Pygeum (Pygeum africanum, Prunus africana) Keski- ja Etelä-Afrikassa sekä Madagaskarilla kasvavan ikivihreän puun kuori on ollut tunnettu virtsatievaivojen hoidossa jo vuosisatoja. Pygeumin ainutlaatuinen vaikutus perustuu sen kykyyn estää 5alfa-reduktaasin syntyä. Tällöin testosteroni ei muutu eturauhasen kasvua lisääväksi dihydrotestosteroniksi (DHT). Sitä käytetään myös tukemaan eturauhasen toimintaa. Joissakin maissa leikkausta pidetään ainoana ratkaisuna, mutta esim. Ranskassa kasvia määrätään 81% eturauhaspotilaista (Encyclopedia of Medicinal Herbs, s.257).
eli vaikuttaako pygeum eri tavalla kun sahapalmu? eli nyt kun vedän sahapalmu kapseleita (prostaforce) niin olisiko hyvä käyttää vielä jotain pygeum valmistetta jos se vaikattaa jotenkin eri tavalla tuhoten viimeisetkin dht:n rippeet.
Pygeum ja sahapalmu
1
4997
Vastaukset
- DocteurF
Sahapalmu tunnetaan tosi hyvänä DHT-blokkerina, koska se salpaa sekä tyypin 1 ja tyypin 2 alfa-reduktaasia, laajemmin kuin esim.eräät lääkkeet. Lisäksi sahapalmu-uutteen käytöstä ei tule yleensä niin helposti sivuvaikutuksena potenssihäiriöitä tms. Eli jo pelkästään sahapalmu-uutteen syöminen estää DHT:n muodostumista. Sahapalmun vaikutuksista pillerimuodossa ei ole kattavia tutkimuksia hiustenlähdössä, mutta ilmeisesti auttaa. Itse olen käyttänyt sahapalmua yhdistettynä muihin luontaistuotteisiin. Mm. Revivogen sisältää myös sahapalmu-uutetta yhtenä DHT-blokkerina.
En tunne niin hyvin tuota Pygeumia, se vaikuttaa samantapaiselta kuin sahapalmu, eli siinä tapauksessa sen lisäämisestä ei olisi lisähyötyä, se olisi sama kuin söisi tupla-annoksen vaikka c-vitamiinia, liika on liikaa, eikä siitä liiasta ole välttämättä mitään etua.
Ota selvää estääkö Pygeum sekä tyypin 1 ja tyypin 2 reduktaasia, siitä selviää jo onko se edes yhtä hyvä kuin sahapalmu-uute.
Minulla muuten tuo sahapalmu-uute kasvatti selvästi rintoja, olen siis mieshenkilö. Vaikutus oli aivan selvä, eli se näytti tekevän samaa kuin eräät dht-blokkeri-lääkkeetkin voivat tehdä. Jätin sen sitten pois ja siirryin vain paikallisesti käytettäviin aineisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39916Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad32644- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26578Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557- 25555
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17543Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523