Hei onko tietoa, kun tänä keväänä tulppaanit eivät kasvattaneet kukkavartta, vain lehdet. Istutin perustulppaanit syksyllä -06. Keväällä -07 kukkivat normaalisti, mutta -08 keväällä ei kukkavarsia kasvanut..mitä on tapahtunut??
miksi tulppaanit
4
481
Vastaukset
- fiu
lannoittaa kukinta-aikaan?Tulppaanit tarvii tosi paljon lannoitetta jotta kukkivat uudelleen.itse "huijaan"ja ostan aina saman värisiä paketillisen ja istutan vanhojen sekaan.ja jos syksy on kuiva kasvu-aluetta täytyy kastella jotta vanhatkin sipulat juurtuvat,muuten ne jatkaa lepoaan kevääseen ja kukinta jää pois kun ensin pitää tehdä juuret.Että laita lisää ja nauti ensi keväänä.
- tanja*
Tulppaanin sipulit pitäisi nostaa kukinnan jälkeen ylös maasta ja istuttaa taas syksyllä uudestaan maahan, sillon jaksavat kukkia vuodesta toiseen.
Nykyaikaiset tulppaanit on niin jalostettuja, kun taas 20 vuotta sitten istutetut "vanhakantaiset" tulppaanit joita ei tarvitse nostaa välillä pois maasta. - sain tietää
Totuus on se, että kasvattajat reijittävät tulppaanin sipulit, eikä ne siksi kuki kauaa, vaan kuolevat.
Katsokaapa tarkkaan kun ostatte tulppanipussin, jokaikinen sipuli on reijitetty. Siten niitä saadaa nmyytyä joka vuosi.
Siksi en osta tulppaanin sipuleita ollenkaan.- mokomaa !?
Muutaman sata tulppaaninsipulia olen istuttanut elämäni aikana, en ole yhdessäkään mitään reikiä huomannut ?!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473612
- 1053375
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342641Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 271297
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91118