Kävin tuossa vilkaisemassa omia luottotietojani, jotka olivat tietenkin siinä kunnossa kuin keväälläkin. Ainahan sitä voi toivoa, kun molemmat kerran maksettu. Puolitoista vuotta pitää elää vielä ilman kansalaisoikeuksia.
Mutta yhtä asiaa ihmettelin siinä: luottotietojani ovat kysyneet mm. Sampo pankki ja Intrum justitia viimeisten parin kuukauden aikana. Sampoon ei ole asiakassuhdetta ja raha-asiatkin ovat sen verran hyvällä tolalla, että ei pitäisi perintätoimistoa kiinnostaa minun tietoni. Eikö tuossa pitäisi edelleenkin olla joku raja tietojen katselussa? Kummallista.
Luottotietoja katsoneet yritykset
9
3790
Vastaukset
- ja miten
pääsit katsomaan tietosi? Maksaako se?
Mulla ne tiedot on kunnossa, mutta kiinnostais tarkistaa onko kellään ollut mielenkiintoa myös ja jos on niin miksi? - llkjhlkjhlkjh
jostain syystä rautakauppaketju katsonut minulta vaikka ei ole mitään tekemistä heidän kanssaan. Paitsi olen tietysti käynyt siellä ostoksilla ja maksanut kortilla.
Ihmeellistä on tietojen katselu.- Teppala
Ei muuta kuin kirjallinen selvityspyyntö Asiakastiedolle. Joutuvat sitten kysymään tiedustelijalta syytä tietojen kyselyyn ja jos ei laissa mainittua perustetta ole niin teet rikosilmoituksen poliisille. Ei luottotietoja voi tuosta vaan tarkastella.
- häiriötön
Teppala kirjoitti:
Ei muuta kuin kirjallinen selvityspyyntö Asiakastiedolle. Joutuvat sitten kysymään tiedustelijalta syytä tietojen kyselyyn ja jos ei laissa mainittua perustetta ole niin teet rikosilmoituksen poliisille. Ei luottotietoja voi tuosta vaan tarkastella.
Mutta eipä tällainen, jonka luottotiedot on kunnossa saa tietää kuka niitä tietoja on katsonut. Vain ne joilla on häiriöitä näkevät kuka luottotietoja on kysynyt - muilla kun ei rekisterissä ole niitä luottotietoja. Kyllä muakin kiinnostaisi kuka mun tietoja kurkistelee.
- väärässä..
häiriötön kirjoitti:
Mutta eipä tällainen, jonka luottotiedot on kunnossa saa tietää kuka niitä tietoja on katsonut. Vain ne joilla on häiriöitä näkevät kuka luottotietoja on kysynyt - muilla kun ei rekisterissä ole niitä luottotietoja. Kyllä muakin kiinnostaisi kuka mun tietoja kurkistelee.
Kysy luottotietosi os. www.omatieto.fi niin vaikka sinulla ei näy mitään häiriöitä, niin taatusti siellä lukee jos joku on kysynyt luottotietojasi viimeisen 12kk aikana. Se on sinun lakimääräinen oikeutesi tietää asia.
Itselläni näkyi aivan käsittämättömiä firmoja, jotka ovat tietoja kyselleet ja joiden kanssa en ole missään maksusuhteessa.
Tuota rekisteriä käytetään aivan selvästi myös asiakkaan muuhunkin profilointiin esim.työhönottotilanteessa. - lapsellista tekstiä
häiriötön kirjoitti:
Sinun teoriasi mukaan luottotietojesi kysyjille Asiakastieto Oy vastaisi, että tuollaista henkilöä ei ole rekisterissämme ??? Eivät kuule vastaa niin.
Kyllä ne tarkistavat henk.tunnuksesi mukaan sen hetkisen tilanteen ja ilmoittavat kysyjälle, että sinulla ei ole rekisteröityjä luottohäiriöitä. Ja siinä samalla kysyjän nimi tallentuu myös rekisteriin ja se on sitten tieto, joka myös sinulle tulostuu raporttia myöhemmin kysyessäsi. Ilmoittavat ketkä ovat niitä tietoja kyselleet viim.12kk aikana. - ölkjölkjölkj
elikkä suunnilleen näin: Kun henkilöllle tulee maksuhäiriömerkintä, niin luottotietoyhtiön järjestelmä huutaa tämän henkilön identiteettiä asiakasverkkoonsa. Mikäli asiakasverkosta löytyy identiteetin vastaavuus, tulee siitä kyselymerkintä kyseiseltä luottotietoyhtiön asiakkaalta.
Näin tätä yksityishenkilön luottohäiriö tulee välittömästi häntä luotottavien yritysten tietoon, mikäli nämä ovat luottotietoyhtiön asiakkaita. Tällä saadaan esim. luottokortit pois välittömästi maksuhäiriön tultua rekisteröidyksi.
Tässä minun tapauksessa kuulun rautakaupan kanta-asiakkaisiin, jonka vuoksi minulle on luotu käteistili, jolla saan keskittämisalennuksia.
Se, että tällaisen käteistilin haltijan luottotietoja tarkastetaan, on mielestäni kyseenalaista, koska mitään luottosuhdetta kauppaan ei ole olemassa.
- hähähäähä
Maksoin omatieto.fi;ssä luottotietojeni tarkastamisesta, ei ollut mitään merkintöjä mutta eipä ollut mitään mainintoja onko tai eikö joku ole katsonut tietojani. Missä kohtaa raporttia firmat esitetään jos sellaisia on jollain? kertokaa.
- palvelussa on
Siinä palvelun sisäänmenosivullahan lukee: "Jos sinulla on luottotietomerkintöjä, saat samalla tietää kuka tietojasi on kysynyt."
Sehän on ihan selvällä suomella, että jos sinulla EI ole luottotietomerkintöjä, et saa tietää kuka sinua on kysynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477