Audilta uusi kone 3.0TFSI

mekaanisesti ahdettu

290 - 350 heppaa irtoaa tuosta myllystä. Huhut kertovat koneen kulutuksen olevan sensaatiomaisen pientä! Ja kohta kopioi Bemari perässä...

Auto Motor und Sport lehden mukaan Audi kehittelee uutta V6-moottoria. Lehden saamien tietojen mukaan S4:n keulalle tuleva moottori olisi ahdettu 3.0T FSI V6-moottori, jonka tehot olisivat 350 hevosvoimaa. Moottori korvaisi nykyisen 340 hevosvoimaa tuottavan 4.2-litraisen V8-moottorin.

Uusi V6-moottori kuluttaa merkittävästä vähemmän kuin vanhempi V8. Moottori myös painaa vähemmän, mikä lisää taloudellisuutta. 290 hevosvoimaa tuottava matalaviritteisempi versio V6-moottorista nähdään loppuvuodesta kasvojenkohotuksen saavassa A6 mallissa. V6-moottori tullaan näkemään myös S5 ja Q5 malleissa.

Raakaöljyn hinnan noustua jo reilusti yli sataan dollariin tynnyriltä autonvalmistajat ovat alkaneet miettiä suurien V8-koneiden mielekkyyttä. Toisaalta V8-moottorit ovat olleet enemmän Pohjois-Amerikkalaiseen autoilukulttuuriin kuuluvia ja Euroopassa on totuttu pienempiin moottoreihin. Yksittäisissä tehomalleissa suurempia moottoreita näkee myös eurooppalaisilla valmistajilla, mutta yhteen malliin moottorin valmistaminen ei ole taloudellisesti kannattavaa. Euroopassa moottoritrendi on jo muutaman vuoden ajan mennyt kohti ahdettuja moottoreita. Moottorikokoa on pienennetty, mutta tehoa ja taloudellisuutta on haettu turbolla tai mekaanisella ahtimella.

50

3816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • audisti JA bemaristi

      Nytkö vasta Audilta jotain? Bemarilla ollut 3litran tuplaturbo-moottori jo jonkun aikaa, löytyy esim 335 keulilta.. sitä toiset perässä.

      • on pikemmin että

        Kyllä ne kopiot "tässäkin" tapauksessa menee justaan toisin päin... Vois vähä tutkia ennen lässytystä.


      • immer
        on pikemmin että kirjoitti:

        Kyllä ne kopiot "tässäkin" tapauksessa menee justaan toisin päin... Vois vähä tutkia ennen lässytystä.

        tuosta 3.0 TT padasta valmistaja ruuvaa pienellä vaivalla lisää löylyä jos tarvii. 360hp softia on löytynyt markkinoilta jo hyvän aikaa.

        ja onhan sitten bmw:llä myös jo 4.0 V8 dubbel turbo


      • S4, RS4.....
        immer kirjoitti:

        tuosta 3.0 TT padasta valmistaja ruuvaa pienellä vaivalla lisää löylyä jos tarvii. 360hp softia on löytynyt markkinoilta jo hyvän aikaa.

        ja onhan sitten bmw:llä myös jo 4.0 V8 dubbel turbo

        Niin, kuka kopioi ja ketä? Audillahan oli bi-turbo S4:n keulilla jo 1998 josta se jatkojalostettiin RS4-malliin (380hp) vuonna 2000. Bearilla ei turbo-osaamista juuri tuolloin ollut.

        http://www.audiworld.com/news/00/rs4052200/content.shtml


      • uunot vauhdissa

        Ensin kerrotaan vaparin olevan hieno keksintö ja turbon kertovan huonosta moottorista. Nyt kun BMW on huomannut turbon olevankin "hyvä jutttu" kerrotaan Bemarin tuoneen turbot autoihin... ei v*ttu! Nyt sitten unohtui että Audilla on ollut Turbot tehokkaissa malleissaan jo 80-luvulta ja bi-turbo oli S4:n nokalla jo 1998. Bemari on näissä asioissa täysin lasten kengissä, joten kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin munaa itsensä!


      • turboja...
        uunot vauhdissa kirjoitti:

        Ensin kerrotaan vaparin olevan hieno keksintö ja turbon kertovan huonosta moottorista. Nyt kun BMW on huomannut turbon olevankin "hyvä jutttu" kerrotaan Bemarin tuoneen turbot autoihin... ei v*ttu! Nyt sitten unohtui että Audilla on ollut Turbot tehokkaissa malleissaan jo 80-luvulta ja bi-turbo oli S4:n nokalla jo 1998. Bemari on näissä asioissa täysin lasten kengissä, joten kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin munaa itsensä!

        Bemari on tehny turbo moottoreita paljon ennen Audia. Ottaisit asioista selvää, ettei tartte tulla tänne itteään nolaamaan!


      • tosissaan näitä ottaa
        uunot vauhdissa kirjoitti:

        Ensin kerrotaan vaparin olevan hieno keksintö ja turbon kertovan huonosta moottorista. Nyt kun BMW on huomannut turbon olevankin "hyvä jutttu" kerrotaan Bemarin tuoneen turbot autoihin... ei v*ttu! Nyt sitten unohtui että Audilla on ollut Turbot tehokkaissa malleissaan jo 80-luvulta ja bi-turbo oli S4:n nokalla jo 1998. Bemari on näissä asioissa täysin lasten kengissä, joten kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin munaa itsensä!

        Turbojen pioneeri
        Klassikko: BMW 2002 Turbo
        BMW 2002 turbo esiteltiin 1973.

        http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=&article=144106

        Nissan 300ZX Z32 korvasi edeltäjänsä vuonna 1990. Se oli täysin erinäköinen kuin edeltäjänsä, siitä on olemassa 222 hp versio sekä tuplaturbo versio jossa tehoja on jopa 300 hp.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX

        Audi on hyvä auto, mutta kyllä autoja muutkin tekevät.

        Autojahan nämä vain ovat...

        Ja kyllä ajan BMW:llä vm-08, mutta en ole enää kovin fanaattinen.
        Audi-palstaa seuraan vanhasta tottumuksesta, koska olen omistanut myös uutena ostetun A4:n.

        Mukavaa syksyn jatkoa.


      • faktat hukassa
        S4, RS4..... kirjoitti:

        Niin, kuka kopioi ja ketä? Audillahan oli bi-turbo S4:n keulilla jo 1998 josta se jatkojalostettiin RS4-malliin (380hp) vuonna 2000. Bearilla ei turbo-osaamista juuri tuolloin ollut.

        http://www.audiworld.com/news/00/rs4052200/content.shtml

        Vai ei bemarilla oo ollu turbo osaamista. :-D Sulla ei taida olla faktat kovin hyvin hallussa. ;-)


      • bi-turboon

      • turbo!!

        On se bemarin 2x turbo aika säälittävä, heppoja 306!! Tuosta Audin 3.0T moottorista lähtee melkein 50hv enemmän ja yhdellä turbolla.


      • ..............................
        tosissaan näitä ottaa kirjoitti:

        Turbojen pioneeri
        Klassikko: BMW 2002 Turbo
        BMW 2002 turbo esiteltiin 1973.

        http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=&article=144106

        Nissan 300ZX Z32 korvasi edeltäjänsä vuonna 1990. Se oli täysin erinäköinen kuin edeltäjänsä, siitä on olemassa 222 hp versio sekä tuplaturbo versio jossa tehoja on jopa 300 hp.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX

        Audi on hyvä auto, mutta kyllä autoja muutkin tekevät.

        Autojahan nämä vain ovat...

        Ja kyllä ajan BMW:llä vm-08, mutta en ole enää kovin fanaattinen.
        Audi-palstaa seuraan vanhasta tottumuksesta, koska olen omistanut myös uutena ostetun A4:n.

        Mukavaa syksyn jatkoa.

        Kysymys oli bi-turboista, ja bemarilla tuli ensimmäinen markkinoille 2006. Audilla ensimmäinen bi-turbo oli S4:ssa 1997. Suprassa ja Nissanissa oli bi-turbo jo 1990 alussa.


      • faktaa.............
        faktat hukassa kirjoitti:

        Vai ei bemarilla oo ollu turbo osaamista. :-D Sulla ei taida olla faktat kovin hyvin hallussa. ;-)

        Bemarin 2002 turboa myytiin 1600kpl, E25 turboa muutama kappale. Audin turboja on myyty vuodesta 1983 "miljoonia", eli bemari on tässä suhteessa täysin lapsen kengissä turbomoottoreiden suhteen. Audin ensimmäinen TDI tuli 1982, milloin muuten tdi:n Bemarilta?

        http://www.ajovalo.net/Historia/audi_100_82.htm


      • ..........................
        turboja... kirjoitti:

        Bemari on tehny turbo moottoreita paljon ennen Audia. Ottaisit asioista selvää, ettei tartte tulla tänne itteään nolaamaan!

        Jos on tehnyt 1973-76 1600 kpl turboautoja ja ei mitään 30 - vuoteen, tämäkö on vahvaa turbo-osaamista? Naurettavaa...


      • tietämys kohillaan
        turbo!! kirjoitti:

        On se bemarin 2x turbo aika säälittävä, heppoja 306!! Tuosta Audin 3.0T moottorista lähtee melkein 50hv enemmän ja yhdellä turbolla.

        Mikähän sinun mielestäsi on tuplaturbon tarkoitus? Jos tuijottaa sokeasti vain hevosvoimia, niin ei taida olla mitään hajua turbotekniikasta. Parempi, kun et kirjoittele enää enempää. Nolaat itsesi täydellisesti.


      • turbotero!
        tietämys kohillaan kirjoitti:

        Mikähän sinun mielestäsi on tuplaturbon tarkoitus? Jos tuijottaa sokeasti vain hevosvoimia, niin ei taida olla mitään hajua turbotekniikasta. Parempi, kun et kirjoittele enää enempää. Nolaat itsesi täydellisesti.

        Eiköhän ne tehojen takia laiteta vai luuletko että ne ovat siellä pellin alla koristeena?


      • hyvää?
        faktaa............. kirjoitti:

        Bemarin 2002 turboa myytiin 1600kpl, E25 turboa muutama kappale. Audin turboja on myyty vuodesta 1983 "miljoonia", eli bemari on tässä suhteessa täysin lapsen kengissä turbomoottoreiden suhteen. Audin ensimmäinen TDI tuli 1982, milloin muuten tdi:n Bemarilta?

        http://www.ajovalo.net/Historia/audi_100_82.htm

        Niin mitä erityisen hyvää audin turbo moottoreissa oikein on ollu? Käsittääkseni Audi on tehny keskinkertaisia turbo koneita vuodesta toiseen. Toisinsanoen he ovat koittaneet turbolla parantaa huonosti suunniteltua vapari konetta. Eli eipä tuossa heidän osaamisessaan ole mitään erityisen mairiteltavaa. BMW on sen sijaan kautta aikojen tehnyt huippuhyviä vaparimoottoreita. Viimeaikojen turbokoneet osoittavat, että heillä riittää osaamista myös turbotekniikkaan. BMW ei ole nykyiselläänkää pyrkinyt turbottamalla lisätehoihin vaan pienempiin päästöihin.


      • wikipediasta
        turbotero! kirjoitti:

        Eiköhän ne tehojen takia laiteta vai luuletko että ne ovat siellä pellin alla koristeena?

        Käyppäs lukaseen vaikka wikipediasta, jos et muuten tiedä. Ei tuplaturboa tehdä huipputehojen lisäämiseksi vaan vääntökäyrän laajentamiseksi leveämmälle kierrosalueelle. Siksipä huomattavasti nopeampi tuplaturbo voi olla huipputehoiltaan paperilla identtinen yksittäisturbon kanssa.


      • oikeassa tuotannossa
        tosissaan näitä ottaa kirjoitti:

        Turbojen pioneeri
        Klassikko: BMW 2002 Turbo
        BMW 2002 turbo esiteltiin 1973.

        http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=&article=144106

        Nissan 300ZX Z32 korvasi edeltäjänsä vuonna 1990. Se oli täysin erinäköinen kuin edeltäjänsä, siitä on olemassa 222 hp versio sekä tuplaturbo versio jossa tehoja on jopa 300 hp.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX

        Audi on hyvä auto, mutta kyllä autoja muutkin tekevät.

        Autojahan nämä vain ovat...

        Ja kyllä ajan BMW:llä vm-08, mutta en ole enää kovin fanaattinen.
        Audi-palstaa seuraan vanhasta tottumuksesta, koska olen omistanut myös uutena ostetun A4:n.

        Mukavaa syksyn jatkoa.

        Saab 99 turbo tuli 1977 ja sen jälkeen turboilla on ollut merkittävä osuus Saabin myynnistä. Linja on ollut aika katkoton, perusmalleja ilman puhallinta on ollut, mutta kaikki siitä ylöspäin sitten turbolla.

        Katsokaa nyt mallistoa, siellä on vain yksi ei-turbo sedanina ja farkkuna ja sitäkään tuskin paljoa myydään, vaan peruskone on 1.8t


      • on vain vuoden moottori 2008
        turbo!! kirjoitti:

        On se bemarin 2x turbo aika säälittävä, heppoja 306!! Tuosta Audin 3.0T moottorista lähtee melkein 50hv enemmän ja yhdellä turbolla.

        Luokassa 2,5 - 3,0 l

        http://www.worldcarfans.com/9080507.013/bmw-wins-world-

        Kai siinä jotain hyvää on?
        Bemari muuten on voittanut eniten palkintoja moottoripuolella viime aikoina. Kai ne moottorit osaa...


      • en katsonut
        .............................. kirjoitti:

        Kysymys oli bi-turboista, ja bemarilla tuli ensimmäinen markkinoille 2006. Audilla ensimmäinen bi-turbo oli S4:ssa 1997. Suprassa ja Nissanissa oli bi-turbo jo 1990 alussa.

        aiempaa ketjua.
        Audilla on tietenkin ollut aiemmin bi-turbo.
        Joo, se joka puhui ketjun alussa 335 tupla-turbosta, niin tainnut tietää Audin tehneen sen aikaisemmin.
        Toki voit myöntää, että 335 kone on hyvä, vaikkakin n uusi.
        Engine of the year 2008, 2,5 - 3,0 L.
        Tosin se ei ollut aiheena.


      • Aluminium
        hyvää? kirjoitti:

        Niin mitä erityisen hyvää audin turbo moottoreissa oikein on ollu? Käsittääkseni Audi on tehny keskinkertaisia turbo koneita vuodesta toiseen. Toisinsanoen he ovat koittaneet turbolla parantaa huonosti suunniteltua vapari konetta. Eli eipä tuossa heidän osaamisessaan ole mitään erityisen mairiteltavaa. BMW on sen sijaan kautta aikojen tehnyt huippuhyviä vaparimoottoreita. Viimeaikojen turbokoneet osoittavat, että heillä riittää osaamista myös turbotekniikkaan. BMW ei ole nykyiselläänkää pyrkinyt turbottamalla lisätehoihin vaan pienempiin päästöihin.

        Todettakoon näin alkuunsa, että molemmat sekä Audi että Bmw tekevät erittäin hyviä diesel- ja bensakoneita. Varsinkin bemarin vaparikoneet ovat saaneet kiitosta ja täysin ansiosta.

        Mutta Audi on nyt ottanut erilaisen näkökulman moottoreiden valmistamiseen. Pienempi kulutus ja pienemmät päästöt yhdistettynä jo hyvin alhaalta vääntävään moottoriin on ajanut Audin pienempiin koneisiin joissa on ainakin yksi ahdin. Tehot eivät missään nimessä korvaa huonoa alavääntöä ja mukavuuden lisäksi myös todellinen suorituskyky on noissa vapareissa heikompi.

        Hyvänä esimerkkinä Audi A4 2.0 TFsi:
        211hv (4300-6000), 350Nm (1500-4200), 6,9s (0-100km/h), 6,6l (Eu-yhd. kulutus) ja 154 CO2

        En tiedä toista yhtä hyvää vastaavaa konetta. Tottakai tehokkaampia 2 litraisia turbokoneita löytyy ja melkein yhtä hyvällä vääntökäyrällä mutta kulutus ja päästöt karkaavatkin sitten jo pilviin. Ja kyseessä on iso 4,7 metriä pitkä ja 1455kg painava auto.


      • tehoista
        on vain vuoden moottori 2008 kirjoitti:

        Luokassa 2,5 - 3,0 l

        http://www.worldcarfans.com/9080507.013/bmw-wins-world-

        Kai siinä jotain hyvää on?
        Bemari muuten on voittanut eniten palkintoja moottoripuolella viime aikoina. Kai ne moottorit osaa...

        Varmasti ihan hyvä ja miellyttävä moottori, mutta tehot ovat kyllä aika huonot kun miettii että se on 3 litranen kutoskone kahdella turbolla.


      • TURBOA!!!
        hyvää? kirjoitti:

        Niin mitä erityisen hyvää audin turbo moottoreissa oikein on ollu? Käsittääkseni Audi on tehny keskinkertaisia turbo koneita vuodesta toiseen. Toisinsanoen he ovat koittaneet turbolla parantaa huonosti suunniteltua vapari konetta. Eli eipä tuossa heidän osaamisessaan ole mitään erityisen mairiteltavaa. BMW on sen sijaan kautta aikojen tehnyt huippuhyviä vaparimoottoreita. Viimeaikojen turbokoneet osoittavat, että heillä riittää osaamista myös turbotekniikkaan. BMW ei ole nykyiselläänkää pyrkinyt turbottamalla lisätehoihin vaan pienempiin päästöihin.

        KOSKA EI OSAA/TEKNOLOGIA EI PIISAA HYVIN TOIMIVAAN/TEHOKKAASEEN MOOTTORIIN.... SILLOIN TARVITAA APUMOOTTORIA ELI TURBOA..... TURBOLLA EI OLE TEKEMISTÄ TEGNOLOGIAN KANSSA...


      • turbo osaaminen
        .......................... kirjoitti:

        Jos on tehnyt 1973-76 1600 kpl turboautoja ja ei mitään 30 - vuoteen, tämäkö on vahvaa turbo-osaamista? Naurettavaa...

        nähty heti uudessä moottorissa... Mitäs kaikkee se nyt voittikaan... Bemarihan ei tehojensa puolesta edes tarvitse turboa, vaan päästöjä saatu pienemmiksi....


      • edelleenkään
        tehoista kirjoitti:

        Varmasti ihan hyvä ja miellyttävä moottori, mutta tehot ovat kyllä aika huonot kun miettii että se on 3 litranen kutoskone kahdella turbolla.

        ollut kyseisen auton tavoite!!! Ottaahan se benari 3.2l vaparistakin jo sen 340hp... Eikö se kerro jotain! Lykkää sinne ne ahtimet niin ??? AVOT.
        Kertoo vaan ettei tavoitteena ollutkaan tehdä ylitehokasta vaan vähäpäästöistä testien kuin testien voittajaa


      • .....................
        TURBOA!!! kirjoitti:

        KOSKA EI OSAA/TEKNOLOGIA EI PIISAA HYVIN TOIMIVAAN/TEHOKKAASEEN MOOTTORIIN.... SILLOIN TARVITAA APUMOOTTORIA ELI TURBOA..... TURBOLLA EI OLE TEKEMISTÄ TEGNOLOGIAN KANSSA...

        "KOSKA EI OSAA/TEKNOLOGIA EI PIISAA HYVIN TOIMIVAAN/TEHOKKAASEEN MOOTTORIIN.... SILLOIN TARVITAA APUMOOTTORIA ELI TURBOA..... TURBOLLA EI OLE TEKEMISTÄ TEGNOLOGIAN KANSSA..."

        lauseesi kertoo sinusta kaiken... tegnologia... hahaaaaa


      • jos joku kirjoittaa
        ..................... kirjoitti:

        "KOSKA EI OSAA/TEKNOLOGIA EI PIISAA HYVIN TOIMIVAAN/TEHOKKAASEEN MOOTTORIIN.... SILLOIN TARVITAA APUMOOTTORIA ELI TURBOA..... TURBOLLA EI OLE TEKEMISTÄ TEGNOLOGIAN KANSSA..."

        lauseesi kertoo sinusta kaiken... tegnologia... hahaaaaa

        väärin niin silloinhan hänestä tietää kaiken...
        Etitkö useinkin ihmisten kirjoitusvirheitä? Otatko ylös kaikki? Kerrohan kokoelmastasi!! Toi vähän pilasi sinun muuten todella hyvän/järkevän viestisi "aihetta ajatellen" toi hahaaaa...


      • 330 da touring -07
        S4, RS4..... kirjoitti:

        Niin, kuka kopioi ja ketä? Audillahan oli bi-turbo S4:n keulilla jo 1998 josta se jatkojalostettiin RS4-malliin (380hp) vuonna 2000. Bearilla ei turbo-osaamista juuri tuolloin ollut.

        http://www.audiworld.com/news/00/rs4052200/content.shtml

        Audin bi-turbo on täysin eri asia kuin bmw 335i:ssä oleva turbo systeemi... Taisi muuten bmw:llä olla ensimmäinen turbo saksalaimerkeistä jo 70-luvulla, audia merkkinä ei tuolloin edes ollut! Oldsmobilessa taisi olla turbo jo 60-luvulla.


      • wermacht
        turbo!! kirjoitti:

        On se bemarin 2x turbo aika säälittävä, heppoja 306!! Tuosta Audin 3.0T moottorista lähtee melkein 50hv enemmän ja yhdellä turbolla.

        On todella säälittävä tuo bemarin twin-turbo! Huippuväännöt vasta 1300r/min aina yli 5000r/min. käytännössä kun ajat 10km/h ja painat kaasun pohjaan on täydet väännöt heti käytössä, dieselimäistä etten sanoisi! Toisekseen tuo bemarin turbotekniikka ei ole tähdännyt huipputehoihin vaan taloudellisuuteen, vähän kuin aikoinaan VAG 1.8T kone. Huipputehojen ottaminen turbollahan on varsin helppoa, lyödään päänkokoinen turbo kiinni koneeseen nii tehoja kyllä löytyy sen jälkeen. Todella säälittävä kone kun se on valittu kaksikertaa peräkkäin omassa luokassaan vuoden koneeksi, ihan PASKA!


      • wermacht
        wermacht kirjoitti:

        On todella säälittävä tuo bemarin twin-turbo! Huippuväännöt vasta 1300r/min aina yli 5000r/min. käytännössä kun ajat 10km/h ja painat kaasun pohjaan on täydet väännöt heti käytössä, dieselimäistä etten sanoisi! Toisekseen tuo bemarin turbotekniikka ei ole tähdännyt huipputehoihin vaan taloudellisuuteen, vähän kuin aikoinaan VAG 1.8T kone. Huipputehojen ottaminen turbollahan on varsin helppoa, lyödään päänkokoinen turbo kiinni koneeseen nii tehoja kyllä löytyy sen jälkeen. Todella säälittävä kone kun se on valittu kaksikertaa peräkkäin omassa luokassaan vuoden koneeksi, ihan PASKA!

        "Our 335i similarly scalded the quarter-mile in 13.3 seconds at 105.9 mph. For comparison, our 2005 M3 Competition Package used up 5.5 seconds getting to 60 and finished the quarter-mile in 13.7 seconds at 105.4 mph — close, but still a rearview-mirror performance. We almost beat the all-powerful 2007 Audi RS4, too. Despite a 120-horsepower advantage and all-wheel-drive launch superiority, it just nicked our 335i's 0-60 and quarter-mile times by a paltry 0.1 second each."

        Kun ne heposet ei aina ratkaise kaikkee!!!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!
        wermacht kirjoitti:

        "Our 335i similarly scalded the quarter-mile in 13.3 seconds at 105.9 mph. For comparison, our 2005 M3 Competition Package used up 5.5 seconds getting to 60 and finished the quarter-mile in 13.7 seconds at 105.4 mph — close, but still a rearview-mirror performance. We almost beat the all-powerful 2007 Audi RS4, too. Despite a 120-horsepower advantage and all-wheel-drive launch superiority, it just nicked our 335i's 0-60 and quarter-mile times by a paltry 0.1 second each."

        Kun ne heposet ei aina ratkaise kaikkee!!!

        Etkai itsekään usko tuota kirjoittamaasi. Tässä ihan oikea kiihdytysvertailu ja vielä rullauksesta eikä paikaltaan. Paikaltaan RS4 on nelivedon ansiosta täysin ylivoimainen. http://www.m5board.com/vbulletin/gtboard-com-general-sportscars/122590-video-bmw-335i-vs-audi-rs4-both-stock.html


      • wermacht
        !!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Etkai itsekään usko tuota kirjoittamaasi. Tässä ihan oikea kiihdytysvertailu ja vielä rullauksesta eikä paikaltaan. Paikaltaan RS4 on nelivedon ansiosta täysin ylivoimainen. http://www.m5board.com/vbulletin/gtboard-com-general-sportscars/122590-video-bmw-335i-vs-audi-rs4-both-stock.html

        Tuossa testissä puhuttiin naljännes mailista! 335i jäi 0,1sek... Tuon videon perusteella erittäin mahdollista. Mikä helvetin OIKEA kiihtyvyys vertailu!?!?!? Milläs matkalla ajetaan OIKEITA kiihdytyskisoja? Toiseksi noi apinat ajo märällä asfaltilla, OIKEITA kiihdytys kisoja ei ajeta märällä!


      • 335 ei jakoja
        wermacht kirjoitti:

        Tuossa testissä puhuttiin naljännes mailista! 335i jäi 0,1sek... Tuon videon perusteella erittäin mahdollista. Mikä helvetin OIKEA kiihtyvyys vertailu!?!?!? Milläs matkalla ajetaan OIKEITA kiihdytyskisoja? Toiseksi noi apinat ajo märällä asfaltilla, OIKEITA kiihdytys kisoja ei ajeta märällä!

        etkai nyt usko itsekkään tuota p*skaa! 335 on hitaampi kuin S5 kiihtyvyydessä!


        Valmistajan arvot:
        BMW 335 0-100 km/h 5,5 sekuntia (automaatti 5,7), 0-200km/h 19,2 s
        Audi RS4 Kiihtyvyys 0-100km/h 4,8 s | 0-200km/h 16,6 s

        Nämä arvot on todistettu jo monessa testissä ja RS4 jopa paljon nopeampi kuin tehdas lupaa. 335:lla ei ole MITÄÄN jakoja RS4:n kanssa piste!

        RS4 on jopa paljon nopeampi kuin M3, joten lopetetaan tämä p*skan jauhaminen.

        Ja nämä ihan ihan oikeasti mitattu...


        TESTATTU!
        Audi RS4
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 4,8
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 16,6

        BMW M3
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 5,2
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 19,3


        http://www.autobild.de/artikel/audi-rs4-gegen-bmw-m3_50768.html


        Messwerte Audi S5 BMW 335 Mercedes CLK 500
        Beschleunigung
        0– 50 km/h 2,0 s 2,2 s 2,3 s
        0 – 80 km/h 3,9 s 4,1 s 4,1 s
        0–100 km/h 5,7 s 5,6 s 5,6 s
        0–130 km/h 8,5 s 8,8 s 8,4 s
        0–160 km/h 12,7 s 12,5 s 12,3 s
        0–180 km/h 15,8 s 16,4 s 15,4 s
        Viertelmeile
        0–402,34 m 13,69 s 13,83 s 13,75 s



        http://www.autobild.de/artikel/test-audi-s5_bmw-335i-coupe_mercedes-clk-500_525524.html


      • wermacht
        335 ei jakoja kirjoitti:

        etkai nyt usko itsekkään tuota p*skaa! 335 on hitaampi kuin S5 kiihtyvyydessä!


        Valmistajan arvot:
        BMW 335 0-100 km/h 5,5 sekuntia (automaatti 5,7), 0-200km/h 19,2 s
        Audi RS4 Kiihtyvyys 0-100km/h 4,8 s | 0-200km/h 16,6 s

        Nämä arvot on todistettu jo monessa testissä ja RS4 jopa paljon nopeampi kuin tehdas lupaa. 335:lla ei ole MITÄÄN jakoja RS4:n kanssa piste!

        RS4 on jopa paljon nopeampi kuin M3, joten lopetetaan tämä p*skan jauhaminen.

        Ja nämä ihan ihan oikeasti mitattu...


        TESTATTU!
        Audi RS4
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 4,8
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 16,6

        BMW M3
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 5,2
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 19,3


        http://www.autobild.de/artikel/audi-rs4-gegen-bmw-m3_50768.html


        Messwerte Audi S5 BMW 335 Mercedes CLK 500
        Beschleunigung
        0– 50 km/h 2,0 s 2,2 s 2,3 s
        0 – 80 km/h 3,9 s 4,1 s 4,1 s
        0–100 km/h 5,7 s 5,6 s 5,6 s
        0–130 km/h 8,5 s 8,8 s 8,4 s
        0–160 km/h 12,7 s 12,5 s 12,3 s
        0–180 km/h 15,8 s 16,4 s 15,4 s
        Viertelmeile
        0–402,34 m 13,69 s 13,83 s 13,75 s



        http://www.autobild.de/artikel/test-audi-s5_bmw-335i-coupe_mercedes-clk-500_525524.html

        Olenko väittänyt että 335 on nopeempi kuin audi... ton jutun perusteella joka copypastasin bmw jää hämmästyttävän vähän neljännes maililla 0,1sek, YMMÄRRÄTKÖ!


      • selitys löytyi...
        wermacht kirjoitti:

        Olenko väittänyt että 335 on nopeempi kuin audi... ton jutun perusteella joka copypastasin bmw jää hämmästyttävän vähän neljännes maililla 0,1sek, YMMÄRRÄTKÖ!

        Jutun kun lukee, löytyy selitys miksi 335 oli nopeampi kuin M3:
        We're glad you asked. MD's dyno can also measure turbo boost during runs. It turns out that at any given rpm in the disputed region between 5,000 and 6,500, our car consistently makes about 0.5 psi more boost. http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=117669

        No oli tuolla sitella myös RS4 varttimailin aika 12.8, joten toi chipattukin 335 jäi puoli sekuntia. Vakio jää varmaan yli sekan.

        Try this with your friend's RS4. At full stop, engage 1st gear, keep the clutch depressed and push the accelerator pedal until the tachometer registers 5,500 rpm. Then remove your foot from the clutch. All four wheels spin for a moment and then the RS4 digs its claws into the pavement and catapults forward to 60 mph in 4.3 seconds and on through the quarter-mile in 12.8 seconds at 108.5 mph. The all-wheel-drive Lamborghini Gallardo posts better numbers, but not by much.
        http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=123158


      • vähä RS4:sta
        335 ei jakoja kirjoitti:

        etkai nyt usko itsekkään tuota p*skaa! 335 on hitaampi kuin S5 kiihtyvyydessä!


        Valmistajan arvot:
        BMW 335 0-100 km/h 5,5 sekuntia (automaatti 5,7), 0-200km/h 19,2 s
        Audi RS4 Kiihtyvyys 0-100km/h 4,8 s | 0-200km/h 16,6 s

        Nämä arvot on todistettu jo monessa testissä ja RS4 jopa paljon nopeampi kuin tehdas lupaa. 335:lla ei ole MITÄÄN jakoja RS4:n kanssa piste!

        RS4 on jopa paljon nopeampi kuin M3, joten lopetetaan tämä p*skan jauhaminen.

        Ja nämä ihan ihan oikeasti mitattu...


        TESTATTU!
        Audi RS4
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 4,8
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 16,6

        BMW M3
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 5,2
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 19,3


        http://www.autobild.de/artikel/audi-rs4-gegen-bmw-m3_50768.html


        Messwerte Audi S5 BMW 335 Mercedes CLK 500
        Beschleunigung
        0– 50 km/h 2,0 s 2,2 s 2,3 s
        0 – 80 km/h 3,9 s 4,1 s 4,1 s
        0–100 km/h 5,7 s 5,6 s 5,6 s
        0–130 km/h 8,5 s 8,8 s 8,4 s
        0–160 km/h 12,7 s 12,5 s 12,3 s
        0–180 km/h 15,8 s 16,4 s 15,4 s
        Viertelmeile
        0–402,34 m 13,69 s 13,83 s 13,75 s



        http://www.autobild.de/artikel/test-audi-s5_bmw-335i-coupe_mercedes-clk-500_525524.html

        rataominaisuuksia yms yms kiihtymisiä.
        http://www.youtube.com/watch?v=2Gq6nu1k7ns
        4 veto auttaa kiihymisessä sataan mutta... Aika karua video näyttää

        Ja audi s5 vs 335:
        http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI

        Ajettavuus kunniaan


      • steamship

      • ronny34
        .............................. kirjoitti:

        Kysymys oli bi-turboista, ja bemarilla tuli ensimmäinen markkinoille 2006. Audilla ensimmäinen bi-turbo oli S4:ssa 1997. Suprassa ja Nissanissa oli bi-turbo jo 1990 alussa.

        Voi kun se tietämys menee ihmisille puolin, jos toisin metsään. Niin sinullakin. BMW:ltä tulee mielee tuplaturbodiesel joka esiteltiin vuonna 1998. 740d oli korimalli. 4 litrainen V8 kahdella turbolla..


      • audia3tfsi
        faktaa............. kirjoitti:

        Bemarin 2002 turboa myytiin 1600kpl, E25 turboa muutama kappale. Audin turboja on myyty vuodesta 1983 "miljoonia", eli bemari on tässä suhteessa täysin lapsen kengissä turbomoottoreiden suhteen. Audin ensimmäinen TDI tuli 1982, milloin muuten tdi:n Bemarilta?

        http://www.ajovalo.net/Historia/audi_100_82.htm

        Bmw valmisti vuonna 1981 brabhamille f1sarjaan n.1500hv 1,5litraisen turbomoottorin,en ole ainakaan kuullut vastaavanlaista moottoria audin valmistaneen vielä nytkään. Pihassa seisoo nyt audi a3tfsi, tosi tyytyväinen olen autoon,mutten kuitenkaan niin merkkifanaatikko,että alkaisin mainostaa audin moottoriosaamista paremmaksi kuin bmw:n. Hyviä autoja molemmat, mutta totuus on se, että bmw on edellä nyt ja tulevaisuudessa.


      • Kyllä :D

        Kopiointi juuri tapahtuu kaikenaukaa juurikin päinvastoin. Audi odottaa aina bmw:n malleja, katsoo mihin maailma on menossa. Se siitä teknisestä etumatykasta


      • Anonyymi
        turboja... kirjoitti:

        Bemari on tehny turbo moottoreita paljon ennen Audia. Ottaisit asioista selvää, ettei tartte tulla tänne itteään nolaamaan!

        Mee v


      • Anonyymi
        335 ei jakoja kirjoitti:

        etkai nyt usko itsekkään tuota p*skaa! 335 on hitaampi kuin S5 kiihtyvyydessä!


        Valmistajan arvot:
        BMW 335 0-100 km/h 5,5 sekuntia (automaatti 5,7), 0-200km/h 19,2 s
        Audi RS4 Kiihtyvyys 0-100km/h 4,8 s | 0-200km/h 16,6 s

        Nämä arvot on todistettu jo monessa testissä ja RS4 jopa paljon nopeampi kuin tehdas lupaa. 335:lla ei ole MITÄÄN jakoja RS4:n kanssa piste!

        RS4 on jopa paljon nopeampi kuin M3, joten lopetetaan tämä p*skan jauhaminen.

        Ja nämä ihan ihan oikeasti mitattu...


        TESTATTU!
        Audi RS4
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 4,8
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 16,6

        BMW M3
        Beschleunigung 0–100 km/h (s) 5,2
        Beschleunigung 0–200 km/h (s) 19,3


        http://www.autobild.de/artikel/audi-rs4-gegen-bmw-m3_50768.html


        Messwerte Audi S5 BMW 335 Mercedes CLK 500
        Beschleunigung
        0– 50 km/h 2,0 s 2,2 s 2,3 s
        0 – 80 km/h 3,9 s 4,1 s 4,1 s
        0–100 km/h 5,7 s 5,6 s 5,6 s
        0–130 km/h 8,5 s 8,8 s 8,4 s
        0–160 km/h 12,7 s 12,5 s 12,3 s
        0–180 km/h 15,8 s 16,4 s 15,4 s
        Viertelmeile
        0–402,34 m 13,69 s 13,83 s 13,75 s



        http://www.autobild.de/artikel/test-audi-s5_bmw-335i-coupe_mercedes-clk-500_525524.html

        Mitenköhän tämä sekuntispede katselee omia tekstejään nyt, kun noista on mennyt 15 vuotta aikaa, onko tyyppi aikuistunut yhtään...


      • säälittävää

        voivoi bemaria kun joutuu kopioimaan Audilta tämänkin... Audi - teknistä etumatkaa!


      • nykyajan

      • erwin III
        säälittävää kirjoitti:

        voivoi bemaria kun joutuu kopioimaan Audilta tämänkin... Audi - teknistä etumatkaa!

        Niinpä niin tässä se taas nähdään audin hypettäminen jällee kerran. mainitsemallasi 2.7 bi-turbolla ei ole mitään tekemistä tuon bemun 335i koneen kanssa... noh turboja molemmat. Audin vehkeessä on kaksi erillistä turbo jotka ahtavat kumpainenkin omaille pytyille... BMW:ssä taas on ns rinnakkaisahtaminen. Isompi ja pienempi turbo... eli vääntöalue saadaan massiivisemmin paremmaksi kuin yhdellä turbolla! Audi - hyperventilaation etumatkaa!


    • Elämää vain

      Audilla on hyviä 1.4 125hp koneita ja ne riittää ihmiselle maanpäällä .

      • mieltä

        Olen samaa mieltä.
        Olen myös sitä mieltä että lähes kaikki 34 ennen edellistä kirjoittajaa kirjoittaneet voisi suunnata energiansa johonkin hyödyllisempään kun tälläiseen turhanpäiväiseen ja lapselliseen hiekkalaatikkokinasteluun siitä onko sen tai sen moottorissa enemmän tai vähemmän turboja tai tehoa.
        Ja teille jotka kirjoitatte kello 00.00 jälkeen, niin menkää nukkumaan, se on PALJON järkevämpää.


    • turboista

      Vuonna -62 olds jetfire ja Chevy monza, v-73 bemari, seuraavaksi porge sitten saab jne. Bemu otti fi koneista turbolla -80luvun alussa 1,4litraisesta f1 koneesta yli 1000hv . Lancia otti 80luvulla b-ryhmän koneesta lähes 600hv ja siinä myllyssä oli alavääntöä lisäämässä kompressoriahdin ja yläkierroksille turbo eli se oli kaksoisahdettu. Turbo on ollut käytössä sarjatuotantoautoissa yli 40v joten turha kait tosta nyt tollasta meteliä on pitää. Jo toisessa maailmansodassa olivat lentokoneenmoottorit ahdettuja moniventtiilikoneita. Suomalaisissa pullingtraktoreissa oli aikanaan jopa 5 turboa peräkkäin eli se ahtamisesta. En sitten omista Audia , Bemaria kuten en pullingtraktoriakaan.

      • otsikko...

        olisi kuulunut olla että faktaa ahtamisesta jne, korjaan asian itse koska joku valopää siihen kuitenkin puuttuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe