Lähitaksi

hyundai sonata clx

Mitä mieltä autoilijat ootte lähitaksista kannattaako liittyä.Olen uusi yrittäjä vantaalta ja ajattelin että täällä pärjäis ilman ulaakin.Ajaisin lentokenttää,asema-aukiota,keilaniemeä.Näilläkin asemilla tekisi tilin.Lähitaksin laitteiden hinta on järkyttävä niiden kuolettamiseen menisi vuosia.
Toisaalta ei tiedä mitä täällä pk-seudulla lähiaikoina tulee tapahtumaan yhdistyykö kaupungit?Tuleeko uusia keskuksia(halvempia)jne..
Toivoisin asiallisia kommentteja kiitos.

43

6328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilin

      Se onkin jotain tehdä tili.

      • kutaa

        äijämeininkiä.


    • skönen ääreltä savipellolle

      Jos rehellinen olen en kovin innostunut lähitaksista. Laitteisto n. 10000 ja sit tietysti 290/2kk. Epäilen että ajattelemasi systeemi toimii varsinkin jos ajat yksin. Kuljettajan jos otat, siitä jää 10% jos hyvä. joten ajaisin yksin, niin ei tartte kuunnella senkään kitinöitä ja auto aina kunnossa.
      Tällä hetkellä lähitaksi ja htd ihan pihalla vehkeiden kanssa, htd:llä ei vanhoja laitteita uusille yrittäjälle ja niitä ei enään valmista ketään. Lähitaksi ostatti nää vanhat navin paskat ja nyt sit karttaa ei enään päivitetä. Pitäs kuulema ostaa uusi muistillinen navi, joku tonni taas.
      Sama homma kortinlukijan kanssa. Et enään saa ct-820 kun ei kukaan valmista. Sä joutuist ottamaan sen uuden sagem-semelin joka ihan perseestä. Koneessa printteri mikä niin hidas ettei ketään uusista jolla se on ole tyytynyt pelkästään siihen vaan joutunut ostamaan myös toisen tulostimen lisäksi. Kaiken parasta on hinta 1600 kun muualta saa vastaavan ilman kk-kortti toimintoa 600 egeä.. Eli ihan pihalla koko lähitaksi, joku vetää välistä..
      Harkitse pointin maksupäätettä ja mittaxia mittariksi. Jää nolla lopusta pois laskusta vekeiden hinnasta.
      Kaupungit yhdistyvät tod.näk.
      Taksien liikenne alueet yhdityvät varmasti. Lääninhallituksella ja liikenneministeriöllä on alkamassa neuvottelut tänä syksynä pääkaupunkiseudu taksiliikenteen uudelleen järjestelyistä. Sitä ei sitten tiedä mihin suuntaan keskustoiminnot menevät ja minkälaiset vehkeet tulee, joten mun mielipide uppoavaan laivaan ei kannata sijoittaa.
      Ps. Mitä mä saan datan kautta keikkaa ei todellakaan ole sen arvoista, suurin osa mitä sietä tulee on ihan paskaa. Samaten kuin informaatio. Parempaa saa kun kilauttaa kavereille jotka sentään kertoo kaiken, liikenne valvonnan, missä jono asiakkaita, eikä tartte muistella jotain fucking numeroita joita ei muista edes lähitaksin henkilökunta.
      Lisäksi hyödyttömiä liittymisiä on autoilijayhdistys,-liitto ja vantaa taksi oy. Käsi sydämmelle: Tunnetko tarvitsevasi jonkun joka kertoo sulle miten pukeudut,miten olet ollut tuhma tänään tai jotain shittiä ajonopeuksista tai herrasmiessäännöistä? Ja kaikesta tästä vittuilusta joudut vielä maksamaan. Joten unohda nekin.
      Halvin systeemi, hae huihai, mittax pointti,tagi tarkun kopista, maksupääte sopimus oman pankkis, luottoyhtiöiden kanssa ja eikun radalle, unohda kaikki muu. Kaikki muu on skeidaa.

      • hyundai sonata clx

        Jotenkin näin sen itsekkin ajattelin.Mutta onko puolestapuhujia ja miksi?


      • sepi
        hyundai sonata clx kirjoitti:

        Jotenkin näin sen itsekkin ajattelin.Mutta onko puolestapuhujia ja miksi?

        Ajattele järjellä, älä tunteella. Auto joka ei kuulu minkään keskuksen välitykseen on pihalla kuin lumiukko.
        Vaikka edellinen kirjoittaja väittikin että datalta tulevat keikat eivät ole keskusmaksun arvoisia niin minä kyllä väittäisin että 140,00-149,00e/kk saa takasin jo paluukyydeistä ensimmäisen viikon aikana.

        Lähitaksin laitteisiin kuuluvaa navia ei ole pakko ottaa, ostat liteversion joka on puolet halvempi, mutta hoitaa kyydinvälityksen. TomTomin hommaat sitten erikseen.
        Lähitaksin toiminta-alueella liikkuu päiväsaikaan helvetisti lähitaksin kertakortteja ja KK-kortteja, joutuisit kieltäytymään aika monesta keikasta päivän aikana.

        Ja mitä tulee siihen tilin tekemiseen ajamalla niitä muutamaa mainitsemaasi tolppaa, niin huomaa todella että olet vasta aloittamassa autoilua. Tiliä tällä hommalla et tule koskaan tekemään. Alussa, ensimmäiset pari vuotta voi siltä tuntuakin, mutta se on harhaa ja myöhemmin(yleensä liian myöhään) huomaat että olet elänyt ensimmäiset vuodet verottajan rahoilla ja parhaassa tapauksessa vaihdat vielä auton sopivasti väärään aikaan kun luulet että sulla on siihen varaa, verottaja vaan ei ollut vielä pyytänyt kaikkia omiaan pois.


      • rödberget
        sepi kirjoitti:

        Ajattele järjellä, älä tunteella. Auto joka ei kuulu minkään keskuksen välitykseen on pihalla kuin lumiukko.
        Vaikka edellinen kirjoittaja väittikin että datalta tulevat keikat eivät ole keskusmaksun arvoisia niin minä kyllä väittäisin että 140,00-149,00e/kk saa takasin jo paluukyydeistä ensimmäisen viikon aikana.

        Lähitaksin laitteisiin kuuluvaa navia ei ole pakko ottaa, ostat liteversion joka on puolet halvempi, mutta hoitaa kyydinvälityksen. TomTomin hommaat sitten erikseen.
        Lähitaksin toiminta-alueella liikkuu päiväsaikaan helvetisti lähitaksin kertakortteja ja KK-kortteja, joutuisit kieltäytymään aika monesta keikasta päivän aikana.

        Ja mitä tulee siihen tilin tekemiseen ajamalla niitä muutamaa mainitsemaasi tolppaa, niin huomaa todella että olet vasta aloittamassa autoilua. Tiliä tällä hommalla et tule koskaan tekemään. Alussa, ensimmäiset pari vuotta voi siltä tuntuakin, mutta se on harhaa ja myöhemmin(yleensä liian myöhään) huomaat että olet elänyt ensimmäiset vuodet verottajan rahoilla ja parhaassa tapauksessa vaihdat vielä auton sopivasti väärään aikaan kun luulet että sulla on siihen varaa, verottaja vaan ei ollut vielä pyytänyt kaikkia omiaan pois.

        Saako sen lite-version siis myös siihen semel-sagem lukijaan? Käsittääkseni ei. Ja vanhoja ct-820 ei enään tahdo löytyä.
        Mitä tarkoitat paluu kyydeillä? Eikö sellainen ole jos saa keilaniemestä kentälle? Lähitaksi-kortit, kunnan kk kyydit, vantaan taksi oy;n paluu sopparit, ne ovat korvamerkittyjä, niitä saat vai jos "omat" autot eivät kerkiä. Siihen rinkiin pääset vain jos olet johtokuntien jäsen, asut vantaalla ja olet ajanut ajomiesaikasi vantaalaisella autolla. Joten dream about it..
        Lähitaksin tiedoitteet yhtä tyhjän kanssa. Paluu kyydit sen kautta pelkkää unelmaa, Toista on kun katsoo vastaavasti htd;n jätkiä. Ne on panostaneet markkinointiin alueensa ulkopuolellakin.
        Samaa mieltä tilin teosta ed. kirjoittajan kanssa: Varovainen ettet elä yli varojesi.
        Tulopuolella nämä mainitsemasi tolpat riittävät mainiosti.Menopuolen ansat ovat yksityis puolen taloudessa.


      • pari väärin
        rödberget kirjoitti:

        Saako sen lite-version siis myös siihen semel-sagem lukijaan? Käsittääkseni ei. Ja vanhoja ct-820 ei enään tahdo löytyä.
        Mitä tarkoitat paluu kyydeillä? Eikö sellainen ole jos saa keilaniemestä kentälle? Lähitaksi-kortit, kunnan kk kyydit, vantaan taksi oy;n paluu sopparit, ne ovat korvamerkittyjä, niitä saat vai jos "omat" autot eivät kerkiä. Siihen rinkiin pääset vain jos olet johtokuntien jäsen, asut vantaalla ja olet ajanut ajomiesaikasi vantaalaisella autolla. Joten dream about it..
        Lähitaksin tiedoitteet yhtä tyhjän kanssa. Paluu kyydit sen kautta pelkkää unelmaa, Toista on kun katsoo vastaavasti htd;n jätkiä. Ne on panostaneet markkinointiin alueensa ulkopuolellakin.
        Samaa mieltä tilin teosta ed. kirjoittajan kanssa: Varovainen ettet elä yli varojesi.
        Tulopuolella nämä mainitsemasi tolpat riittävät mainiosti.Menopuolen ansat ovat yksityis puolen taloudessa.

        Sagem hautaa ns. liteversion eli olet oikeassa, asia tarkistettu. Miten muuten määritellään paluukyyti, kuin kuvaamallasi tavalla ja siinäkin tapauksessä ko. kyyti on ihan tuurista kiinni. Kyydithän menevät ihan mihin sattuu, eikä kumpikaan keskus enää nykyään niitä erikseen valitse. Korvamerkittyjä kyytejä ei ole olemassakaan, paitsi omat takataskukeikat esim. jonkun firman peketti keikat. Pitäisikö Lähitaksin surorittaa täsmä mainontaa Helsingissä? Vai mihin viittaat? Nyt on kolleegat jo napisseet, kun Lähitaksin koneet syytää säälittäviä pätkiä keskukstasta. Jos kerran aletaan markkinoida kaikki keikat on kanssa ajettava vai luuleeko joku edelleen, että Lähitaksin koneilta tulee Helsingistä pelkkiä paluukyytejä? Eihän Helsingin autotkaan saa kentältä läheskään aina ns. paluukyytiä, vaan saattavat löytää itsensä vaikka Järvenpäästä, Kervalta tai Nurmijärveltä. Sana paluukyyti on mielestäni jo aikansa elänyt. Kyyti on kyyti, meni se mihin tahansa.


      • rosmo
        pari väärin kirjoitti:

        Sagem hautaa ns. liteversion eli olet oikeassa, asia tarkistettu. Miten muuten määritellään paluukyyti, kuin kuvaamallasi tavalla ja siinäkin tapauksessä ko. kyyti on ihan tuurista kiinni. Kyydithän menevät ihan mihin sattuu, eikä kumpikaan keskus enää nykyään niitä erikseen valitse. Korvamerkittyjä kyytejä ei ole olemassakaan, paitsi omat takataskukeikat esim. jonkun firman peketti keikat. Pitäisikö Lähitaksin surorittaa täsmä mainontaa Helsingissä? Vai mihin viittaat? Nyt on kolleegat jo napisseet, kun Lähitaksin koneet syytää säälittäviä pätkiä keskukstasta. Jos kerran aletaan markkinoida kaikki keikat on kanssa ajettava vai luuleeko joku edelleen, että Lähitaksin koneilta tulee Helsingistä pelkkiä paluukyytejä? Eihän Helsingin autotkaan saa kentältä läheskään aina ns. paluukyytiä, vaan saattavat löytää itsensä vaikka Järvenpäästä, Kervalta tai Nurmijärveltä. Sana paluukyyti on mielestäni jo aikansa elänyt. Kyyti on kyyti, meni se mihin tahansa.

        Näinhän se on. Eli lähitaksin kone syytää onnettomia pätkiä keskustassa. Osoitteet jossain käsittämättömän ruuhkan takana ja valmiiksi vanhoja. Eli varman kyydin saat kun haet sen itse sieltä asema-aukiolta tai laivarannasta.Ei tarvitse arvailla odottaako poka sua vielä tai onko kaveri vienyt sen jo.
        Ei ole siis datasta apua tässäkään tapauksessa.
        itse olen henk.kohtaisesti kokeillut muutaman kerran ajamista Vantaan autolla data kiinni.
        Tulos oli yllättäen parempi kuin kone auki ollessa, joten totuus on että se on kaikki tuurista kiinni ja metsästys vaistosta.
        Se että taksit pystyisivät luotettavampaan toimintaan edellyttäisi alueiden ja keskusten yhdistämistä. Silloin asiakas todellisuudessakin saisi sen lähimmän auton oli se sitten nykyisen lähitaksin tai htd;n alla toimiva. Nykyisellään molempien keskusten autot ryöstää toisiltaan keikkaa ja niiden uskottavuus on kärsinyt jo niin ettei niihin luota autoilijat eikä myöskään asiakkaat. Jos joku näkee pokan seisovan kadun varressa niin tasan tarkkaan koukkaa sen kyytiin oli sitten tilaus itsellä tai ei. Sama koskee asiakasta. Eka taksi joka tulee, sillä lähdetään..
        Vilkkaita tai vaikeasti saavutettavia osoitteita ei siis kannata kuitata.
        Sitä sagemin kortin lukijaa ei kannata edes ajatella. Parasta ja huomattavasti edullisempaa on kun haet vaan sen mittaksin ja pointin kortinlukijan. Ei tartte maksaa itseensä kipeeksi toimimattomasta laitteesta. Kaikki tää semelin säätö on vaan sitä ettei haluta laskea irti lypsävästä lehmästä kun nykytekniikka ja vaihtoehdot sen mahdollistaa.
        Vaihtoehdot siis: mittaksi ja point vähän yli 1000 tai se lähitaksin paketti n10 000 sekä 140-149e/kk.Tod näk lähitaksi vehkeetkin vaihtuu parin vuoden sisään. Semelin mittari kuulemma ainakin uusi tulossa eikä tasan tarkkaan toimi enään sitten vanhan datan kanssa. Näin se on aina ollut aikaisemmin ja tuskin meno muuttuu. toki toivoahan on kunhan alueet yhdistetään nyt ensin. Eli joka tapauksessa kannattaa odotella..


      • sepi
        pari väärin kirjoitti:

        Sagem hautaa ns. liteversion eli olet oikeassa, asia tarkistettu. Miten muuten määritellään paluukyyti, kuin kuvaamallasi tavalla ja siinäkin tapauksessä ko. kyyti on ihan tuurista kiinni. Kyydithän menevät ihan mihin sattuu, eikä kumpikaan keskus enää nykyään niitä erikseen valitse. Korvamerkittyjä kyytejä ei ole olemassakaan, paitsi omat takataskukeikat esim. jonkun firman peketti keikat. Pitäisikö Lähitaksin surorittaa täsmä mainontaa Helsingissä? Vai mihin viittaat? Nyt on kolleegat jo napisseet, kun Lähitaksin koneet syytää säälittäviä pätkiä keskukstasta. Jos kerran aletaan markkinoida kaikki keikat on kanssa ajettava vai luuleeko joku edelleen, että Lähitaksin koneilta tulee Helsingistä pelkkiä paluukyytejä? Eihän Helsingin autotkaan saa kentältä läheskään aina ns. paluukyytiä, vaan saattavat löytää itsensä vaikka Järvenpäästä, Kervalta tai Nurmijärveltä. Sana paluukyyti on mielestäni jo aikansa elänyt. Kyyti on kyyti, meni se mihin tahansa.

        Lähitaksin laitteilla saat keikkaa myös mainitsemistasi Järvenpäästä, Keravalta ja nurmijärveltä. Jos aamulla vie keikan kentältä Järvenpäähän niin on lähes ihme jos sieltä ei saa datalta keikkaa takasin kentälle. Näistä kunnista lähes kaikki aamukeikat suuntautuu etelään. Kyllä ne on juuri niitä paluukyytejä.
        Lähitaksin auto voi myös jäädä kaikille lähitaksin välityksen piiriin kuuluvien kuntien tolpille ensimmäiseksi. Jos auto ei kuulu lähitaksiin, ei sillä ole myöskään tätä oikeutta jos kyseiset kunnat ole erikseen tehnyt yhteisliikennesopimusta.

        Ja vielä Vantaan sopimusajoista. Niitä kyytejä on niin paljon että siihen ei pelkät johtokunnan autot riitä, semmoiset puheet että ajot jaettaisiin jotenkin tiskin alta on täysin sitä itteänsä. Minäkään en ole vantaalainen autoilija mutta olen silti muutaman kerran ajanut vantaan taksien sopimusajoja, eli niitä riittää myös naapurikunnan autoillekin.


      • rödberget
        sepi kirjoitti:

        Lähitaksin laitteilla saat keikkaa myös mainitsemistasi Järvenpäästä, Keravalta ja nurmijärveltä. Jos aamulla vie keikan kentältä Järvenpäähän niin on lähes ihme jos sieltä ei saa datalta keikkaa takasin kentälle. Näistä kunnista lähes kaikki aamukeikat suuntautuu etelään. Kyllä ne on juuri niitä paluukyytejä.
        Lähitaksin auto voi myös jäädä kaikille lähitaksin välityksen piiriin kuuluvien kuntien tolpille ensimmäiseksi. Jos auto ei kuulu lähitaksiin, ei sillä ole myöskään tätä oikeutta jos kyseiset kunnat ole erikseen tehnyt yhteisliikennesopimusta.

        Ja vielä Vantaan sopimusajoista. Niitä kyytejä on niin paljon että siihen ei pelkät johtokunnan autot riitä, semmoiset puheet että ajot jaettaisiin jotenkin tiskin alta on täysin sitä itteänsä. Minäkään en ole vantaalainen autoilija mutta olen silti muutaman kerran ajanut vantaan taksien sopimusajoja, eli niitä riittää myös naapurikunnan autoillekin.

        Korjaa jos olen väärässä: Suurin osa keikoista kentältä suuntautuu aina kuitenkin tänne Helsingin keskustaan tai Espooseen. Käsittääkseni tutkittu juttu.
        Uusi taksilaki ei tunne käsitettä taksiasema. Eli auto voi jäädä odottamaan asiakasta vaikka siellä Järvenpäässä hotelli Rivolin pääoven eteen jos niin haluaa. Käy vaikka vielä respassa sanomassa että oven edessä vapaa taksi jos haluaa markkinoida itseään.Siihen markkinointiin ei Vantaan taksi oy;tä tarvita. Tai Espoossa vastaavasti nokia-haussilla.
        Vantaan sopparit;
        Muutama hassu sopimus asiakas kentällä. Lentoyhtiöiden henkilöstökuljetuksiä, kentän henkilökuntaa ja vielä iltayöstä kun on muutenkin vilkasta kentällä tai sitten aamuyön tunteina.
        Niitä riittää kyllä halukkaille koska alihinnoiteltu autoilijalle ja rahan tulo kestää käsittäkseni 2kk. Useimmat tuntemani vanukit haistattaa "sitä itteään" näille sopimus ajoille.
        Ei kiinnostusta myöskään vanhassa kaartissa.
        Tietysti vähän edullisempia meille muille kuin Vantaalaisille, kun ei tarvitse maksaa 70 e kuussa.
        Eli lopputulos edelleen myöskin mielestäni että ei järkeä liittyä lähitaksiin,vantaan taksiin,liittoihin,yhdistyksiin yms. Kyl sä ite tjennaat nää jutut, sen verran vosikkaa kummiski skujannut et saanu keinut sieltä liidokki steissiltä. Ei muuta kuin Onneksi olkoon ja menestystä yritystoiminnassa sille aloittelevalle!


      • hyundai sonata clx.
        rödberget kirjoitti:

        Korjaa jos olen väärässä: Suurin osa keikoista kentältä suuntautuu aina kuitenkin tänne Helsingin keskustaan tai Espooseen. Käsittääkseni tutkittu juttu.
        Uusi taksilaki ei tunne käsitettä taksiasema. Eli auto voi jäädä odottamaan asiakasta vaikka siellä Järvenpäässä hotelli Rivolin pääoven eteen jos niin haluaa. Käy vaikka vielä respassa sanomassa että oven edessä vapaa taksi jos haluaa markkinoida itseään.Siihen markkinointiin ei Vantaan taksi oy;tä tarvita. Tai Espoossa vastaavasti nokia-haussilla.
        Vantaan sopparit;
        Muutama hassu sopimus asiakas kentällä. Lentoyhtiöiden henkilöstökuljetuksiä, kentän henkilökuntaa ja vielä iltayöstä kun on muutenkin vilkasta kentällä tai sitten aamuyön tunteina.
        Niitä riittää kyllä halukkaille koska alihinnoiteltu autoilijalle ja rahan tulo kestää käsittäkseni 2kk. Useimmat tuntemani vanukit haistattaa "sitä itteään" näille sopimus ajoille.
        Ei kiinnostusta myöskään vanhassa kaartissa.
        Tietysti vähän edullisempia meille muille kuin Vantaalaisille, kun ei tarvitse maksaa 70 e kuussa.
        Eli lopputulos edelleen myöskin mielestäni että ei järkeä liittyä lähitaksiin,vantaan taksiin,liittoihin,yhdistyksiin yms. Kyl sä ite tjennaat nää jutut, sen verran vosikkaa kummiski skujannut et saanu keinut sieltä liidokki steissiltä. Ei muuta kuin Onneksi olkoon ja menestystä yritystoiminnassa sille aloittelevalle!

        Kiitos vastauksista,jotenkin seuratessani tätä keskustelua ajattelen ehkä tunteella ehkä järkevästi.Ostaessani hyunday auton pirssiin maksan siitä noin 20000 euroa miinus alv(huom oma vanha auto vaihdossa).Liittyessäni lähitaksiin laitteet asennetuna noin 15000euroa\ kuukausimaksut.Vta:n jäsenyys 5000 euroa vuosimaksu.Vantaan taksi oy:n maksu noin 300 euroa joka toinen kuukausi.Tekee yli 20000euroa melko kalliit hallinolliset kulut.
        Seuraava kysymys onko vantaalla monta autoilijaa joka ei maksa näitä?Ainakin minä taidan kallistua siihen suuntaan.


      • hermanne

        mä kyl säätäsin snadisti vielä; Korean leksuksen tilal joku kunnon manne lavetti, joku vanha 124 tai sellanen, niit saa jo yksilöit kybällä. Taas säästit 10tontun. Funtsi hei, kybä pulkkaan ja max1200 mitskuihin(poitti ja mitax). Vakuutusta ei kovin kummosta tartte mezeen eikä mitää ihme liittymiä keskukseen. Jos pulkka sprakaa niin eiku rollelle ja ite baariin. Ei ole kummoset rahoituskulut. Vanukeilla taitaa olla sellanen jöö ettei hirmu ökyi fiudei sinne kande slumbata. Dirikoilla on noussu urea päähä. Mut anna niitte elää omaa laiffii.
        Joo, varovast sen hillon kanssa! Grattis ja ajöö.


      • liiketalous
        hyundai sonata clx. kirjoitti:

        Kiitos vastauksista,jotenkin seuratessani tätä keskustelua ajattelen ehkä tunteella ehkä järkevästi.Ostaessani hyunday auton pirssiin maksan siitä noin 20000 euroa miinus alv(huom oma vanha auto vaihdossa).Liittyessäni lähitaksiin laitteet asennetuna noin 15000euroa\ kuukausimaksut.Vta:n jäsenyys 5000 euroa vuosimaksu.Vantaan taksi oy:n maksu noin 300 euroa joka toinen kuukausi.Tekee yli 20000euroa melko kalliit hallinolliset kulut.
        Seuraava kysymys onko vantaalla monta autoilijaa joka ei maksa näitä?Ainakin minä taidan kallistua siihen suuntaan.

        Kysymys kuuluu mitä saat vastineeksi rahoillesi?
        Jäseniä www-sivujen mukaan 98% autoilijoista mutta sopimus vantaan taksi oy;n kanssa, niitä tietoja ei julkisuudessa. Käsitykseni mukaan ehkä puolet maksaa puolet ei. Ja se yhdistys jäsenyys lukemakin varmaan vain koska Vantaalainen johtaa taksiliittoa. Missään ei voi olla noin hyvää jäsenyyttä. Näyttää ihan sosialistisen maan äänestysprosentilta..
        Toinen vaihtoehto tietysti on ettet ajattele mitään, luotat vaan että vanhemmat autoilijat ovat tehneet hyviä ratkaisuja ja päätöksiä uusille tulokkaille(tuntemattomia helsingistä suurin osa) ajatellen heidän parastaan. Tarvitaanhan alalle uusia kilpailijoita;) Kun tuo lääninhallituksen perskuta ei myönnä tarpeeksi lupia.. Joten eikun kättä taskuun ja syvälle..
        Ja Harkitse hyvä mies/nainen sitä lähitaksin sopimustakin. Ainakin itse miettisin tarkasti.


      • kuuluu...
        hyundai sonata clx. kirjoitti:

        Kiitos vastauksista,jotenkin seuratessani tätä keskustelua ajattelen ehkä tunteella ehkä järkevästi.Ostaessani hyunday auton pirssiin maksan siitä noin 20000 euroa miinus alv(huom oma vanha auto vaihdossa).Liittyessäni lähitaksiin laitteet asennetuna noin 15000euroa\ kuukausimaksut.Vta:n jäsenyys 5000 euroa vuosimaksu.Vantaan taksi oy:n maksu noin 300 euroa joka toinen kuukausi.Tekee yli 20000euroa melko kalliit hallinolliset kulut.
        Seuraava kysymys onko vantaalla monta autoilijaa joka ei maksa näitä?Ainakin minä taidan kallistua siihen suuntaan.

        Kaikki Vantaalaiset kuuluu Lähitaksiin. En tiedä ainuttakaan, joka ei kuuluisi. Yhdistykseen kuulumattomat mahtuvat yhdenkäden sormiin, että näin. Valintahan on jokaisen oma ja jokainen tehköön kuten haluaa. Tosin liikennöinti ilman dataa ja keikkapuhelinta lienee aika mahdotonta tai ainakin hyvin hankalaa. Ajomiehiä ei ainakaan kannata edes etsiä, jos autossa ei ole datalaitteita. Mikään ei estä koittamasta miltä ilman dataa ja sen tuomia palveluja ajaminen tuntuu. Jos keikkaa on aina näin hyvin se voi jopa onnistua yksin ajavalta, kunhan valitsee oikeat vuorot. Pelkona on tietysti mm. tolpilta poistettavat puhelimet tai puhelujen siirto Helsingin keskustan malliin suoraan autoihin, eli puntaroitavaa riittää.


      • vähän
        kuuluu... kirjoitti:

        Kaikki Vantaalaiset kuuluu Lähitaksiin. En tiedä ainuttakaan, joka ei kuuluisi. Yhdistykseen kuulumattomat mahtuvat yhdenkäden sormiin, että näin. Valintahan on jokaisen oma ja jokainen tehköön kuten haluaa. Tosin liikennöinti ilman dataa ja keikkapuhelinta lienee aika mahdotonta tai ainakin hyvin hankalaa. Ajomiehiä ei ainakaan kannata edes etsiä, jos autossa ei ole datalaitteita. Mikään ei estä koittamasta miltä ilman dataa ja sen tuomia palveluja ajaminen tuntuu. Jos keikkaa on aina näin hyvin se voi jopa onnistua yksin ajavalta, kunhan valitsee oikeat vuorot. Pelkona on tietysti mm. tolpilta poistettavat puhelimet tai puhelujen siirto Helsingin keskustan malliin suoraan autoihin, eli puntaroitavaa riittää.

        kokemusta ilman puhelinta voi hakea hakunilasta. Ei toimivaa puhelinta aikoihin. Skaban ja viivan keikat menee sivu suun.
        Mutta toisaalta asema-aukio,kenttä, keilaniemi,laivarannat, ei todellakaan tarvita puhelinta. Ja asiakkaan näkee aina. Kokeilla kyllä kannattaisi. Olisn itsekkin kiinnostunut lopputuloksesta. ja sitten markkinointia hotellien ovella ja isojen taksiasiakkaiden noksujen ym..
        Oletko harkinnut pelkkää lähitaksia, ilman muita krumeluureja? Tarkoitan oy;tä ja ýhdistystä..
        Mahtaisko htd huolia mukaan Vantaan luvilla olevia? jos vaikka lähtisi muitakin?


      • entä jos ja kun
        kuuluu... kirjoitti:

        Kaikki Vantaalaiset kuuluu Lähitaksiin. En tiedä ainuttakaan, joka ei kuuluisi. Yhdistykseen kuulumattomat mahtuvat yhdenkäden sormiin, että näin. Valintahan on jokaisen oma ja jokainen tehköön kuten haluaa. Tosin liikennöinti ilman dataa ja keikkapuhelinta lienee aika mahdotonta tai ainakin hyvin hankalaa. Ajomiehiä ei ainakaan kannata edes etsiä, jos autossa ei ole datalaitteita. Mikään ei estä koittamasta miltä ilman dataa ja sen tuomia palveluja ajaminen tuntuu. Jos keikkaa on aina näin hyvin se voi jopa onnistua yksin ajavalta, kunhan valitsee oikeat vuorot. Pelkona on tietysti mm. tolpilta poistettavat puhelimet tai puhelujen siirto Helsingin keskustan malliin suoraan autoihin, eli puntaroitavaa riittää.

        Totta mutta entä jos ja kun hyvin todennäköiseltä näyttää että pääkaupunkiseudun taksien liikennealueet yhdistetään lähiaikoina.Olisikohan tämmöinen pelimies hyvällä paikalla kun voisi siinä vaiheessa päättää itse mihin keskukseen liittyy,niin silloin nämä liittymismaksut voisvat näyttää ihan toiselta(Kilpailu autoilijoista).Jos minä aloittaisin nyt näillä tiedoilla yrittämisen toimisin juuri noin kuin kuin palstan aloittajakin.


      • keravan pilssi
        entä jos ja kun kirjoitti:

        Totta mutta entä jos ja kun hyvin todennäköiseltä näyttää että pääkaupunkiseudun taksien liikennealueet yhdistetään lähiaikoina.Olisikohan tämmöinen pelimies hyvällä paikalla kun voisi siinä vaiheessa päättää itse mihin keskukseen liittyy,niin silloin nämä liittymismaksut voisvat näyttää ihan toiselta(Kilpailu autoilijoista).Jos minä aloittaisin nyt näillä tiedoilla yrittämisen toimisin juuri noin kuin kuin palstan aloittajakin.

        päästääkö sitten kentälle vapaasti? Ottaisiko htd täältäkin autoja mukaan? Vähän epäilyttää toi lähitaksin maksuvälitys-politiikka. ja välitysmaksujen suuruus. Ja laitteistojen ostattaminen. Voisi tietysti olla parempi täälläkin kun hommais vaan vakiasiakkaita ja veisi datan tallin nurkkaan.


      • lisää juttuja
        keravan pilssi kirjoitti:

        päästääkö sitten kentälle vapaasti? Ottaisiko htd täältäkin autoja mukaan? Vähän epäilyttää toi lähitaksin maksuvälitys-politiikka. ja välitysmaksujen suuruus. Ja laitteistojen ostattaminen. Voisi tietysti olla parempi täälläkin kun hommais vaan vakiasiakkaita ja veisi datan tallin nurkkaan.

        Ei pääse kentälle. Siellä on eräällä Oy:llä sopimus erään toisen Oy:n kanssa taksikiikenteen järjestämisestä lentoasemalla. Mitkään kuntien yhdistämiset ei kaada kahden yrityksen välisiä sopimuksia.

        Maksujen välityspolitiikka on molemmissa yhtiöissä sama sagemin asennuksen jälkeen. Kaikki korttimaksut kaupunkien ja taksimaailman omia kortteja lukuunottamatta menee setä semelin kautta, eli semel välittää myös pankkikortit eteenpäin sen jälkeen, kun autossasi on sagem. Tästä huvista myös maksat semelille ylläpitomaksua. Lähitaksi ja HTD eivät sitten ole ainoita joiden maksut alkaa rullata semelin kautta, vaan niiden kautta menee koko suomen sagem autojen korttimaksut. Jippii Jippii.

        Molempiin yhtiöihin on ostettava liki saman hintaiset autolaitteet ja yhtiöiden kk maksut ovat samaa tasoa. Lähitaksilla on mm. se etu, että espoon kpk:n loppumisen jälkeen ensivuoden alussa, kaikkien espoon, vantaan ja kauniaisten kk- korttiasiakkaiden on tilattava autonsa Lähitaksista, eikä heidän kyytejään enää yhdistellä. Ns. vakitaksin saanti muuttuu asiakkaalle myös entistä vaikeammaksi. Myös em. kuntien maksamat invataksikuljetukset tilataan ja välitetään Lähitaksista. Kaikkien em. kuntien lautakunnat ovat asian näin päättäneet.

        Kyllä minun mielestä kannataisi vaan pysytellä omalla puolella aitaa ja kehittää sitä yhteisliikennettä yhdessä. Interlinkkiä ja ajallista yhteisliikenettä.

        T. Vanukki


      • kultaraita
        lisää juttuja kirjoitti:

        Ei pääse kentälle. Siellä on eräällä Oy:llä sopimus erään toisen Oy:n kanssa taksikiikenteen järjestämisestä lentoasemalla. Mitkään kuntien yhdistämiset ei kaada kahden yrityksen välisiä sopimuksia.

        Maksujen välityspolitiikka on molemmissa yhtiöissä sama sagemin asennuksen jälkeen. Kaikki korttimaksut kaupunkien ja taksimaailman omia kortteja lukuunottamatta menee setä semelin kautta, eli semel välittää myös pankkikortit eteenpäin sen jälkeen, kun autossasi on sagem. Tästä huvista myös maksat semelille ylläpitomaksua. Lähitaksi ja HTD eivät sitten ole ainoita joiden maksut alkaa rullata semelin kautta, vaan niiden kautta menee koko suomen sagem autojen korttimaksut. Jippii Jippii.

        Molempiin yhtiöihin on ostettava liki saman hintaiset autolaitteet ja yhtiöiden kk maksut ovat samaa tasoa. Lähitaksilla on mm. se etu, että espoon kpk:n loppumisen jälkeen ensivuoden alussa, kaikkien espoon, vantaan ja kauniaisten kk- korttiasiakkaiden on tilattava autonsa Lähitaksista, eikä heidän kyytejään enää yhdistellä. Ns. vakitaksin saanti muuttuu asiakkaalle myös entistä vaikeammaksi. Myös em. kuntien maksamat invataksikuljetukset tilataan ja välitetään Lähitaksista. Kaikkien em. kuntien lautakunnat ovat asian näin päättäneet.

        Kyllä minun mielestä kannataisi vaan pysytellä omalla puolella aitaa ja kehittää sitä yhteisliikennettä yhdessä. Interlinkkiä ja ajallista yhteisliikenettä.

        T. Vanukki

        Alkanut myös pelkän taksialan neuvottelut viranomaisten kesken.
        Uskoisin että se toinenkin oy olisi tyytyväinen jos kentälle saataisiin tuplasti autoja tarvittaessa. Ja eiköhän se järjestävä osapuoli saada vaihdettua toiseen tarpeen tullen.
        Keravan pirssin kannattaisi myös harkita datan ja muiden semeleitten heittämistä jokeen ja se toinen tilalle. Kuntien kortti asiakkaat ovat siis myös joutumassa siihen tilanteeseen missä kuuntelet tuuut,tuut,tuut linjalta ja kukaan ei tule hakemaan. Näinhän se on nytkin muilla jo. Jos et saa puhelimella kiinni itse kuskia.
        Näin Vantaalla toimii Lähitaksi demokratia. Voi vaan kuvitella mitä ko. laitteisto maksaa uusille vuoden päästä kunhan kaikki muut saadaan ensin kytkettyä siihen. Nyt jo maksupäätteessä rajusti ilmaa vaikka ei vielä edes kaikille saatu. Huippu vielä kun tulostin siinä ylimääräistä käyttökelvotonta shittiä.
        Voiko oikeassa elämässä olla näin vaikeata maassa jossa nokia ja muita hienoja tietotekniikka yrityksiä?
        Interlink ja ajallinen yhteisliikenne osoittaneet toimimattomuuden jo sen aikaa kun ne olleet olemassa.Nyt menneenä viikonloppuna esim la ei kumpikaan ollut pelissä mukana ja tolkuttomat jonot joka puolella. Mitään tietoa missään mitä naapurikylässä tapahtuu.
        Neuvotteluissa en oikeastaan muuta toivo kuin tuloksia yhdistämisen puolesta. Keskuksien kannattaisi alkaa vihdoinkin kilpailemaan autoilijoista. Itsekkin olisin valmis vaihtamaan toiseen heti kun asiallinen osuu kohdalle. Htd;stä en tiedä, mutta ehkäpä jokin iso muun alan valtakunnallinen yritys vielä innostuu...


      • maakunnan ääni
        sepi kirjoitti:

        Lähitaksin laitteilla saat keikkaa myös mainitsemistasi Järvenpäästä, Keravalta ja nurmijärveltä. Jos aamulla vie keikan kentältä Järvenpäähän niin on lähes ihme jos sieltä ei saa datalta keikkaa takasin kentälle. Näistä kunnista lähes kaikki aamukeikat suuntautuu etelään. Kyllä ne on juuri niitä paluukyytejä.
        Lähitaksin auto voi myös jäädä kaikille lähitaksin välityksen piiriin kuuluvien kuntien tolpille ensimmäiseksi. Jos auto ei kuulu lähitaksiin, ei sillä ole myöskään tätä oikeutta jos kyseiset kunnat ole erikseen tehnyt yhteisliikennesopimusta.

        Ja vielä Vantaan sopimusajoista. Niitä kyytejä on niin paljon että siihen ei pelkät johtokunnan autot riitä, semmoiset puheet että ajot jaettaisiin jotenkin tiskin alta on täysin sitä itteänsä. Minäkään en ole vantaalainen autoilija mutta olen silti muutaman kerran ajanut vantaan taksien sopimusajoja, eli niitä riittää myös naapurikunnan autoillekin.

        Vanukit veivaa meidän kyydit täältä pikkukyliltä. niinpä niin... Ja asiakkaat vittuilee kun keskus ei vastaa puhelimeen meille paikallisille. Kyllä on läpipaska vedätys koko hemmetin yhteiskeskus kehä kolmen taajaman kanssa kanssa. Alkais olee aika järjestellä systeemi uusiksi. Jättää vanukit, espoo, helsinki omiin sotkuihinsa, niitä tuntuu riittävän siellä. Porvoolaiset; Ei kannata edes harkita..


      • sepi
        maakunnan ääni kirjoitti:

        Vanukit veivaa meidän kyydit täältä pikkukyliltä. niinpä niin... Ja asiakkaat vittuilee kun keskus ei vastaa puhelimeen meille paikallisille. Kyllä on läpipaska vedätys koko hemmetin yhteiskeskus kehä kolmen taajaman kanssa kanssa. Alkais olee aika järjestellä systeemi uusiksi. Jättää vanukit, espoo, helsinki omiin sotkuihinsa, niitä tuntuu riittävän siellä. Porvoolaiset; Ei kannata edes harkita..

