kuinka nopeasti raskausoireet tulevat?

Hiillos25

Kuinka nopeasti raskausoireet alkavat aikaisintaan näkymään? Kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen?

kokemuksia ;-)

12

20792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möllllly

niin siinäpä se :) eli viikko .. kaksi .. hedelmöityksestä vielä kun kuukautiset ei ole alkaneet.. tai vasta viikoilla 6.. tai ei ollenkaan.

• skeidaa!

Todellakaan ei ala ennen kun kuukautiset ovat pois jääneet.

Siinähän teille taas neuvoja!

Yleensä siinä kun siis muutoksia alkaa tulemaan, 6-8 >>> viikoilta eteenpäin, mahdollinen paha olo ja oksetus, lantion jomotus, johtuvat siis raskaushormoonin kasvusta kehossa. Välttämättä näitä tuntemuksia ei tule lainkaan.

Mutta viikko hedelmöityksestä jos jollain on muka raskausoireita, niin luulotautia, paremminkin, sanon minä.

• yksilöllistä
        skeidaa! kirjoitti:

Todellakaan ei ala ennen kun kuukautiset ovat pois jääneet.

Siinähän teille taas neuvoja!

Yleensä siinä kun siis muutoksia alkaa tulemaan, 6-8 >>> viikoilta eteenpäin, mahdollinen paha olo ja oksetus, lantion jomotus, johtuvat siis raskaushormoonin kasvusta kehossa. Välttämättä näitä tuntemuksia ei tule lainkaan.

Mutta viikko hedelmöityksestä jos jollain on muka raskausoireita, niin luulotautia, paremminkin, sanon minä.

Itselläni rinnat pingottui ja tuli aroiksi ennen kuin kuukautiset jäi pois. Työkaverini yökki, välillä oksensi viikkoa ennen kuukautisten pois jääntiä. Siskoni odottaa 5 lastaan, nyt hänellä ei ollut kuin kuvotuksen tunnetta 8 viikolta lähtien, edellisellä kerralla mahakipuja ja rintojen arkuutta viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

• silti!
        yksilöllistä kirjoitti:

Itselläni rinnat pingottui ja tuli aroiksi ennen kuin kuukautiset jäi pois. Työkaverini yökki, välillä oksensi viikkoa ennen kuukautisten pois jääntiä. Siskoni odottaa 5 lastaan, nyt hänellä ei ollut kuin kuvotuksen tunnetta 8 viikolta lähtien, edellisellä kerralla mahakipuja ja rintojen arkuutta viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Katsos kun sitä raskaus hormoonia ei erity kiertoon ennen kun kuukautiset ovat myöhässä.

Sensijaan voipi olla vatsaflunssaa, tai muita kipuja toki, mutteivät ne raskausoireita silti ole. Rinnatkin saattavat tulla aroiksi ihan normaalisti ilman mitään raskautta. Se vain johtuu hormoonikierrosta muutoin.

Toki saat kuvitellut "raskaus"- oireet kerskua ympäriinsä. Niin ne muutkin täällä tekevät ja pitävät taivaan totena. Ja sit pettyvät kun eivät olekaan raskaana noista oireistaan huolimatta. Että silleen.

Ja todella naurattaa, kun päänsä pitäisi tutkia, kun se vauvakuume tekee niin tepposia.

• kröm

Samaa mietin!

Voiko se väsymys alkaa melkein heti hedelmöittymisestä/oviksen jälkeen?? Mulla lämmöt koholla (okei, voi olla oviksen jälkimainingit), mutta ihan hirvee väsy ollut, ihan tajutonta väsymystä!!! MElkein 3h päikkärit tänään. Ja kuumeinen olo töissä..

Voi kun tää olis sitä. Tosin menkkojen ei pitäs tulla vasta kuin viikon päästä.

• flunssaa on

liikkeellä.

• alkoi viikolla

21 ekat oireet, kun aloin tuntea vauvan liikeet. :) Ennen sitä ei ollut mitään, tosin kuukautiset puuttuivat ja testi oli positiivinen.

• vierailija

Kaiken maailam urpoja täälläkin taas..oireita voi tulla ennen kun kuukautiset jää pois. Voit itse perustella asian itsellesi flunnsalla tai luulotaudilla mutta todellisuus on kuitenkin se että se on TÄYSIN normaalia että rinnat aristavat tavallista enemmän, väsyttää ja saattaa jopa oksettaa ennen kuukautisten poisjäämistä. Voit kysyä asiaa vaikka neuvolasta tai lääkäriltä.

• Luulotautiska

HCG alkaa erittyä elimistöön n. 6 päivää hedelmöittymisen jälkeen, joten se siitä ettei oireita voisi tulla ennen menkkojen poisjääntiä.
      Nimimerkillä luulotauti nukkuu pinnasängyssä parhaillaankin...

• klei

Ihmetyttää miten nimimerkki 'skeidaa' ja 'silti' kaltaisen tomppelit tulevat tänne kovaan ääneen kailottamaan tietämystään, joka on...skeidaa. Totta kai oireita voi tulla ennen menkkoja, kuten täällä todettiin, hgg alkaa erittyä kun alkio kiinnittyy kohdunseinämään.

Miten muuten selittyisi kohonnut ruumiinlämpö, aristavat rinnat, etovat olo jne. jotka ovat kaikki hyvin yleisiä oireita ennen plussaamista?

Itselläni nämä oireet alkoivat noin viikko plussaamisesta. Lisäksi oli kova nälkä ja vahva tunne siitä, että olen raskaana. Ollut kahdesti, eikä kummallakaan kerralla syyttä.

• santsudaa

itselläni nyt kp 25/30-100! mut olin tossa kp 16 paikkeilla tuntevinani oviksen kun paleli ja alamahaa särki ja pingotti menkkamaisesti.
      sen jälkeen (kp22lähtien)ollut satunnaisia kipupistelyjä munasarjoissa ja rinnoissa(erityisesti nänneissä) tuntuu kuin joku tökkisi kuumalla neulalla! :0 mut tuokin tuntuu vain pari kertaa päivässä.
      lisäksi olen nähnyt kauheita painajaisia neljä yötä putkeen ja aamuisin olen kuin nukkuneen rukous. eilen illalla alkoi huimata ja etoa kun en väsymyksestä huolimatta viitsinyt mennä aikasemmin nukkumaan kuin yleensä ja tänään närästää niin pirusti.
      mitäs ihmeen oireita ne tämmöset on. esikoisesta ainoat oireet alkuraskaudessa ennen plussaamista 5 2 oli raudan ja veren maku suussa, lisääntynyt hikoilu ja kainalosärky. närästystäkin oli vasta loppuraskaudessa. toiveet korkealla mut ei oo maailmanloppu jos ne menkat sieltä alkaaki. luultavasti saan clomit avuksi tässä kun vajaan parin viikon päästä aika lääkärille ton kierron pituuden ja satunnaisen ovuloinnin takia. :P

• santsudaa

ja unohtu tosiaan sanoa et röyhtäsyt on tosi märkiö ja nousee örkkää kurkkuun jokasella röyhtäisykerralla! sen vuoksi kurkku kokoajan kuin tulessa.... :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33