tämä on periaatteessa aivan turha kysymys mutta olen sen verran paniikissa että kysyn kuitenkin. eli kuinka suuri ehkäisyteho on kondomilla? en siis syö e-pillereitä eivätkä menkatkaan ole vielä myöhässä enkä edes tiedä onko kondomi mennyt rikki vai ei mutta jostakin keksin tällaisen raskauden mahdollisuuden kun olen ollut huonovointinen viikon verran ja n. viikko sitten olin viimeksi yhdynnässä. kuulostaapa typerältä, mutta arvostan todella jos joku vastaa :)
kondomin luotettavuus
11
3566
Vastaukset
- tulee raskaaksi
Vuoden ajan kondomia ehkäisynä käyttäneistä sadasta naisesta 4-6 tulee raskaaksi. Eli ei mikään hirmu hyvä. Teho on parempi jos kortsut tarkistetaan vedellä aina käytön jälkeen ja tarvittaessa käytetään jälkiehkäisyä.
- ainakaan viimeviiikkoisesta...
Eli jos olisit jäänyt raskaaksi viime viikon yhdynnästä niin se ei kyllä vielä olisi viikkon ajan ehtinyt sinulle pahoinvointia aiheuttaa. Eli jos nyt olet voinut huonosti viikon ajan niin silloin sinun olisi pitänyt jäädä raskaaksi jo aikaisemmin se hedelmöittynyt munasolu kun olisi vasta näinä päivinä voinut alkaa kiinnittyä kohdun seinämään. Hedelmöittynyt munasolu nimittäin kulkee vielä munajohtimesta muutaman päivän kohtuun ja kohdussa etsii vielä muutaman päivän sopivaa kiinnittymis paikkaa.
- kondoomeihin....
on noin 85%
- Ei pidä..
kondoomeihin.... kirjoitti:
on noin 85%
paikkaansa kyllä tuo luku.. eikös se oikea luku ole 97% oikein käytettynä!!
Ja alkuperäiselle, nyt on paljon ainakin täällä päin vatsatautia ja muuta flunssaa liikkeellä, että voi olla ihan jotain sellaistakin jos olet vain huonovointinen, raskauspahoinvointia se ei näin nopeasti voi olla.
- alkuperäinen......
kiitos vastauksista.. apua, luulin kyllä että kondomi on luotettavampi :S. näyttääkö raskaustesti luotettavaa tulosta 8 vrk mahd. "raskaaksi tekevän" yhdynnän jälkeen? vai onko ihan pakko odotella sitä päivää, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa? jos on raskaana ja joutuu tekemään abortin, onko siinä tilanteessa mahdollista saada jonkinlaista ammattilaisten tukea?
Kondomi menee varsin harvoin rikki: siitä kertoo se että olen käyttänyt kondomiehkäisyä n. 15 v. (seksiä keskimäärin 2-3 krt viikossa) eikä yksikään kondomi ole ikinä mennyt rikki! En ymmärrä miten jotkut niitä edes rikkovat. Miehellä on varsin kookas vehje ja seksikin saattaa olla melko rajua, mutta siltikään ei ole yksikään ikinä rikkoutunut. jos se rikkoutuu niin kyllä sen huomaa kun spermat valuisi sieltä. kannattaa tarkistaa seksin jälkeen. meillä mies vetää kortsun solmuun ja siinä samassa näkisi jos jostain vuotaisi (sen tavaran voi pullistaa sinne kärkeen).
Ja vaikka vetelisi paljaalla niin eihän se yksi kerta aina edes osu oikeaan ovisaikaan... eli tosi pienet mahdollisuudet olla raskaana. - Pelkäävä
****** kirjoitti:
Kondomi menee varsin harvoin rikki: siitä kertoo se että olen käyttänyt kondomiehkäisyä n. 15 v. (seksiä keskimäärin 2-3 krt viikossa) eikä yksikään kondomi ole ikinä mennyt rikki! En ymmärrä miten jotkut niitä edes rikkovat. Miehellä on varsin kookas vehje ja seksikin saattaa olla melko rajua, mutta siltikään ei ole yksikään ikinä rikkoutunut. jos se rikkoutuu niin kyllä sen huomaa kun spermat valuisi sieltä. kannattaa tarkistaa seksin jälkeen. meillä mies vetää kortsun solmuun ja siinä samassa näkisi jos jostain vuotaisi (sen tavaran voi pullistaa sinne kärkeen).
Ja vaikka vetelisi paljaalla niin eihän se yksi kerta aina edes osu oikeaan ovisaikaan... eli tosi pienet mahdollisuudet olla raskaana.Itsellä on hirveä paniikki kun harrastin seksiä kumin kanssa. Vehkeeni ehti kuitenkin lerpahtamaan hieman ennenkuin vedin sen ulos laukeamisen jälkeen. Lisäksi peniksenisessäni on sen verran nahkaa, että se pääsee liikkumaan kuminkin kanssa, joten se kumirinkula nousee nahkan mukana aina hieman ylös ja menee tietty myös alas. Kumi kuitenkin pysyi päällä ulosvetäessä ja
En huomannut, että mitään sellaista olisi tapahtunut, mutta mielessä on pelko josko sieltä rinkulan välistä olisi jotain päässyt vuotamaan ulos, eli siis valunut sieltä kärjestä tyveen. En siis intensiivisesti tarkastanutkaan paitsi aktin jälkeen kumin vedellä ettei ole mistään puhki.
Olen tämän tapahtuman jälkeen pari kertaa "simuloinut" tilannetta samalla merkillä ja tuntuisi olevan ainakin minun tapauksessani lähes mahdoton saada tavara tulemaan koko varren matka sinne kumirinkulaan asti ja kertaakaan se ei ole siitä ainakaan ohi päässyt. Se ei meinaa onnistua edes siten, että oikein valuttamalla yrittää valuttaa sitä kun vehje on jo ihan veltto. Laukeamisvaiheessa aktia olin päällä, joten senkin pitäisi vielä vaikeuttaa tuon tapahtumista. No onneksi vastapuolikin oli jo yli 35v eli jos jotain pientä on sattunut pääsemään sieltä välistä lirahtamaan pitäisi kerrasta raskaaksi tulemisen olla kuitenkin aika epätodennäköistä kun se sisään päässeen siemennesteen, jos niin on edes tapahtunut, määrä on kuitenkin erittäin pieni verrattuna siihen, että koko lasti olisi mennyt.
Mutta onko muilla siis kokemuksia, että siemenneste olisi karannut sieltä kärjestä tyveen ja ulos jos on sattunut tuollainen pieni "käyttövirhe" kumin kanssa, eli on ehtinyt lerpahtaa ennen ulosvetoa? Olen ainakin käsittänyt, että yleisimmin nämä vahingot ovat rikkoontumisia tai sitten kumi on luiskahtanut kokonaan pois päältä tai jäänyt naisen sisään.
No, enpä harrasta seksiä vähään aikaan. Ei se niin kivaa ole, että jaksaisi näillä asioilla stressailla ja pelkäillä jos sattuu tuollainen "käyttövirhe", joten jätän sen homman muille. Noiden kumien kanssa ei vaan jotenkin kaikkea muista kun eronnut pitkästä parisuhteesta. - voi että
ei kannata mennä vielä noin pitkälle.. oletko nuori kun et osaa itse googlata kondomin luetettavuutta ja mietit heti vaan aborttia? Kyllä sen huomaa jos kondomi menee rikki ja jos meneekin et tuskin heti pamahda raskaaksi.. jos olet käyttänyt pillereitä niin normaali hormonitoimintasi ei ole välttämättä vielä alkanut ja pitää ottaa huomioon myös oliko yhdyntä hetkellä ovulaatiopäiväsi.. odota rauhassa kuukautisia ja tee testi sitten jos ei ala kuulua. Minulla raskaus ei näkynyt kuin kuukauden kuluttua hedelmöittymisestä. Jos aborttiin asti tarvitsee mennä sen saa tehdä viikolle 12 saakka ja kyllä saa ammattiapua ja tukea ja varmaan voi myös tavata psykologia, riippuu kunnasta, mutta uskon että poikkeuksetta jopa tarjotaan tukea kun menet lääkärille asiasta puhumaan. Ole nyt huoleti ja odota menkkoja :) liika jännitys ja mietintä saattavat myöhästyttää niitä.
- mietteliäs..
voi että kirjoitti:
ei kannata mennä vielä noin pitkälle.. oletko nuori kun et osaa itse googlata kondomin luetettavuutta ja mietit heti vaan aborttia? Kyllä sen huomaa jos kondomi menee rikki ja jos meneekin et tuskin heti pamahda raskaaksi.. jos olet käyttänyt pillereitä niin normaali hormonitoimintasi ei ole välttämättä vielä alkanut ja pitää ottaa huomioon myös oliko yhdyntä hetkellä ovulaatiopäiväsi.. odota rauhassa kuukautisia ja tee testi sitten jos ei ala kuulua. Minulla raskaus ei näkynyt kuin kuukauden kuluttua hedelmöittymisestä. Jos aborttiin asti tarvitsee mennä sen saa tehdä viikolle 12 saakka ja kyllä saa ammattiapua ja tukea ja varmaan voi myös tavata psykologia, riippuu kunnasta, mutta uskon että poikkeuksetta jopa tarjotaan tukea kun menet lääkärille asiasta puhumaan. Ole nyt huoleti ja odota menkkoja :) liika jännitys ja mietintä saattavat myöhästyttää niitä.
voiko siinä kortsussa olla reikä, mutta se ei hajoaisi kuitenkaan?! luulisi, että jos siinä on reikä se hajoaisi, kun ne mällit sinne pamahtaa.. vai? eli kuinkahan suuri mahdollisuus on,että pikku reiästä olisi päässyt livahtamaan jotain ja tehnyt raskaaksi, jos on ollut ovispäivä tai hedelmälliset päivät menossa?
- fkdym
mietteliäs.. kirjoitti:
voiko siinä kortsussa olla reikä, mutta se ei hajoaisi kuitenkaan?! luulisi, että jos siinä on reikä se hajoaisi, kun ne mällit sinne pamahtaa.. vai? eli kuinkahan suuri mahdollisuus on,että pikku reiästä olisi päässyt livahtamaan jotain ja tehnyt raskaaksi, jos on ollut ovispäivä tai hedelmälliset päivät menossa?
Mikä olisi tänä päivänä luotettavaa tai koskaan.. itse söin e-pillereitä ja paksus tulin.. Jos se penska on päättänyt tulla niin eiköhän se tule vaikka ois kaks kumia päällekkäin. enon vaimo katkas putket alapäästä ja paksus tuli..
- 1234567999999
mietteliäs.. kirjoitti:
seuraakin tätä yli vuoden vanhaa ketjua,..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584