Mikä ihme vaivaa orvokkejani?Alkoivat kukkia kauniisti ja rehevästi ja sitten vain kellastuivat ja suorastaan mätänivät paikalleen.Varret katkeilivat ja olivat ruskeita.Joissakin on uutta alkua ja jokunen nuppukin...mutta söikö niitä joku ja mikä.Kesäleimussa jotkut oksat kuivuivat pystyyn ja tänäkesänä ei ole ollut kuivuuden syytä.
Penkki on pihlajan vieressä aurinkoisella paikalla.
Mitä pitäisi tehdä nyt syksyllä???Myrkkyä?? Mitä??
orvokit mätänevät
tipsu
1
742
Vastaukset
- mätänevät
On hyvin tavallista, että orvokit yhtäkkiä heittävät henkensä, usein jo aikaisemmin kesällä. Se on joku sienitauti tms. joka orvokit tappaa. Sille ei kai ole mitään tehtävissä. Ensi vuonna uusia taimia voi kasvaa itsekseen siemenistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831236
Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121699- 25645
Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin
joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-88454- 3341
Puuilo pittäis tulla Haapaveelle
Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä38326Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090