        Voihan se pikkukylän autokin ottaa keikan Vantaalta tai Espoosta samoilla säännöillä.


      • tyhmyyteni
        kultaraita kirjoitti:

        Alkanut myös pelkän taksialan neuvottelut viranomaisten kesken.
        Uskoisin että se toinenkin oy olisi tyytyväinen jos kentälle saataisiin tuplasti autoja tarvittaessa. Ja eiköhän se järjestävä osapuoli saada vaihdettua toiseen tarpeen tullen.
        Keravan pirssin kannattaisi myös harkita datan ja muiden semeleitten heittämistä jokeen ja se toinen tilalle. Kuntien kortti asiakkaat ovat siis myös joutumassa siihen tilanteeseen missä kuuntelet tuuut,tuut,tuut linjalta ja kukaan ei tule hakemaan. Näinhän se on nytkin muilla jo. Jos et saa puhelimella kiinni itse kuskia.
        Näin Vantaalla toimii Lähitaksi demokratia. Voi vaan kuvitella mitä ko. laitteisto maksaa uusille vuoden päästä kunhan kaikki muut saadaan ensin kytkettyä siihen. Nyt jo maksupäätteessä rajusti ilmaa vaikka ei vielä edes kaikille saatu. Huippu vielä kun tulostin siinä ylimääräistä käyttökelvotonta shittiä.
        Voiko oikeassa elämässä olla näin vaikeata maassa jossa nokia ja muita hienoja tietotekniikka yrityksiä?
        Interlink ja ajallinen yhteisliikenne osoittaneet toimimattomuuden jo sen aikaa kun ne olleet olemassa.Nyt menneenä viikonloppuna esim la ei kumpikaan ollut pelissä mukana ja tolkuttomat jonot joka puolella. Mitään tietoa missään mitä naapurikylässä tapahtuu.
        Neuvotteluissa en oikeastaan muuta toivo kuin tuloksia yhdistämisen puolesta. Keskuksien kannattaisi alkaa vihdoinkin kilpailemaan autoilijoista. Itsekkin olisin valmis vaihtamaan toiseen heti kun asiallinen osuu kohdalle. Htd;stä en tiedä, mutta ehkäpä jokin iso muun alan valtakunnallinen yritys vielä innostuu...

        mutta mistä ihmeen neuvotteluista sinä oikein puhut? Juuri tänään yritin kysellä näistä "neuvotteluista" sellaisilta tahoilta, jotka ilman muuta ovat niissä mukana mutta kukaan ei ollut kuullutkaan moisista "neuvotteluista".

        Sitten eräs tosi asia, mikään taksialan ulkopuolinen yritys ei ole kiinnostunut näin eripuraisen porukan hommista, että alkaisi väsäämään oikeen uutta keskusta takseille. Helsingissä aikoinaan joku porukka taisi yrittää mutta ei tainnut olla pitkä ikäinen projekti sekään. Niin ja onhan keskuksia saanut jo pitkään perustaa kuka tahansa, pistä sinä sellainen pystyyn, kyllä tulijoita varmaan on.

        Minä taas veikkaan, että kilpailutilanteessa LT ja HTD tekee Taxi Stockholmit ja rajoittaa autojensa määrän noin 1000 pintaan. Mukaan pääsee, jos täytät ehdot ja kenkää tulee rikkeistä. Taxi Stockholmin oventakana on jono autoilijoita jotka haluavat mukaan. Sen maksut on moninkertaiset LT:n ja HTD:n vastaaviin ja lisäksi sinne on maksettava määrätty % vuoden liikevaihdosta. Ja edelleen on jono ovella.


      • provoojalla...
        maakunnan ääni kirjoitti:

        Vanukit veivaa meidän kyydit täältä pikkukyliltä. niinpä niin... Ja asiakkaat vittuilee kun keskus ei vastaa puhelimeen meille paikallisille. Kyllä on läpipaska vedätys koko hemmetin yhteiskeskus kehä kolmen taajaman kanssa kanssa. Alkais olee aika järjestellä systeemi uusiksi. Jättää vanukit, espoo, helsinki omiin sotkuihinsa, niitä tuntuu riittävän siellä. Porvoolaiset; Ei kannata edes harkita..

        Onko provoojalla koskaan käynnyt mielessä käydä katsomassa miten se auto kannataa edes tilata? Vain tyhmä soittaa suoraan keskuksen numeroon, kun on muita nopeampia vaihtoehtoja. Niin ja etkö sinä muka tiedä, että näille kaupunkien korteilla liikkuville on ihan omat linjansa ja numeronsa?

        Ai päätit ottaa vanukkien mukaan myös keskuksen;) Provoa provon perään vailla hitustakaan tietoa asioista.


      • taksi haga
        tyhmyyteni kirjoitti:

        mutta mistä ihmeen neuvotteluista sinä oikein puhut? Juuri tänään yritin kysellä näistä "neuvotteluista" sellaisilta tahoilta, jotka ilman muuta ovat niissä mukana mutta kukaan ei ollut kuullutkaan moisista "neuvotteluista".

        Sitten eräs tosi asia, mikään taksialan ulkopuolinen yritys ei ole kiinnostunut näin eripuraisen porukan hommista, että alkaisi väsäämään oikeen uutta keskusta takseille. Helsingissä aikoinaan joku porukka taisi yrittää mutta ei tainnut olla pitkä ikäinen projekti sekään. Niin ja onhan keskuksia saanut jo pitkään perustaa kuka tahansa, pistä sinä sellainen pystyyn, kyllä tulijoita varmaan on.

        Minä taas veikkaan, että kilpailutilanteessa LT ja HTD tekee Taxi Stockholmit ja rajoittaa autojensa määrän noin 1000 pintaan. Mukaan pääsee, jos täytät ehdot ja kenkää tulee rikkeistä. Taxi Stockholmin oventakana on jono autoilijoita jotka haluavat mukaan. Sen maksut on moninkertaiset LT:n ja HTD:n vastaaviin ja lisäksi sinne on maksettava määrätty % vuoden liikevaihdosta. Ja edelleen on jono ovella.

        Oot tainnu sit tulla sieltä stokisesta taas tänne sarvikuonojen keskelle. No onko pylly kipee? Vai otitko vaan poskeen? Joo mä olen kuullut siitä stockholmin systeemistä. Yöllä siellä ei aja kuin maahanmuuttajat, taksin saaminen muutenkin toivotonta, hinnat mitä sattuu. Tällaista laadukasta systeemiä siis haluat tännekkin?
        Eikös lähitaksi jo aja samanlaista systeemiä semelin avustuksella.Semelin palvelumaksut, provisiot korttimaksuista ym..Mitä luulet kauanko autoilijat katsoo sitä pikku piiri pieni pyörii leikkiä?
        Mitä itse kuullut niin stokiksessa asiakkaat täysin vittuuntuneita ko firmaan kun siellä kaiken maailman kusipäitä puikoissa. jätkiä kuulema riistetään ihan tosissaan ja ne sit taas riistää ja ruikuttaa asiakkaille jos osaavat paikallista murretta. Ainakin tutut siellä käyttävät luottokuskeja ja jos ei ehdi, sen kautta saavat jonkun muun yhtä hyvän. Aivan kuten täälläkin mennyt aikalailla sinnepäin. Lähitaksista kun tilaa tulee joku savustuspönttö tai sit kuski ei edes puhu suomea.
        uskoisin että se jono Taxi Stockholmin ovella on tyytymättömiä asiakkaita ja ulosottomies. Missään muualla ei makseta näin riistomaksuja kuin lähitaksissa. Ja kaiken lisäksi kaikesta näkee kuinka onnettomia itse oppineita amatöörejä on ollut tekemässä tätä välitys järjestelmää.
        Kannattaisiko kysyä neuvoa vaikka sellaisilta jotka oikeasti tekee näitä hommia? Oikeita Semelin pullasorsia. Mä luulen että säkin olet vaan nähny pahaa unta. Käys muuten vaikka paikallisessa city-marketissa katsomassa mitä maksaa navigaattori ja dataliikenteeseen kännykkä, vaikka sellanen communicator. Taitaa selvitä alle 1000. Ei tee 10 000 niinkuin semelillä. Omasta maksuliikenteestäni jo yli puolet kulkee ohi lähitaksin välityksen, ja huomattavasti jouheammin.
        Ei mitään, ala rakentaa vaan sitä Taxi Stocholmia.
        Taisit muuten kysyä väärästä paikasta sitä yhdistymisasiaa.Kuulin kanssa että olit kysellyt.


      • ääliöllä
        provoojalla... kirjoitti:

        Onko provoojalla koskaan käynnyt mielessä käydä katsomassa miten se auto kannataa edes tilata? Vain tyhmä soittaa suoraan keskuksen numeroon, kun on muita nopeampia vaihtoehtoja. Niin ja etkö sinä muka tiedä, että näille kaupunkien korteilla liikkuville on ihan omat linjansa ja numeronsa?

        Ai päätit ottaa vanukkien mukaan myös keskuksen;) Provoa provon perään vailla hitustakaan tietoa asioista.

        käynyt mielessä osallistua asialliseen keskusteluun. Sitäkin esiintyy näillä sivuilla. Ai niin joo.Sähän ootkin puusilmä ja lisäksi vielä Vanukki. Jos oikeasti ei tiedä aisoista niin ole hyvä ja valista häntä. Taas mä sotkin asia, tsori. Sähän oletkin Vanukki ja teillä vantaan vessa oy;ssä on tapana pimittää asioita ja väännellä totuuksia. Tsori joo. Tää muuten ei ollut sit provo vaan ihan vahinko vaan...


