Kannattaako mennä töihin firmaan jonka kolme viimistä tilikautta on ollut miinuksella yhteensä 130000e. Toiminimellä olisi tarkoitus laskuttaa työstä.
Tilikauden tulos miinuksella.
7
969
Vastaukset
- menossa ps
Palkansaajaksi ryhtymässä vai? Verottaja ei taida tykätä ideastasi tehdä vain yhdelle asiakkaalle..
- rrssdd
Mikä mättää, perustele...?
- lkjlkjlkjh
rrssdd kirjoitti:
Mikä mättää, perustele...?
notta tuollainen yhdelle asiakkaalle ja versinkin entiselle työnantajalle tehty työsuoritus ei lain mukaan täytä yrittämisen tunnusmerkistöä.
Tällaisessa tapauksessa kannattaa pyytää verottajalta ennakkopäätös verotuksesta, että vaikka laskutat työsi, niin sitä ei sitten jälkikäteen käsitellä henkilökohtaisena tulona eli palkkana.
Tällöin tulee aikamoisia sanktioita molemmin puolin. - jkfjfj
lkjlkjlkjh kirjoitti:
notta tuollainen yhdelle asiakkaalle ja versinkin entiselle työnantajalle tehty työsuoritus ei lain mukaan täytä yrittämisen tunnusmerkistöä.
Tällaisessa tapauksessa kannattaa pyytää verottajalta ennakkopäätös verotuksesta, että vaikka laskutat työsi, niin sitä ei sitten jälkikäteen käsitellä henkilökohtaisena tulona eli palkkana.
Tällöin tulee aikamoisia sanktioita molemmin puolin.Siis meinaatko että jos nyt olen täysin eri työssä verokortilla ja tarkoitus olisi sivutoimisesti esim. ajaa kuorma-autoa jolloin laskuttaisin kyseistä kuorma-autofirmaa toiminimellä. Niin onko verottajalla tähän jotain sanomista??
- kjhkgh
jkfjfj kirjoitti:
Siis meinaatko että jos nyt olen täysin eri työssä verokortilla ja tarkoitus olisi sivutoimisesti esim. ajaa kuorma-autoa jolloin laskuttaisin kyseistä kuorma-autofirmaa toiminimellä. Niin onko verottajalla tähän jotain sanomista??
tulee, jos sinulla ei itselläsi ole tuota kuorma-autoa. Jos tasen sinulla auto on, niin käsittääkseni yritysriski on tuolloin olemassa, jolloin työ on laskutuskelpoista.
Jos taasen ajat sen laskutettavan firman autoa, niin ei taida homma onnistua.
Kysy verottajalta. - vnv
kjhkgh kirjoitti:
tulee, jos sinulla ei itselläsi ole tuota kuorma-autoa. Jos tasen sinulla auto on, niin käsittääkseni yritysriski on tuolloin olemassa, jolloin työ on laskutuskelpoista.
Jos taasen ajat sen laskutettavan firman autoa, niin ei taida homma onnistua.
Kysy verottajalta.Millä perusteella verottaja tuohon puuttuu?
- lkjlkjhlkjhlkj
vnv kirjoitti:
Millä perusteella verottaja tuohon puuttuu?
* työn suorittaja hankkii tarvittavat työvälineet ja työntekopaikan
* työn suorittaja määrää työajan
* työn suorittaja ei ole velvollinen noudattamaan toimeksiantajan työn tekemistä koskevia määräyksiä
* korvaus työstä maksetaan työn tuloksen tai laskutuksen mukaan eikä kuluja korvata erikseen
* korvaukseen ei sisälly ylityö tai vuosilomapalkkaa
* yrittäjä maksaa itse eläkkeensä ja vakuutusturvansa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131