Tänne kokemuksia E30 325 bemarista!

325 harkinnassa...

Laittakaa tänne kokemuksia kyseisestä autosta? Paljonko kuluttaa tavallisessa maantie painotteisessa ajossa/100km? Miten on tehot? Kuinka lujaa olette ajaneet? Muutenkin yleinen kestävyys? Onko paljon tyyppivikoja?

Yms. Kaikkia kokemuksia kuunnellaan, joten kirjoita omat kokemukset ja mielipiteesi rohkeasti!

8

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkko S

      Omasta: Reippaaseen matka-ajoon vajaa 8L/100km, nätisti ehkä allekkin, tehoa on sopivasti, huippuja aivan liikaa Suomen olosuhteisiin, ei ollut mitään vikaa, E30:n alustan isoimmat puslat on usein lopussa, puslien uusiminen muuttaa ajotuntuman täysin. Ikäisekseen aivan loistava auto, kunhan talven liukkailla/sateella malttaa mielensä.

      • BMW

        Millainen se on talvella? Pysyykö rasas? Lähteekö perä helposti alta?

        Aika pieni tuo bensan kulutus... odotin isompia lukuja.


      • Jarkko S
        BMW kirjoitti:

        Millainen se on talvella? Pysyykö rasas? Lähteekö perä helposti alta?

        Aika pieni tuo bensan kulutus... odotin isompia lukuja.

        Mutta lukkoperällisen kanssa saa olla aika varovainen jäisellä tiellä, kaasun kun tinttaa pohjaan niin varmasti lähtee viemään perää sivulle. Mutta kun nätisti ajelee niin ei tule yllätyksiä, hyvin sillä talven ajaa.


    • sss

      Bensankulutus on ihan kohdallaan, n. 7,5l/100km maantiellä. En tosin koskaan tarkemmin laskenu ja ajotyylikin on välillä aika reipas, mutta ihan kohtuullinen bensankulutus. Kyl se ihan kiva peli on ajella. Vaikka 171hv vaikuttaa paperilla vaatimattomalta nykyään, on otettava huomioon E30:n keveys. N. 1150 kg ajokuntoisena. Tosin pitää huudattaa kierroksia päälle 4000 ennenkuin rupeaa tapahtumaan. M20-moottori on ihan kestävä, mutta "tyyppivikana" voisi mainita nokka-akselin kuluminen, 250 000 ajetussa menee yleensä vaihtoon. Sitten tietenkin perän kumipuslat saattaa olla vaihtokunnossa. (kannatttaa vaihtaa uretaanipuslat, niin rupeaa kestämään) Itselläni tosin on ollut E30 325i M50-Tekniikalla (192hv vakiona), niin sillä olen ajanut mittarin mukaan reilut 220km/h (viitosvaihteella 5000rpm) ja kovemminkin olisi kulkenut. Itselläni ei valitttamista, mulla oli se 5 vuotta/n. 100 000km, eikä mitään valittamista. Kyllä suosittelisin, sillä varaosien saatavuus käytettynäkin purkaamoilta erittäin hyvä ja osat ovat edullisia. Suosittelisin etsimään M50 B25-tekniikalla olevaa yksilöä. Tosin niitä on harvoin myynnissä.

    • pah

      Nelivetoinen iX kulutti todella nätissä ajossa 7.8L/100km maantiellä (noin 90km/h), joten eiköhän tuo perävetoinen kulje alta sen. Sekalaisessa käytössä (30%kaupunki/70%isoa tietä) keskimäärin kympin. Ei tullut sutimisesta ylimääräistä, mutta edelleen nelivetokin oli päällä kesällä, joten söi verattuna silloin hitusen enempi.
      Erittäin miellyttävä auto sen kokoiseksi ja ikäiseksi (-86), ei pahaa sanottavaa. Kahdessa ja puolessasadassa tuhannessa todellakin meni ensin nokka, jolloin sekä akseli että nostajat oli uusittava. Muistaakseni hitusen alta 2000mk silloin töineen. Yllätykseksi myös laatikko kajahti, mutta sen EI pitäisi oleman tyyppivika. Sitähän en tiedä, oliko ennen minua laatikkoon miloinkaan vaihdettu öljyjä.
      Huippuja en koskaan koittanut, mutta 200km/h jätti kaasupolkimeen vielä mukavasti varaa;) Tosin autoa joutui - lähinä levottoman nelivedon takia - ohjaamaan kahdella kädellä mielenrauhan saavuttamiseksi jo 160:n jälkeen.
      Kärry kestää kohtalaisen hyvin, vanhemmissa lähinnä ruoste iskee. Jarruputket saattaa olla aika happamat, putkisto todennäköisesti jo vaihdettu, peräluukku kerää kukkaa... Jos tyhjäkäynti vaeltaa - etenkin kylmänä - älä huolestu. Ei ole kallis pieti laittaa kuntoon.
      HItusen negatiivisena pidin ohkaista alavääntöä. Konetta on pakko todellakin kierrättää rohkeat 3800r/min, ennenkuin työnnön tuntee. Mutta kyllä normaali leppoisa ajo tuollakin onnistuu...kun tehoja haluaa, nykäisee yhden tai kaksi pienemmälle ja antaa rallattaa. Kulutus tosin nousee, mutta eihän ne tehot ilmaiseksi missään kulkuneuvossa synny;)
      Ensimmäiseksi tai toiseksi autoksi mainio harjoittelukumppani perävetoisen hallintaan, helppo hallita. Joskin hitusen kevyt. Osien saatavuus erittäin hyvä, esim Bemuosa Hyrylässä tai Bouncer-palvelut Helsingissä.
      Itse luovuin kulkuneuvostani aikoinaan perheydyttyäni, koska takapenkin tilat eivät ole mitenkään kummoiset. Kyllä siellä alle kouluikästä pitää ja aikuistakin lyhyen etapin, mutta pitkälle matkalle siellä ei täysikasvuisen ole mukavata.

    • Jortikka

      Mulla on ollu E30 325, E30 316i ja E28 520i. 325 oli niistä mahtavin ajaa, lähti ku tykin suusta. Huippuja sain kelattua mittarin mukaan vähä yli 220km/h ja nollasta sataan n.8s. Talvella vähä vittumainen, pyöräytin oman katolleen ku lähti urista heitteleen 140 km/h lasis peilijäällä. Tosi mahtava ajaa kesäkelillä jos on kunnon alusta. Bensakulutus on vähä niin ja näin, menee pienellä mut saa myös kuluttaan 20l/100km, mulla meinaan meni tankillinen tolla kulutuksella (tosin talvella kylä ajos ja jatkuvas linkus). Kestävä auto muuten, ei paljo tarvinnu osia uusia. vakuutukset on aika hintavat.

      • 325 harkinnassa...

        Paljonko se sitten kuluttaa, jos sen saa menemään vähällä? Normaalissa n. 100km/h maantieajossa? Paljonko muuten on kierroksia/100km/h?

        Mitä vakio varusteita 325:sen varusteluun kuuluu?

        Rupesi todellakin kiinnostamaan tuo auto, kun kaikilla tuntuu olevan vain hyviä kokemuksia!


      • Jortikka
        325 harkinnassa... kirjoitti:

        Paljonko se sitten kuluttaa, jos sen saa menemään vähällä? Normaalissa n. 100km/h maantieajossa? Paljonko muuten on kierroksia/100km/h?

        Mitä vakio varusteita 325:sen varusteluun kuuluu?

        Rupesi todellakin kiinnostamaan tuo auto, kun kaikilla tuntuu olevan vain hyviä kokemuksia!

        se on siinä /- 8l/100km ku ajaa satasta. Kierroksia en muista, mut vissiin jotai reilua 2000, en oo ihan varma. Vakio varusteita siinä ei o ollu paljo mitää. Mut kyl niis yleensä jotain lisävarusteita esim. ohjaustehostin, sporttisisusta, abs, kattoluukku ja jotain muuta pientä. Ja ainahan niihin saa varusteita lisättyä, esim sporttisisusta ja ohjaustehostin ei paljo maksa. Mullaki on tallis ylimääränen ohjaustehostin ja recaro-sisusta, jäi käsiin ku purin omani osiin kolarin jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3345
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      95
      3120
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      2994
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      68
      2917
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      52
      2862
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2632
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2450
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2311
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      41
      2147
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1933
    Aihe