      • "stokis"
        taksi haga kirjoitti:

        Oot tainnu sit tulla sieltä stokisesta taas tänne sarvikuonojen keskelle. No onko pylly kipee? Vai otitko vaan poskeen? Joo mä olen kuullut siitä stockholmin systeemistä. Yöllä siellä ei aja kuin maahanmuuttajat, taksin saaminen muutenkin toivotonta, hinnat mitä sattuu. Tällaista laadukasta systeemiä siis haluat tännekkin?
        Eikös lähitaksi jo aja samanlaista systeemiä semelin avustuksella.Semelin palvelumaksut, provisiot korttimaksuista ym..Mitä luulet kauanko autoilijat katsoo sitä pikku piiri pieni pyörii leikkiä?
        Mitä itse kuullut niin stokiksessa asiakkaat täysin vittuuntuneita ko firmaan kun siellä kaiken maailman kusipäitä puikoissa. jätkiä kuulema riistetään ihan tosissaan ja ne sit taas riistää ja ruikuttaa asiakkaille jos osaavat paikallista murretta. Ainakin tutut siellä käyttävät luottokuskeja ja jos ei ehdi, sen kautta saavat jonkun muun yhtä hyvän. Aivan kuten täälläkin mennyt aikalailla sinnepäin. Lähitaksista kun tilaa tulee joku savustuspönttö tai sit kuski ei edes puhu suomea.
        uskoisin että se jono Taxi Stockholmin ovella on tyytymättömiä asiakkaita ja ulosottomies. Missään muualla ei makseta näin riistomaksuja kuin lähitaksissa. Ja kaiken lisäksi kaikesta näkee kuinka onnettomia itse oppineita amatöörejä on ollut tekemässä tätä välitys järjestelmää.
        Kannattaisiko kysyä neuvoa vaikka sellaisilta jotka oikeasti tekee näitä hommia? Oikeita Semelin pullasorsia. Mä luulen että säkin olet vaan nähny pahaa unta. Käys muuten vaikka paikallisessa city-marketissa katsomassa mitä maksaa navigaattori ja dataliikenteeseen kännykkä, vaikka sellanen communicator. Taitaa selvitä alle 1000. Ei tee 10 000 niinkuin semelillä. Omasta maksuliikenteestäni jo yli puolet kulkee ohi lähitaksin välityksen, ja huomattavasti jouheammin.
        Ei mitään, ala rakentaa vaan sitä Taxi Stocholmia.
        Taisit muuten kysyä väärästä paikasta sitä yhdistymisasiaa.Kuulin kanssa että olit kysellyt.

        Noista semelin maksuista, kyllä ne on ihan samat myös HTD:n autoille laiteetkin saman hintaisia ja pakko ostaa. Miksi siis väännät kaikki joko Lähitaksin tai Vantaan taksin päälle? Mene sinne sittariin sitten ja osta ne vehkeet halvalla, ei sinua kukaan estä usko nyt jo se. Muista kuitenkin pistää tänne linkki niistä halvoista laitteista, niin osataan me muutkin hakea sellaiset. Ominaisuudet on sitten olatava samat kuin nykyisissä autolaitteissa ja tulevassa sagemissa, siis taksi mallissa.

        Sen minä vaan sanon, että sellainen systeemi, jossa keskuksen ei olisi pakko ottaa mukaan kaikkia taavetteja, kuten nämä muutamat tänne vääntävät pellen pikkuapulaiset, olisi varmasti HTD:n ja myös Lähitaksin unelma. Ne pääsisivä laakista eroon näistä omanpesän likaajista.


      • kiinni :) :)
        ääliöllä kirjoitti:

        käynyt mielessä osallistua asialliseen keskusteluun. Sitäkin esiintyy näillä sivuilla. Ai niin joo.Sähän ootkin puusilmä ja lisäksi vielä Vanukki. Jos oikeasti ei tiedä aisoista niin ole hyvä ja valista häntä. Taas mä sotkin asia, tsori. Sähän oletkin Vanukki ja teillä vantaan vessa oy;ssä on tapana pimittää asioita ja väännellä totuuksia. Tsori joo. Tää muuten ei ollut sit provo vaan ihan vahinko vaan...

        Taas näkee, että sankarilla tuli lusikallinen housuun:) Sinä siis et tiennyt, että keskuksissa on omat linjat näille määrättyjä kortteja käyttäville asiakkille ja viellä halvemmat, kuin tavalliset :) Hahahahahhahahahhahahha jatka valitsemallasi linjalla.

        T.Vanukki


      • Sepi
        taksi haga kirjoitti:

        Oot tainnu sit tulla sieltä stokisesta taas tänne sarvikuonojen keskelle. No onko pylly kipee? Vai otitko vaan poskeen? Joo mä olen kuullut siitä stockholmin systeemistä. Yöllä siellä ei aja kuin maahanmuuttajat, taksin saaminen muutenkin toivotonta, hinnat mitä sattuu. Tällaista laadukasta systeemiä siis haluat tännekkin?
        Eikös lähitaksi jo aja samanlaista systeemiä semelin avustuksella.Semelin palvelumaksut, provisiot korttimaksuista ym..Mitä luulet kauanko autoilijat katsoo sitä pikku piiri pieni pyörii leikkiä?
        Mitä itse kuullut niin stokiksessa asiakkaat täysin vittuuntuneita ko firmaan kun siellä kaiken maailman kusipäitä puikoissa. jätkiä kuulema riistetään ihan tosissaan ja ne sit taas riistää ja ruikuttaa asiakkaille jos osaavat paikallista murretta. Ainakin tutut siellä käyttävät luottokuskeja ja jos ei ehdi, sen kautta saavat jonkun muun yhtä hyvän. Aivan kuten täälläkin mennyt aikalailla sinnepäin. Lähitaksista kun tilaa tulee joku savustuspönttö tai sit kuski ei edes puhu suomea.
        uskoisin että se jono Taxi Stockholmin ovella on tyytymättömiä asiakkaita ja ulosottomies. Missään muualla ei makseta näin riistomaksuja kuin lähitaksissa. Ja kaiken lisäksi kaikesta näkee kuinka onnettomia itse oppineita amatöörejä on ollut tekemässä tätä välitys järjestelmää.
        Kannattaisiko kysyä neuvoa vaikka sellaisilta jotka oikeasti tekee näitä hommia? Oikeita Semelin pullasorsia. Mä luulen että säkin olet vaan nähny pahaa unta. Käys muuten vaikka paikallisessa city-marketissa katsomassa mitä maksaa navigaattori ja dataliikenteeseen kännykkä, vaikka sellanen communicator. Taitaa selvitä alle 1000. Ei tee 10 000 niinkuin semelillä. Omasta maksuliikenteestäni jo yli puolet kulkee ohi lähitaksin välityksen, ja huomattavasti jouheammin.
        Ei mitään, ala rakentaa vaan sitä Taxi Stocholmia.
        Taisit muuten kysyä väärästä paikasta sitä yhdistymisasiaa.Kuulin kanssa että olit kysellyt.

        Sanoit "missään muualla makseta niin riistomaksuja kuin Lähitaksissa"

        Ota nyt vähän asioista selvää ennen kuin alat kovin kovaan ääneen julistamaan. Lähitaksin keskusmaksut ovat halvimmasta päästä koko suomessa.


      • gjgjgjgjgjgj
        Sepi kirjoitti:

        Sanoit "missään muualla makseta niin riistomaksuja kuin Lähitaksissa"

        Ota nyt vähän asioista selvää ennen kuin alat kovin kovaan ääneen julistamaan. Lähitaksin keskusmaksut ovat halvimmasta päästä koko suomessa.

        johan vitsin laukaisit.heh heh halvinmmasta päästä hih hih.


      • mikke
        Sepi kirjoitti:

        Sanoit "missään muualla makseta niin riistomaksuja kuin Lähitaksissa"

        Ota nyt vähän asioista selvää ennen kuin alat kovin kovaan ääneen julistamaan. Lähitaksin keskusmaksut ovat halvimmasta päästä koko suomessa.

        Ei muuten pidä paikkaansa. Todellakin on kalleimmasta päästä kun lasketaan mukaan kaikki, palv. maksut, päätelaitteet ja lisäksi kaikkein epävarmimmin toimivat. liian usein antaa saman keikan kahdelle, liian paljon katkoja(voi tíetysti johtua elisastakin), liian usein osoite epäselvyyksiä, johtunee siitä ettei keskuksella ole hajuakaan paikallisista olosuhteista,eikä kiinnosta heitä siellä.
        Ja kaikkein hauskinta on kaikki tuleva; Autoilijoilla ostatetaan mitä sattuu maksupäätteitä, josta puhuttu jo 4 vuotta, mikä vieläkin täysin susi. Ja ensi vuonna ostatetaan mitskut,
        Navia ei enään päivitetä ja jos haluaa toimivan kartan on ostettava uusi navipalikka, mitä nyt muutama tonnii..
        Eli oli käytössä vaan muutaman vuoden. ja maksoi maltaita..
        Todellakin suomen kallein keskus.


      • Vanikka
        kiinni :) :) kirjoitti:

        Taas näkee, että sankarilla tuli lusikallinen housuun:) Sinä siis et tiennyt, että keskuksissa on omat linjat näille määrättyjä kortteja käyttäville asiakkille ja viellä halvemmat, kuin tavalliset :) Hahahahahhahahahhahahha jatka valitsemallasi linjalla.

        T.Vanukki

        Mitä ihmeen kortteja sä nyt sotket tänne? Ai niin joo. Vanukilla on taas se päivä. Maha kuralla ja housuissa jarrarijälki. Eikös sun kannattas mennä housupyykille?


      • ooohmi
        "stokis" kirjoitti:

        Noista semelin maksuista, kyllä ne on ihan samat myös HTD:n autoille laiteetkin saman hintaisia ja pakko ostaa. Miksi siis väännät kaikki joko Lähitaksin tai Vantaan taksin päälle? Mene sinne sittariin sitten ja osta ne vehkeet halvalla, ei sinua kukaan estä usko nyt jo se. Muista kuitenkin pistää tänne linkki niistä halvoista laitteista, niin osataan me muutkin hakea sellaiset. Ominaisuudet on sitten olatava samat kuin nykyisissä autolaitteissa ja tulevassa sagemissa, siis taksi mallissa.

