla, tosiaan toteamalla vaan "katos kaima"

        No jos sun on pakko käyttää jotain samaa nimeä, vaikket ees ole autokoulun konttoristi, niin vastaa sitten asiallisesti ja oikein! Vituttaa kysyä mitään, kun sä (Kiki) olet jakomielitautisena aina ekana vastailemassa asioihin, joita SULTA ei ole kysytty!


      • Jfer
        yx tyhmä kirjoitti:

        Sori että olen näin tyhmä, mutta miten toi sun ak.konttoristi eroaa tosta toisesta ak.konttoristista niinkuin kirjoitusasullisesti?

        Nimimerkit eroavat toisistaan siten, että toisen perässä on yksi välilyönti. Suomi24:n foorumisofta ei poista nimen perästä ylimääräisiä välilyöntejä vertaillessaan onko nimimerki käytössä. Näin ollen on mahdollista käyttää jo rekisteröityä nimimerkkiä, kun vain lisää ylimääräisiä välilyöntejä alkuun tai loppuun. Ne eivät kuitenkaan käyttäjille näy ja hämäävät aika pahasti. Ehdottomasti pitäisi tämmöiset bugit korjata softasta, koska se romuttaa koko varattujen nimimerkkien systeemin.


      • Pertti_L
        Jfer kirjoitti:

        Nimimerkit eroavat toisistaan siten, että toisen perässä on yksi välilyönti. Suomi24:n foorumisofta ei poista nimen perästä ylimääräisiä välilyöntejä vertaillessaan onko nimimerki käytössä. Näin ollen on mahdollista käyttää jo rekisteröityä nimimerkkiä, kun vain lisää ylimääräisiä välilyöntejä alkuun tai loppuun. Ne eivät kuitenkaan käyttäjille näy ja hämäävät aika pahasti. Ehdottomasti pitäisi tämmöiset bugit korjata softasta, koska se romuttaa koko varattujen nimimerkkien systeemin.

        Itse laitoin tuosta nimimerkkiasiasta viestiä jo Suomi24:n ylläpidolle, että vois vähän katsoa tuon asian kuntoon. Itse kokeilin omaa nimimerkkiäni käyttää sillein, että laitan noita välilyöntejä oman nimimerkin perään ja alkuun, ei toiminut nyt, eikä toiminut aikaisemminkaan. Mulla on selaimena Firefox, toimiiko sitten muilla selaimilla noin? Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi, että tuollaiset bugit pitäisi korjata täältä. Jos ei muu auta, niin laittakaa muutkin siitä palautetta ylläpidolle. Sanon nyt suoraan, mutta mielestäni se on ärsyttävää, että sivulle kyllä keretään laittamaan mainoksia, keretään poistamaan häirikköviestejä, ehkä keretään sivun taustakuvaa viilaamaan kohdilleen, mutta jotain nimimerkkeihin liittyvää ärsyttävää bugia ei saada korjattua. Mun viestini voi ylläpito poistaa, jos kokee sen loukkauksena, mutta sanon asiani vielä täällä julkisesti.


      • Pertti_L  
        Pertti_L kirjoitti:

        Itse laitoin tuosta nimimerkkiasiasta viestiä jo Suomi24:n ylläpidolle, että vois vähän katsoa tuon asian kuntoon. Itse kokeilin omaa nimimerkkiäni käyttää sillein, että laitan noita välilyöntejä oman nimimerkin perään ja alkuun, ei toiminut nyt, eikä toiminut aikaisemminkaan. Mulla on selaimena Firefox, toimiiko sitten muilla selaimilla noin? Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi, että tuollaiset bugit pitäisi korjata täältä. Jos ei muu auta, niin laittakaa muutkin siitä palautetta ylläpidolle. Sanon nyt suoraan, mutta mielestäni se on ärsyttävää, että sivulle kyllä keretään laittamaan mainoksia, keretään poistamaan häirikköviestejä, ehkä keretään sivun taustakuvaa viilaamaan kohdilleen, mutta jotain nimimerkkeihin liittyvää ärsyttävää bugia ei saada korjattua. Mun viestini voi ylläpito poistaa, jos kokee sen loukkauksena, mutta sanon asiani vielä täällä julkisesti.

