Kuulin tapauksesta, jossa naapuri oli tehnyt kiusaa vanhoillislestadiolaiselle, tosin loppujen lopuksi aika harmitonta kiusaa.
Kun olen paheksunut tapausta, olen kuullut monelta, että se on lestadiolaiselle oikein. Eli tekijä on saanut eräänlaisen sankarinviitan.
Kiusanteon kohteena oleva vl, ei takuulla ole kenellekään koskaan tehnyt mitään pahaa, edes sanallisesti pahoittanut kenenkään mieltä. Lisäksi hän on kantanut oman osansa yhteiskunnan hyväksi, ettei hän lapsineen kenenkään taakkana ole ollut.
asiallinen vl-kritiikki on ok, mutta vaino on sairasta.
Tämä on sairasta
49
1927
Vastaukset
Oletinkin sinun olevan asiasta samaa mieltä.
Tämä vainon kohteena oleva vl-perhe on niin "siivo", kuin olla ja voi. He eivät ole lapsilleenkaan opettaneet ihmisten erottelua, siksi kummastuttaa, heihin kohdistunut viha.
Valitettavasti näistä huonoista esimerkeistä saavat syyttömätkin kärsiä. Minä mukaan lukien, yhäkin saan tuta, että synnyin lestadiolaiseen kotiin, eli kiusantoko kohtaani on "luvallista".
Omalta osaltani, en missään nimessä halua olla kirjoituksillani nostamassa mitään lynkkausmielialaa ketään kohtaan, en edes hoitomiehiä..- lyyleri
sano toiselle noin, että te menette tulimereen...jne. Mutta Raamattu ilmoittaa, miten ihminen tulee autuaaksi ja taivaaseen kelpaavaksi. Siihen totuuteen kun ihtejään peilaa, niin tietää tiensä suunnan.
- däddädääd
Devoit kirjoitti:
Tämä vainon kohteena oleva vl-perhe on niin "siivo", kuin olla ja voi. He eivät ole lapsilleenkaan opettaneet ihmisten erottelua, siksi kummastuttaa, heihin kohdistunut viha.
Valitettavasti näistä huonoista esimerkeistä saavat syyttömätkin kärsiä. Minä mukaan lukien, yhäkin saan tuta, että synnyin lestadiolaiseen kotiin, eli kiusantoko kohtaani on "luvallista".
Omalta osaltani, en missään nimessä halua olla kirjoituksillani nostamassa mitään lynkkausmielialaa ketään kohtaan, en edes hoitomiehiä..Omassa lapsuudessa jouduin lestadiolaisten kiusaamaksi. Toisaalta kaveripiiriin kuului pari lestadiolaista. Sanon tämän siksi, ettei asioita voi yleistää eikä saa yleistää.
Mutta ei kenenkään kiusaaminen ole sallittua. Valitettavasti näitä me ja muut erottelijoita on vielä paljon ja toisten uskoa haukutaan epäuskoksi. Ei semmoinen voi olla loukkaamatta. Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Iso laiva kääntyy hitaasti. - lyyleri
Devoit kirjoitti:
Omalta osaltani, en missään nimessä halua olla kirjoituksillani nostamassa mitään lynkkausmielialaa ketään kohtaan, en edes hoitomiehiä..haluamme jokkainen toimia.
- Jaakkima Puttonen
lyyleri kirjoitti:
sano toiselle noin, että te menette tulimereen...jne. Mutta Raamattu ilmoittaa, miten ihminen tulee autuaaksi ja taivaaseen kelpaavaksi. Siihen totuuteen kun ihtejään peilaa, niin tietää tiensä suunnan.
että vanhoillislestadiolaiset menevät taivaaseen ja kaikki muut uskovaiset tulimereen?
Peilaahan tätä vl-oppia Raamatun sanaan ja vastaa sitten minulle. - sanotaan että
Jaakkima Puttonen kirjoitti:
että vanhoillislestadiolaiset menevät taivaaseen ja kaikki muut uskovaiset tulimereen?
Peilaahan tätä vl-oppia Raamatun sanaan ja vastaa sitten minulle.helluntailaiset ja vapaa suuntalaiset ja körtit ja rukoilevaiset menee taivaaseen. Tällä perusteella kukaan ei menisi taivaaseen, jos nimiä Raamatusta etsit. Ei siellä puhuta luterilaisistakaan, eikä ortodokseista eikä katolilaisista.
- Jaakkima Puttonen
sanotaan että kirjoitti:
helluntailaiset ja vapaa suuntalaiset ja körtit ja rukoilevaiset menee taivaaseen. Tällä perusteella kukaan ei menisi taivaaseen, jos nimiä Raamatusta etsit. Ei siellä puhuta luterilaisistakaan, eikä ortodokseista eikä katolilaisista.
mihin SRK ja vl-puhujat perustavat ns. "vain me" -oppinsa eli vanhoillislestadiolaiset taivaaseen ja kaikki muut uskovaiset helvettiin.
Ei ainakaan Raamattuun. däddädääd kirjoitti:
Omassa lapsuudessa jouduin lestadiolaisten kiusaamaksi. Toisaalta kaveripiiriin kuului pari lestadiolaista. Sanon tämän siksi, ettei asioita voi yleistää eikä saa yleistää.
Mutta ei kenenkään kiusaaminen ole sallittua. Valitettavasti näitä me ja muut erottelijoita on vielä paljon ja toisten uskoa haukutaan epäuskoksi. Ei semmoinen voi olla loukkaamatta. Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Iso laiva kääntyy hitaasti.Ylä-asteella jouduin lestadiolaisten kiusaamaksi, kun osallistuin televisiotunneille.
- Juhakki
Jaakkima Puttonen kirjoitti:
Peilaahan tätä vl-oppia Raamatun sanaan ja vastaa sitten minulle.Ei sanota että vl:t pääsevät Taivaaseen.
Siellä sanotaan, että Jumalan lapset pääsevät Taivaaseen. Tosin ei ehkä ihan noilla sanoilla.
Miten Jumalan lapseksi pääsee, ni elää Raamatun opetusten mukaan, ja tekee niin miten Jeesus käskee. - SAATANA!"
lyyleri kirjoitti:
Näin huusi K.M, SRK:n lähettämä hoitomies 13- ja 14-vuotiaille pojille ulkoilupäivän "iltahartaudessa".
Eikö mielestäsi tuossa tullut mainittua jonkinmoinen tuomio?
- on lestadiolaisvainoa...
Aika monet vanhoillislestadiolaiset pitävät jo tätä palstaa vainoamisena ja monet pitävät avointa keskustelua vainoamisena....
- niina'
>>Kuulin tapauksesta, jossa naapuri oli tehnyt kiusaa vanhoillislestadiolaiselle, tosin loppujen lopuksi aika harmitonta kiusaa.
- niina'
Devoit kirjoitti:
Johan tuollaisesta joutuisi lailliseen edesvastuuseen.
...attä annan sinulle henkilötiedot ko.tyypistä? Voin sen todella tehdä, saat kysyä asiaa suoraan häneltä itseltään. Tunnen myös useita eri ihmisiä jotka ovat kuulleet samaiset "retostelut". Heiltäkin voit kysyä, jos vielä epäilyttää.
Aika usein tällä palstalla ja muutenkin vl-piireissä naista epäillään valehtelijaksi ja muutenkin pyritään vähättelemään asioita monin eritavoin. En voi sanoa pitäväni moisesta alistavasta tyylistä.
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin. - Huomautus sivusta
niina' kirjoitti:
...attä annan sinulle henkilötiedot ko.tyypistä? Voin sen todella tehdä, saat kysyä asiaa suoraan häneltä itseltään. Tunnen myös useita eri ihmisiä jotka ovat kuulleet samaiset "retostelut". Heiltäkin voit kysyä, jos vielä epäilyttää.
Aika usein tällä palstalla ja muutenkin vl-piireissä naista epäillään valehtelijaksi ja muutenkin pyritään vähättelemään asioita monin eritavoin. En voi sanoa pitäväni moisesta alistavasta tyylistä.
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin.lopettaa kirjoittelun tänne monkkareiden aikaan.
- mies minäkin
Huomautus sivusta kirjoitti:
lopettaa kirjoittelun tänne monkkareiden aikaan.
..kipeästi. Toisaalta voisit ajatella niin, että hyvä kun nämä "monkkarit" (tarkoittanee lasten kielellä kuukautisia)edes on joskus. Jotkut vl-äidithän haaveilevat että edes joskus saisi vielä kokea sellaiset teinivuosien jälkeen. Sama katkeruus näkyy paistavan yllekirjoittaneilla miehillä. Liekö sitten sama tyyppikin?
Naiset vl-lahkon ulkopuolelta osaavat ja uskaltavat vastata aika kipakastikin tarvittaessa ;)
Hyvä Niina! - Huomautus sivusta (ei vl)
mies minäkin kirjoitti:
..kipeästi. Toisaalta voisit ajatella niin, että hyvä kun nämä "monkkarit" (tarkoittanee lasten kielellä kuukautisia)edes on joskus. Jotkut vl-äidithän haaveilevat että edes joskus saisi vielä kokea sellaiset teinivuosien jälkeen. Sama katkeruus näkyy paistavan yllekirjoittaneilla miehillä. Liekö sitten sama tyyppikin?
Naiset vl-lahkon ulkopuolelta osaavat ja uskaltavat vastata aika kipakastikin tarvittaessa ;)
Hyvä Niina!ja vittujen hokemisella mitään muuta saa aikaan kuin nolaa itsensä. Sillä ihminen osoittaa olevansa moukka - oli sitten vl tai ei vl.
- kiroileva
niina' kirjoitti:
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin.ääliö. :((
- jaska joo
Huomautus sivusta (ei vl) kirjoitti:
ja vittujen hokemisella mitään muuta saa aikaan kuin nolaa itsensä. Sillä ihminen osoittaa olevansa moukka - oli sitten vl tai ei vl.
moukkamaista on silti myös naisten alistaminen, ja heidän pitäminen alempiarvoisena kuten vl-liikkeessä tehdään.
Ymmärrän kyllä jos suuttuessaan pari vittua pölähtääkin ilmoille. Myönnän että itsellenikin käy niin aika usein.
Nainen vaietkoon seurakunnassa, sanotaan mutta eihän täällä sentään missään seurakunnan palkkalistoilla tarvi silti yhdenkään naisen olla.
(ei vl) - niina'
kiroileva kirjoitti:
ääliö. :((
kyllä iskä lohduttaa iltasavuilla navetan takana ja saarnaa epäilykset samalla anteeksi.
Lempisarjikseni:http://www.kiroilevasiili.fi/ - Huomautus sivusta (ei vl)
jaska joo kirjoitti:
moukkamaista on silti myös naisten alistaminen, ja heidän pitäminen alempiarvoisena kuten vl-liikkeessä tehdään.
Ymmärrän kyllä jos suuttuessaan pari vittua pölähtääkin ilmoille. Myönnän että itsellenikin käy niin aika usein.
Nainen vaietkoon seurakunnassa, sanotaan mutta eihän täällä sentään missään seurakunnan palkkalistoilla tarvi silti yhdenkään naisen olla.
(ei vl) - lisäksi
niina' kirjoitti:
kyllä iskä lohduttaa iltasavuilla navetan takana ja saarnaa epäilykset samalla anteeksi.
Lempisarjikseni:http://www.kiroilevasiili.fi/kusipäinen horoperse.
- mies minäkin
lisäksi kirjoitti:
kusipäinen horoperse.
Noinko nykyään opetetaan nuorisoa käyttäytymään? Hullujahan lestaadiolaiset aina ovat olleet tavallaan, mutta tuollaiset ylilyönnit kertovat jo jostain ihan muustakin? Perinnölliset sairaudethan kulkeutuvat isoissa suvuissa. Ja ehkä se tupakointi sitten vain lopullisesti himmentää aivot.
Sinuna häpeäisin käyttäytymistäsi. niina' kirjoitti:
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin.Ihan näin aluksi: Kiitoksia kauniista sanoistasi :)
Voihan mainitsemasi henkilö ollakin olemassa, mutta aluksi se tuntui vähän uskomattomalta. On minullakin luonnevikainen lähimmäinen, joka sattuu olemaan vl. Mutta pidän vl-liikettä ja vl-ihmisiä hänen luonnevikaansa täysin syyttömänä.
En voi kertoa tapausta, josta alussa mainitsin.
Syystä siitä, etten halua tulla tunnistetuksi.
En halua olla yläpuolellasi, enkä halua edes asian näyttävän siltä, inhoan itsekin alistajia.
Tuo raivokas vl- vihamielisyytesi kertoo sinusta paljon niina, noin psygologisesti ajatellen. Käyt ilmeisesti jotain irrottautumisprosessia läpi.
Pyydän anteeksi, jos mielesi pahoitinniina' kirjoitti:
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin.Sinäkin ajattelet nyt tyypillisen mustavalkoisesti, pahat lestadiolaiset vs. hyvät ei-lestadiolaiset.
Niina, jo elämää nähneenä voin sanoa, että pahuutta löytyy molemmin puolin, mutta uskovaisten joukosta kumminkin pääsääntöisesti vähemmän. Maailmassa on paljon toisia kiusaavia ihmisiä, kuppikuntaan katsomatta. Mutta harvoin kiusaaminen saa niin massiiiviset mittasuhteet, mitä yhden, mieleltään vinksahtaneen miehen teot sai aikaan: Nimeltään hoitokokoukset.
Niina huomaatko itse, että katkeruus on sinussa saanut aika ison vallan? Älä suutu minulle, jos sanon totuuden.
Siunausta päivääsi.- niina'
Devoit kirjoitti:
Ihan näin aluksi: Kiitoksia kauniista sanoistasi :)
Voihan mainitsemasi henkilö ollakin olemassa, mutta aluksi se tuntui vähän uskomattomalta. On minullakin luonnevikainen lähimmäinen, joka sattuu olemaan vl. Mutta pidän vl-liikettä ja vl-ihmisiä hänen luonnevikaansa täysin syyttömänä.
En voi kertoa tapausta, josta alussa mainitsin.
Syystä siitä, etten halua tulla tunnistetuksi.
En halua olla yläpuolellasi, enkä halua edes asian näyttävän siltä, inhoan itsekin alistajia.
Tuo raivokas vl- vihamielisyytesi kertoo sinusta paljon niina, noin psygologisesti ajatellen. Käyt ilmeisesti jotain irrottautumisprosessia läpi.
Pyydän anteeksi, jos mielesi pahoitin>>Ihan näin aluksi: Kiitoksia kauniista sanoistasi :)>Voihan mainitsemasi henkilö ollakin olemassa>pidän vl-liikettä ja vl-ihmisiä hänen luonnevikaansa täysin syyttömänä.
- niina'
Devoit kirjoitti:
Sinäkin ajattelet nyt tyypillisen mustavalkoisesti, pahat lestadiolaiset vs. hyvät ei-lestadiolaiset.
Niina, jo elämää nähneenä voin sanoa, että pahuutta löytyy molemmin puolin, mutta uskovaisten joukosta kumminkin pääsääntöisesti vähemmän. Maailmassa on paljon toisia kiusaavia ihmisiä, kuppikuntaan katsomatta. Mutta harvoin kiusaaminen saa niin massiiiviset mittasuhteet, mitä yhden, mieleltään vinksahtaneen miehen teot sai aikaan: Nimeltään hoitokokoukset.