        Sen minä vaan sanon, että sellainen systeemi, jossa keskuksen ei olisi pakko ottaa mukaan kaikkia taavetteja, kuten nämä muutamat tänne vääntävät pellen pikkuapulaiset, olisi varmasti HTD:n ja myös Lähitaksin unelma. Ne pääsisivä laakista eroon näistä omanpesän likaajista.

        Ole hyvä ja kerro ne tekniset vaatimukset. Ja se hyväksyttyjen laitteiden lista,hoh hoijaa...

        Ihmetellä sopii että yleensäkkään joku yhtiö(tässä tapauksessa lähitaksi) tänä päivänä kun on vaihtoehtoja, rakentaa systeeminsä niin ettei siihen pysty liittymään kuin yhden valmistajan laitteilla. Senhän kaikki ymmärtää miten siinä käy hintapolitiikan...
        Tämä sagemin maksupääte, Tarkoitatko ominaisuuksilla toimimatonta kirjoitinta, muutenkin hidasta toimintaa, sitä ettei siedä pakkasta, kolhuja, vai mahdollisesti hintaa 1600 kun vastaava muu n.700?
        Kyllä, juuri näitä ominaisuuksia kaivataan taksikäytössä:)
        Ja ajatella tätä tuotetta on kehitelty jo useita vuosia. Ei, älkää vain menkö ostamaan toisen valmistajan vastaavaa maksupäätettä joka toimii.
        Tällainen pakko on tervetullutta.

        Vielä kun joku kertoisi mulle mitä kuuluu taksin välitys keskukselle auton rahaliikenne tai navigointi/perille löytämis järjestelmä niin olisin kovin kiinnostunut.
        Yhdestä asiasta olen samaa mieltä;
        Kaikkein hienointa olisi jos Lähitaksi ja autoilijat pääsisivät eroon oman pesän likaajista, sellaisista kuin Vantaan taksi oy.
        Se on kieltämättä oikein pieni mätäpaise taksien lihassa kiinni.


      • stdin stigu
        hermanne kirjoitti:

        mä kyl säätäsin snadisti vielä; Korean leksuksen tilal joku kunnon manne lavetti, joku vanha 124 tai sellanen, niit saa jo yksilöit kybällä. Taas säästit 10tontun. Funtsi hei, kybä pulkkaan ja max1200 mitskuihin(poitti ja mitax). Vakuutusta ei kovin kummosta tartte mezeen eikä mitää ihme liittymiä keskukseen. Jos pulkka sprakaa niin eiku rollelle ja ite baariin. Ei ole kummoset rahoituskulut. Vanukeilla taitaa olla sellanen jöö ettei hirmu ökyi fiudei sinne kande slumbata. Dirikoilla on noussu urea päähä. Mut anna niitte elää omaa laiffii.
        Joo, varovast sen hillon kanssa! Grattis ja ajöö.

        Kai oot hiffanu ku tsiikannu tät palstaa että laiffi aika hulvatonta siel maalaiskunnas. Tuntuu muuttuva koko ajan aja ja välihanduu riittää,
        Stigu jos alkas ny siel mettäs, niin kursis kasaa jonku kunnon 123 ja lähtis raiteille tusarille. Eikä puumerkkii mihkää flabaan ennen ku bonjannu mitä se merkkaa.Louvvoo hakee kyl vanhat konnat, ei ne siel sun ilox oo.


      • Ein swain
        ooohmi kirjoitti:

        Ole hyvä ja kerro ne tekniset vaatimukset. Ja se hyväksyttyjen laitteiden lista,hoh hoijaa...

        Ihmetellä sopii että yleensäkkään joku yhtiö(tässä tapauksessa lähitaksi) tänä päivänä kun on vaihtoehtoja, rakentaa systeeminsä niin ettei siihen pysty liittymään kuin yhden valmistajan laitteilla. Senhän kaikki ymmärtää miten siinä käy hintapolitiikan...
        Tämä sagemin maksupääte, Tarkoitatko ominaisuuksilla toimimatonta kirjoitinta, muutenkin hidasta toimintaa, sitä ettei siedä pakkasta, kolhuja, vai mahdollisesti hintaa 1600 kun vastaava muu n.700?
        Kyllä, juuri näitä ominaisuuksia kaivataan taksikäytössä:)
        Ja ajatella tätä tuotetta on kehitelty jo useita vuosia. Ei, älkää vain menkö ostamaan toisen valmistajan vastaavaa maksupäätettä joka toimii.
        Tällainen pakko on tervetullutta.

        Vielä kun joku kertoisi mulle mitä kuuluu taksin välitys keskukselle auton rahaliikenne tai navigointi/perille löytämis järjestelmä niin olisin kovin kiinnostunut.
        Yhdestä asiasta olen samaa mieltä;
        Kaikkein hienointa olisi jos Lähitaksi ja autoilijat pääsisivät eroon oman pesän likaajista, sellaisista kuin Vantaan taksi oy.
        Se on kieltämättä oikein pieni mätäpaise taksien lihassa kiinni.

        Mitä kitiset mulkku sagemista. Etkö ole kuunnellu uutisia? Ilmasto on muuttumassa, vielä muutama vuosi ja ei ole pakkasia. Anna nyt laitteen kehittäjille työrauha vielä muutamaksi vuodeksi..
        Ja toimivan printterinhän voit ostaa siihen rinnalle ei se ole kuin muutaman satasen siihen lisää semeliltähän niitä saa.
        Ja muistinavin, muutama tonni lisää ja taas navi ajan tasalla.
        Ja uuden mittarin ensi vuonna ja taas pelittää.
        Ja vantaan taksi oy;tä saat hyviä neuvoja kuinka olympia vuonna -52 ajettiin kovia kassoja....


      • asiaa....
        gjgjgjgjgjgj kirjoitti:

        johan vitsin laukaisit.heh heh halvinmmasta päästä hih hih.

        Jos 140€/kk on sulle liikaa kaikesta, joka liittyy kyydinvälitykseen ja kaikesta sun korttimaksuliikenteestä, niin oliskohan aika lopetaa nää hommat? Lähitaksin osake maksaa n.1000-1500€, kun esim. Oulun keskuksen vastaavaan osakkeen hintaan saat laittaa yhden 0 perään. Niin ja kk maksut aivan toista luokkaa kuin Lähitaksilla. Mutta eihän nämä asiat oikeasti edes sinua kiinnosta. Huutaminen ja provoilu ovat sinun valttejasi. Oikeasti sinä muuten et edes aja taksia, saati omista sellaista. Se selviää helposti, kun seuraa sinun tietämys tasoasi :)


      • spuge rantsusta
        hermanne kirjoitti:

        mä kyl säätäsin snadisti vielä; Korean leksuksen tilal joku kunnon manne lavetti, joku vanha 124 tai sellanen, niit saa jo yksilöit kybällä. Taas säästit 10tontun. Funtsi hei, kybä pulkkaan ja max1200 mitskuihin(poitti ja mitax). Vakuutusta ei kovin kummosta tartte mezeen eikä mitää ihme liittymiä keskukseen. Jos pulkka sprakaa niin eiku rollelle ja ite baariin. Ei ole kummoset rahoituskulut. Vanukeilla taitaa olla sellanen jöö ettei hirmu ökyi fiudei sinne kande slumbata. Dirikoilla on noussu urea päähä. Mut anna niitte elää omaa laiffii.
        Joo, varovast sen hillon kanssa! Grattis ja ajöö.

        Ne maalaiskunnan klossit muuten kusettaa stadista tulleita heeboja. Tsiikatkaa tuolta ylempää mitä ne bungaa keskukselle kuussa, ainakin naapurin sälli maksaa enemmän. Ja unohtaneet laitteiden hinnat. joten unohda säkin ne laitteet.


      • Sepi
        mikke kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa. Todellakin on kalleimmasta päästä kun lasketaan mukaan kaikki, palv. maksut, päätelaitteet ja lisäksi kaikkein epävarmimmin toimivat. liian usein antaa saman keikan kahdelle, liian paljon katkoja(voi tíetysti johtua elisastakin), liian usein osoite epäselvyyksiä, johtunee siitä ettei keskuksella ole hajuakaan paikallisista olosuhteista,eikä kiinnosta heitä siellä.
        Ja kaikkein hauskinta on kaikki tuleva; Autoilijoilla ostatetaan mitä sattuu maksupäätteitä, josta puhuttu jo 4 vuotta, mikä vieläkin täysin susi. Ja ensi vuonna ostatetaan mitskut,
        Navia ei enään päivitetä ja jos haluaa toimivan kartan on ostettava uusi navipalikka, mitä nyt muutama tonnii..
        Eli oli käytössä vaan muutaman vuoden. ja maksoi maltaita..
        Todellakin suomen kallein keskus.

        Esim Jyväskylässä liittymismaksu on muistaakseni noin 5000e, Lähitaksissa 500e ja keskuspalvelumaksu on oikeasti suomen halvimpia, vain 140e/kk ja sillä rahalla pääsee autoilemaan alueelle jolla asuu noin 720 000 ihmistä.
        Autoilijalla ei ilmekään värähdä kun ostaa 1000e alut alle tai 2000e stereot, mutta kun pitää maksaa jotain sellaisesta palvelusta josta on oikeasti jotain hyötyä tulonmuodostukselle, 140 euroakin on liikaa.

        Usein katkot johtuu Elisasta ja muutenkin virheitä on aika vähän välitettyjen kyytien määrään nähden.


      • blääkä
        spuge rantsusta kirjoitti:

        Ne maalaiskunnan klossit muuten kusettaa stadista tulleita heeboja. Tsiikatkaa tuolta ylempää mitä ne bungaa keskukselle kuussa, ainakin naapurin sälli maksaa enemmän. Ja unohtaneet laitteiden hinnat. joten unohda säkin ne laitteet.

        näin se o kun sä bungaat ne vehkeet glifalta maalais serkulta.Jossain vaihessa sun pätkät rupee sprennaa sun hanurii.Sen jälkeen sä tuut takasin stadiin plääkän kuva persuksis.Älä bungaa niiden ulaa ja hanki se mannelavetti, tai jos sulle jää joskus ledii voithan sä lähtee näin syksyllä pölliin fibluja.Toinen et tuu tänne kuliksee metskaa.


      • Dorka ogelist
        rödberget kirjoitti:

        Korjaa jos olen väärässä: Suurin osa keikoista kentältä suuntautuu aina kuitenkin tänne Helsingin keskustaan tai Espooseen. Käsittääkseni tutkittu juttu.
        Uusi taksilaki ei tunne käsitettä taksiasema. Eli auto voi jäädä odottamaan asiakasta vaikka siellä Järvenpäässä hotelli Rivolin pääoven eteen jos niin haluaa. Käy vaikka vielä respassa sanomassa että oven edessä vapaa taksi jos haluaa markkinoida itseään.Siihen markkinointiin ei Vantaan taksi oy;tä tarvita. Tai Espoossa vastaavasti nokia-haussilla.
        Vantaan sopparit;
        Muutama hassu sopimus asiakas kentällä. Lentoyhtiöiden henkilöstökuljetuksiä, kentän henkilökuntaa ja vielä iltayöstä kun on muutenkin vilkasta kentällä tai sitten aamuyön tunteina.
        Niitä riittää kyllä halukkaille koska alihinnoiteltu autoilijalle ja rahan tulo kestää käsittäkseni 2kk. Useimmat tuntemani vanukit haistattaa "sitä itteään" näille sopimus ajoille.
        Ei kiinnostusta myöskään vanhassa kaartissa.
        Tietysti vähän edullisempia meille muille kuin Vantaalaisille, kun ei tarvitse maksaa 70 e kuussa.
        Eli lopputulos edelleen myöskin mielestäni että ei järkeä liittyä lähitaksiin,vantaan taksiin,liittoihin,yhdistyksiin yms. Kyl sä ite tjennaat nää jutut, sen verran vosikkaa kummiski skujannut et saanu keinut sieltä liidokki steissiltä. Ei muuta kuin Onneksi olkoon ja menestystä yritystoiminnassa sille aloittelevalle!

        Sata prossasesti näin. Sun kandeis skujata nyt ku tulee kalsa myös stadissa viikonloppuöinä. Tekee hyvät louvvot eikä haittaa vaik joku spyttais sun bilikaan, saat rokottaa sit kolme satkuu ja ite baariin. Ma aamuna taas kentälle notkuu. Mut niist kinkeripiireist: Älä vaa lähe mukaa, tsiikaa vaik täält netist, samat hemmot istuu kaikis buljuis,jakkarat vaa eri järjestyksis. Siel joku tekee hilloo.. Hyvii tolppi ku laki ei tunne niitä on stadis socis, perunatori, aleksia ees taas, forumi, turunlinnantie, jne. maalaiskunnas, lentsika aseman ylätaso, vantaa hotlan pääovi, holidei in, jne.
        Kyl sä bonjaat nää gliffat maalais-serkkujen vedätykset. Kundit vaa tsiikaa kuin pikälle sä tuut messis. Mannelavetti on cool:)


      • vanukki
        sepi kirjoitti:

        Ajattele järjellä, älä tunteella. Auto joka ei kuulu minkään keskuksen välitykseen on pihalla kuin lumiukko.
        Vaikka edellinen kirjoittaja väittikin että datalta tulevat keikat eivät ole keskusmaksun arvoisia niin minä kyllä väittäisin että 140,00-149,00e/kk saa takasin jo paluukyydeistä ensimmäisen viikon aikana.

        Lähitaksin laitteisiin kuuluvaa navia ei ole pakko ottaa, ostat liteversion joka on puolet halvempi, mutta hoitaa kyydinvälityksen. TomTomin hommaat sitten erikseen.
        Lähitaksin toiminta-alueella liikkuu päiväsaikaan helvetisti lähitaksin kertakortteja ja KK-kortteja, joutuisit kieltäytymään aika monesta keikasta päivän aikana.

        Ja mitä tulee siihen tilin tekemiseen ajamalla niitä muutamaa mainitsemaasi tolppaa, niin huomaa todella että olet vasta aloittamassa autoilua. Tiliä tällä hommalla et tule koskaan tekemään. Alussa, ensimmäiset pari vuotta voi siltä tuntuakin, mutta se on harhaa ja myöhemmin(yleensä liian myöhään) huomaat että olet elänyt ensimmäiset vuodet verottajan rahoilla ja parhaassa tapauksessa vaihdat vielä auton sopivasti väärään aikaan kun luulet että sulla on siihen varaa, verottaja vaan ei ollut vielä pyytänyt kaikkia omiaan pois.

        lähitaksi on ihan perseestä. usko se. Pelkkää rahastusta. Kaiken pystyt hoitaa itse mitä sieltä saisit rahoillesi vastinetta. Vituttaa katellakkin niiten pullistelua , ja koko systeemi ihan sekaisin. Ei kannata liittyä ja loppujenkin kannattaisi koittaa edes ajaa kone kiinni yksi päivä ja katsoa tuleeko kassaan eroa? ei todellakaan vaikuta mitenkään tulonmuodostukseen.
        Jää kaikki turha piipitys vaan pois. Toivottavasti nää perässävedettävät keskuksen nilkit jo ymmärtäisi että niitten homma on välittää kyytejä. Ei mikään muu. Vitun välistä vetäjiä riittää, uskottavuus mennyt jo kun kaikki hakuketjut ym. johtaa aina jonkun turhan tapin kotipihaan. Vittu niin läpinäkyvää kahmintaa, jätkät ei viitti/osaa edes peitellä jälkiään kun vetävät välistä. Uskomattomia datakatkoksia aina sopivasti kun etl tulossa. Määrättyjen hemmojen ei tartte edes enään soittaa jullikkaa sopivaan aikaan kun keskus hoitaa homman kotiin. Paras poka on se minkä näät saman tien eli asemilta vaan ja koneet kiinni.Mä en ainakaan enää aja hupia ja hae niitä keskuksen ääliö osoitteita missä ei ketään koskaan ole eikä tule. Hauskuuttaa voi itseään muutenkin kin ajelemalla ympyrää. Ja voi vittu niitä numeroita, tietääks ne itsekkään mikä on mikä? Sinänsä hieno homma että lähitaksi on näin monen vuoden jälkeen huomannut että stadissakin on taksiasemia. Todella mahtavaa että huomasitte!


      • vainukki
        vanukki kirjoitti:

        lähitaksi on ihan perseestä. usko se. Pelkkää rahastusta. Kaiken pystyt hoitaa itse mitä sieltä saisit rahoillesi vastinetta. Vituttaa katellakkin niiten pullistelua , ja koko systeemi ihan sekaisin. Ei kannata liittyä ja loppujenkin kannattaisi koittaa edes ajaa kone kiinni yksi päivä ja katsoa tuleeko kassaan eroa? ei todellakaan vaikuta mitenkään tulonmuodostukseen.
        Jää kaikki turha piipitys vaan pois. Toivottavasti nää perässävedettävät keskuksen nilkit jo ymmärtäisi että niitten homma on välittää kyytejä. Ei mikään muu. Vitun välistä vetäjiä riittää, uskottavuus mennyt jo kun kaikki hakuketjut ym. johtaa aina jonkun turhan tapin kotipihaan. Vittu niin läpinäkyvää kahmintaa, jätkät ei viitti/osaa edes peitellä jälkiään kun vetävät välistä. Uskomattomia datakatkoksia aina sopivasti kun etl tulossa. Määrättyjen hemmojen ei tartte edes enään soittaa jullikkaa sopivaan aikaan kun keskus hoitaa homman kotiin. Paras poka on se minkä näät saman tien eli asemilta vaan ja koneet kiinni.Mä en ainakaan enää aja hupia ja hae niitä keskuksen ääliö osoitteita missä ei ketään koskaan ole eikä tule. Hauskuuttaa voi itseään muutenkin kin ajelemalla ympyrää. Ja voi vittu niitä numeroita, tietääks ne itsekkään mikä on mikä? Sinänsä hieno homma että lähitaksi on näin monen vuoden jälkeen huomannut että stadissakin on taksiasemia. Todella mahtavaa että huomasitte!

        Ootkohan sä ihan terve? Tokihan tuon jo kaikki huomannut mutta ei siitä täällä auta huudella.


      • ds..d.s.d.sd.s
        vainukki kirjoitti:

        Ootkohan sä ihan terve? Tokihan tuon jo kaikki huomannut mutta ei siitä täällä auta huudella.

        Että sinäkin jaksat. HOHHOIJAA.


      • lande serkku
        blääkä kirjoitti:

        näin se o kun sä bungaat ne vehkeet glifalta maalais serkulta.Jossain vaihessa sun pätkät rupee sprennaa sun hanurii.Sen jälkeen sä tuut takasin stadiin plääkän kuva persuksis.Älä bungaa niiden ulaa ja hanki se mannelavetti, tai jos sulle jää joskus ledii voithan sä lähtee näin syksyllä pölliin fibluja.Toinen et tuu tänne kuliksee metskaa.

        Sä pamlaat asiaa.Mut taitaa se olla niin ettei se stadin kundi tai friidu lähe skujaa popedaa tai muita bilikoita vanukkkiin, tai sinne kauas espoon pöndelle.Kylhän sä sen snaijaat ett noi kuopiolaiset on savost, ja ne on tullu tänne stadiin mut ne on pudonnu tiksiss pois ja ihemetelly kuin puli tää stadi on.Sitten ne on hiffannut et täällä"stadis" tavitaan pirssejä ja oma ula.Kunnes se pää juntti päättää perustaa oman firman vanukeille, jolta se lypsää egejä niin kuin siellä savos maitotiloilla, ja toki nää vanukin sen maksaa maksohan niiden mudekin siellä pöndellä milkkibilikalle.Sit jos joku ei suostu heittää sitä hynää sinne peltolankartsalle niin eihän nää pahvipäät sitä snaijaa. Sitten alkaa semmonen parku ett sen kuulee kuliksee asti.Et tuu tänne vaan metskaa niin ei tarvi miettii niiden savipyörien juttuja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe