please, tarvitsen tietää

vastaatko asiallisesti

Pitääkö muslimimiehen ja aviovaimon pyytää toisiltaan anteeksi, vaikkei olisi mitään tehnyt. Pyydetään anteeksi vähän niinkuin "varuilta"?

14

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat

      kollektiivista anteeksipyyntöä ?

      Voithan tuota mennä kadulle pyytämään anteeksi kaikilta muslimimiehiltä ja vastaavasti aviovaimoilta jos itse satutkin olemaan muslimimies.

      Mutta jos aviovaimolla on aviomies mukana älä mene pyytämään anteeksi ja jos muslimimiehellä on muslimivaimo mukana älä silloinkaan pyydä anteeksi.

      Siis näin yleisesti mene pyytämänn anteeksi vain niiltä jotka eivät näytä olevan aviossa.

      Toivottavasti tämä auttoi sinua ratkomaan ongelmasi ?

      • aloittaja

        että aviossa olevat muslimimies ja hänen oma vaimonsa. Siis nyt on kysymys muslimimiehestä ja kristitystä naisesta kun me olemme menossa piakkoin naimisiin ja mies sanoi, että heidän uskontoonsa kuuluu miehen että vaimon pyytää anteeksi, että silloin on suuremmoinen avioliitto.
        Itse en pyytelisi anteeksi jos en ole mitään pahaa tehnyt, mutta että pitää pyytää anteeksi vaikkei ole mitään tehnytkään, että jos tietämättään on ajatellut jotain "väärää". Näin ymmärsin. Huh huh.
        Tuleekohan näistä kulttuurieroista hankaluuksia pitemmän päälle.
        Ja sitten tietenkin se, että kun kommunikoidaan englanniksi ja mies asuu kotimaassaan ja noudattaa sitä koraania niin kamalasti.
        Väliin tuntuu, että aina kaikki pitää tehdä kuin koraanissa sanotaan, sieltä ihan katsotaan, miten pitää tehdä. Mutta kun enhän minä ole muslimi vaan kristitty ja minunkin pitäisi toimia kuin he toimivat.
        Mutta olenkin ajatellut, että otan vähän sellaisen "komentelevan" asenteen, että jos saisi hänet niinkuin "tossun alle" niin olisi enemmän sanan sijaa itselläni hänen maassaan.
        Mutta en tiedä onnistunko kun en ole mikään "justiina ja pirttihirmu" vaan aivan päinvastainen.
        Tulee vaan väliin mieleen, että parempi on hiukan kovemmalta näyttää kuin todellisuudessa on vaikka sydän kuinka pamppailisi niin yrittää vaan näyttää, että tilanne on hallussa.
        Huh huh... tulipa tilitettyä, pakko vain purkaa ajatuksia.


      • tusujusuu(rek.)
        aloittaja kirjoitti:

        että aviossa olevat muslimimies ja hänen oma vaimonsa. Siis nyt on kysymys muslimimiehestä ja kristitystä naisesta kun me olemme menossa piakkoin naimisiin ja mies sanoi, että heidän uskontoonsa kuuluu miehen että vaimon pyytää anteeksi, että silloin on suuremmoinen avioliitto.
        Itse en pyytelisi anteeksi jos en ole mitään pahaa tehnyt, mutta että pitää pyytää anteeksi vaikkei ole mitään tehnytkään, että jos tietämättään on ajatellut jotain "väärää". Näin ymmärsin. Huh huh.
        Tuleekohan näistä kulttuurieroista hankaluuksia pitemmän päälle.
        Ja sitten tietenkin se, että kun kommunikoidaan englanniksi ja mies asuu kotimaassaan ja noudattaa sitä koraania niin kamalasti.
        Väliin tuntuu, että aina kaikki pitää tehdä kuin koraanissa sanotaan, sieltä ihan katsotaan, miten pitää tehdä. Mutta kun enhän minä ole muslimi vaan kristitty ja minunkin pitäisi toimia kuin he toimivat.
        Mutta olenkin ajatellut, että otan vähän sellaisen "komentelevan" asenteen, että jos saisi hänet niinkuin "tossun alle" niin olisi enemmän sanan sijaa itselläni hänen maassaan.
        Mutta en tiedä onnistunko kun en ole mikään "justiina ja pirttihirmu" vaan aivan päinvastainen.
        Tulee vaan väliin mieleen, että parempi on hiukan kovemmalta näyttää kuin todellisuudessa on vaikka sydän kuinka pamppailisi niin yrittää vaan näyttää, että tilanne on hallussa.
        Huh huh... tulipa tilitettyä, pakko vain purkaa ajatuksia.

        "Siis nyt on kysymys muslimimiehestä ja kristitystä naisesta kun me olemme menossa piakkoin naimisiin ja mies sanoi, että heidän uskontoonsa kuuluu miehen että vaimon pyytää anteeksi, että silloin on suuremmoinen avioliitto. "

        Ja totta kai suomalainen kristitty nainen tekee kuin se tumma ja tulinen Allahin soturi määrää. Ja tietysti tulevien kahdeksan lapsenne nimikin tulee olemaan tyylin "Ahmed" ja "Muhammed"?

        "Itse en pyytelisi anteeksi jos en ole mitään pahaa tehnyt"

        Sitten et pyytele anteeksi?

        "Tuleekohan näistä kulttuurieroista hankaluuksia pitemmän päälle. "

        Tulee. Joudut luultavasti jossakin vaiheessa kääntymään muslimiksi itsekin, varsinkin jos hänen sukuaan aiot tavata.

        "Väliin tuntuu, että aina kaikki pitää tehdä kuin koraanissa sanotaan, sieltä ihan katsotaan, miten pitää tehdä."

        Totta kai katsotaan. Ei muslimi ole vapaa tekemään kuten haluaa.

        "Mutta kun enhän minä ole muslimi vaan kristitty ja minunkin pitäisi toimia kuin he toimivat. "

        Pääset jo asian ytimeen!

        Koraanin mukaan olet miehesi omaisuutta.

        "Mutta olenkin ajatellut, että otan vähän sellaisen "komentelevan" asenteen, että jos saisi hänet niinkuin "tossun alle" niin olisi enemmän sanan sijaa itselläni hänen maassaan."

        Voi kuule, et saa muslimimiestä tossusi alle. Koraanissa annetaan selvät ohjeet kuinka miehen tulee "opettaa" vaimoaan, jos hän ei tottele.

        Toivotan suurenmoista onnea matkallasi kohti muslimiksi kääntymistä! Avioliitto on ensimmäinen askel, ja kohta oletkin jo tekemässä pyhiinvaellusta Mekkaan.

        Muista, sinä olet se joka suvaitsee. Ei hän.


      • aloittaja
        tusujusuu(rek.) kirjoitti:

        "Siis nyt on kysymys muslimimiehestä ja kristitystä naisesta kun me olemme menossa piakkoin naimisiin ja mies sanoi, että heidän uskontoonsa kuuluu miehen että vaimon pyytää anteeksi, että silloin on suuremmoinen avioliitto. "

        Ja totta kai suomalainen kristitty nainen tekee kuin se tumma ja tulinen Allahin soturi määrää. Ja tietysti tulevien kahdeksan lapsenne nimikin tulee olemaan tyylin "Ahmed" ja "Muhammed"?

        "Itse en pyytelisi anteeksi jos en ole mitään pahaa tehnyt"

        Sitten et pyytele anteeksi?

        "Tuleekohan näistä kulttuurieroista hankaluuksia pitemmän päälle. "

        Tulee. Joudut luultavasti jossakin vaiheessa kääntymään muslimiksi itsekin, varsinkin jos hänen sukuaan aiot tavata.

        "Väliin tuntuu, että aina kaikki pitää tehdä kuin koraanissa sanotaan, sieltä ihan katsotaan, miten pitää tehdä."

        Totta kai katsotaan. Ei muslimi ole vapaa tekemään kuten haluaa.

        "Mutta kun enhän minä ole muslimi vaan kristitty ja minunkin pitäisi toimia kuin he toimivat. "

        Pääset jo asian ytimeen!

