lähihoitajien lääkelaskut

.....

Lähihoitajaksi olisi tarkoitus hakea, mutta lääkelaskut pelottavat, kun matikkapäätä ei ole ollenkaan. Kuinka vaikeatasoisia lääkelaskut ovat?

8

1799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä sen voin tietää
    • laskut!

Itse alan myös opiskella lähihoitajaksi ja minulla ei ole hyvää matikkapäätä ollut koskaan, koulussa tais mennä rimaa hipoen useasti kokeet läpi! Kun sain tietää että sain piskelupaikan lähäriksi alkoi itseänikin pelottaa lääkelaskut, sain lainaksi lääkelaskukirjan ja aloin niihin tutustua kaikessa rauhassa! muutaman tunnin laskuja tuijotettuani alkoin valjeta miten niitä lasketaan ja kaikessa hämmästyksessäni tajusin että ei ne olekkaan ihan niin vaikeita mitä kuvittelin ja pelkäsin! Annostelu laskut ovat ihan simppeleitä jos harjoittelee muuttamaan yksiköitä g-mg välillä, ne liuoslaskut ovat vähän kinkkisempiä enkä niistä itsekkään vielä ole perillä mutta eiköhän ne siitä valkene kun opettelee vaan ne perus säännöt miten ne lasketaan! On niistä lääkelaskuista tyhmemmätkin läpi päässeet niin eiköhän mekin päästä!

Tämä on elämää vaan, aivot meillä päässä on kuitenkin ja itse lähden siltä pohjalta liikkeelle, että opettelen niitä niin kauan että ne opin ja sillä selvä, koska haluan lähihoitajan ammatin!

koita kaivaa jostain vastaavia laskuja ja ala jo etukäteen niitä opettelemaan ja katsomaan niin on sitten helpompaa paljon kun varsinaiset lääkelaskutunnit alkavat!

• sinä aivan varmasti opit

ne laskut, eivät ole vaikeita edes ja siihen opetetaan ja sinä opit mukana.tsemppiä=)

• selviää.

Mulla oli peruskoulussa matikka vitonen ja läpäsin lääkelaskut muutaman yrityksen jälkeen. Otin tosin oppitunteja lääkelaskuista. Lopulta opin ne niin hyvin, että kaikki laskut tuntuivat helpolta. Kyllä niistä normaaliälyinen ihminen selviää vaikka olisikin matematiikassa heikko. Ei toisen asteen tutkinnot ole niin vaikeita, ei tosiaankaan. Eriasia varmaan jos opiskelisit yliopistossa lääkäriksi. Ei kannata pelätä, kyllä niistä selviää.

• Keväällä suoritanut

Jos osaat kertotaulut ja sinulla on loogista ajattelutaitoa esim. 1tabl. siinä vaikuttavaa ainetta vaikka 500mg niin silloin puolikkaassa tabletissa on 250mg. Yksinkertaista! Pärjää kun ajattelee käytännössä asioita. Kyllä meille ainakin opetettiin niin hyvin että jokainen tajusi ja kaikki pääsivät läpi tentistä. Ja tentin saa uusia niin monta kertaa että pääsee läpi. Hae ihmeessä kouluun!

• aineita.

Osta joku uusi lääkelaskujen kirja ja ala katsomaan siitä ja opettelemaan etukäteen.

Tuokin on niin turha aine. Pillerien jakaminen kuppiin on niin yksinkertaista että sen osaa ilman lääkelaskujakin. Katsotaan listalta mitä annetaan ja kuinka paljon. Ei tosiaan tarvi matikkaa.Itse en osaisi laskea enää ainuttakaan laskua. Toiseksi lähihoitajat eivät saa koskea ollenkaan lääkkeisiin, kuin vain tosi harvoissa paikoissa. Käytönnössä niitä ei tarvi jakaa paljon missään.

Koulussa panostetaan yleensä kaikkeen hölynpölyyn ja sellaisiin aineisiin joista ei ole mitään hyötyä. Sitten tarpeelliset aineet jää vähälle huomille ja harjoittelulle. Se on harmi.

• Anonyymi

🥺🥺🥺

• Anonyymi

Lähihoitajan lääkelaskut eivät todellakaan ole mitään korkeampaa matematiikkaa. Ihan jokainen oppii sen verran, jos haluaa. Ei tarvitse pelätä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      48
      5061
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      27
      3724
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3483
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2838
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      91
      2729
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2680
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      1871
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1656
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      202
      1498
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      153
      1351
    Aihe