tällaisia oireita

voiko olla MS

Olen huolissani seuraavista oireista, joita minulla on ollut epäsäännöllisesti jo muutaman vuoden ajan. Eri puolilla kehoa tuntuu "iso elohiiri" joka tykyttää vähän aikaa ja menee ohi. Sitten minulla oli kerran, noin vuosi sitten näköhermon tulehdus (tai ainakin toinen ohimo/silmän välinen alue oli todella kipeä ja kosketusarka n. viikon ajan). Lisäksi tulee jaksoja, jolloin olen todella väsynyt ilman syytä; ikäänkuin usvassa eläisin muutamia viikkoja. Tuntuu, ettei tuolloin mikään asia mene töissä perille kun joku yrittää esim. selittää jotain asiaa. Lisäksi käteni lihaskunto on ollut aina heikko; tukan kihartaminen ei onnistu yhdellä kertaa, pitää laskea kädet välillä alas. Sitten vielä minulla on käsissä/kämmenissä noin kymmenkunta punaista pistettä, kuin joku olisi tehnyt reikiä ihoon mutta verta ei ole milloinkaan tullut; outoa..
Voivatko nämä liittyä MS:ään? Äitilläni oli jokunen vuosi sitten ms epäily mutta ei ainakaan vielä ole saatu tautia todettua. Ihanaa, jos joku vastaisi:)

4

2533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä....

Minustakin olisi kiva, jos näille löytyisi nimi. Elohiiriä on vilissyt ympäri kroppaa yli 10 vuotta (alkoi 16-v.), pääasiasssa kuitenkin jaloissa. Kaikenlaisia tuntohäiriöitä ja lihasjäykkyyttä on tullut ja mennyt, nämäkin pääosin jaloissa. Myös minulla on ilmaantunut ihmeellisiä pieniä punaisia pisteitä iholle, nekin menneet omineen ohi. Ja "jumitusfiilis" on myöskin tuttua, hävettää oikein välillä, kun ajattelen että minua pidetään ihan idioottina, kun ei ihan heti sytytä. Ainut mikä multa on löydetty on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta nää oireet ei kyllä tietääkseni liity mitenkään siihen (paitsi tuo jumitusolo).

Joten yksi kohtalotoveri sulle ainakin löytyy :)!

• voi olla tai sitten ei
    • sairastunut nuorena

Tahtoisin muistuttaa,ymmärtäen huolesi täysin,että paras keino on hakeutua tutkimuksiin.
      Vaikka se ei ole helppoa,jonotusta riittää ja vääriä arvauksia diaknoosin suhteen.
      Jos kuitenkin oireet häiritsevät elämää...itselläni oli aikanaan MS taudin epäilys.Kaikki oireeni viittasivat täysin siihen.Mutta monien tutkimusten kautta selvisi lopullinen diaknoosi,eikä sen saaminen ollut helppoa.Ei ollut kohtelu lääkäreiden kaunista,kärsimystä riitti ja itkua.
      Monet sairaudet sisältävät juuri saman moisia oireita....ihan prikulleen.
      Hyvää jatkoa sinulle...kaikkea hyvää!

• g35ms

monet sairastavat taudin ilman että edes tietävät sen olesmassaolosta? oireita, näköhermotulehdukset, muisti pätkii, elohiiri, puutumiset, väsymys ja joskus tasapainovaikeudet. masennus ja hermot voivat olla kireällä vaikka syytä ei olisi-se johtuu selkäytimen tulehduksesta. paras lääke jos tauti todetaan niin on ettei välitä ja havainnolista tautia, eli sitä ei saa miettiä. olla normaalis elämäs kiinni ja ei tupakoi ja juo vain vähän alkoholia. koska alkoholi ja tupakka vievät vitamiinit nollaan ja sehän se tauti suurrimmaksi osaksi on. eli c ja d vitamiinien puutos. vitamiinithän estävät tulehduksia ja sairauksia ja sehän se tauti pääasias on. tulehdus ja virus peräinen. magneettikuva ja selkäydinneste koe! niillä se selviää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3090
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      28
      1962
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      272
      1543
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      99
      1525
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      260
      1186
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1078
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1054
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      79
      1046
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1030
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1013
    Aihe