        On se että järjestelmä poitaa ylimääräiset välilyönnit lopusta, jolloin varattua nimimerkkiä ei voi käyttää tuolla tavoin.

        Ja sama juttu oli käytössä sitten joku pilipaliselain kuten sinulla, tai oikea nettiselain


      • teillä päin
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Täällä muualla Suomessa palvelukulttuuri saattaa olla tosiaan jotain muuta kuin Suomen Turussa. Paikkakuntamme poliisilaitos ja autokoulut eivät halua juoksuttaa tuhansia oppilaita jonottamassa poliisilaitoksella, kun jokaisesta autokoulusta voidaan paperit oppilaiden puolesta viedä. Riittää, että esim. joku opettajista peruuntuneella ajotunnilla käväisee viemässä nipun pari kertaa viikossa. Ja kun paperit on viety kestää se tosiaan kolme viikkoa, kun täällä lupapalvelu on käsitellyt ne, lähettänyt Helsinkiin ja Ake Helsingistä ilmoittaa katsastuskonttorille tänne, että lupa ok.

        Ja mitä tarkoitit, että: "OLI niin, että ekalla teoriatunnille annetTIIN oppilaalle..."?

        Miten teillä nykyisin siellä autokoulussanne on jossa olet konttoristina?

        Hassu sattuma, että Kikikin aina suurella fontilla kiljuu, että hän sai luvan Turun poliisilta neljässä päivässä...?

        Mielenkiintoista.

        Meinaan kun oppilas vie itse hakemuksen, niin hän saa heti tietää täyttykö hakemuksen edellytykset, tai ei, koska virkailia katsoo heti koneelta onko tulossa ajokieltota, onko muita esteitä kortin saamiselle jne. ja virkailia täyttää heti sen ajokorttihakemuksen loppuun, ja saa tietää heti suurinpiirtein kuinka kauan luvan hyväksymisessä menee.

        Toki siiä varmaan menee kin ainakin kuusi viikkoa kun ekaksi paperit on autokoulun tiskillä viikon, sitten viikon opettajan takapenkillä, pari, kolme viikkoa poliisilaitoksella, että ne ehtii tsekkaamaan ne kun jää paikalla olevilta asiakkailta aikaa, ja sitten vasta lähtee "eteenpäin" ne laput, ja jos on huomautettavaa, niin alkaa koko kierros uudestaa...


      • ak.konttoristi
        teillä päin kirjoitti:

        Meinaan kun oppilas vie itse hakemuksen, niin hän saa heti tietää täyttykö hakemuksen edellytykset, tai ei, koska virkailia katsoo heti koneelta onko tulossa ajokieltota, onko muita esteitä kortin saamiselle jne. ja virkailia täyttää heti sen ajokorttihakemuksen loppuun, ja saa tietää heti suurinpiirtein kuinka kauan luvan hyväksymisessä menee.

        Toki siiä varmaan menee kin ainakin kuusi viikkoa kun ekaksi paperit on autokoulun tiskillä viikon, sitten viikon opettajan takapenkillä, pari, kolme viikkoa poliisilaitoksella, että ne ehtii tsekkaamaan ne kun jää paikalla olevilta asiakkailta aikaa, ja sitten vasta lähtee "eteenpäin" ne laput, ja jos on huomautettavaa, niin alkaa koko kierros uudestaa...

        Paperit lähtevät VALMIINA meiltä. Poliisilaitoksella ei täytetä enää mitään. Ne annetaan suoraan lupapalveluun joka käy ne heti läpi ja lähettää akeen Helsinkiin. Katsastuskonttorilla lupa on näkyvissä kahdessa-maksimissaan kolmessa viikossa. A- ja C-korotuksen luvat näkyvät muutamassa päivässä.

        Autokoulua kuitenkin käydään vähintään kuukausi, joten kun oppilaat toimittavat paperit kurssin alussa autokoululle, kuten on pyydetty, niin teoriakokeeseen pääsee heti kun teoriat on käyty ja ikä täysi.

        Lupapalvelu soittaa kyllä heti oppilaalle, jos oppilas pyydetään puhutteluun nimismiehen luo.

        Paperit ei vät loju opettajien autoissa, koska he vartavasten lähtevät niitä viemään. Siihen asti paperit ovat lukkojen takana.

        Tämä toimii meillä, koska meillä on tarpeeksi henkilökuntaa. Mitäs paskaa meininkiä siinä muka on?


      • ak.konttoristi
        teillä päin kirjoitti:

        Meinaan kun oppilas vie itse hakemuksen, niin hän saa heti tietää täyttykö hakemuksen edellytykset, tai ei, koska virkailia katsoo heti koneelta onko tulossa ajokieltota, onko muita esteitä kortin saamiselle jne. ja virkailia täyttää heti sen ajokorttihakemuksen loppuun, ja saa tietää heti suurinpiirtein kuinka kauan luvan hyväksymisessä menee.

        Toki siiä varmaan menee kin ainakin kuusi viikkoa kun ekaksi paperit on autokoulun tiskillä viikon, sitten viikon opettajan takapenkillä, pari, kolme viikkoa poliisilaitoksella, että ne ehtii tsekkaamaan ne kun jää paikalla olevilta asiakkailta aikaa, ja sitten vasta lähtee "eteenpäin" ne laput, ja jos on huomautettavaa, niin alkaa koko kierros uudestaa...

        "ekaksi paperit on autokoulun tiskillä viikon,"
        - ei olekaan.

        "sitten viikon opettajan takapenkillä"
        - tyrmistyttävää! Ei todellakaan ole! Niissähän on rahojakin mukana!

        "pari, kolme viikkoa poliisilaitoksella, että ne ehtii tsekkaamaan ne kun jää paikalla olevilta asiakkailta aikaa"
        -tää on sen verran iso kaupunki, että ei ne tiskin takana hakemuksia käsittele, vaan ihan omassa yksikössään. Tiskiasiakaspalvelijat ovat erikseen.

        Lupa on kunnossa kolmessa viikossa.


      • No jo on kumma
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Paperit lähtevät VALMIINA meiltä. Poliisilaitoksella ei täytetä enää mitään. Ne annetaan suoraan lupapalveluun joka käy ne heti läpi ja lähettää akeen Helsinkiin. Katsastuskonttorilla lupa on näkyvissä kahdessa-maksimissaan kolmessa viikossa. A- ja C-korotuksen luvat näkyvät muutamassa päivässä.

        Autokoulua kuitenkin käydään vähintään kuukausi, joten kun oppilaat toimittavat paperit kurssin alussa autokoululle, kuten on pyydetty, niin teoriakokeeseen pääsee heti kun teoriat on käyty ja ikä täysi.

        Lupapalvelu soittaa kyllä heti oppilaalle, jos oppilas pyydetään puhutteluun nimismiehen luo.

        Paperit ei vät loju opettajien autoissa, koska he vartavasten lähtevät niitä viemään. Siihen asti paperit ovat lukkojen takana.

        Tämä toimii meillä, koska meillä on tarpeeksi henkilökuntaa. Mitäs paskaa meininkiä siinä muka on?

        Onko teillä tosiaan pääsy poliisin tietokonataan, ja täyttätte sinne ne neljä kohtaa jossa lukee aina jokin asia ja OK, sen perään, eli varmaankin se onko sakot tms esteenä luvalle...

        On se tosiaan kumma kun te noikin valmiiksi täytätte....



        Ja paskaa meinikiä on juuri se mitä mainitsin, ja kyllä tosiaan poliisilaitoksella se virkailia oppilaan läsnäollessa täyttää lomakkeen loppuun, eli ne onko sakkoja tms esteenä...


      • gyhujikl
        ak.konttoristi kirjoitti:

        "ekaksi paperit on autokoulun tiskillä viikon,"
        - ei olekaan.

        "sitten viikon opettajan takapenkillä"
        - tyrmistyttävää! Ei todellakaan ole! Niissähän on rahojakin mukana!

        "pari, kolme viikkoa poliisilaitoksella, että ne ehtii tsekkaamaan ne kun jää paikalla olevilta asiakkailta aikaa"
        -tää on sen verran iso kaupunki, että ei ne tiskin takana hakemuksia käsittele, vaan ihan omassa yksikössään. Tiskiasiakaspalvelijat ovat erikseen.

        Lupa on kunnossa kolmessa viikossa.

        Meinaatko että jos oppilas vie itse paperit tiskille, niin virkailia ei heti katso koneelta ja merkkaa onko tiedot kunnossa tai ei...

        Ja kyllä toi tiskillä/takapenkillä/poliisilaitoksella seisomine on ihan täyttä totta...


      • Autokoululainen Lahdesta
        gyhujikl kirjoitti:

        Meinaatko että jos oppilas vie itse paperit tiskille, niin virkailia ei heti katso koneelta ja merkkaa onko tiedot kunnossa tai ei...

        Ja kyllä toi tiskillä/takapenkillä/poliisilaitoksella seisomine on ihan täyttä totta...

        Meillä kyllä kaikki liitteet täytettiin autokoulun konttorissa, josta toinen konttoristi lähti samantien niitä poliisilaitokselle viemään. Lupa näkyi alle kolmessa viikossa. Eikä mennyt edes sitä kolmea viikkoa, mistä tiedotettiin KOKO autokoun ajan ihan ekoista teoriatunneista lähtien.

        Mulla oli siis lupa kunnossa ja sitten vaan kävin loput teoriatunnit ja nyt odottelen, että tulis synttärit (kahden viikon päästä) pääsen teoriakokeeseen.

        kai sieltäkin olisi saanut ruinata paperit mukaansa, mutta mitä hyötyy. Siviilinä joutuisin vaan jonottaa tunnin poliisilaitoksella.

        Olin todella tyytyväinen palveluun.


      • lainkuuliainen
        No jo on kumma kirjoitti:

        Onko teillä tosiaan pääsy poliisin tietokonataan, ja täyttätte sinne ne neljä kohtaa jossa lukee aina jokin asia ja OK, sen perään, eli varmaankin se onko sakot tms esteenä luvalle...

        On se tosiaan kumma kun te noikin valmiiksi täytätte....



        Ja paskaa meinikiä on juuri se mitä mainitsin, ja kyllä tosiaan poliisilaitoksella se virkailia oppilaan läsnäollessa täyttää lomakkeen loppuun, eli ne onko sakkoja tms esteenä...

        Niitä on kuule aika vähän loppujen lopuksi, jotka on ennen autokoulua liikenteessä ryssinyt. Niille on ihan oikein pieni rangaistus odottelun muodossa.

        Meiltä kunnon kansalaisilta ei mene loputtomiin aikoja luvan saantiin. Läpihuutojuttu.

        Sääli teitä pellejä.


      • että poliisilaitoksella
        Autokoululainen Lahdesta kirjoitti:

        Meillä kyllä kaikki liitteet täytettiin autokoulun konttorissa, josta toinen konttoristi lähti samantien niitä poliisilaitokselle viemään. Lupa näkyi alle kolmessa viikossa. Eikä mennyt edes sitä kolmea viikkoa, mistä tiedotettiin KOKO autokoun ajan ihan ekoista teoriatunneista lähtien.

        Mulla oli siis lupa kunnossa ja sitten vaan kävin loput teoriatunnit ja nyt odottelen, että tulis synttärit (kahden viikon päästä) pääsen teoriakokeeseen.

        kai sieltäkin olisi saanut ruinata paperit mukaansa, mutta mitä hyötyy. Siviilinä joutuisin vaan jonottaa tunnin poliisilaitoksella.

        Olin todella tyytyväinen palveluun.

        olisit heti nähnyt täyttykö luvan myöntämisen edellytykset, ja jos olisi ollut jotain ongelmia, olisi ne voinut heti selvittää, ja paperit olisi mennyt nopeammin perille..


      • sillä ongelmia
        lainkuuliainen kirjoitti:

        Niitä on kuule aika vähän loppujen lopuksi, jotka on ennen autokoulua liikenteessä ryssinyt. Niille on ihan oikein pieni rangaistus odottelun muodossa.

        Meiltä kunnon kansalaisilta ei mene loputtomiin aikoja luvan saantiin. Läpihuutojuttu.

        Sääli teitä pellejä.

        voi tulla vaikkapa palauttamatta jääneestä mopokortista, tms kirjaamisvirheestä, vanha lupa vielä näkyvillä syitä on satoja.

        Eli ei välttämättä pidä olla itsessään mitään vikaa.

        Tai jos esim oppilaalla on ollut aikaisemmin mopokortti, jonka hän on saanut toisella yrittämällä läpi, teoriakokeen pitäjä koittaakin B-kortin ekaan yirtykseksi laittaa "eka koe" niin ei saa koetta ltehtyä, koska tietojärjestelmään pitää laittaa että se on kolmas koe.

        Eli kyllä niitä vikoja voi olla muussakin kuin oppilaassa, mut mikäs siinä jos on alle 20, niin kyllä sitä lupaa voi odotella vaikka vuoden, eihän nyt lapsien pidä ratissa olla


      • Autokoululainen Lahdesta
        että poliisilaitoksella kirjoitti:

        olisit heti nähnyt täyttykö luvan myöntämisen edellytykset, ja jos olisi ollut jotain ongelmia, olisi ne voinut heti selvittää, ja paperit olisi mennyt nopeammin perille..

        Mitä ihmeen ongelmia???????

        Olen joskus kävellyt punaisia päin, kun kukaan ei ole nähnyt. Siitä tuskin on poliisilla mitään todisteita?

        Ja miksi MINUN pitäisi tietää onko paperit lähtenyt Helsinkiin? Pääasia, että lupa on synttäreihin mennessä kunnossa.


      • poliisi/äiti
        No jo on kumma kirjoitti:

        Onko teillä tosiaan pääsy poliisin tietokonataan, ja täyttätte sinne ne neljä kohtaa jossa lukee aina jokin asia ja OK, sen perään, eli varmaankin se onko sakot tms esteenä luvalle...

        On se tosiaan kumma kun te noikin valmiiksi täytätte....



        Ja paskaa meinikiä on juuri se mitä mainitsin, ja kyllä tosiaan poliisilaitoksella se virkailia oppilaan läsnäollessa täyttää lomakkeen loppuun, eli ne onko sakkoja tms esteenä...

        No poliisilaitoksen konttoristi tosiaan voi tarkistaa rikosrekisterin, mutta AKE sen luvan myöntää ja sinne ei oppilailla ole mitään asiaa soitella. Niillä on kartelli!


      • poliisi/äiti
        sillä ongelmia kirjoitti:

        voi tulla vaikkapa palauttamatta jääneestä mopokortista, tms kirjaamisvirheestä, vanha lupa vielä näkyvillä syitä on satoja.

        Eli ei välttämättä pidä olla itsessään mitään vikaa.

        Tai jos esim oppilaalla on ollut aikaisemmin mopokortti, jonka hän on saanut toisella yrittämällä läpi, teoriakokeen pitäjä koittaakin B-kortin ekaan yirtykseksi laittaa "eka koe" niin ei saa koetta ltehtyä, koska tietojärjestelmään pitää laittaa että se on kolmas koe.

        Eli kyllä niitä vikoja voi olla muussakin kuin oppilaassa, mut mikäs siinä jos on alle 20, niin kyllä sitä lupaa voi odotella vaikka vuoden, eihän nyt lapsien pidä ratissa olla

        Eihän sitä mopokorttia saa palauttaa ennenkuin käy lunastamass uuden kortin ajokokeen jälkeen?!


      • bvyunhjimko
        poliisi/äiti kirjoitti:

        Eihän sitä mopokorttia saa palauttaa ennenkuin käy lunastamass uuden kortin ajokokeen jälkeen?!

        jos on jokin muu jolla todistaa henkilöllisyys, suottielen kutitenkin että "kadottaa" mopokortin inssin jälkeen, meinaan miksi kertaalleen maksettu kortti pitäisi antaa pois?


      • Kiki  
        poliisi/äiti kirjoitti:

        No poliisilaitoksen konttoristi tosiaan voi tarkistaa rikosrekisterin, mutta AKE sen luvan myöntää ja sinne ei oppilailla ole mitään asiaa soitella. Niillä on kartelli!

        Eihän nyt ylinopeudet, viritetyllä mopolla ajot jne nyt rikosrekisteriin mene, rikosrekisterissä on vain vankilatuomiot.

        Kyllä se poliisi merkkaa siihen lappuun että täyttykö luvan edellytykset tai eikö, eikä ota edes lupaa sisään jos ei edellytykset täyty.


      • Turrikasd
        ak.konttoristi kirjoitti:

        Ehkäpä sinunkin kannattaisi nukkua tuohon aikaan yöstä, eikä raivota väsyksissä keskustelupalstoilla. Nimimerkki ak.konttoristi on rekisteröity minulle.

        Halusin vain tietää, miten sitä on pystytty käyttämän? Kai nyt utelias saa olla? Ja kyllähän se oudolta tuntuu, kun kaikki pisteet ja pienet alkukirjaimet on ihan samat kuin omassa rekisteröidyssä nimimerkissäni?


        "Ja mitä minä nyt olen kaapannut, nimi ak.konttoristi Kiki Kiki. on ihan vapaita nimiä, ja kaikkien käytössä, en puutu niitten käyttöön muuten kuni korkeintaan toteamalla "katos kaima" en saa kauheaa raivaria toisin kuin esim sinä"

        Mistä päättelit, että ak.konttoristi on vapaasti käytettävissä? Olen rekisteröinyt sen jo ajat sitten. Enkä ole saanut raivaria. Pidän sinua vain äärimmäisen tyhmänä ihmisenä, jolla ei ole mielikuvitusta kertopa kantaa asiaansa ihan omalla tunnistettavalla nimimerkillä. piste.

        Jos itse joskus laitan jossain jonkun "minkä tahansa" -nimimerkin ilmoittaa kone heti, että "NIMIMERKKI ON REKISTERÖITY TOISELLE". Miksi siis Kikin koneella ei noin käy?

        Ja hei: AK.KONTTORISTI, Ak-konttoristi, konttoristi ak, KONTTORISTI AK, Autokoulun kontt., yms. OVAT IHAN VAPAASTI KÄYTETTÄVISSÄ. Olkaa hyvä vaan.

        "ak.konttoristi" ja "ak.konttoristi "

        Eroavat toisistaan... Mutta aikast vähän.


      • Turrikasd
        Pertti_L kirjoitti:

        Itse laitoin tuosta nimimerkkiasiasta viestiä jo Suomi24:n ylläpidolle, että vois vähän katsoa tuon asian kuntoon. Itse kokeilin omaa nimimerkkiäni käyttää sillein, että laitan noita välilyöntejä oman nimimerkin perään ja alkuun, ei toiminut nyt, eikä toiminut aikaisemminkaan. Mulla on selaimena Firefox, toimiiko sitten muilla selaimilla noin? Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi, että tuollaiset bugit pitäisi korjata täältä. Jos ei muu auta, niin laittakaa muutkin siitä palautetta ylläpidolle. Sanon nyt suoraan, mutta mielestäni se on ärsyttävää, että sivulle kyllä keretään laittamaan mainoksia, keretään poistamaan häirikköviestejä, ehkä keretään sivun taustakuvaa viilaamaan kohdilleen, mutta jotain nimimerkkeihin liittyvää ärsyttävää bugia ei saada korjattua. Mun viestini voi ylläpito poistaa, jos kokee sen loukkauksena, mutta sanon asiani vielä täällä julkisesti.

        Alt merkkejä käyttämällä saa mitä kiintoisampia "bug merkkejä"

        Mielestäni Ylläpidon pitäisi sallia vain ANCII merkit.

        Alt merkkejä muutama:
        ♫↑╝■◘•○♥♦♣♠☺☻


    • duubi

      Kuinka pitkää ajokorttilupahakemus on voimassa ?

      • bvgfchgb

        Lupa on voimassa vuoden.
        Siltä varalta, että aiot pitkäänkin käydä, niin v2013 pitenee 2 vuoteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe