Kameravalvonnan varoitin

Joo, elikä kyseinen laitehan on siis täysin laillinen, joka ilmoittaa autoilijalle niiden tienvarsien kameratolppien sijainnin.

Nyt on sitten lehdistä saanut lukea useiden poliisien mielipiteen tolppavaroittimista ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että se tolppavaroitin parantaa liikenneturvallisuutta. Kai se on nyt epäilijöidenkin uskottava?

Eikös nyt kuitenkin ihan samalla logiikalla tutkanpaljastimenkin pitäisi parantaa liikenneturvallisuutta, vai? Miksi ne on sitten laittomia?

3

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sitten ei

      Joo, parantaa se. Ajelin joskus viime talvena yöllä ysitiellä Jyväskylästä Kuopioon päin,ja edelläni n.200-400 m päässä meni auto sopivasti samaa tahtia. Enkä muutenkaan himoinnut ihan takaluukkuun kiinni. No, sitten jossain välissä näin, keskellä korpea, että sen jarruvalot syttyi. Kun mitään muuta ei näkynyt koko lähiseudulla niin arvelin, josko hirvi... Matka jatkuu, ja Suonenjoen jälkeen taas, suoraa tietä mutta jarruvalot palaa. No hittoko siellä taas, ajellaanpa varovammin, kun ei siellä edes ole kameratolppaa. Mitään ei näy, ja matka jatkuu. Taas sama homma, jarruvalot palaa, mitä ihmettä...
      Sitten seuraavalla kerralla hokasin. Joo, kyllä se kameratolppia jarruttelee, monta sataa metriä ennen tolppaa, eli sillä on joku helevatan nagilaattori varoittelemasta tolpista, jotka ottaa toiseen suuntaan. Niillä paikoilla se tolppa kun on vain toisesta suunnasta eli Kuopiosta Jyväskylään päin ottamassa, ja lisäksi nopeutemme on n. 12-13 km/h ylinopeutta mittarin mukaan. Todellinen nopeus siis öpaut 6 km/h yli. Ja vuosien kokemuksella voi sanoa, että nuo tolpat esim. 80 km/h alueella kestää ajaa todellista nopeutta hyvinkin yli 90 km/h, eikä vielä tapahdu mitään.
      Toisaalta hyvin pysyi hereillä kun ihmetteli edellä ajavan ihmejarrutuksia, mutta päiväaikaan tiheämmän liikenteen aikaan olis voinut v..tuttaa kun yks tökkii vähän väliä keskellä korpea. Parantanee liikenneturvallisuutta ja lisännee muiden v..tutusta, joka...ei ehkä paranna liikenneturvallisuutta..

    • menee näin

      tolpanpaljastin on laillinen, koska se paljastaa vain tolpan, ei tiedä onko siellä tutkakameraa

      tutkakameraa taas ei saa paljastaa, joten tutkanpaljastimet ovat laittomia

    • tehoaa

      Saahan se paskat kuskit ajamaan edes sata metriä nätisti. Pieni apu, mutta apu kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe