Niin C 2 Kokemuksia käytöstä ym. Kiitos asiallisista vastauksista.
C 2 Kokemuksia
25
6670
Vastaukset
- jaa a
Itse en tykännyt siitä yhtään. Tuntui jotenkin hepposelta ja malli oli tuo VTS, jonka piti olla "sportti". Alusta oli aika veltto ja eipä ne tehot kyllä ollut "sportti" tasoa. Hinta siinä tosin ei ole paha, mutta itse päädyin vähän käytettyyn ST Fiestaan, enkä ole hetkeäkään katunut. Käy koeajamassa ja katso mitä itse tykkäät.
- mieltä.
Itsekkin huomasin samat "ominaisuudet". Jos pitäisi kuvata VTS sittaria yhdellä sanalla niin se olisi helistin. Esittelyauto ainakin rämisi pahasti vähänkin epätasaisella. Samaan hintaan sain hyvän VW Polon, joten en nähnyt yhtäkään järkevää syytä kärsiä helistimen kanssa.
- mies olen ma
ajelen st:lläni mutta en ole koskaan edes istunut citikassa... kun en uskalla.
- 1.4 VTR
Omistin moisen vuosi sitten ja ajelin 4 kk aikana yhteensä 17 tkm.
Maantiellä suurin murhe on järkyttävän kova rengasmeteli. Se pauhu peittää kaiken alleen karhealla asfaltilla jo 80 km/h vauhdissa. Ei paljoa radionkuuntelu onnistu.
Ohjaus on ihan OK ja mutkaisilla teillä jopa hauska. 1.4. kone vain on nuhainen ääneltään ja teholtaankin, veto on kuminauhamaista ja liikkeellelähdöt on pakko tehdä kaasu pohjassa, ettei jää muiden jalkoihin. Jousitus on pintakova, täristävä ja kuoppaisilla teillä epämukava. Tasaisella asfaltilla OK. Penkit oli kovat mutta myös hyvät.
Sisämuovit alkoi rämistä kojelaudassa ja ovissa parin tuhannen km ajelun jälkeen, melko heppoista tekoa ja sovitukset vähän viimeistelemättömät, sinne päin lätkitty. Tyyliltään kylläkin sisusta oli tosi moderni ja hauska, samoin auton ulkonäkö on moderni ja nuorekas, VTR-mallin helmalevikkeet ja takaspoileri vielä parantaa lookia..
Kaupunkikäyttöön ihan jees (lukuunottamatta hankalia liikkeellelähtöjä), maantielle ajettavuuden puolesta sopisi myös, mutta meteli oli mulle liikaa. Enemmän mukavuutta tarjoaisi sisarmalli C3, mutta se on tyyliltään sitten jo aika erilainen.- C2 1,6 Vtr Vision Sensordrive
on takana 7000km, melkein 4kk. Tällä ei kyllä jää jalkoihin eikä edes tartte painaa tallaa pohjaan.Tosin tässä on 1,6 kone. Kyllä 1,6 VTS lähtee käsistä kokemattomalta kuljettajalta.On siinä eroa 1,6 VTR:ään nähden.Kokeilin myös Fiastaa ennen ostoa niin se oli minun mielestä paljon heppoisempi. Rengasmelu ei ole sen pahempi kuin muissakaan autoissa, kokemusta 42v.eri malleista ja merkeistä.Mukulakivellä ikävä ajella kun on niin matalat gummit.Tulin juuri moottoritietä H:ki-Tampere radio kului hyvin ja jopa puhuin lainvastaiseti puhelimeen ja kuului hyvin maintsemastasi ns.kovasta rengasmelusta huolimatta. Ei kitise eikä helise.Onkohan tämä vm.-08 parantunut edellisistä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. tähän asti. Kulkee hyvin ja on ärhäkkä,tarvittaessa voi käyttä ns.formulavauihteita ratissa,jos ei halua automaatilla ajella. Huippu auto ja upean näköinen.
- pyh!!
C2 1,6 Vtr Vision Sensordrive kirjoitti:
on takana 7000km, melkein 4kk. Tällä ei kyllä jää jalkoihin eikä edes tartte painaa tallaa pohjaan.Tosin tässä on 1,6 kone. Kyllä 1,6 VTS lähtee käsistä kokemattomalta kuljettajalta.On siinä eroa 1,6 VTR:ään nähden.Kokeilin myös Fiastaa ennen ostoa niin se oli minun mielestä paljon heppoisempi. Rengasmelu ei ole sen pahempi kuin muissakaan autoissa, kokemusta 42v.eri malleista ja merkeistä.Mukulakivellä ikävä ajella kun on niin matalat gummit.Tulin juuri moottoritietä H:ki-Tampere radio kului hyvin ja jopa puhuin lainvastaiseti puhelimeen ja kuului hyvin maintsemastasi ns.kovasta rengasmelusta huolimatta. Ei kitise eikä helise.Onkohan tämä vm.-08 parantunut edellisistä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. tähän asti. Kulkee hyvin ja on ärhäkkä,tarvittaessa voi käyttä ns.formulavauihteita ratissa,jos ei halua automaatilla ajella. Huippu auto ja upean näköinen.
Ei se VTS nyt mikään erityisen nopea ole, tuskin lähtee kenenkään käsistä. Ihan yhtä nopea kuin normi perheauto.
- löydät
pyh!! kirjoitti:
Ei se VTS nyt mikään erityisen nopea ole, tuskin lähtee kenenkään käsistä. Ihan yhtä nopea kuin normi perheauto.
normin perheauton jolla on vastaava kiihtyvyys. Kyllä niiden kiihtyvyydet on 10,5 sekkaa ja ylös päin siitä. Tietenkin on poikia jotka voi tumpuloida jopa 25 s.
- niitä
löydät kirjoitti:
normin perheauton jolla on vastaava kiihtyvyys. Kyllä niiden kiihtyvyydet on 10,5 sekkaa ja ylös päin siitä. Tietenkin on poikia jotka voi tumpuloida jopa 25 s.
Esim. Audilla, Bemarilla, Mersulla ja Volkkarilla.
- ostaa
Ei tuohon räminäkoppiin kannata rahoja pistää. Jos haluat Citroenin, niin osta mieluummin käytetty C4. Paljon tasokkaampaa kyytiä C4 antaa ja tilaakin on reilusti enemmän.
- kokemukset
VTS:n alusta ei todella ole veltto vaan tosi jämäkkä ja auto istuu tanakasti kaarteessa. Tuota helistelyä en ole huomannut VTS:ssäni. Mistä löydät samanhintaisen sporttisemman auton (0-100 km/h vähän päälle 8 sekkaa)? Jos oikein sporttia haetaan, niin tuo Fiesta on kyllä siitä myös aika kaukana ja vielä ruman näköinenkin. Jos hinnalla ei olisi merkitystä niin valintani tuosta pikkusporttiluokasta olisi Honda Civic R-type.
C4:ssa on valitettavasti vielä paljon laatuongelmia, enkä moiseen peliin sortuisi. - veltto.
kokemukset kirjoitti:
VTS:n alusta ei todella ole veltto vaan tosi jämäkkä ja auto istuu tanakasti kaarteessa. Tuota helistelyä en ole huomannut VTS:ssäni. Mistä löydät samanhintaisen sporttisemman auton (0-100 km/h vähän päälle 8 sekkaa)? Jos oikein sporttia haetaan, niin tuo Fiesta on kyllä siitä myös aika kaukana ja vielä ruman näköinenkin. Jos hinnalla ei olisi merkitystä niin valintani tuosta pikkusporttiluokasta olisi Honda Civic R-type.
C4:ssa on valitettavasti vielä paljon laatuongelmia, enkä moiseen peliin sortuisi.Jos pikkusportteja verrataan niin Polo GT on ehdottomasti paras, Civic Type R ei ole ns."pikkusportti". VTS:lle on mitattu todellista kiihtyvyttä 8.9s 0-100, joka on aika normaali perheauto lukema. Itse en tykännyt ainakaan VTS Citorenista koska siinä ei oikeasti ole mitään sporttista, johan sen hintaki kertoo. Ei voi odottaa että n. 15 000 eurolla saisi jotenkin erityisen sporttisen auton. Vapari 1.6 ei oikein ole sporttinen.
- tulee...
kokemukset kirjoitti:
VTS:n alusta ei todella ole veltto vaan tosi jämäkkä ja auto istuu tanakasti kaarteessa. Tuota helistelyä en ole huomannut VTS:ssäni. Mistä löydät samanhintaisen sporttisemman auton (0-100 km/h vähän päälle 8 sekkaa)? Jos oikein sporttia haetaan, niin tuo Fiesta on kyllä siitä myös aika kaukana ja vielä ruman näköinenkin. Jos hinnalla ei olisi merkitystä niin valintani tuosta pikkusporttiluokasta olisi Honda Civic R-type.
C4:ssa on valitettavasti vielä paljon laatuongelmia, enkä moiseen peliin sortuisi.niin C2 on rumin pikkuauto heti Ford Ka:n jälkeen. VTS mallikin näyttää tasan samalta kuin 1.4 VTR. En ole ajanut kyseistä autoa, mutta en kyllä miettisi sitä ekana jos etsisin sporttia. Lähinnä naisethan sillä ajelee.
- kirsimaarja
tulee... kirjoitti:
niin C2 on rumin pikkuauto heti Ford Ka:n jälkeen. VTS mallikin näyttää tasan samalta kuin 1.4 VTR. En ole ajanut kyseistä autoa, mutta en kyllä miettisi sitä ekana jos etsisin sporttia. Lähinnä naisethan sillä ajelee.
Miehet väittävät naisten ostavan auton pelkästään ulkonäön perusteella, kun eivät ymmärrä mitään muuta. Kuitenkin C2 on mielestäsi toiseksi rumin pikkuauto, mutta lähinnä naisethan sillä ajelee...
- ihme juttu
kirsimaarja kirjoitti:
Miehet väittävät naisten ostavan auton pelkästään ulkonäön perusteella, kun eivät ymmärrä mitään muuta. Kuitenkin C2 on mielestäsi toiseksi rumin pikkuauto, mutta lähinnä naisethan sillä ajelee...
Aivan, se siinä ihmetyttääkin että miksi naiset ajavat sillä. Jos ulkonäköä katsotaan niin pikkuautoista hienoimmat on Fiat Grande Punto, VW Polo ja uusi Seat Ibiza.
- kirsimaarja
ihme juttu kirjoitti:
Aivan, se siinä ihmetyttääkin että miksi naiset ajavat sillä. Jos ulkonäköä katsotaan niin pikkuautoista hienoimmat on Fiat Grande Punto, VW Polo ja uusi Seat Ibiza.
varmaan nuo ovat jollekin sopivia, ei vaan ole mun juttuja. Nää on makuasioita
- kirjoittelevat?
kirsimaarja kirjoitti:
varmaan nuo ovat jollekin sopivia, ei vaan ole mun juttuja. Nää on makuasioita
Tätä ketjua on hauska lukea. On yksi Fiestan onnellinen omistaja, joka seuraa Citroen-palstaa päästäkseen kehumaan ostoksellaan. 2-litraista ja seitsemän tonnia kalliimpaa autoa vertailee 1.6 litraiseen. Vertaa samantien sitä Fiestaasi vaikkapa tuohon Civic R-typeen, joka on samankokoisella koneella kuin Fiestasi.
Polo GT on C2:sta yli kymmenen tuhatta kalliimpi, joten sitä tuskin kannattaa verrata myöskään.
Alunperin kysymys ketjussa ei liene ollutkaan VTS:stä, mutta siihen se sitten vietiin. C2:n huonoja ja hyviä puolia tässä on tosin hivenen tullut esille kuitenkin. Ajamallahan se selviää. Totta on, että jos ajo on pääasiassa maantieajoa 100 nopeudella, niin C2:sta on vaikea suositella kovan rengasmelun takia. Taajama-ajossa se sen sijaan on aika näppärä ja vaimoni tykkää kovasti VTS:stään, jolla, toisin kuin tässä on kerrottu, ei todellakaan jää jalkoihin. Ajonvakausjärjestelmää suosittelen laitettavaksi, noilla lyhyen akselivälin pikkuautoilla kun on liukkaalla talvikelillä helposti perä edellä menossa. VTS:ssä se on vakiona. - puuttumatta
kirjoittelevat? kirjoitti:
Tätä ketjua on hauska lukea. On yksi Fiestan onnellinen omistaja, joka seuraa Citroen-palstaa päästäkseen kehumaan ostoksellaan. 2-litraista ja seitsemän tonnia kalliimpaa autoa vertailee 1.6 litraiseen. Vertaa samantien sitä Fiestaasi vaikkapa tuohon Civic R-typeen, joka on samankokoisella koneella kuin Fiestasi.
Polo GT on C2:sta yli kymmenen tuhatta kalliimpi, joten sitä tuskin kannattaa verrata myöskään.
Alunperin kysymys ketjussa ei liene ollutkaan VTS:stä, mutta siihen se sitten vietiin. C2:n huonoja ja hyviä puolia tässä on tosin hivenen tullut esille kuitenkin. Ajamallahan se selviää. Totta on, että jos ajo on pääasiassa maantieajoa 100 nopeudella, niin C2:sta on vaikea suositella kovan rengasmelun takia. Taajama-ajossa se sen sijaan on aika näppärä ja vaimoni tykkää kovasti VTS:stään, jolla, toisin kuin tässä on kerrottu, ei todellakaan jää jalkoihin. Ajonvakausjärjestelmää suosittelen laitettavaksi, noilla lyhyen akselivälin pikkuautoilla kun on liukkaalla talvikelillä helposti perä edellä menossa. VTS:ssä se on vakiona.Kyllä niitä ST Fiestoja voi ostaa vähän käytetteyinäkin, jolloin hinta on VTS:n kanssa samoissa lukemissa. Kävin molempia koeajamassa ja kyllä se ST on "luokkaa" ylempänä kuin VTS. Tosin eihän nuo mallit ole suoranaisesti kilpalijoita keskenään. Itse ainakin miellän VTS:n kilpailijaksi Yaris TS:n ja ST:n kilpailijoiksi Polo GTI:n, Ibiza FR:n yms.
- Kannata
puuttumatta kirjoitti:
Kyllä niitä ST Fiestoja voi ostaa vähän käytetteyinäkin, jolloin hinta on VTS:n kanssa samoissa lukemissa. Kävin molempia koeajamassa ja kyllä se ST on "luokkaa" ylempänä kuin VTS. Tosin eihän nuo mallit ole suoranaisesti kilpalijoita keskenään. Itse ainakin miellän VTS:n kilpailijaksi Yaris TS:n ja ST:n kilpailijoiksi Polo GTI:n, Ibiza FR:n yms.
Minusta ei kannata ostaa käytettyjä ST Fiaskoja sillä uuusissakin on tarpeeksi harmeja.
- Heael
veltto. kirjoitti:
Jos pikkusportteja verrataan niin Polo GT on ehdottomasti paras, Civic Type R ei ole ns."pikkusportti". VTS:lle on mitattu todellista kiihtyvyttä 8.9s 0-100, joka on aika normaali perheauto lukema. Itse en tykännyt ainakaan VTS Citorenista koska siinä ei oikeasti ole mitään sporttista, johan sen hintaki kertoo. Ei voi odottaa että n. 15 000 eurolla saisi jotenkin erityisen sporttisen auton. Vapari 1.6 ei oikein ole sporttinen.
Kiihtyvyydellä, tai huippunopeudella, on hyvin vähän tekemistä "sporttisuuden" kanssa... Lue vaikkapa Evoa, jonka toimittajakunnan lempi- Hot Hatch on Fiat Panda 100...
- luokkaa ylempänä
puuttumatta kirjoitti:
Kyllä niitä ST Fiestoja voi ostaa vähän käytetteyinäkin, jolloin hinta on VTS:n kanssa samoissa lukemissa. Kävin molempia koeajamassa ja kyllä se ST on "luokkaa" ylempänä kuin VTS. Tosin eihän nuo mallit ole suoranaisesti kilpalijoita keskenään. Itse ainakin miellän VTS:n kilpailijaksi Yaris TS:n ja ST:n kilpailijoiksi Polo GTI:n, Ibiza FR:n yms.
Tässä "luokkaa ylempänä" olevan Fiesta ST:n omistajien arkea : http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=18971&p=114529
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=19420
Itselläni on erittäin huonot kokemukset Focuksesta ja sen laadusta. Ajoin sillä noin 70 tuhatta ja vaihdoin pois. Siihen mennessä kattoverhoilu putosi alas, sisäpeili lohkesi pakkasella, kolinoita etupäässä, joihin ei ensin löytynyt syytä ja kun se vihdoin löytyi (koiranluut) yritettiin maksattaa asiakkaalla. Vetonievelet vaihdettiin eteen molemmin puolin, takapyörän laakeri alkoi ujeltaa. Rengasmelu tosi kova, eli äänieristys puutteellinen. Etujarrut täristivät jne. Vaihdoin tuon laitteen Citroen Picassoon, jolla ajelin seuraavat 140 tuhatta ilman suuria murheita. Näin tuon Focukseni pari vuotta myöhemmin ja siihen oli vaihdettu uudet ovet ja takaluukku ruostumisen takia. Veljelläni oli vuoden Focus S malli ja sen hän vaihtoi pois kun eivät saaneet moottorin lämpötilaa mitenkään asettumaan oikeaan. Ilmastointi takkuili samalla ja auto oli jatkuvasti korjaamolla. - korkeatasoinen?
luokkaa ylempänä kirjoitti:
Tässä "luokkaa ylempänä" olevan Fiesta ST:n omistajien arkea : http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=18971&p=114529
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=19420
Itselläni on erittäin huonot kokemukset Focuksesta ja sen laadusta. Ajoin sillä noin 70 tuhatta ja vaihdoin pois. Siihen mennessä kattoverhoilu putosi alas, sisäpeili lohkesi pakkasella, kolinoita etupäässä, joihin ei ensin löytynyt syytä ja kun se vihdoin löytyi (koiranluut) yritettiin maksattaa asiakkaalla. Vetonievelet vaihdettiin eteen molemmin puolin, takapyörän laakeri alkoi ujeltaa. Rengasmelu tosi kova, eli äänieristys puutteellinen. Etujarrut täristivät jne. Vaihdoin tuon laitteen Citroen Picassoon, jolla ajelin seuraavat 140 tuhatta ilman suuria murheita. Näin tuon Focukseni pari vuotta myöhemmin ja siihen oli vaihdettu uudet ovet ja takaluukku ruostumisen takia. Veljelläni oli vuoden Focus S malli ja sen hän vaihtoi pois kun eivät saaneet moottorin lämpötilaa mitenkään asettumaan oikeaan. Ilmastointi takkuili samalla ja auto oli jatkuvasti korjaamolla.Verratkaapa ford Fiestan ja Citroen C2:n vikalistoja HS:n sivulta ja päätelkää siitä itse jotain autojen laadusta ja kestävyydestä.
Lista automerkeistä löytyy täältä. http://www.hs.fi/autot/vikasarja/
Focus on vielä surullisempaa luettavaa... - Miten niin
puuttumatta kirjoitti:
Kyllä niitä ST Fiestoja voi ostaa vähän käytetteyinäkin, jolloin hinta on VTS:n kanssa samoissa lukemissa. Kävin molempia koeajamassa ja kyllä se ST on "luokkaa" ylempänä kuin VTS. Tosin eihän nuo mallit ole suoranaisesti kilpalijoita keskenään. Itse ainakin miellän VTS:n kilpailijaksi Yaris TS:n ja ST:n kilpailijoiksi Polo GTI:n, Ibiza FR:n yms.
Pikainen vilkaisu Autotalli.comin sivuille:
vm. 2006 C2 vts 12.900, vm. 2006 Fiesta ST 16.800 - 17.500. Eikä noissa Fiestoissa ole edes ESP:tä. - on ikivanhojen
korkeatasoinen? kirjoitti:
Verratkaapa ford Fiestan ja Citroen C2:n vikalistoja HS:n sivulta ja päätelkää siitä itse jotain autojen laadusta ja kestävyydestä.
Lista automerkeistä löytyy täältä. http://www.hs.fi/autot/vikasarja/
Focus on vielä surullisempaa luettavaa...vuosimallien tietoja.Mallithan on parhaimmillaan 2005 asti. Sen jäkeen on varmaankin jo saatu korjattua ns.lastentaudit.
- toivoisi
on ikivanhojen kirjoitti:
vuosimallien tietoja.Mallithan on parhaimmillaan 2005 asti. Sen jäkeen on varmaankin jo saatu korjattua ns.lastentaudit.
Ford ei vain ikävä kyllä ole päässyt laatuongelmista, aiemmin kertomani esimerkki
Focuksen murheista oli vuosimallia 2007. Merkkihuollon avuttomuus ongelmien edessä on
silmiinpistävää. Fiesta ST:n ongelmista keskustelu oli tältä kesältä ja vanhimmat autoista näyttivät olevan vm. -06. Ruostuminen
toivottavasti on jo voitettu kanta...
- OVTJ
Meillä on tuollainen C2 kakkosautoja ja ajan itse sillä pitkälti työmatkat kaupungissa. Voin suositella. Todella näppärä pyöritellä ahtaissa paikoissa, silti tilava sisältä jopa tälläiselle 189cm kaverille. Kulutus pientä ja siitä on uusi todella vähäruokainen diesel saatavana. Mistään et saa samalla rahalla yhtä hyvää varustelua, mukavuutta ja tuskin tilojakaan jos uutta pikku-autoa haet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81945
- 38912
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831