Asun kerrostalossa ja minulla on käytössäni Maxinetti Koti 2M Laajakaista liittymä.
Nyt minulla on pöytökone sekä kannettava.
Haluasin käyttää netti yhteyttä molemmissa koneissa.
Tarvitsisin sähkökaappiin reitittimen.
Nyt tarvitsen tietoa reitittimistä.
-Hidastaako se netti yhteyttä?
-Voiko käyttää molemmissa koneissa samaan aikaan nettiä niin että molemmissa on 2M nopeus?
-Mahtuuko semmoinen sähkökaappiin?
-Jos reitittimessä on wlan tuleeko mukana joku juttu joka laitetaan kannettavaan kiinni jotenkin???
Reititin???!!!!!
3
839
Vastaukset
- Vastauksia
Mihin sähkökaappiin?
Nyt tarvitsen tietoa reitittimistä.
-Hidastaako se netti yhteyttä?
Ei niin paljoa, että huomaisit mitään.
-Voiko käyttää molemmissa koneissa samaan aikaan nettiä niin että molemmissa on 2M nopeus?
Voi ja ei. Jos koneet lataa tai lähettää vuorotellen on nopeus tuo 2 Megaa, mutta jos molemmissa koneissa on tiedostonlataus meneillään on molempien nopeus 1 Mega, eli 1 1=2.
-Mahtuuko semmoinen sähkökaappiin?
Laite on Ethernetmodeemin kokoinen.
Ei suositella sähkölaitteiden sekaan.
-Jos reitittimessä on wlan tuleeko mukana joku juttu joka laitetaan kannettavaan kiinni jotenkin???
Usein tulee yksi USB-tikku wlankortti, mutta myös kannettavassa valmiina kiinteästi olevaa voi käyttää. - Mäkkihöperö
Laajakaistapäätelaitteessa (ADSL-purkki) on usein 4 kpl RJ-tyyppistä Ethernet-ulostuloliitintä. Tökkää koneesi niihin — jää vielä puolet vapaaksi.
Toisaalta nykyaikaisissa tietokoneissa on langaton WLAN tuki valmiina sisäänrakennettuna, joten voit määritellä Järjestelmäasetusten Verkko-kohdasta kaapelilla verkkoon kytketyn pöytäkoneen tukiasemaksi kannettavalle. Linjan kapasiteetti puolittuu koneille silloin, kun niillä on samansuuntaista liikennettä.
Sen sähkökaapin voit jättää rauhaan ;-)- jälkimmäisessä
kohdassa pöytäkoneen on myös oltava käynnissä vaikka pikkukoneella surfattaisiin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863028
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232752Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092354- 401734
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421581- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411505- 281300
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201266- 951181