Mina kes olen soomlane tahan räägida teemal kuidas Soomemaal enamus inimestest elab.Ma vaatan siin neid kes kiitavad seda meie elu ja solvavad Eesti ning Eestlasi. Soome keskmine palk on umbes 1500 eur - maksud ,kätte saad 1200eur vot nii. Nüüd hakkame räägima kuludest! Televiisorimaksu peaagu 20eur kuus,korteri üur 700-900 eur kuus,bussipiletid terve perele umb 80 eur kuus,autokindlustus 50-70 eur kuus,juuksur 4 inimest 80eur,bensiin 1.5 eur/liitr räägimata sellest mis maksab hambaarst...kujuneb hoopis teine tunne eks ju? Seal on hea kus meid ei ole aga minu jaoks siin pole pudrumägi ega piima jõgi
Suomen keskipalkka 1500eur-maksud
5
379
Vastaukset
- tää on näin
Usein mainittu suomalaisten keskiansio 2300 €/kk on vain niiden keskiansio jotka käyvät säännöllisissä töissä.
Mutta tulonsaajia on suomessa 4.4 miljoonaa, joista suuri osa ei käy säännöllisissä töissä.
Suurin osa tulon saajista tienaa alle 13 000 €/v, joka tekee kuukausiansioksi karkeasti 1000 €/kk.
Näitä huonommin tienaavia tulonsaajia on 3 miljoonaa eli 66 prosenttia kaikista tulonsaajista. - sinuga
Minu meelest ka ei teeni keskmine soomlane selliseid summasid, mida siin allpool näiteks toodi. Paljud ehk saavad omale palgalisa juurde tööaastate pealt ühes ja samas firmas töötades ja ehk lisatasusid või soodustusi. Kuid täpselt sama on ka Eestis.
On loomulikult ka ameteid, kus teenitakse rohkem kui 2000 euri kuus. - D;)
Niin virolaisten keskipalkka varmaan onkin. Ei kai Suomessa jollekkin virolaisille siivoojille ruveta maksamaan useita tuhansia euroja.
- hyväntekeväisyys
Vaevalt et jollekin soomlasest siivojalegi rohkem makstakse.
Muuseas, Tallinn on tunduvalt puhtam linn kui Helsinki, kuna meil austatakse nendesamade väikesepalgaliste koristajate tööd ja ei pilluta prahti tänavaile. - Suomiboikken
Virolaisia siivoojia...löpö löpö kuule suuri osa kaupan alasta on osapäiväisiä kuin myös muuallakin.Suomen laki antaa mahdollisuuden kansan kusetukseen ja sitähän käytetään häikäilemättä ihan kotikutoisten suomipoiken kuin tyttöjenkin kusetukseen!.Täällä on suuri osa töissä "paskaduuneissa"joiksi niitä nykyään sanotaan.Suomen työmarkkinat on petosten ja kusetusten summa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324691Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152648Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642533Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252455- 321837
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?601428- 661304
- 821241