Niina huomaatko itse, että katkeruus on sinussa saanut aika ison vallan? Älä suutu minulle, jos sanon totuuden.
Siunausta päivääsi.>>huomaatko itse, että katkeruus on sinussa saanut aika ison vallan?
- sinulle:
niina' kirjoitti:
>>huomaatko itse, että katkeruus on sinussa saanut aika ison vallan?
- maalaispojalla?
sinulle: kirjoitti:
pistähän nortiksi, kyllä se siitä. Isompana sitten kuulet ja opit muitakin termejä joltain toiselta yhtä nokkelalta.
- sielunveljet
Devoit kirjoitti:
Sinäkin ajattelet nyt tyypillisen mustavalkoisesti, pahat lestadiolaiset vs. hyvät ei-lestadiolaiset.
Siunausta päivääsi.Kuka on mustavalkoinen ja kuka ei? Voitko nähdä myös hänen sydämensä tilan?
Hämmästyttävää tekstiä! niina' kirjoitti:
>>Ihan näin aluksi: Kiitoksia kauniista sanoistasi :)>Voihan mainitsemasi henkilö ollakin olemassa>pidän vl-liikettä ja vl-ihmisiä hänen luonnevikaansa täysin syyttömänä.
Teit minut uteliaaksi, tunnemmekohan saman hepun?
Tässäpä tämä: [email protected]. Epäilen, että jänistät :)sielunveljet kirjoitti:
Kuka on mustavalkoinen ja kuka ei? Voitko nähdä myös hänen sydämensä tilan?
Hämmästyttävää tekstiä!Oletko lukenut Raamatusta Jeesuksen sanoneen, että sydämen kyllydestä suu puhuu? Kyllä niinan sydämen tila hänen kirjoituksistaan käy ilmi.
- Juhakki
niina' kirjoitti:
Et edes vastannut kysymykseeni lainkaan vaan käänsit sen pois itse asiasta hyökkäämällä minua kohti. Miksi toimit noin? Luuletko olevasi minun yläpuolellani koska olet mies? Et todellakaan tunne minua. Suoraan sanottuna vaikutat tällähetkellä aika vittumaisen lipevältä vl-mulkulta. Todista että olen väärässä. Ja vastaa edes saatana helppoon ja yksinkertaiseen kysymykseen ennenkuin rupeat moisiin lestabon hommiin.Olet niina mikä lie, jälleen väärässä.
Lv-piireissä, myös muissakaan suomalaisissa piireissä, ei koskaan epäillä naista valehtelijaksi sen enämpää kuin miehiäkään. Poikkeuksiakin on, se täytyy sanoa. Joten on ihan turha väittää sinun tälläistä. Melkein sääliks käy.
Mutta et ole ainut, joka mustamaalaa lv:a, en vain ymmärrä, että jos tämä on teidän mielestä väärä usko, niin ei kai teitä kiinnostais etes keskustella koko ko. asiasta tai "piiristä"
Toisaalta, raamattuhan sanoo, että tälläistä se tulee olemaan. - vl-tuomioistuin
Devoit kirjoitti:
Oletko lukenut Raamatusta Jeesuksen sanoneen, että sydämen kyllydestä suu puhuu? Kyllä niinan sydämen tila hänen kirjoituksistaan käy ilmi.
turhaan tyhmistät itseäsi enempää. Kaikesta paistaa läpi että olet pahasti harhateillä. Hoitokokoukset menivät jo. Herää tähänpäivään ääliö!
- antidevoit
Devoit kirjoitti:
Oletko lukenut Raamatusta Jeesuksen sanoneen, että sydämen kyllydestä suu puhuu? Kyllä niinan sydämen tila hänen kirjoituksistaan käy ilmi.
Raamatulla päähän vaan sisaria jotka ei tottele :)
- jaska joo
Juhakki kirjoitti:
Olet niina mikä lie, jälleen väärässä.
Lv-piireissä, myös muissakaan suomalaisissa piireissä, ei koskaan epäillä naista valehtelijaksi sen enämpää kuin miehiäkään. Poikkeuksiakin on, se täytyy sanoa. Joten on ihan turha väittää sinun tälläistä. Melkein sääliks käy.
Mutta et ole ainut, joka mustamaalaa lv:a, en vain ymmärrä, että jos tämä on teidän mielestä väärä usko, niin ei kai teitä kiinnostais etes keskustella koko ko. asiasta tai "piiristä"
Toisaalta, raamattuhan sanoo, että tälläistä se tulee olemaan.>>jälleen väärässä.>loppuosa tekstistä
- naimaparannus
naimaparannus
- paska*
Devoit kirjoitti:
??????
.....
- puolustavat
tässä ketjussa vain ääliöt. niina vois mennä navetan taakse hokemaan vittujaan.
- paavo pesusieni
jokainen on vastuussa omasta kiroilustaan ja kirjoituksistaan. Älä lue ellet kestä nähdä ruudullasi rumia sanoja. Jos ja kun itse poltat (ja isäsi myös) älä silti luule että kaikki muut olisivat yhtä tyhmiä.
- uskonlahko
töttöröö...
hv=haistakaa ..... - vähän
paavo pesusieni kirjoitti:
jokainen on vastuussa omasta kiroilustaan ja kirjoituksistaan. Älä lue ellet kestä nähdä ruudullasi rumia sanoja. Jos ja kun itse poltat (ja isäsi myös) älä silti luule että kaikki muut olisivat yhtä tyhmiä.
pienempää meteliä siellä.
- puskaryzzä
vähän kirjoitti:
pienempää meteliä siellä.
ryskää makkarissa äiteetä. Jos vaikka seittemännen iltatähden vielä lykkäis. Otava täyteen nääs.
Käy sanomassa että repii silti sänkyä vähän irti patterista ni ei silleen häiritte meteli. - peräsmies.
uskonlahko kirjoitti:
töttöröö...
hv=haistakaa .....Tämä ketju todistaa tuon väitteen kyllä todeksi. Devoit-nimimerkki on munannut itsensä pahimmin paljastumalla vl-puhujaksi? ja julmaksi hoitomieheksi. Jotain ongelmia voisi kuvitella myös olevan äitisuhteessa tms. noiden naisalistamis-juttujen perusteella.
Juhakki(jälkeenjäänyt) ja joku räkyttävä pentu kuuluvat ja täydentävät tietysti kunnon vl-yhteistyötä. - minun
puskaryzzä kirjoitti:
ryskää makkarissa äiteetä. Jos vaikka seittemännen iltatähden vielä lykkäis. Otava täyteen nääs.
Käy sanomassa että repii silti sänkyä vähän irti patterista ni ei silleen häiritte meteli.vika, että koko teidän suku on vähälahjaisia homoja?
Onko?!!! - aimonannos
minun kirjoitti:
vika, että koko teidän suku on vähälahjaisia homoja?
Onko?!!!Joudut vastaamaan vielä jokaikisestä kirjoituksestasi. Kristityn kodin ainoita oikeita uskovaisia, siionin lapsia. Kylläpä sen huomaa selvästi. Esimerkkinä maailmassa, muttei maailmasta. Sananhelinää ja valehtelua.
Lähes puolet ketjun viesteistä on juurikin sinun osoitteestasi, varsinkin kaikki törkeydet ja asiattomuudet, myös paljon kirosanoja ja rumia haukkumisia. Käytättekö rauhanyhdistykselläkin nykyään tuollaista kieltä? Annatko varmasti parasta mahdollista mielikuvaa vl-liikkeestä jutuillasi ja häiriköinnilläsi? Mieti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016133
- 2123396
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183315Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2652052
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441636- 61398