        Koraanin mukaan olet miehesi omaisuutta.

        "Mutta olenkin ajatellut, että otan vähän sellaisen "komentelevan" asenteen, että jos saisi hänet niinkuin "tossun alle" niin olisi enemmän sanan sijaa itselläni hänen maassaan."

        Voi kuule, et saa muslimimiestä tossusi alle. Koraanissa annetaan selvät ohjeet kuinka miehen tulee "opettaa" vaimoaan, jos hän ei tottele.

        Toivotan suurenmoista onnea matkallasi kohti muslimiksi kääntymistä! Avioliitto on ensimmäinen askel, ja kohta oletkin jo tekemässä pyhiinvaellusta Mekkaan.

        Muista, sinä olet se joka suvaitsee. Ei hän.

        mutta ei minun tarvitse kääntyä muslimiksi. Minä olen sanonut hänelle, että se on ok jos hän on muslimi ja minä kristitty.
        Sinne mekkaan hän aikoo mennä yhdessä minun kanssani, mutta voi kai sinne kuljeksia kristittykin, enhän minä siellä kumartele kunhan olen mukana.
        Tiedän, että kuulostan naiivilta kun kerron, että hän on sanonut, että minä olen hänen elämänsä pomo.
        Ei hän silloin voi "alistaa" minua eikä varsinkaan kurittaa (tuosta olen kyllä tietoinen, mutta se on poissuljettu meidän kohdalla). Ei hän sitä tekisi minulle. Ja minä uskon häntä.
        Ei ihminen voi olla kenenkään omaisuutta.
        Ja ihan mistä tämä juttu lähti, tuohon anteeksi pyytämiseen, niin kun minä ymmärsin, että täytyy anteeksi pyydessä joka tapauksessa.
        Vaan ei kai se paha asia ole.
        Ja hänen äitinsä asuu samassa taloudessa ja on kuulema ihan innoissaan minusta.
        Vaikka tiedän, että minä voin elää heidän kanssaan samoin kuin täällä.... mutta täytyy kuitenkin sanoa, että joskus heikkoina hetkinä iskee pakokauhu. Onhan se tuntematon elämä siellä. Nyt on kello jo niin paljon ja taidan kirjoittaa jo ihan mitä tahansa, pakko mennä koisiin. Hyvää yötä tai päivää, riippuu milloin luet tätä.
        Jos tätä nyt yleensä kukaan lukee :(


      • Mekkaan
        aloittaja kirjoitti:

        mutta ei minun tarvitse kääntyä muslimiksi. Minä olen sanonut hänelle, että se on ok jos hän on muslimi ja minä kristitty.
        Sinne mekkaan hän aikoo mennä yhdessä minun kanssani, mutta voi kai sinne kuljeksia kristittykin, enhän minä siellä kumartele kunhan olen mukana.
        Tiedän, että kuulostan naiivilta kun kerron, että hän on sanonut, että minä olen hänen elämänsä pomo.
        Ei hän silloin voi "alistaa" minua eikä varsinkaan kurittaa (tuosta olen kyllä tietoinen, mutta se on poissuljettu meidän kohdalla). Ei hän sitä tekisi minulle. Ja minä uskon häntä.
        Ei ihminen voi olla kenenkään omaisuutta.
        Ja ihan mistä tämä juttu lähti, tuohon anteeksi pyytämiseen, niin kun minä ymmärsin, että täytyy anteeksi pyydessä joka tapauksessa.
        Vaan ei kai se paha asia ole.
        Ja hänen äitinsä asuu samassa taloudessa ja on kuulema ihan innoissaan minusta.
        Vaikka tiedän, että minä voin elää heidän kanssaan samoin kuin täällä.... mutta täytyy kuitenkin sanoa, että joskus heikkoina hetkinä iskee pakokauhu. Onhan se tuntematon elämä siellä. Nyt on kello jo niin paljon ja taidan kirjoittaa jo ihan mitä tahansa, pakko mennä koisiin. Hyvää yötä tai päivää, riippuu milloin luet tätä.
        Jos tätä nyt yleensä kukaan lukee :(

        päästetä kristittyjä.


      • ...........
        aloittaja kirjoitti:

        mutta ei minun tarvitse kääntyä muslimiksi. Minä olen sanonut hänelle, että se on ok jos hän on muslimi ja minä kristitty.
        Sinne mekkaan hän aikoo mennä yhdessä minun kanssani, mutta voi kai sinne kuljeksia kristittykin, enhän minä siellä kumartele kunhan olen mukana.
        Tiedän, että kuulostan naiivilta kun kerron, että hän on sanonut, että minä olen hänen elämänsä pomo.
        Ei hän silloin voi "alistaa" minua eikä varsinkaan kurittaa (tuosta olen kyllä tietoinen, mutta se on poissuljettu meidän kohdalla). Ei hän sitä tekisi minulle. Ja minä uskon häntä.
        Ei ihminen voi olla kenenkään omaisuutta.
        Ja ihan mistä tämä juttu lähti, tuohon anteeksi pyytämiseen, niin kun minä ymmärsin, että täytyy anteeksi pyydessä joka tapauksessa.
        Vaan ei kai se paha asia ole.
        Ja hänen äitinsä asuu samassa taloudessa ja on kuulema ihan innoissaan minusta.
        Vaikka tiedän, että minä voin elää heidän kanssaan samoin kuin täällä.... mutta täytyy kuitenkin sanoa, että joskus heikkoina hetkinä iskee pakokauhu. Onhan se tuntematon elämä siellä. Nyt on kello jo niin paljon ja taidan kirjoittaa jo ihan mitä tahansa, pakko mennä koisiin. Hyvää yötä tai päivää, riippuu milloin luet tätä.
        Jos tätä nyt yleensä kukaan lukee :(

        Viestejä täällä lukiessa kannattaa ottaa huomioon, ettei täällä ole paljonkaan muslimeja vastailemassa.

        Kannattaa etsiä vastauksia muilta palstoilta.


      • aloittaja
        Mekkaan kirjoitti:

        päästetä kristittyjä.

        onpa hyvä tietää tuokin asia. Minun kai täytyy sitten ulkopuolella odotella.


      • aloittaja
        ........... kirjoitti:

        Viestejä täällä lukiessa kannattaa ottaa huomioon, ettei täällä ole paljonkaan muslimeja vastailemassa.

        Kannattaa etsiä vastauksia muilta palstoilta.

        kiitoksia paljon. Mutta joskus vain voi kaivata ihan keneltä vain jotain tietoa, jokaiselta löytyy jotakin, toinen tietää sitä ja toinen tätä.


      • ........
        aloittaja kirjoitti:

        kiitoksia paljon. Mutta joskus vain voi kaivata ihan keneltä vain jotain tietoa, jokaiselta löytyy jotakin, toinen tietää sitä ja toinen tätä.

        käydään hyvin monipuolista keskustelua islamista islamin vaikutuksesta parisuhteeseen jne, suomi 24 fi ei edusta muslimien hyväksyntää joskin jokunen ehkä käy vastaamassa/kirjoittamassa......


      • menossa
        ........ kirjoitti:

        käydään hyvin monipuolista keskustelua islamista islamin vaikutuksesta parisuhteeseen jne, suomi 24 fi ei edusta muslimien hyväksyntää joskin jokunen ehkä käy vastaamassa/kirjoittamassa......

        naimisiin ihmisen kanssa, jonka uskontoa et tunne? Kannattaa ottaa hyvin selvää heidän kulttuurinsa tavoista ja uskonnosta. Oikeastaan kaikki pointit, jotka tässä ovat tulleet esille, ovat oikeita ja huomionarvoisia. Meccaan ei todella pääse, jollei ole muslimi. Ja Koraanin mukaan naiset ovat miehiä alempana - näin länsimaisesta näkökulmasta katsottuna. Toisaalta myös naisella on valtaa - kotona. Mutta jos esim. saatte lapsia, heistä tulee muslimeita... Mutta jokaisen uskonnon piiriin kuuluu kaikenlaisia ihmisiä, joten pääasia on, että tiedät faktat ja tunnet miehesi tarpeeksi hyvin. Naimisiin en suin päin menisi. Kulttuurierot voivat tulla esille vasta pitkän ajan kuluttua. Ja mitä miehen perhe odottaa?


      • avainfactoja
        aloittaja kirjoitti:

        että aviossa olevat muslimimies ja hänen oma vaimonsa. Siis nyt on kysymys muslimimiehestä ja kristitystä naisesta kun me olemme menossa piakkoin naimisiin ja mies sanoi, että heidän uskontoonsa kuuluu miehen että vaimon pyytää anteeksi, että silloin on suuremmoinen avioliitto.
        Itse en pyytelisi anteeksi jos en ole mitään pahaa tehnyt, mutta että pitää pyytää anteeksi vaikkei ole mitään tehnytkään, että jos tietämättään on ajatellut jotain "väärää". Näin ymmärsin. Huh huh.
        Tuleekohan näistä kulttuurieroista hankaluuksia pitemmän päälle.
        Ja sitten tietenkin se, että kun kommunikoidaan englanniksi ja mies asuu kotimaassaan ja noudattaa sitä koraania niin kamalasti.
        Väliin tuntuu, että aina kaikki pitää tehdä kuin koraanissa sanotaan, sieltä ihan katsotaan, miten pitää tehdä. Mutta kun enhän minä ole muslimi vaan kristitty ja minunkin pitäisi toimia kuin he toimivat.
        Mutta olenkin ajatellut, että otan vähän sellaisen "komentelevan" asenteen, että jos saisi hänet niinkuin "tossun alle" niin olisi enemmän sanan sijaa itselläni hänen maassaan.
        Mutta en tiedä onnistunko kun en ole mikään "justiina ja pirttihirmu" vaan aivan päinvastainen.
        Tulee vaan väliin mieleen, että parempi on hiukan kovemmalta näyttää kuin todellisuudessa on vaikka sydän kuinka pamppailisi niin yrittää vaan näyttää, että tilanne on hallussa.
        Huh huh... tulipa tilitettyä, pakko vain purkaa ajatuksia.

        -muslimimies ja kristitty vaimo=yleinen
        -.kristitty mies ja muslimivaimo=mahdoton

        -musta mies ja blondi vaimo-yleinen
        -blondi mies ja musta vaimo=harvinaisuus

        -muslimi raiskaa blondin=yleinen
        -blondi mies raiskaa musta=mahdoton


      • *Bismillah*
        aloittaja kirjoitti:

        kiitoksia paljon. Mutta joskus vain voi kaivata ihan keneltä vain jotain tietoa, jokaiselta löytyy jotakin, toinen tietää sitä ja toinen tätä.

        vaikuttaa siltä ettet Islamista paljoakaan.
        Lue aiheesta muutama kirja niin tiedät millaista uskontia tuleva miehesi noudattaa.
        VAikuttaa siltä kuin Islam on kummajainen ja outo piirre vain miehessäsi.
        Ei sinun tarvitse Muslimiksi alkaa miehesi takia -se olisi Islaminkin puolesta väärin.

        Kehoitan sinua lukemaan aiheesta ITSE, on monia mielipiteitä asioista mutta paras olisi kuin muodostaisit ihan omasi äläkä manipullidu puoleen äläkä toiseen.


    • sinua säälivä

      Ikäsi on varmaan 18-25 ja ihastuit musun nappisilmiin..jo vain säälittävää.

    • on järkevä

      Mekkaan ei tosiaankaan päästetä ei-muslimeita.

      Islamiin ei kuulu etukäteen anteeksipyyntö, eli sitten pyydetään anteeksi jos ja kun ollaan tehty jotakin, jonka vuoksi tulee pyytää anteeksi.

      Moni syntymämuslimi ei valitettavasti tiedä omasta uskonnostaan paljoakaan tai tieto on vääristynyttä. Sen vuoksi kehoittaisin tutustumaan islamiin lukemalla ja erilaisten islam-palstojen kautta, joita suomessakin on monia.

      Islamia ei pidä opetella katsomalla kuinka muslimi asiat tekee, vaan lukemalla ja muuten opiskelemalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe