Aivan käsittämätöntä, että päivähoidon pitäisi olla ilmaista, miksi?
En halua kunnallisveroani käytettävän yllämainittuun asiaan. Pyydän tutkimusta sosiaalialalta, paljonko suomalaisten lasten päivähoito maksaa verrattuna maahanmuutajien ja etnisten ryhmien lasten päivähoitoon.
Kirjoitukseni ei ole rasistinen, vaan vertailu on mielestäni veronmaksajien oikeus tietää enenmmän asioista.
Miksi päivähoidon pitäisi olla ilmaista?
14
315
Vastaukset 14
- opiskeluaikana
Lapsia ei pitäisi etenkään hankkia opiskeluaikana, jolloin päivähoitomaksut voi tipahtaa maksuttomaan luokkaan.
Joku ministeri yritti taas usuttaa perheen perustmiseen siten, että valmistuessa olisi valmis täysipainoisesti työelämään. Katin villat.
Opiskeluaika on - ja sen pitäisi olla - täysipäivätyötä, jolloin ei ole aikaa lapsen kasvatukselle ja parisuhteelle. Sen aika on sitten, kun elämän perusasiat ovat turvattuja, ettei ole liikaa stressin aiheita yhtä aikaa. - pullipolli
Enemmän laiskat suomalaiset työttömät raahaavat lapsiaan päivähoitoon koko päiväksi että saavat itse löhötä kotona rauhassa... helppoa ja ilmaista.
Tarveharkinta käyttöön ja nollamaksuluokka pois, kaikille.- jo koulukäisten äiti
Mielestäni päivähoitomaksu pitäisi kaikilla olla sama. Tai maksu määräytyisi siitä,paljonko lapsi on hoidossa. Itsekin olen kuullut,että työttömien lapset ovat pitkiä aikoja hoidossa,jopa pitempiä kuin työssäolevien..Itse teen vuorotöitä ja viikolla kun olin vapaalla,lapset olivat kanssani kotona.Olihan minulla tietysti halvempi,kun meillä oli ne sopimuspäivät,vai millä nimellä niitä nyt kutsuttiin.
- huhuja, mutta
jo koulukäisten äiti kirjoitti:
Mielestäni päivähoitomaksu pitäisi kaikilla olla sama. Tai maksu määräytyisi siitä,paljonko lapsi on hoidossa. Itsekin olen kuullut,että työttömien lapset ovat pitkiä aikoja hoidossa,jopa pitempiä kuin työssäolevien..Itse teen vuorotöitä ja viikolla kun olin vapaalla,lapset olivat kanssani kotona.Olihan minulla tietysti halvempi,kun meillä oli ne sopimuspäivät,vai millä nimellä niitä nyt kutsuttiin.
parempi lapsen olla vaikka päivähoidossa aktiivisessa ympäristössä kuin 'kotona makaavilta' työttömiltä mallia oppimassa.
Tosiasia näistä kotona makaavista työttömistä ja heidän lastensa päivähoidosta taitaa olla kuitenkin vähintäänkin liioiteltua.
Erityisen hankala tilanne on pienten lasten pätkä- ja silpputyöläisvanhemmilla. Etenkin kadehtivat naapurit, kun näkevät asiat vain oman käytöksensä kautta, eli luuleevat, että kaikki huijaavat kun he (kateelliset naapurit itse huijaavat minkä ehtivät). - äitiyslomalla olevien lapset
huhuja, mutta kirjoitti:
parempi lapsen olla vaikka päivähoidossa aktiivisessa ympäristössä kuin 'kotona makaavilta' työttömiltä mallia oppimassa.
Tosiasia näistä kotona makaavista työttömistä ja heidän lastensa päivähoidosta taitaa olla kuitenkin vähintäänkin liioiteltua.
Erityisen hankala tilanne on pienten lasten pätkä- ja silpputyöläisvanhemmilla. Etenkin kadehtivat naapurit, kun näkevät asiat vain oman käytöksensä kautta, eli luuleevat, että kaikki huijaavat kun he (kateelliset naapurit itse huijaavat minkä ehtivät).Se vasta on kaiken huippu. Äitien, jotka tekee lapsia tähän maailmaan, pitää jaksaa huolehtia niistä kotona. Lapsi sairastelee vähemmän, kun on kotona.
Pitäisi ymmärtää, mikä etu se on, että saa pitää lapsen kotona, eikä tarvitse raahata sitä päiväkotiin, josta on seurauksena sairastelu ja väsyminen. - asijantuntija?
äitiyslomalla olevien lapset kirjoitti:
Se vasta on kaiken huippu. Äitien, jotka tekee lapsia tähän maailmaan, pitää jaksaa huolehtia niistä kotona. Lapsi sairastelee vähemmän, kun on kotona.
Pitäisi ymmärtää, mikä etu se on, että saa pitää lapsen kotona, eikä tarvitse raahata sitä päiväkotiin, josta on seurauksena sairastelu ja väsyminen.sinäkin luulet olevas, vai oletko sä se sama heppu jota häiritsee kaikki asiat ja nariset mistä vaan asiasta.
- maksaa itse
asijantuntija? kirjoitti:
sinäkin luulet olevas, vai oletko sä se sama heppu jota häiritsee kaikki asiat ja nariset mistä vaan asiasta.
päiväkodeissa kun kuulemma ei voi pitää hammasharjoja, kun olisi liian suuri vaara, että lapset käyttäsi toistensa harjoja
- voisi olla
ihan huoleta ilmaista! Jaa miksikö?
*Tulevaisuus tarvitsee tasapainoisia, (siis henkisesti) yhteistyökykyisiä ja yhteisö ajattelua ymmärtäviä aikuisia.
*Jo kokemuksesta tiedämme, että monet hyvät ja läpielämän jatkuvat ystävyyssuhteet luodaan jo tarhassa.
*Koska perhekoko on pienentynyt huomattavasti, lapsi tarvitsee ikäisiään leikki- ja oppimiskavereita, joko tarhasta tai muusta yhteisöstä missä on muitakin samanikäisiä lapsia.- tuo on
se ei ole tarha - vaan päiväkoti!
päiväkodissa ei yhtään elinikäisiä ystävyyssuhteita luoda, heh heh, olipas vitsikästä! - tykätä kaikista
tuo on kirjoitti:
se ei ole tarha - vaan päiväkoti!
päiväkodissa ei yhtään elinikäisiä ystävyyssuhteita luoda, heh heh, olipas vitsikästä!no PÄIVÄKOTI jos se sua niin häiritsee ja millähän perusteella väität ettei synny ystävyyssuhteita? Minä voin puhua ainakin ihan omasta kokemuksesta!
- en laittaisi päiväkotiin ke...
tykätä kaikista kirjoitti:
no PÄIVÄKOTI jos se sua niin häiritsee ja millähän perusteella väität ettei synny ystävyyssuhteita? Minä voin puhua ainakin ihan omasta kokemuksesta!
ellei ole pakko
- Anonyymi00012
Samaa mieltä. Jos kaikki maksais kiinteä 50€/lapsi/kk niin ei tarvis lähetellä noit vitun tulotieto papereita ja muutenkin aivan naurettavaa että pk maksukin on progressiivinen ja sisarukset menee jolllain prosentti osuuksilla, kyl mä sanon et on tämä byrokraatrien ja kirjanoppineiden unelmamaa kun saa oikein keksimällä keksiä miten yksinkertainen asia tehdään mahdollisimman hankalasti ymmärtettäväksi ja MIKSI työttömät ja osa-aika työttömät tietty saa päivähoidon ilmaiseksi, eikö heillä nimenomaan ole eniten aikaa hoitaa niitä lapsiaan!!
- Anonyymi00014
Kapitalisti voi syöksyä vaikka suhon.
- Anonyymi00015
ratikalla ei edes pääse ilmaiseksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901389
- 47791
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit66725- 90718
- 20669
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde64669Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o145649- 53618
- 51602
- 47601