rv kierron mukaan 5 4 (varmuudella 5 jotain), ja ultrassa näkyi vain pieniä viitteitä (jokin "ontelo") mahdollisesta kohdusisäisestä raskaudesta (HCG 10000 paikkeilla). Ei näkynyt vielä ruskuaispussia.
Viikon välein ultrataan, mutta pelottaa kamalasti. Useiden lähteiden mukaan viim. 5 rv:lla pitäisi näkyä sikiöpussi (ja heti perään ruskuaispussi) ja minulla menossa jo 6 rv.
Kokemuksia kaipaisin, että milloin ruskuaispussin pitäisi viimeistään näkyä, entä sikiön?
milloin ruskuaispussi näkyy ultrassa
6
8931
Vastaukset
- vielä rv5....
Ei pidä näkyä vielä rv 5 yhtikäs mitään :)) Itsellä viikolla 6 ei vielä näkynyt mitään, viikolla 8 sitten näkyikin jo syke ym.
Kuulemma viikolla 7 pitäisi näkyä ruskuaispussi ja sykekin viikkoon 8 menessä ultrassa. =))
Äläpä siias huoli, tuo lähes poikkeuksetta noin, ettei vielä viikolla 5 näy, joissai erittäin harvinaisissa tapauksissa tuo pussukka voi tuolloin jo näkyä, ylensä ei....
siksi varhaisultraa suositellaan viikolla 6-8... :)- otettiin
rv 5 6...Että näin.
- tuo toinen vastas
otettiin kirjoitti:
rv 5 6...Että näin.
että saattaa harvoilla näkyä jo sillon!!!??????että näin..
- otsakkeeksi
tuo toinen vastas kirjoitti:
että saattaa harvoilla näkyä jo sillon!!!??????että näin..
"Ei pidä näkyä"...
- niin kuin menkoista voisi o...
Minulla oli varhaisraskauden ultra kun viikkoja piti olla kasassa jotain 8. Ultran mukaan viikkoja oli kasassa vasta 5 4 ja siellä näkyi ruskuaispussi ja ihan pieni alkio, sellainen riisinjyvänen mistä ei voinut erottaa mitään. Olin tietysti vähän peloissani että onko kaikki hyvin kun niin pieniä juttuja näkyi kun olin kuullut että rv8 pitäisi jo sykkeen näkyä. Lääkäri kuitenkin rauhoitteli ja sanoi että ovulaatio on vain tapahtunut oletettua myöhemmin ja siksi alkio oli vasta niin pieni. Eli joskus näkyy ja joskus ei. Jos ovulaatio on tapahtunut muutamaakin päivää myöhemmin niin ultrassa näkyvät asiat voivat olla erilaisia, muutaman päivän takiahan laskettua aikaa ei edes vaihdeta.
- varhaisultraa..
Täällä rv 5 4 ja mietityttää... Haluaisi varmistuksen raskaudesta, ettei ole tuulimuna, tai kohdun ulkoinen.
Juuri tätä olen miettinyt että koska sinne otetaan, että jotain näkyisi.
Ymmärrän hyvin, että suositus on juuri tuo rv8, jotta ei turhaan huolestuttaisi vanhempia, jos viikot olisikin paljon myöhässä ja mitään ei näkyisikään.
Aionkin soittaa omalle lääkärilleni yksityiseen ja kysäistä mielipidettä ultraan. Eiköhän sitten ole viisaampia. Tai sitten pyydellä neuvolaan aiemmin. Tai ekaan neuvola-aikaan heti ultraa. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835