alkoholista hallusinaatioita!

hgl

Mun mutsi näkee alkoholin vaikutuksen alaisena ollessaan halluja...onko muilla kokemusta...tosin mutsi on kyllä alkoholisti, mut jos jollain kokemuksia, ni kirjotelkaa ihmeessä!

20

6736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoinen

Juu no niissäpä nyt ei ole mitään ihmeellistä sinällään noissa halluissa. Tietenkin ovathan ne jo selvä merkki että juominen on, ja on ollut jo kauan erittäin haitallisella tasolla kaikin puolin mutta ilmiönä ne nyt monesti ovat yksiä ensimmäisiä selviä merkkejä siitä että on tullut juotua hieman liikaa ja liian kauan.

Vaikkei edes olisi niin kauhean rapajuoppokaan vielä niin esim. rankan juopottelun lopettamisen äkillisen lopettamisen jälkeenhän saattaa tulla selviämisen yhteydessä ns. liskojen öitä.

Eli toisinsanoen panikoi, ei saa unta, ja seinillä näkyy varjomaisina hahmoina unen ja valvetilan rajalla sinnitellessä kohteita joita ei ole olemassa. Jotkut saavat tällaisia pelkotiloja jo yhdenkin reippaan juomisillan jälkeen eikä se liity edes alkoholismiin, yksilöllistä vain miten tuon myrkytystilan jälkivaiheet kokee.

Se on sitten tuo juomisen yhteydessäkin jo ilmaantuva hallusinointi ja olemattoman näkeminen vähän huolestuttava merkki koska silloin alkaa pää olla jo kokolailla sekaisin.

Vastaavaan kyllä olen itsekin törmännyt useassakin muodossa ja omalla tavallaan ärsyttävintä on se että nuo hallusinaatiot ovat päihtyneelle alkoholistille aivan todellisia, ei siihen juuri pysty sanomaan että niitä ei ole olemassa. Ne voivat olla hänelle ihan yhtä todellisia kuin sinä itse joka yrität vakuuttaa miten asiat ovat.

Oma äitekin näki aivan samanlaisia juttuja kun oli tarpeeksi monta vuotta päätään pehmentänyt, ensin tulivat kuvaan kaiken maailman hiiret ja pikkuhahmot joita ei todellakaan ollut, sitten ihmiset ihan tyhjässäkin huoneessa ja loppujen lopuksi meni siihen että näki mitä vain niin se aiheutti hirveitä paniikkikohtauksia ja alkoi liittyä mukaan erilaisia kuuloharhojakin.

Esim. yleinen hälytyssireeni soi ja oli tapahtunut ydinonnettomuus, sota oli tulossa, joku läheinen oli varmasti kuollut yms. Nämä yhdistettynä epämääräisiin näköharhoihin niin olikin jo sellainen show pystyssä että alta pois.

Aika yleinen muoto erilaisissa tällaisissa harhoissa on että monesti ne liittyvät johonkin hyvinkin traumaattiseen vaiheeseen elämässä tai johonkin ihan tilapäiseenkin mieleen jääneeseen pahaan asiaan, esim. onnettomuuteen tms.

Oikein tyypillinen "joukkoilmiö" oli/on sotaveteraaneilla jotka sitten hallusinaatioiden muodossa palaavat takaisin sotaan ja silmien edessä kuolleet taistelutoverit heräävät eloon.

Tiedän itsekin yhden tällaisen tapauksen, tiedän että kuulostaa huvittavalta kerrottuna mutta aika surullista todellisuudessa.

Muuten täysin selväjärkinen ja fiksu sodan nähnyt mies aina kun oli yli six-päckin verran kaljaa juonut alkoi nähdä sotaa uudelleen, nämä eivät sinällään olleet aina mitään kauhukuvia, siihen nyt joskus iltaaistuessa hänen kanssaan sai tottua että huoneessa alkoi olla sitten kuolleita aseveljiä joka nurkassa joita esiteltiin ja joiden kanssa piti ikäänkuin muodonvuoksi joskus jutellakin, olivat ihan todellisia ihmisiä hänelle samoin kuin itsekin.

Tosin kauhu-hallusinaatioitakin liittyi asiaan, joskus venäläinen hyökkäsi uudelleen ja sai ladon katolta varovasti houkutella miestä alas kun piti hyökkäystä torjua...

Tiedän, kuulostaa huvittavalta mutta pahoja tilanteita kun kohdalle osuu, varsinkin kun aina totta ovat usein itselleen, mitäs siihenkään sitten sanot.

Suoraan sanoen siis, niin kauan kuin äitisi viinaa ottaa, joudut noihin hallusinaatioihin tottumaan koska se on varmaa että jos juominen jatkuu samaan tahtiin ja kerran on alkanut näitä harhakuvia esiintyä niin ne eivät katoa mihinkään, päinvastoin lähes aina ajanmyötä pahenevat ja nuo paniikit tulevat kuvaan mukaan.

Tästä nyt tuli aika pitkä juttu mutta esimerkkinä vain nyt kerroin mitä nuo hallut ovat ja millaisina saavat ilmetä kun nyt sen verran kauan niitä itsekin jouduin vierestä katselemaan ennen kuin ikää tuli sen verran että kotoa häippäsin. Eli eipi voi muuta sanoa kuin että koeta kestää...meinaan edessä voi olla aikamoisia tilanteita näkyjen pahetessa, tai etpä maininnut miten pahoja ne ovat jo nyt, mutta ainakin tulevaisuudessa.

• nainen -47

Jos mä juon monta päivää kirkasta viinaa ni krapulan jälkeisen ekana tai tokanakin yönä on tullu tällasta:
        Asunto on täynnä "porukkaa",meteliä, joku tai jotku tulee koko ajan mun vuoteen reunalle istumaan ja, tosi inhottavaa, viimeks joku alko tökkii mua sormilla silleen tök-tök-tök.

Eteisessä tumma tyyppi, sellanen hevihirviö. Seinät savus.

Ei oikeen kivaa.

• Lizko

Liskojen yö on humalatilan ja nukkumatilan välimaastossa. Krapulassa lisää viinaa, aivot ovat jo tottuneet, toleranssi on hurjaa luokkaa.
        Kännissä ollaan ja selvältä näytät....haisee viina
        ja kun nukuttaa niin hämähäkit hyppelee seinillä...toisin sanoen silmiä pistelee, katson seinää pimeässä huoneessa...vilinä käy alhaalta ylöspäin, näin mulla ja peitto päälle, kuorsaus.
        Kouristelulla tarkoitan kramppitilaa äkillisen juoppokauden päätteeksi.
        Darra on krapulavitutusmorkkis ja kauhea ahistus.
        Liskoja tai hämähäkkejä jne. Minä koen tilassa jossa en todellakaan tiedä olenko humalassa tai selvinpäin.

• juoppo ehkä

Minä olen ns. tuurijuoppo, eli jos juotatuttaa nin juon noin kaksipäivää ja senjälkeen olen sitten taas "selvinpäin" kuukauden.

Noiden itse juomispäivien aikan ei tule hallusinaatioita (en ole itse ainkaan huomannut), mutta krapulavaiheessa, heti ensimmäisenä selvänä päivänä saatan kuulla esim puhelinmen soivan tai ovikellon soivan tai TV:n olevan päällä.

Tuo on sikäli vain inhottavaa ku ei aina tiedä soiko puhelin oikeasti vai kuvittelenko vain.

Kuinkahan vakavia nuo omat hallusinaationi ovat?
      Pitäisiköhän juominen lopettaa kokonaan?

Otan kerran kuukaudessa (joskun harvemminkin), mutta silloin otan kunnolla ja kaksipäivää.

Sitten tuleee sellainen kummallinen sirinä päähän tai korviin, mutta nuo lähtevät kun on juomisesta aikaa.

• nainen -47

Kyllä alkoholi on niin terveellistä ja turvallista. - En oo kenenkään sillon tällön kannabista polttelevan kuullu kärsivän tollasista oireita missään vaiheessa, polttelun aikana tai sen jälkeen.
        Lähennä hepon vierotusoireisiin mennään ni tulee samanlaisia juttuja osittain ku miitä monen päivän viinakrapulassa. Ei ihan yhtä pahoja mut samansukusia. No luu särkyä ei välttämättä mut toisaalta alkoholi aiheuttaa helposti halluja, heroiini ei.

• Reiska
        nainen -47 kirjoitti:

Kyllä alkoholi on niin terveellistä ja turvallista. - En oo kenenkään sillon tällön kannabista polttelevan kuullu kärsivän tollasista oireita missään vaiheessa, polttelun aikana tai sen jälkeen.
        Lähennä hepon vierotusoireisiin mennään ni tulee samanlaisia juttuja osittain ku miitä monen päivän viinakrapulassa. Ei ihan yhtä pahoja mut samansukusia. No luu särkyä ei välttämättä mut toisaalta alkoholi aiheuttaa helposti halluja, heroiini ei.

Viina paha: huumeet hyvä asennne paistaa sulla aivan liian selkeesti läpi.

• Nainen-69
        Reiska kirjoitti:

Viina paha: huumeet hyvä asennne paistaa sulla aivan liian selkeesti läpi.

kyllä mitä kanuuna on. Join toukokuun alusta syyskyyn puoleen väliin asti, olin kaksi päivää välillä selvinpäin, tai paremminkin pameissa. Kun päätin että nyt loppuu, niin kyllä valvoinkin viikon, sain viinakrampin, en uskaltanut mennä ulos jne. Ja ne unet, jos torkahti...kauheita. Hikeä puski eikä edes kahvikuppi pysynyt kädessä. Ruoka ei maittanut ensimmäisinä päivinä, saati rööki. Mutta sen sanon että nyt jo myönnän olevani alkoholisti, jos juon yhden oluen se riistäytyy käsistä ja sitte mennään monta viikkoa tukka putkella. Tein kuitenkin päätöksen(kiitos suuri aviomiehelleni) EN AIO JUODA ENÄÄ IKINÄ MITÄÄN ALKOHOLIPITOISTA JUOMAA,meillä on vain yksi elämä. Ystäväni kuoli tämän ongelman takia 28-vuotiaana...MINÄ HALUAN ELÄÄ...vai mitä mieltä olette muut juopot?

• 420lllllllll

huomaa että tietämättömät pitävät sauhuttelijoita narkomaaneina. "kannabis-huume" ei ole itsessään tappanut ketään, kannabiskuolemat ovat rattijuopumuksia tai hukkumisia. kannattaisi reiska ottaa asioista selvää.

• 3 päivän darra

Minulle kävi näin kahen super rankan ryyppäys päivän jälkeen. Unen rajamailla ja kauhee olo eli perus sunnuntai mulle ja sit alko tapahtua hämmentäviä asioita. Säpsähdin tuntemattomasta syystä todella hereille ja kun suljin silmät, näin saman kuvan huoneestani minkä näin silmät auki, mutta kuva oli mustavalkoinen ja sen jälkeen psykedeelinen sinivalkomusta monimutkainen sumea pallo ilmestyi näkökenttään ja himmentyen katosi, jonka jälkeen keho valahti veltoksi ja nukahdin. Myöhemmin (aikavälista ei tietoa) tapahtui sama homma uudelleen ja näin kävi ainakin 3 kertaa. Ikää on tosiaan vasta 20 ja alkoholia tulee käytettyä lähes päivittäin mutta humalassa olen vain viikonloppuisin. En tiedä onko tapahtumat yhteydessä siihen että pitkästä aikaa pidän taukoa päivittäisestä kannabiksen poltosta. Tapahtuma päivänä taukoa oli takana noin viikko. hyvin hämmentävää..

• .

Päivittäisen kannabiksen polton jälkilöylyjä.
        20-vuotias ihmisen alku vetää sekä kannabista että viinaa...
        Pian olet yhteiskunnan ulkopuolelle jäävä hylkiö, ja kannabis eikä viina tuota enää mitään fiboja.

• jälkilöylyjä:DDD
        . kirjoitti:

Päivittäisen kannabiksen polton jälkilöylyjä.
        20-vuotias ihmisen alku vetää sekä kannabista että viinaa...
        Pian olet yhteiskunnan ulkopuolelle jäävä hylkiö, ja kannabis eikä viina tuota enää mitään fiboja.

määritä pian

• piipii

Joo kyllä krapulainen jälkkäreissään voi olla aika arvaamatonkin.Mäkin oon nukkunut leipäveitsi tyynyn alla kun on pelottanut et joku tulis tappaan.Pari kolme yötä on mulla pahimmat sit alkaa helpottaan.

• huh hui

Näen sellasia painajaisia, että viina pääsisi loppumaan :O

• Rähinäviina

Jos joi ruotsalaista Dragon's blood viskiä johtuu ihan viinankanssa yhdistyvistä mausteista että näkö alkaa "vispata"

• ääniharha

Jotain ääniharhoja joskus on loppuhumalassa tai krapulakännissä. Saatan esim kuulla jotai rapinaa ja luulla, että joku on nukkumassa mun nurkissa vaikka siellä ei ole ketään tai, että joku on tuonut gerbiilejä mun asuntoon. Joskus keskustassa kävellessä oon kuullu muka jotain megafoonin läpi puhetta ja koiran haukuntaa ja oon luullu , että- 40-lukulaiset natsit pitää kokousta ja sitten oon kävelly ympäriinsä etsimässä niitä, mutta niitä ei ole näkyhnyt missään.

• Mulla on selviä hallusinaatioita, ikään kuin tänne tulisi muita tekstejä kuin omiani, vaikka on selvää, että yksin täällä vain kirjoittelen mmm. kylmiksen, haukan ja tissun nimimerkeillä... pitäisköhä keksiä joku uusi nimimerkki, täällä on niin hiljaista...

• perk

Onhan noita liskojen öitä tullut koettua. Yleensä ne on jotain ihan kamalia mulla.

Ehkä pahin ikinä oli kun näin sänkyni vieressä silmättömän alastoman otuksen syömässä jalkaa. Huusin itsekseni Ei EI EI EI! ja otus katosi savupilveen eikä tullut koskaan takaisin. Kuumotti ihan helvetisti.

Tänään aamulla liskot tulivat kun olin juonut edellisiltana pullon tequilaa ja viiniä. Seinät alkoivat vuotamaan verta, mutta päätin taas etten halua katsoa tätä ja se lakkasi.

Ensimmäisessä jutussa minkä täs kuvailin oli pitkä putki takana, tässä toisessa ei oikeastaan.

• Hertsikanlikka

Kyllä minä näin nyt ensimmäisiä kertoja.... Olin lomamatkalla joka meni vituiks ja sit dokaamiseks, tulin Suomeen niin vitutus jatkui ja lipittäminen myös.... Pitkään. Sit tuli alkoholin AIKAISET harhat (monethan puhuvat ihan muusta täällä)..... Mä näen kuolleita ihmisiä, ne katoavat jos katson päin, joten näen niitä ns sivusilmällä. Jumalauta mä pelkäsin täällä olin puukko kädessä nurkassa istuu ja musa helvetin kovalle kuulokkeisiin koska pelkäsin et kuulenki jotain..... Jossai välissä it kuulin naisen avunhuutojakin....pahinta mitä näin oli naiset suoraa jostain vitun ring leffasta, saatana karvat nousee pystyy ku ajattelen. Näinmyös itseni ja tulevaisuuden (tapahtui) seuraavana päivänä. Huoneessa oli paikoitellen tosi kylmä sit oli vittu usvaa! Nuo kuolleet näyttää yleensä elossa olevilta koska ajattelen niiden olevan henkiä ei vittu mitää mätäneviä juttuja..... Mut niitä odotellessa 🙁 Nyt on eka darra päivä ja sanon suoraan että yö pelottaa on tuttuja nuo viikatemiehet ja paholaiset yöllä. En oo juonu näin pitkään moneen vuoteen joten pelko on valtava, onneksi omistan bentsoja!

• Anonyymi

Paavo Väyrynen, se jos seisoo sängyn vieressä niin on kova darra.

• Anonyymi

Muistan omilta juopotteluajoiltani ne kaikki juoppohulluusjaksot ( delirium tremens ), silloin oli hallusinaatioita ym. harhoja.
      Pelkkä alkoholin liiallinen nauttiminen voi aiheuttaa sellaista. Ja vielä, jos lisänä on muitakin päihteitä, on vielä isompi riski " seota ".

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe