Neuvoisiko joku miten säilytän perennoista keräämäni siemenet? Otin talteen siemeniä mm. akileijoista, ritarinkannuksista ja harjaneilikoista. Säilyvätkö kirjekuoressa kodinhoitohuoneen kaapissa? Vai Jääkaapissa?
perennan siementen
3
479
Vastaukset
- mietittävää.....
Siemenet kyllä säilyvät kuivassa, mutta jotkut on joko kylvettävä syksyllä tai laitettava "kylmäkäsittelyyn" talvella, että itäisivät, kun keväällä kylvää !!
Ritarikannukset kylväytyvät itsestäänkin, ne on helppoja.
Akileijan siemenet vaativat kylmäkäsittelyn, samoin neilikat, ainakin luulen, en ole niitä kylvänyt, kun en niistä kovasti tykkää.
Jos sinulla niitä siemeniä paljon on, voit huiskia ja haiskia sekä syksyllä että keväällä, siitäpähän opit kantapään kautta onnekkaaksi puutarhuriksi.
Aurinkoisia ajatuksia sinulle !- nikitönnä
Minä pikkutyttönä keräsin mummon akileijasta siemeniä ja nakkelin niitä samantien uusiin paikkoihin. Ja monena vuotena niin tein, oli niin kivaa se puutarhurileikki. Ja joka paikka rehottaakin nyt 20 vuotta myöhemmin niitä! Eli akileijan siemenet voi ainakin heitellä samantien maahan eikä niitä tartte säilytellä talven yli. Itse säilyttämisestä en kyllä osaa sanoa mitään.
- sarita
nikitönnä kirjoitti:
Minä pikkutyttönä keräsin mummon akileijasta siemeniä ja nakkelin niitä samantien uusiin paikkoihin. Ja monena vuotena niin tein, oli niin kivaa se puutarhurileikki. Ja joka paikka rehottaakin nyt 20 vuotta myöhemmin niitä! Eli akileijan siemenet voi ainakin heitellä samantien maahan eikä niitä tartte säilytellä talven yli. Itse säilyttämisestä en kyllä osaa sanoa mitään.
Aloittajalle, miksi niitä pitää säilyttää talvi sisällä ? Jos itsellesi kasvatat,laita syksyllä maahan.
Ota muovilaatikko,ota siitä pohja pois ja hautaa laatikko multaan,kylvä siihen siemenet ja keväällä sinulla on paljon taimia.
Tällätavoin tiedät mitä missäkin kasvaa ja keväällä voi ne istuttaa haluttuun paikkaan kasvamaan, laita vielä nimilappu laatikon reunalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4134770Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221916- 1451622
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751345Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151226Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791186Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise171138Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671066- 661042
- 381010