Teinitytöt ihailevat äitejä!

Tutkittu juttu

20

5264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyisin tyttärensä

tullut takaisin

• Pikku ylipäälliköt

Toisessa tutkimuksessa jonkin aikaa sitten suomen naiset arvostivat eniten Tarja Havosta, eli valtion päämiestämme ja avmeijamme yvipäällikköä.

Onko siis ihme jos suomen naisten arvostetuin roolimalli on mikä on, että tuolla kulkee yhä kasvava määrä miehistyneitä, "pikku ylipäälliköitä" päälliköimässä pitkin koteja, katuja ja työpaikkoja?

• hahhakk

Pikkutytöt seuraavat muotia.

• uhkaa!

On se kauheata, että naiset arvostavat enemmän älykästä naista ja valtionpäämiestä kuin missibimboja! Miten mahtaa käydä tällaisen yhteiskunnan, missä naiset(kin) (o)saavat käyttää aivojaan!

• hahhakk kirjoitti:

Pikkutytöt seuraavat muotia.

Miten Tarja Halonen liittyy lesbouteen? Minä en ymmärrä, viitsisitkö selittää?

Välillä ihmetyttää täällä kommentoivat. Joku veikkasi etten ole suomalainen nainen kun kerroin etten ole feministi. Ihan suomalainen olen. Syntynyt ja suomalaisesta suvusta. Joten olkaa hyvä ja lopettakaa se yleistäminen.

Se on hyvä että teinitytöt ihailevat äitiään :) Jos minun pitäisi kauneusihanteeni valita, olisivat isosisko ja ystävät ne.

• bisneslook..

Viestisi oli hauska ja oikeaan osuva. On hienoa, et suomella on oma Muumi mamma...Mut musta on säälittävää se,että /enkä puhu nyt T.Halosesta hän on "luultavasti" säilyttänyt "oman persoonansa" ja päänsäkkin(nimitykset!) mistä häntä ihailen Hyvä Tarja!!! Tsemppiä!!/ mutta,kun nainen "pääsee"/haluaa vallan kahvaan hänestä tulee pikkuhiljaa miesmäinen...herkkyys ja naisellisuus katoaa, mitä nyt "pikku itkut" tiukanpaikan tullen,mut muuten purraan hammasta ja "minähän en näytä tunteitani" menttaliteetti jyllää ja naisellisuus katoaa../Enkä nyt tarkoita naisellisuudella tätä "sexyobjektina" oloa vaa luonnollista...ja ikävä kyllä tää bisneslook menee myös tyttärille...NAISET OLLAAN OIKEASTI NAISIA, korkareilla tai ilman.Työnluonteesta riippumatta.

• äiskän tyttö

En nyt varsinaisesti mikään teini enää ole, vaan nuori aikuinen, mutta ihan koko elämäni olen eniten tässä maailmassa ihaillut äitiäni. Mahtava, positiivinen, kaunis, sympaattinen, toiset huomioon ottava (ehkä joskus liikaakin) ja ajan tasalla oleva persoona.
      Tiedä häntä miten siitä koskaan selviän kun hänestä aika jättää... Turha sitä tietenkään tuollaisia ajatella, mutta silti koen ajoittain älyttömän kauheita menetyksen pelkoja.
      Tiedä äiti, että kukaan ei ohita sua koskaan!

• Äijä-84

Minäkin pelkään omien läheisteni menettämistä, lähinnä juuri vanhempieni, mutta myös ystävien!

Viisi vuotta sitten yksi ystävä hukkui ja tilanne oli tosi katkeraa kalkkia purtavaksi. Pari vuotta sitten äiti oli sairaalassa teho-osastolla ja lääkärit antoivat ennusteeksi 1/2 eloonjäämismahdollisuudeksi! Onneksi suomalaiset huippulääkärit osasivat tehtävänsä ja suuremmilta menetyksiltä ja kyynelvirroilta vältyttiin - sillä kertaa. Kyllä tuollaisen jälkeen maksaa miellään vähän enemmän veroja, kun tietää, mihin niitä käytetään.

Vaikka sen tietääkin, että meistä kaikista aika jättää niin pahalta se tuntuu. Pelkään myös kuollakseni, että jonain päivänä saan kuulla sairastavani jotain tappavaa sairautta, syöpää tms. vastaavaa. Pakko on vain jaksaa elää elämäänsä eteen päin vaikka tiettää, että jokainen sekuntti on lähempänä viimeistä hengenvetoa :/

Mutta kun menetys kohtaa, niin jaksamista sinne ja niin myös teille kaikille muille!

• hauturi tyttö

AIKA OSUVAA TEKSTIÄ.PALJON ON KOETTU JA KAIKESTA SELVITTY.AINA ON ÄIPPÄ OLLU OIKEAS..VAIKKA ON VANHA JA EI AINA TIEDÄ KAIKKEA NIIN SELVIÄÄÄ HYVIN.KUNPA SAIS ITE VIEDÄ ÄIDIN HAUTAAN JA LAITTAA KUN AIKA HÄNESTÄ JÄTTÄÄ.3KK ELINAIKAA annettu.kiitos ihanalle ja hulehtivalle äidille..yritetään itekkin parhaamme kun äiti olen kans

• Maailma ??
        hauturi tyttö kirjoitti:

AIKA OSUVAA TEKSTIÄ.PALJON ON KOETTU JA KAIKESTA SELVITTY.AINA ON ÄIPPÄ OLLU OIKEAS..VAIKKA ON VANHA JA EI AINA TIEDÄ KAIKKEA NIIN SELVIÄÄÄ HYVIN.KUNPA SAIS ITE VIEDÄ ÄIDIN HAUTAAN JA LAITTAA KUN AIKA HÄNESTÄ JÄTTÄÄ.3KK ELINAIKAA annettu.kiitos ihanalle ja hulehtivalle äidille..yritetään itekkin parhaamme kun äiti olen kans

ruotti ??

• ------------

En ole enää ihan teini, mutta arvostan omaa äitiäni eniten maailmassa. Kun olin lapsi, äiti oli koko ajan läsnä, kun isä huiteli vain töissä ja harrastuksissa kuin perheetön mies. Äiti oli kotona ja antoi minulle kaiken minkä tarvitsin tinkien samalla omista tarpeistaan.

Kuukausi sitten äiti luultavasti pelasti henkeni vaatiessaan tk:sta minulle lähetteen sairaalaan, minkä jälkeen sitten osoittautuikin, että minut olisi pitänyt laittaa tk:sta sairaalahoitoon jo pari päivää sitten ja olin hyvin vakavasti sairas. Ilman äitiä en olisi välttämättä saanut hoitoa ajoissa, sillä tk:ssa oireeni laitettiin flunssan piikkiin. Äiti kuitenkin näki, että kyse on jostain vakavammasta ja toimi!

Rakastan sinua äiti, ja arvostan vuosi vuodelta vain enemmän!

• Suomalaiset naiset vahvoja..

Niin fyysiseltä kuin psyykkisiltä kyvyiltään. Tutkitusti Suomalaiset naiset oleet vuosisatojen ajan vahvoja naisia. He ovat hoitaneet kodin työt ja yhteiskunnan silloin kun mieht olivat sotimassa. Heidän voimaa seurannett tyttäret vievät esikuvan mallia edelleen eteenpäin.
      Samoin nyky nuoretmiehtkin ihannoivat äitejään heidän voimaa. Ja samaa haluavat myös tulevilta puolisoiltaan!

• ihailen vain isääni

Äitini on kurja hullu tyhjäntoimittaja, että niin. Yritän kyllä olla sille kiltti joka tapauksessa.

• mmmmmmmmmmas

häpeän, halveksin ja säälin mutsia.

• ÄidinÄiti
        mmmmmmmmmmas kirjoitti:

häpeän, halveksin ja säälin mutsia.

Sama täällä, saan olla äiti omalle äidilleni.

• ja kokkaan paremmin ??

ku jangit typyt ?? Myös moni naimissa oleva valittaa ettei pimu osaa kokkaa ?????? Miehetkö kokkeja ?? t: nälkä

• uhuu

Tiedoksesi vain että naiset eivät synny hame päällä ja kokinkauha kainalossa. Ei ruoanlaitto ole vain naisten tehtävä ja on siis luonnollista, että kaikki vaimot eivät ole siinä hyviä. Niin paljon riippuu siitä, mihin on tottunut elämässä. Ei ihminen osaa korjata autoakaan, jos ei ole harjoitellut. Hienoa on, että itse olet hyvä kokki, saat valmistetuksi maukkaita aterioita eikä nälkä uhanne.

• dfdv

Miehet yksinkertaisesti vaan tekee parempaa ruokaa.
        Naiset sen yleensä joutuu tekemään mutta kun mies viittii joskus ruokaa laittaa se tekee siitä jopa maukasta.
        Naisilta edellytetään että ne tekee ruoan. ja tekeehän ne. Sama se miltä maistuu jos mies ei viitti niin omapahan on vikansa ja sitä ei voi naisen piikkiin pistää jos ruoka on paskaa kun ite ei tee. Tommoset naimisissa olevat räkänokat ei oo vaimoa ansainnutkaan..

• sannalaura

Ei oo kyllä äidin voittanutta. Niin vahvaan ihmiseen en tuu varmaan koskaan törmäämään. Nyt kun äiti on kuollut niin huomaa kuka sen kaiken työn teki. Kun nyt käy kotona niin ruoka tarttuu keittiössä jalkapohjiin. Keittiötasot on aivan ruuan tähteissä. Joka paikassa taloa on pinttynyttä paskaa. Kukaan ei jaksa hoitaa pihaa, kasvimaata, kukkapenkkiä. Kukaan ei puhu isälle järkeä jos se meinaa ostaa jotain yliampuvaa tai patista isää jatkamaan projektejaan loppuun. Kukaan ei kasvata isää! Kellekkään ei voi soittaa jos tarvii Äidin neuvoa. Nuorin sisko soittaa mulle vaikka mäkin olin vielä teini kun äiti kuoli.

On kulunut jo yli viis vuotta äitin kuolemasta ja tajuaa sen joka päivä miten tärkee oma äiti on. Se on hyvä että heitä kunnioitetaan nyt eikä vasta sitten kun on liian myöhäistä.

• miiiiiiiiiu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      24
      2375
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1987
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1637
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1493
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1437
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      119
      964
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      927
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      86
      915
    Aihe