Pojalla, 1v4kk, on viime perjantaista asti ollut korkea kuume(39) joka kuitenki laskenut aina panadolilla himpun alle 38 mutta noussut taas takaisin 39. sunnuntaina vietiin arvauskeskukseen ja lääkäri totesi, että todennäköisesti(!) korvatulehdus, määräsi Amorionia. Poika sai sitä su illalla, ma aamulla ja illalla sekä ti aamulla(4annosta). 2tuntia viimeisestä annoksesta nousi vatsaan, kaulalle, selkään, taipeisiin ja kasvoihin näppyläistä ihottumaa, peppu tulipunainen, nivuset punaiset ja turvoksissa, samoin kainalot ja poika oli ihan vesiripulilla ja itkuinen. Tiistaina käytettiin yksityisellä joka katsoi korvat ja sanoi ettei tulehdusta ole ja antibiootti pitää lopettaa koska oireita on. Nyt saa zyrtekkiä oireisiin.
Mietityttää, kun oireet sopivat myös vauvarokkoon. Kuumekkin on nyt laskenut. Onko muilla kokemusta tälläisestä tilanteesta? Pitääkö nyt välttää sitten tuota amorionia ja amixcilliiniä(vai miten se kirjoitetaan...) koko loppuelämän vaikka ei ole 100% varmuutta, että se aiheutti tämän vai oliko kyseessä vauvarokko. siis tottakai se on parempi välttää mutta... Onko muilla tullut pieninäppyläistä ihottumaa? kuinka pitkään sitä kesti? poika vieläkin tosi itkuinen ja selvästi huono olla... Pitää vissiin taas ravata lääkäriin...
Lääkeaineallergia
4
1070
Vastaukset
- ap.
ja tuo ihottuma kutisee pahasti...
- ...
Mulla ei oo mitään kokemusta vauvarokosta, niin varmaa mielipidettäen asiaan voi sanoo... Mutta jokatapauksessa tuo kutiseva ihottuma ja ripuli viittaa siihen allergiseen reaktioon. Ens kerralla kun antibioottikuuria määrätään kannattaa mainita että noin on käynyt niin ei anneta sitä amoxilliinia, mutta voihan sitä muutaman vuoden päästä kokeilla uusiks.
- allerginen monelle
voi olla sitten sellainen, että hengitystiet menee tukkoon ja anaflyktinen shokki. Ei kannata riskeerata. Terkuin KOKENUT
- antibiooteille allerginen
ja naama turposi kaulaa myöten ja joka puolella punaista ihottumaa.
Lääkäri oli todella vihainen asiakkaan nähdessään ja sanoi että seuraavalla kerralla voi mennä sitten huonolla tuurilla henkikin sen "unohtamisen" vuoksi.
Eli lapsen kanssa on oltava todella varuillaan ja otettava huomioon myös lääkkeen mahdollisesti aiheuttama allerginen ja muu vakavampikin reaktio. Joka on siis pahimmillaan anafylaktinen shokki tai vakavampaakin, jos apu (adrenaliini) ei ennätä ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k964086Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k262862Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2282142Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552075- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 71944