Tuolla alempana eräs kommunisti väitti:
”Filosofia on tiedettä ja tiede todistaa, että jos jokin on olemassa, on sen oltava jotakin ainetta. Jos väitetään, että jumala on olemassa, sisältää se myös väitteen, että se on materiaa.”
Väite on täysin absurdi. Terveys on olemassa ja näin ollen se on materiaa. Sairaalle ihmiselle voidaan siis antaa terveyttä ruiskeena. Sairaus on myöskin materiaa ja näin sairaus on tullut ihmiseen ulkopuolelta materian muodossa.
Lämpöä on myöskin - ja se on siis materiaa. Näin todellakin uskottiin joskus 1600-1700 luvuilla ja laadittiin teorioita sille, miten lämpö materiana siirtyy kappaleesta toiseen. Niitä teorioita ei koskaan saatu "vesitiiveiksi" ja ajatuksesta luovuttiin. Mutta kommunistit taitavat jatkaa asian tutkimista ja lämmönsiirtoteorioiden kehittelyä materiapohjalta. Kalle sanoo vain "onnea yritykselle".
Isänmaallisuuttakin esintyy joten sekin on materiaa. Voitaisiinkohan kommunisteille antaa edes pieni annos isänmaallisuutta ruiskeeena ja näin saada heidät lopettamaan omaan pesään paskantamisen.
Ja kohta kommunismi on pelkkä muisto vain kun synnytyslaitoksella annetaan kaikille vastasyntyneille kauhalla – ja isolla kauhalla – ja näin maasta loppuvat sadassa vuodessa kaikki lusikalla saaneet.
Filosofia on tiedettä siinä kuin teologiakin – kumpikaan ei pysty todistamaan toisinajattelevien olevan väärässä.
Kaikki maailman filosofit ja filosofiat eivät hyväksy dialektisen materialismin oppeja.
Yksikään koulukunta ei kuitenkaan pysty todistamaan toisen olevan väärässä eikä itse olevansa oikeassa.
Kalle kutsuu tälläisiä ”tieteitä” yhteisnimellä uskonto ja ne kuuluvat samaan kategoriaan teologian kanssa. Vaikka filosofiaa opiskellaankin yliopistoissa niin ei se tee niitä eksakteiksi tieteeksi niin kuin ei tee teologiaakaan.
Tähän jäätiin tuolla alempana
2
163
Vastaukset 2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568