ärsytys

pyhpah

Mieheni sisko pyysi miestäni toisen kaksostyttönä kummiksi, ja mieheni suostui innoissaan. olin tosi onnellinen mieheni puolesta, ollaan kuitenkin jonkin verran tekemissä keskenämme.
anoppi sitten yhtenä päivänä ennen ristiäisiä kysäisi että miksikäs se sinä et ole kummina. hämmennyin täysin, onnistuin siinä sitten vain sönkkäämään jotain, et ehkä he eivät halunneet pariskuntaa kummiksi tai jotain. no, myöhemmin sit käy ilmi että kaikki muut kummit ovat pariskuntia! jotenkaan en sitten enää ymmärräkään, että mikä vika minussa on. eikö minusta pidetäkään. lapsien isän serkkujen tyttöystävät kelpasivat, vaikka toiset olivat seurustelleet noin vuoden, ja myö kuitenkin jo useita vuosia.
onko minulla syytä olla näin loukkaantunut kuin olen? itselle ei vain sitten tulisi mieleenkään pyytää vain toista jos tuntee hyvin ja muut pariskuntia yms... tuntuu kuin minua ei hyväksyttäisi koko kyseiseen sukuun.

28

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

      Heillä on luultavasti lisää lapsia suunnitteilla ja jättivät sinut varastoon näille.

      Tai sitten he jostain syystä arvelevat teidän päätyvän eroon pian.

      EI ole olemassa mitään sääntöä, että molemmat puolisot pitäisi aina ottaa kummeiksi.

    • minusta,

      jos serkkujen tyttöystävät otettiin kummeiksi. Me ei oteta kummeiksi muuta kuin naimisissa olevat pariskunnat molemmat. Jos vain seurustelee, niin otetaan vaan se läheisempi, esim. mun pikkusisko aiotaan pyytää kummiksi mutta ei sen poikaystävää. Mutta kummallista tosiaan, jos ei miehesi sisko tuossa toiminut tasapuolisesti.

      • koko homma :D

        kyllä alkuperäiselle ensin, että minä olisin myös loukkaantunut! .. mutta voi hyvin olla, että he eivät vain ajatelleet asiaa lainkaan?

        mutta edelliselle kirjoittajalle, joka kirjoitit, että otatte vain naimisissa olevat pariskunnat, niin sinä vasta outo oletkin! minä loukkaantuisin kovin jos joku ei ottasisi minua tai AVOmiestäni kummiksi siksi ettei olla naimisissa, eikä mennä.

        terv: 11 vuotta kihloissa, 15 yhdessä.


      • jos on
        koko homma :D kirjoitti:

        kyllä alkuperäiselle ensin, että minä olisin myös loukkaantunut! .. mutta voi hyvin olla, että he eivät vain ajatelleet asiaa lainkaan?

        mutta edelliselle kirjoittajalle, joka kirjoitit, että otatte vain naimisissa olevat pariskunnat, niin sinä vasta outo oletkin! minä loukkaantuisin kovin jos joku ei ottasisi minua tai AVOmiestäni kummiksi siksi ettei olla naimisissa, eikä mennä.

        terv: 11 vuotta kihloissa, 15 yhdessä.

        vakiintunut avopari, niin voihan sitten ottaa kummiksi. En tuota vaihtoehtoa tullut ajatelleeksi kun kirjoitin, meidän suvussa kun tällä hetkellä ei oo pitkäaikaisia avopareja. Kaikki on joko naimisissa tai sitten vasta lyhyemmin seurustelee eikä niistä vielä tiedä, ketkä jää yhteen ja ketkä ei.


      • vierestä
        koko homma :D kirjoitti:

        kyllä alkuperäiselle ensin, että minä olisin myös loukkaantunut! .. mutta voi hyvin olla, että he eivät vain ajatelleet asiaa lainkaan?

        mutta edelliselle kirjoittajalle, joka kirjoitit, että otatte vain naimisissa olevat pariskunnat, niin sinä vasta outo oletkin! minä loukkaantuisin kovin jos joku ei ottasisi minua tai AVOmiestäni kummiksi siksi ettei olla naimisissa, eikä mennä.

        terv: 11 vuotta kihloissa, 15 yhdessä.

        noh, jos ette naimisiin kerta mene, niin ette te kyllä kihloissakaan ole..., mutta saahan sitä koruja käytellä.


      • kuulua tähän
        koko homma :D kirjoitti:

        kyllä alkuperäiselle ensin, että minä olisin myös loukkaantunut! .. mutta voi hyvin olla, että he eivät vain ajatelleet asiaa lainkaan?

        mutta edelliselle kirjoittajalle, joka kirjoitit, että otatte vain naimisissa olevat pariskunnat, niin sinä vasta outo oletkin! minä loukkaantuisin kovin jos joku ei ottasisi minua tai AVOmiestäni kummiksi siksi ettei olla naimisissa, eikä mennä.

        terv: 11 vuotta kihloissa, 15 yhdessä.

        mut kihlaus on lupaus avioliitosta. Sanoit että ette mene naimisiin, silloin ette ole myöskään kihloissa.

        Ja jos ei pidä lupaustaan, ei ole luotettava, vain luotettavat ihmiset kelpaavat kummeiksi...


      • ...........
        kuulua tähän kirjoitti:

        mut kihlaus on lupaus avioliitosta. Sanoit että ette mene naimisiin, silloin ette ole myöskään kihloissa.

        Ja jos ei pidä lupaustaan, ei ole luotettava, vain luotettavat ihmiset kelpaavat kummeiksi...

        niin justiinsa, kun emme mene naimisiin emme ole kihloissa ... okei .... no sanotaan sitten että olemme avoliitossa, onnistuuko tämä sitten edes? ;D

        ja koska en halua naimisiin en ole luotettava. en siis ole koskaan halunnut naimisiin, niinkuin ei myöskään kihlat.... oho, avomieheni ole halunnut. yhteinen sopimus, emme halua tälläistä. meille riittää kihlat, tai no nämä helyt sormissa joita pidämme. mutta vaude, voit kyllä olla ylpee itestäs, kun tollasen asian perusteella jo osaat analysoida millainen ihminen olen. huh, onneksi en tunne sinua!


      • olette avoliitossa
        ........... kirjoitti:

        niin justiinsa, kun emme mene naimisiin emme ole kihloissa ... okei .... no sanotaan sitten että olemme avoliitossa, onnistuuko tämä sitten edes? ;D

        ja koska en halua naimisiin en ole luotettava. en siis ole koskaan halunnut naimisiin, niinkuin ei myöskään kihlat.... oho, avomieheni ole halunnut. yhteinen sopimus, emme halua tälläistä. meille riittää kihlat, tai no nämä helyt sormissa joita pidämme. mutta vaude, voit kyllä olla ylpee itestäs, kun tollasen asian perusteella jo osaat analysoida millainen ihminen olen. huh, onneksi en tunne sinua!

        Mutta kihloissa ette ole, jollette ole sopineet avioliitosta. Kihlaus merkitsee ihan oikeasti sopimusta avioliitosta, ei mitään muuta. Jos sopii menevänsä jonkun kanssa naimisiin, on kihloissa tämän kanssa riippumatta siitä meneekö erikseen oikein kihloihin tai ostaako sormuksia. Jos taas ei sovi menevänsä avioliittoon, ei ole kihloissakaan riippumatta siitä, vaikka kuinka sopisi menevänsä kihloihin ja ostaa sormuksetkin. Ei ole olemassakaan avioliittoa ilman kihlausta tai kihlausta ilman sopimusta avioliitosta.

        Eipä sillä, että asialla mitään väliä minusta olisi, mutta kyllä nyt nämä sinulle vastanneet ovat oikeassa. Voit kokea olevasi kihloissa, mutta oikeasti et ole jollet ole sopinut avioliitosta avomiehesi kanssa. Sormukset lienee näin ollen symbolinen yhteenkuuluvuuden merkki, ei kihlat.


      • olette avoliitossa
        ........... kirjoitti:

        niin justiinsa, kun emme mene naimisiin emme ole kihloissa ... okei .... no sanotaan sitten että olemme avoliitossa, onnistuuko tämä sitten edes? ;D

        ja koska en halua naimisiin en ole luotettava. en siis ole koskaan halunnut naimisiin, niinkuin ei myöskään kihlat.... oho, avomieheni ole halunnut. yhteinen sopimus, emme halua tälläistä. meille riittää kihlat, tai no nämä helyt sormissa joita pidämme. mutta vaude, voit kyllä olla ylpee itestäs, kun tollasen asian perusteella jo osaat analysoida millainen ihminen olen. huh, onneksi en tunne sinua!

        Linkki aiheesta, josta käynee selväksi se, mitä kihlaus merkitsee

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihlaus


      • että näin on
        olette avoliitossa kirjoitti:

        Mutta kihloissa ette ole, jollette ole sopineet avioliitosta. Kihlaus merkitsee ihan oikeasti sopimusta avioliitosta, ei mitään muuta. Jos sopii menevänsä jonkun kanssa naimisiin, on kihloissa tämän kanssa riippumatta siitä meneekö erikseen oikein kihloihin tai ostaako sormuksia. Jos taas ei sovi menevänsä avioliittoon, ei ole kihloissakaan riippumatta siitä, vaikka kuinka sopisi menevänsä kihloihin ja ostaa sormuksetkin. Ei ole olemassakaan avioliittoa ilman kihlausta tai kihlausta ilman sopimusta avioliitosta.

        Eipä sillä, että asialla mitään väliä minusta olisi, mutta kyllä nyt nämä sinulle vastanneet ovat oikeassa. Voit kokea olevasi kihloissa, mutta oikeasti et ole jollet ole sopinut avioliitosta avomiehesi kanssa. Sormukset lienee näin ollen symbolinen yhteenkuuluvuuden merkki, ei kihlat.

        siis kyllä kyllä. näin se varmasti on. mutta kyllä sanon ja aijon vastaisuudessakin sanoa että olemme kihloissa, jos joku kysyy sormuksesta (taio muutenkin). se on minulle aivan sama mitä mieltä te, sinä tai muut ovat asiasta,minä olen kihloissa ja sillä selvä. me kaksi ajattelemme niin ei muulla väliä. ei tulisi mieleenkään alkaa silittämään "ei tämä kihlasormus ole, se on symbooli joka symboloi sitä että olemme ...." plaa plaa plaa. ho kun asiat täytyy tehdä vaikeiksi!


      • voit sanoa
        että näin on kirjoitti:

        siis kyllä kyllä. näin se varmasti on. mutta kyllä sanon ja aijon vastaisuudessakin sanoa että olemme kihloissa, jos joku kysyy sormuksesta (taio muutenkin). se on minulle aivan sama mitä mieltä te, sinä tai muut ovat asiasta,minä olen kihloissa ja sillä selvä. me kaksi ajattelemme niin ei muulla väliä. ei tulisi mieleenkään alkaa silittämään "ei tämä kihlasormus ole, se on symbooli joka symboloi sitä että olemme ...." plaa plaa plaa. ho kun asiat täytyy tehdä vaikeiksi!

        mitä haluat ja ajatella mitä haluat. Faktaa on kuitenkin se, että virallisesti ette kihloissa ole. Se mitä sinä tai minä asiasta ajattelemme ei muuta sitä.


      • mihin järki jäi?
        voit sanoa kirjoitti:

        mitä haluat ja ajatella mitä haluat. Faktaa on kuitenkin se, että virallisesti ette kihloissa ole. Se mitä sinä tai minä asiasta ajattelemme ei muuta sitä.

        siis kyllä !!!! tämä on varmasti totta,mutta olen asiasta erimieltä, en ala mitään "lakeja" muuttelemaan, mutta olen vain E R I M I E L T Ä! ! ! ..siis mulle on sama mitä joku muu ajattelee, tämä on minun mielipide. nyt en jaksa enää jauhaa samasta asiasta, ja kirjoittaa samaa kokoajan. kiitos ja hei!


      • on vaikea..
        mihin järki jäi? kirjoitti:

        siis kyllä !!!! tämä on varmasti totta,mutta olen asiasta erimieltä, en ala mitään "lakeja" muuttelemaan, mutta olen vain E R I M I E L T Ä! ! ! ..siis mulle on sama mitä joku muu ajattelee, tämä on minun mielipide. nyt en jaksa enää jauhaa samasta asiasta, ja kirjoittaa samaa kokoajan. kiitos ja hei!

        olla eri mieltä. Mustikka ei muutu mansikaksi, vaikka kuinka sinä niin ajattelisit.


      • Yritä toki
        mihin järki jäi? kirjoitti:

        siis kyllä !!!! tämä on varmasti totta,mutta olen asiasta erimieltä, en ala mitään "lakeja" muuttelemaan, mutta olen vain E R I M I E L T Ä! ! ! ..siis mulle on sama mitä joku muu ajattelee, tämä on minun mielipide. nyt en jaksa enää jauhaa samasta asiasta, ja kirjoittaa samaa kokoajan. kiitos ja hei!

        käsittää mielipiteen ja faktan ero. Kuu ei ole juustoa, vaikka miten olisit sitä mieltä että on ja Suomen valtiomuoto ei ole kuningaskunta, vaikka kuinka olisit eri mieltä asiasta. Ja "kihlaus" ilman sopimusta avioliitosta ei ole kihlaus, olit asiasta mitä mieltä tahansa. Sinun mielipiteesi ei faktoja muuksi muuta.


      • ......
        Yritä toki kirjoitti:

        käsittää mielipiteen ja faktan ero. Kuu ei ole juustoa, vaikka miten olisit sitä mieltä että on ja Suomen valtiomuoto ei ole kuningaskunta, vaikka kuinka olisit eri mieltä asiasta. Ja "kihlaus" ilman sopimusta avioliitosta ei ole kihlaus, olit asiasta mitä mieltä tahansa. Sinun mielipiteesi ei faktoja muuksi muuta.

        hoooooh, siis.. jos luit jutun alusta, niin koko hommahan alkoi siitä että kommentoin tuhohon kummiasiaan. siis, tulin varmasti ymärretyksi kun kerroin että olemme kihloissa mutta naimisiin emme mene (liityen aloitukseen että ei kummeiksi muuta kuin naimisissa olevia pareja) se on siis minulle se ja sama mikä tässä asiassa on fakta! alkuperäinen kirjoittaja ymmärsi jokatapauksessa pointtini.

        joten, onko jotain järkeä että aloitusta ajtellen että: olette vaihtaneet sormukset mutta ette mene naimisiin -ei kummeiksi? olette avoliitossa sekä kihloissa (siis "TIETYSTI") menossa naimisiin -kelpaatte ehkä, olette "leikki" kihloissa -ette kelpaa jne jne jen. miten vain ajatteleekin, miten päin tahansa, niin aloittaja tajusi jokatapauksessa että pitkään olemme olleet yhdessä. ja koska vastasin aloittajalle, en silloin kaipaa analyysejä minu suhde tilanteestani.. saan myös pitää mielipiteeni ja ajatukseni vaikka mikä fakta sanoisi mitä! joten, voidaanko nyt antaa asian vaikka jo olla? ...vai vieläkö pitää vänkätä ja vänkätä vastaan, kun olen koko ajan sanonut vain omat ajatukseni ja omat mielipiteeni, faktat ymmärrän kyllä erikseen!

        terv: yhä KIHLOISSA :D


    • olisin myös

      loukkaantunut. Ja antaisin miehen yksin hoitaa kummin velvollisuudet. Meillä silloin kävisi niin, että lasta ei juuri muistettaisi juhlapäivinä, sillä ei mies tulisi ajatelleeksi asiaa ja pitäisi myös sopivan lahjan hankintaa liian hankalana.

      • pyhpah

        sepäs tässä just "hupaisaa" onkin, että minä se kuitenkin ne lahjat hommaan ja valitsen loppujenlopuks. tuntuu vaan just tuonki takia typerältä. ja lisä loukkaukseks voisin helposti kuvitella et ne tyyliin toivois että ei erottais. mutta meillä menee hyvin ja on omakin lapsi tulossa. ei pitäis välittää moisista, mut kuitenkin kun ollaan niin läheisissä tekemisissä, et vähän mietityttää....


      • pyhpah
        pyhpah kirjoitti:

        sepäs tässä just "hupaisaa" onkin, että minä se kuitenkin ne lahjat hommaan ja valitsen loppujenlopuks. tuntuu vaan just tuonki takia typerältä. ja lisä loukkaukseks voisin helposti kuvitella et ne tyyliin toivois että ei erottais. mutta meillä menee hyvin ja on omakin lapsi tulossa. ei pitäis välittää moisista, mut kuitenkin kun ollaan niin läheisissä tekemisissä, et vähän mietityttää....

        SIIS toivois että erottais. en tarkoittanut että ne toivois meidän pysyvän yhdessä.


      • koko jutun!
        pyhpah kirjoitti:

        SIIS toivois että erottais. en tarkoittanut että ne toivois meidän pysyvän yhdessä.

        Jos kerran pystyt helposti kuvitteleman, että miehesi sisar toivoisi teidän eroavan, niin silloinhan on selvää, miksei sinua kummiksi olla pyydetty. Ilmeisesti hän ei pidä sinusta ihmisenä, eikä siksi sinua lapsensa kummiksikaan halua. Et kai itsekään valitsisi kummiksi omalle lapsellesi ihmistä, josta et pidä, ja jonka toivoisit poistuvan elämänpiiristäsi?

        Kummit valitaan yleensä sillä perusteella, keiden toivoo olevan läheisiä koko perheen ja varsinkin sen lapsen kanssa, ei sillä perusteella, ettei kukaan loukkaantuisi. Jos nyt itse vetäiset kauhean herneen nenääsi tästä asiasta ja rupeat avoimesti kiukuttelemaan, voit olla varma, ettet pääse seuraavankaan lapsen kummiksi. Sen sijaan, jos unohdat oman katkeruutesi ja pyrit täysin vilpittömästi olemaan mahdollisimman hyvä täti miehesi kummilapselle, voisivat välisi miehesi sisarenkin perheeseen jopa hiukka parantua. Ja kaiketi he sitten eivät toivoisikaan teidän eroavan.


      • loukkaantunut
        pyhpah kirjoitti:

        sepäs tässä just "hupaisaa" onkin, että minä se kuitenkin ne lahjat hommaan ja valitsen loppujenlopuks. tuntuu vaan just tuonki takia typerältä. ja lisä loukkaukseks voisin helposti kuvitella et ne tyyliin toivois että ei erottais. mutta meillä menee hyvin ja on omakin lapsi tulossa. ei pitäis välittää moisista, mut kuitenkin kun ollaan niin läheisissä tekemisissä, et vähän mietityttää....

        Ja neuvoisin sinua että älä hommaa niitä lahjoja! Jos miehesi ei muista, se on sitten niin. Minäkään en enää vastaavan tilanteen takia hoida muistamisia, ja jos mies ei muista, voisivat ajatella että oliko sitten kummivalinta osunut nappiin vaiko olisiko pitänyt pyytää sinutkin...


    • !!!

      Aivan totta!!!!

      Itse olen muuten syyllistynyt samaan!!

      Pyysin Ystävääni kummiksi, mutta en ollenkaan ajatellut hänen miesystäväänsä (tuolloin en häntä viellä edes tuntenut).

      Mutta kyllä molemmat ovat olleet kutsuttuja jokapaikkaan.

      Jotenkin vain ajattelin, että tämä Ystävä.. En yhtään että..

      Voi EI!!!!

      • siinä..

        nyt mitään ole, jos et edes tuntenut koko miesystävää.


    • miehen

      sisko teki saman minulle kun oltiin kihloissa.
      minä se kuitenkin sitten tämän lapsen päivät muistin ja hoisin.Ihan mielelläni kuitenkin

      Ennen yksivuotis päivää pyysivät minut sitten kummiksi jälkikäteen.kirjoihin lisättiin ja muuta..
      Piti vissiin ensin todistaa, että on kykenevä kun mulla ei ollut vielä lapsia silloin=)
      lapsen takia suostuin, koska hän on minulle äärettömän rakas ollut aina=)

      toisaalta taas mieheni sisko kärsii mienterveysongelmista ja oli aika vaikeasti lähestyttävä tapaus ja on hankala vieläki, mutta hyvät välit on silti=)

      Kun minä sain esikoisen niin tämä kyseinen sisko pyysi päästä kummiksi=)

      saa olla loukkantunut, minäkin vähän olin, mutta usko vaan sinusta tulee sille lapselle tärkeä=)

      • jos ei pyydetä

        Koska sinua ei pyydetty kummiksi, älä myöskään ryhdy sellaiseksi. Älä huolehdi lahjojen ostamisesta, vaan jätä miehen huolehdittavaksi. Jos ja kun hän unohtaa, niin eihän se ole sinun syysi. Jos lapsen vanhemmat kyselee, niin toteat vaan välinpitämättömästi, että mies on tainnut unohtaa, sillä eihän se sinun murheesi ole, jos mies ei kummiuttaan hoida.


    • kljsflaj

      Mikä juttu siinä on että ihmiset loukkaantuvat kuin lapset tälläisistä asioista tyylillä kun tuo pyydettiin mutta minua ei... Mitäs jos he todellakin olivat ajatelleet että sinusta kummi sitten myöhemmin tai eivät vain ajatelleet. Ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä siitä että sinusta ei nyt sitten muka pidetä kun ei kummiksikaan pyydetty.
      Meillä on oman mieheni kanssa kummilapsia yhdessä ja erikseen eikä kummallakaan ole tullut mieleenkään suuttua siitä jos toinen on pyydetty ja toista ei, yhdessä on kuitenkin oltu jo yli kymmenen vuotta. Jokainen vanhempi valitsee kummiksi ne ihmiset ketkä haluaa eikä se ole mitään piikittelyä tai henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan, maailma kun ei pyöri sinun napasi ympärillä.

    • ....

      oletin ilman muuta että kuulut, mutta jos et kuulu tai tulevat vanhemmat luulevat ettet kuulu, et kelpaisi kummiksi.

      • podfjbjfb

        muuten tulee jumala-mörkö ja pistää pataa paistumaan. PÖÖ!


    • t.minä

      Ymmärrän sinua täysin! Olisin itse ollut todella loukkaantunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe