Onko kyseisellä lajilla omaa filosofiaa, jota se opettaa ja noudattaa (vrt. Bujinkan Budo Taijutsu, Hapkido (Sin Moo) tai Shorinji Kempo)?
Karate ja filosofia
3
836
Vastaukset
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Karatessa on miljoona eri koulukuntaa ja tyylisuuntaa, joissain keskitytään kilpaurheiluun, toisissa enemmän henkiseen puoleen ja perinteisiin. Jälkimmäisiä tyylejä tietääkseni edustavat ainakin Kyokushinkai, Shotokan-ryu Kase Ha, Shito-ryu Shukokai ja ehkä Yuishinkai. Luulisin. Toivottavasti en levitä väärää tietoa, korjatkaa joku jos niin uhkaa käydä. (En tarkoita että ko.tyyleissä ei olisi myös fyysistä treeniä ja kamppailua, fyysisesti rankkoja tyylejä kaikki)
- aika
Jaa että onko?
Olen seuraillut netissäkin keskusteluja ja esitelmiä, joissa sivukaupalla pohditaan karaten filosofian syvintä olemusta ja eri tyylisuuntien eroja filosofisessa ja harjoitusteknisessä mielessä.
Näihin mainitsemiisi lajeihin en ole tutustunut.
Minkä tyylisuunnan karateka mahdat olla? Lähinnä Zen-Budhalaisuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672794
- 2012067
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501862- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811224
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020