Mitä

ihmettä?

Heti ensi alkuun haluan sanoa,että tämän viestin ei ole tarkoitus loukata tai soimata jouskareita.Tarkoitus vain oppia paremmin ymmärtämään käytöstänne.Kysymys siis kuuluu,että mistä johtuu joillakin jouskareilla (miehillä sekä naisilla) ilmenevä teeskentelyn tarve eli siis joku omituinen "kovan miehen tai naisen" rooli pitää olla päällä?Mitä jouskari oikein pelkää?Tämä piirre ei esiinny kaikilla tapaamillani jouskareilla,mutta aika usealla.Ihmettelen sitä,kun mielestäni jouskarit olisivat ihan kivoja ihmisiä jos vaan uskaltaisivat olla aitoja itsejään ilman mitään rooleja.Ja miksi kerran roolin jätettyään (eli paljastamalla hieman aitoa luonnettaan) jouskarimies palaa takaisin vetämään tuota roolia,onko kyse luottamuksen puutteesta vai mistä ihmeestä?

7

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli outoa

      luettavaa, ei mielestäni kuvannut jouskaa ollenkaan:D
      Itse en ainakaan tunnusta koviksen roolia, olen vain ujohko, unelmoiva oma herkkä itseni...

      Kuten mainitsit, meitäkin on moneksi ja luulen, että jotkut ovat saaneet kokea kovia suhteissaan ja näin ollen vetävät roolimallia epäilyksen ja luottamuspulan vuoksi. Pitkäjännitteisyys auttaa tässäkin asiassa ja tuo oikean luonteen esiin.

    • Jouskarinainen64

      Ei kyllä minua kuvaa tuo juttu.

      Minä en esitä mitään roolia, vaikka juuri muutama päivä sitten kuulin ekan kerran että "sähän oletkin kova". Mietin äkkiä siinä vaiheessa, että ei kai nyt luulla mua "kovaksi".

      Olen huumorilla höysetty jouskari ja saataan puhua pientä rivoakin.

    • sanoa...

      muutakuin että ihmiset jotka noin käyttäytyvät, pelkäävät? Ehkä joku on todellakin pettänyt luottamuksen- Oletko huomannut olevasi kilpailuhenkinen, ovatko ihmiset yleensä seurassasi varuillaan, valmiina hyökkäämään/ puolustautumaan? Millainen olemuksesi on?

      KOeta pehmeämpää linjaa :)

      • ttghgh

        itse ainakin pidän kynsin hampain kiinni siitä jouskarin perusominaisuudesta, eli rehellisyydesta, enkä varmasti kirveelläkää esitä mitään rooleja. toisaalta jouskarina minulla on hyvä empatiakyky, ja osaan "virittäytyä" keskustelemieni ihmisten tasolle, ja tietenlainen joustavuus, joten luonnollisesti tulee oltua erilainen esim vanhusten ja lasten kanssa. kyse on silti enemmän sanavalinnoista ja hyvästä käytöksestä, kuin rooleista.


    • -jouska-

      jolloin olen kylmä kauhistuttavan julma ja en anna periksi enää senttiäkään se näkyy muille myös..silloin vain pelkään mutten taivu enää tahtoon tuulessakaan... satutettu siis lujaa enkä uskalla enää luottaa hetkeen keneenkään.

      • soullesme

        en vedä mitään roolia mutta viime aikoina jotkut ystävät luulevat niin koska normaalisti olen suht rauhallinen jne mutta viime aikoina tahtomattanikin olen sanonut asiat niin suoraan kuin mahdollista ja moni on siitä suuttunut ja loukkaantunut.. mut en sitten tiedä..


    • jouskarityttö..

      itse olen kokenut elämässäni turhan rankkoja asioita sen takia että annan hyvin helposti itsestäni kaiken..ja tämä on aiheuttanut sen että nykyään olen varautuneempi ihmisiä kohtaan enkä välttämättä heti anna itseäni julki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe