Jakohihnan vaihdon jälkeinen ulina

Ansku3

Voiko jakohihnan vaihto vahingoittaa vesipumppua? Multa vaihdettiin tänään autosta jakohihna ja kotimatkalla alkoi auto ulisemaan ja huomasin, että nestettä oikealta edestä.,siis samalta alueelta missä jakohihna on valui kadulle ja parkkipaikalle. Tätä ongelmaa ei ollut ennen. Ajoin auton takaisin tyhjän huoltamon pihalle, koska luulen, että jakohihna on asennettu jotenkin väärin ja vesipumppu on hajonnut samassa rytäkässä. Puhelimessa lupasivat katsoa autoa uudelleen. Auto oli ylikuumentunut, voiko se olla jo piloilla, ajelin sillä ehkä 13 km.

18

3834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pitäisi

vahingoittaa vesipumppua, vaikkakin yleissääntönä on vaihtaa pumppu samassa kuin hihnakin. jos päästit lämmöt kunnolla punaiselle, saattaa se tehdä moottorille hallaa, esim moottorin öljynkulutus voi nousta tai puhti laskea, mutta tämän näkee vasta pidemmällä aikavälillä.

epäilisin että hihnan vaihdossa tapahtunut jokin virhe.

• asentaja..

Hihna on liian tiukalla. Jos pumppu on jätetty vanha on se uusittava, kuten kiristin ja mahdolliset ohjainrullatkin.

• hyviä vastauksia.

Mikä auto?
      Mikä sitä vesipumppua pyörittää? Jakohihna vai moniurahihna/kiilahihna.

• vastauksia kaikki!
        Ei ole olemassa yhtään mitään syytä, miksi vesipumppu ja kiristinrullat pitäisi vaihtaa samalla kuin hihna.
        Kyllä teitä nyt yritetään kusettaa oikein kunnolla!
        Miksipä ei samalla vaihdettaisi koko autoa jos nämä muka pitäisi vaihtaa???
        Taitaapa olla saman varaosamyyjän viestejä kaikki,

• ....
        sitroen kirjoitti:

vastauksia kaikki!
        Ei ole olemassa yhtään mitään syytä, miksi vesipumppu ja kiristinrullat pitäisi vaihtaa samalla kuin hihna.

Että kyllä sinä sitroen olet helvetin yksinkertainen pölvästi ikäiseksesi.

• joo, puhut
        .... kirjoitti:

vähän mutta paljon.

• .... kirjoitti:

osannutkaan perustella hengentuotettasi millään.

Minä sentään ajan autolla, jossa vesipumppu on toiminut yli 350 000 km ja kiristinrullakin toimi 275 000 km ennenkuin alkoi ääntämään ja vaihdoin pois.
        Edellisellä autolla ajoin 220 000 km, alkuperäinen pumppu ja kiristimet koko ajan.
        Sitä edellisellä ajoin 277 000 km, alkuperäinen vesipumppu ja kiristimet koko ajan.

Tuo 270 000 ajettu oli Saksanseisoja, muut 2 Ranskan Rapeita.

Myy sinä vain tyhmille niitä tarpeettomia varaosiasi, eivätpä ole niitäkään rahoja jonkun toisen taskuun tunkemassa.

• Ansku3

Siis passatti on,vanham mutta hyvä, hihnojen yksityiskohdista en tiedä, eniten harmittaa, kun menein ihan toista vikaa korjaamaan, mikä hoitui ihan pikkurahalla. Sitten vain mitään kysymättä vaihtoivat myös tämän hihnan ja nyt tuloksen on tämmöinen sotku...ja jos minä vielä joudun jotain maksamaan??

• tietämättömältä...
        sitroen kirjoitti:

Minä sentään ajan autolla, jossa vesipumppu on toiminut yli 350 000 km ja kiristinrullakin toimi 275 000 km ennenkuin alkoi ääntämään ja vaihdoin pois.
        Edellisellä autolla ajoin 220 000 km, alkuperäinen pumppu ja kiristimet koko ajan.
        Sitä edellisellä ajoin 277 000 km, alkuperäinen vesipumppu ja kiristimet koko ajan.

Myy sinä vain tyhmille niitä tarpeettomia varaosiasi, eivätpä ole niitäkään rahoja jonkun toisen taskuun tunkemassa.

Kuinka sua haittaa jos ne alle satasen osat vaihtaa samalla ku hihnan esim 5 vuoden välein?

Eipähän tarvi maksaa niitten vaihtoa sitten kalliimmalla erikseen ku väsyvät...

Ja tiedätkö mitä audiin ja passattiin pitkittäiskoneella maksaa vesipumpun vaihto jos ja kun se väsähtää?

• vaidellut
        sitroen kirjoitti:

vastauksia kaikki!

eo ole mitään syytä vaihtaa vesipumppua ja kiristimn rullia elleivät ne ole loppu. itse ajelin ooppelilla kolme hihnaa samoilla vermeillä jonka jälkeen tuntui vesipumpussa pieni väljyys ja 4 hihnalla vaihtoon. joten älkää lapsoset uskoko varaosamyyjiä.

• ----------------------
        sitroen kirjoitti:

Jankkaat kerta kerran jälkeen samaa, vaikka jutun juoni on selitetty sinulle jo moneen otteeseen, ja ketään ei yhäkään kiinnosta mitä sinä olet matolaatikoillasi ajellut.

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001639&posting=22000000037416472

• peenaa
        vaidellut kirjoitti:

eo ole mitään syytä vaihtaa vesipumppua ja kiristimn rullia elleivät ne ole loppu. itse ajelin ooppelilla kolme hihnaa samoilla vermeillä jonka jälkeen tuntui vesipumpussa pieni väljyys ja 4 hihnalla vaihtoon. joten älkää lapsoset uskoko varaosamyyjiä.

.., ainakin vanhemmissa oli se hyvä puoli, ettei hihnan katkeaminen aiheuttanut konerikkoa. Siinäpä ne Opelin hyvät puolet sitten olivatkin:)

• VarsinainenAsiantuntija
        sitroen kirjoitti:

vastauksia kaikki!

Hei vitun uuno.
        Kun ooppelissa on tuo hihnan vaihtaväli max 60tkm niin onko MITÄÄN järkeä olla vaihtamatta samalla 50euron vesipumppua.
        Kyllä ihmiset säästää aivan käsittämättömissä asioissa.

• peenaa

..se pumpun laakeri on ollut aivan finaalissa ja uusi hihna on vedetty liian kireälle. Onpa ollut huono korjaamo, kun ei ole todennut sinulle, että pumppu pitää tässä tapauksessa samalla vaihtaa. Toivottavasti ei kannentiiviste tms. vika tullut. Se on kuitenkin mahdollista.

• Ansku3

Niinpä, ja kun aivan eri vikaa lähdin korjauttamaan. Auto oli vielä huollossa eri paikassa kesäkuussa, eikä silloin tästä hihnasta ollut mitään puhetta. Vaikea tietää mitä uskois, tuntuu, että kun auton vie korjaamolle korjaavat vähän mitä haluavat ja laskuttavat sitten hunajaa..
        Joudunko minä nyt sitten maksamaan nuo ongelmat mitä autoon on tullut huonon työn seurauksena?

• peenaa
        Ansku3 kirjoitti:

Niinpä, ja kun aivan eri vikaa lähdin korjauttamaan. Auto oli vielä huollossa eri paikassa kesäkuussa, eikä silloin tästä hihnasta ollut mitään puhetta. Vaikea tietää mitä uskois, tuntuu, että kun auton vie korjaamolle korjaavat vähän mitä haluavat ja laskuttavat sitten hunajaa..
        Joudunko minä nyt sitten maksamaan nuo ongelmat mitä autoon on tullut huonon työn seurauksena?

...merkkiliikkeiden mainostaja, mutta tuollaista ei tapahdu asiantuntijakorjaamoissa. Minä ainakin olen oppinut, että kympin tai parin säästö tuntitaksassa aiheuttaa usein lisäkuluja, sekä vaivaa. Se on tietysti ainakin vanhemman auton kohdalla aina miettimisen paikka, koska auton arvo voi "tuplaantua" remontissa. Siitä maksamisesta vielä sanoisin, että kun ne "kyläsepät" tekevät ilman kirjallista työmääräystä kaikkea sattuu. Oikea korjaamo ottaa asiakkaan puhelinnumeron ja soittaa, että korjataanko samalla tämä vika joka löytyi ja sanoo kustannuksen. Kun en tiedä millainen korjaamo oli tapauksessasi, on vaikea sanoa. Pyri keskustelemaan ja jos ei muu auta, ota yhteys kuluttajaneuvojaan. Jos mitään dokumenttia ei löydy työmääräyksestä, voi olla ongelmia......

• Ansku3
        peenaa kirjoitti:

...merkkiliikkeiden mainostaja, mutta tuollaista ei tapahdu asiantuntijakorjaamoissa. Minä ainakin olen oppinut, että kympin tai parin säästö tuntitaksassa aiheuttaa usein lisäkuluja, sekä vaivaa. Se on tietysti ainakin vanhemman auton kohdalla aina miettimisen paikka, koska auton arvo voi "tuplaantua" remontissa. Siitä maksamisesta vielä sanoisin, että kun ne "kyläsepät" tekevät ilman kirjallista työmääräystä kaikkea sattuu. Oikea korjaamo ottaa asiakkaan puhelinnumeron ja soittaa, että korjataanko samalla tämä vika joka löytyi ja sanoo kustannuksen. Kun en tiedä millainen korjaamo oli tapauksessasi, on vaikea sanoa. Pyri keskustelemaan ja jos ei muu auta, ota yhteys kuluttajaneuvojaan. Jos mitään dokumenttia ei löydy työmääräyksestä, voi olla ongelmia......

Kiitti vinkeistä, täytyy nyt odottaa maanantaihin ja katsoa mitä korjausliikeen tyyypit aikovat asialle tehdä...

• Ansku3
        peenaa kirjoitti:

Ei ollutkaan vesipumppu, vaan ohjaustehostimen pumppu meni jakohihman vaihdon yhteydessä. Sijaitsee passatissa aivan jakohihnan vieressä. Asialla ei kuulemma ole kuitenkaan mitään tekemistä hihnan vaihdon kanssa..ei vaikka öljyt levis jo korjaamon pihalle. Taatusti on mekanikko kolhinut systeemiä jotenkin.No parisataa lisämaksua ja auto ehkä toimii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe