Tiiän kyllä, että vierityspalkin värejä voi muuttaa css-koodilla. Ongelma tässä onkin se, että kun mulla on sivut ollu html:lla tehtynä ja niissä vierityspalkille oli laitettu tällainen koodi:
body {
scrollbar-face-color:#E9EDF7;
}
Siellä se toimi oikein hyvin, mutta nyt kun oon muuttamassa sivuja xhtml:ksi niin niissäpä tuo sama koodi ei toimikaan ollenkaan.. Mistä se oikeen johtuu??
Vierityspalkin värin muuttaminen
4
1173
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Siirrä vierityspalkkien värimääritys html elementille:
html {
scrollbar-face-color:#E9EDF7;
} - php-miäs
Kannattaa huomata, ettei virallinen CSS-standardi tunne mitään scrollbarien värittelyä.
Kyseessä on Microsoftin oma lisäys, jolla he yrittävät vain sotkea muiden yhteisesti sopimia standardeja. Sen takia tuo ei toimi kaikilla selaimilla ja jos käytät tuota, et saa CSS-tyylistäsi validia.- AkeMake
Tuotapa en tiennykkää. Oikeastaan se ei ollenkaa haittaa, vaikkei se kaikilla selaimilla näykkää. En kuitenkaan tuota css-koodia osaa mitenkää kauhean hyvin, joten en ees tiiä mitä tuo validi on.. Elikkä onko sillä sitte mitä seurauksia, ettei se css-tyyli oo validia?
- tarkoittaa samaa kuin
AkeMake kirjoitti:
Tuotapa en tiennykkää. Oikeastaan se ei ollenkaa haittaa, vaikkei se kaikilla selaimilla näykkää. En kuitenkaan tuota css-koodia osaa mitenkää kauhean hyvin, joten en ees tiiä mitä tuo validi on.. Elikkä onko sillä sitte mitä seurauksia, ettei se css-tyyli oo validia?
"Elikkä onko sillä sitte mitä seurauksia, ettei se css-tyyli oo validia?"
että ohjelmoisit väärin.
Haitta lähinnä se, että et voi millään tietää mitä
sivuja katseleva näkee ruudullaan.
Hupisivuissa hälläväliä, mutta vähänkin vakavammissa
jutuissa selvä haitta, bisneksessä moista ei oikein
voi sallia ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19311626
- 585499
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462787- 402405
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131881Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441865Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k131767Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut291754Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61516Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421488