Jarrunesteen vaihto?

sen hinta?

Niin, pitäisi vaihdattaa uudet jarrunesteet autoon. Vanhan kiehumispiste on enää 184. Mutta siis...

Pyysin yhdestä yleiskorjaamosta hintaa. Arvio oli n. 65 euroa.

Kun ei ole ennestään kokemusta, niin kysyn: onko tuo hinta paha vai kannattaisiko kysellä muualtakin?

Kiitos.

22

9945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha ollenkaan

jos sisältää nesteetkin. Ihan kohtuullinen ja oikea hinta. Edellyttäen että ilmausruuvit saa auki. Muuten tulee kalliimmaksi ja teettää rankasti enemmän töitä koska aikaa kuluu.

• sen hinta?

Kuulemma sisältää. Sitä vaan, että ymmärtääkseni homman saa tehtyä "normaalisti" vartissa-puolessa tunnissa... aika hyvä tuntipalkka tuolla 65 egellä siitä sitten kertyy. Muistaakseni jarruneste itsessään on kuitenkin melko halpaa tavaraa.

• Pera
        sen hinta? kirjoitti:

Kuulemma sisältää. Sitä vaan, että ymmärtääkseni homman saa tehtyä "normaalisti" vartissa-puolessa tunnissa... aika hyvä tuntipalkka tuolla 65 egellä siitä sitten kertyy. Muistaakseni jarruneste itsessään on kuitenkin melko halpaa tavaraa.

Jarrunestettä saat tarvikeliikkeestä.

• jhjhjhjh
        Pera kirjoitti:

Jarrunestettä saat tarvikeliikkeestä.

65 euroo on halpa! meinaatko että jos menee aikaa vartti niin sopiva lasku olisi tuntivelotus jaettuna neljällä eli vaikka 12,50 euroo,jos tunti maksaa 50. eihän tolla hintaa kannata tehdä mitään. meillä maksaa jarrunesteen vaihto, jos ilmaruuvit lähtee auki, 90€

• sitroen.
        jhjhjhjh kirjoitti:

65 euroo on halpa! meinaatko että jos menee aikaa vartti niin sopiva lasku olisi tuntivelotus jaettuna neljällä eli vaikka 12,50 euroo,jos tunti maksaa 50. eihän tolla hintaa kannata tehdä mitään. meillä maksaa jarrunesteen vaihto, jos ilmaruuvit lähtee auki, 90€

Miksi se pitää vaihtaa?
        Miten aiot saada jarrunesteesi kuumenemaan yli 184 asteen? Missäs lämpötilassa se puhdas jarruneste kiehuukaan?
        Jospa vähän opettelisit jarrujen toimintaa ennenkuin rahojasi hukkaan heittelet. Vaikka omiasipa heittelet, mitä se minulle kuuluu.

Ostin itse puolen litran pullon jarrunestettä remontin varalle. Maksoi 2,90. Jostain muualta voit saada halvemmallakin.
        Pelkkä nesteen vaihto vie puolisen tuntia kotioloissa pihalla jos ilmausruuvit aukeavat. Jos ovat jumissa, kestää kauemmin. Ja kun homman osaa, ei haittaa vaikka ilmausruuvit olisivat poikkikin. Ei niitä välttämättä tarvita...

• sen hinta?
        jhjhjhjh kirjoitti:

Kaveri, ota ihan rauhassa. Kiitos, alan pikkuhiljaa uskoa, että hinta on kunnossa.

Mutta jos jaksat selittää, niin kerro, miksi asiakkaan pitäisi maksaa 15 min. työstä 60 minuutin palkka? Ja yritä ymmärtää kysymys hieman laveammin, kuin pelkästään autoalaa koskevana.

• sen hinta?
        sitroen. kirjoitti:

Miksi se pitää vaihtaa?
        Miten aiot saada jarrunesteesi kuumenemaan yli 184 asteen? Missäs lämpötilassa se puhdas jarruneste kiehuukaan?
        Jospa vähän opettelisit jarrujen toimintaa ennenkuin rahojasi hukkaan heittelet. Vaikka omiasipa heittelet, mitä se minulle kuuluu.

Ostin itse puolen litran pullon jarrunestettä remontin varalle. Maksoi 2,90. Jostain muualta voit saada halvemmallakin.
        Pelkkä nesteen vaihto vie puolisen tuntia kotioloissa pihalla jos ilmausruuvit aukeavat. Jos ovat jumissa, kestää kauemmin. Ja kun homman osaa, ei haittaa vaikka ilmausruuvit olisivat poikkikin. Ei niitä välttämättä tarvita...

parempaa lähdettä tähän hätään:

http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste

Lue koko stoori.

Vaihdatan jarrunesteen kolmesta syystä:

1) Katsastusmies vaatii.

2) nykyisellä nesteellä on ikää 100 000 km, joten eiköhän ole jo aikakin!!

3) jarruni ovat viime aikoina toimineet kehnohkosti.

• Pera
        sen hinta? kirjoitti:

Kaveri, ota ihan rauhassa. Kiitos, alan pikkuhiljaa uskoa, että hinta on kunnossa.

Mutta jos jaksat selittää, niin kerro, miksi asiakkaan pitäisi maksaa 15 min. työstä 60 minuutin palkka? Ja yritä ymmärtää kysymys hieman laveammin, kuin pelkästään autoalaa koskevana.

Hosumisesta varoitetaan nykyään joka alalla. Ole hyvilläsi, ettei joka työstä autoverstaalla pidetä aloituspalaveria, jossa kartoitetaan työn riskit yms.

• virheellistä tietoa...
        sitroen. kirjoitti:

Miksi se pitää vaihtaa?

Joka helvetin päivä sun pitää kirjottaa tänne tyhmyyksiäs!

"Jospa vähän opettelisit jarrujen toimintaa ennenkuin rahojasi hukkaan heittelet."

^^ opettele ihan itte vaan idiootti ^^

Jarruneste kerää vettä. Toiminta huononee. Putket huononee. Jarrut temppuilee.

• sen hinta? kirjoitti:

parempaa lähdettä tähän hätään:

http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste

Lue koko stoori.

Vaihdatan jarrunesteen kolmesta syystä:

1) Katsastusmies vaatii.

2) nykyisellä nesteellä on ikää 100 000 km, joten eiköhän ole jo aikakin!!

3) jarruni ovat viime aikoina toimineet kehnohkosti.

koko stoorin.
        Oli niin paljon asiavirheitä, että loppulause "(teoriaa, en ole itse käytännössä testannut)" sopii koko jutulle ja selittää kaiken.

1) Katsastusmies ei vaadi jarrunesteen vaihtoa.

2) Minunkin autoni jarrunesteellä on ikää ainakin 150 000 km ja se toimii kuin uutena.

3) Nesteen vaihto ei auta yhtään mitään jarrujen kehnoon toimintaan ellet ole sekoittanut siihen nesteeseen jotain muuta litkua.

Minun autoni jarrut toimivat taas uuden veroisesti, kun ostin uudet jarrulevyt (vanhat kuluneet vaihtorajalle ja ruostuneet) ja jarrupalat. Varalta ostamani takajarrukengät ostin turhaan, vanhoilla olisi jarrutellut vielä toiset 350 000 km.
        Toimi ne jarrut ennen vaihtoakin OK, mutta kuluneet osat, varsinkin jarruosat, kannattaa vaihtaa jo ennen kuin toiminta lakkaa. Ei oo niin hupaa hengelle...

Mikä hinta se ei osunut? Bilteman luettelossa nesteen hinta on 3,29 ja minä maksoin Ristiinassa viime tiistaina samasta 2,90.

• Pera kirjoitti:

Hosumisesta varoitetaan nykyään joka alalla. Ole hyvilläsi, ettei joka työstä autoverstaalla pidetä aloituspalaveria, jossa kartoitetaan työn riskit yms.

Pera nyt aivan varmasti ottaa ne pillerit?
        Ei kannata riskeerata jättäämllä ottamatta. Ainakin joudut naurunalaiseksi juttuinesi paitsi siellä koulussa, missä joku pienempi saattaa uskoakin sinua.

• sen hinta?
        sitroen kirjoitti:

koko stoorin.
        Oli niin paljon asiavirheitä, että loppulause "(teoriaa, en ole itse käytännössä testannut)" sopii koko jutulle ja selittää kaiken.

2) Minunkin autoni jarrunesteellä on ikää ainakin 150 000 km ja se toimii kuin uutena.

3) Nesteen vaihto ei auta yhtään mitään jarrujen kehnoon toimintaan ellet ole sekoittanut siihen nesteeseen jotain muuta litkua.

Minun autoni jarrut toimivat taas uuden veroisesti, kun ostin uudet jarrulevyt (vanhat kuluneet vaihtorajalle ja ruostuneet) ja jarrupalat. Varalta ostamani takajarrukengät ostin turhaan, vanhoilla olisi jarrutellut vielä toiset 350 000 km.
        Toimi ne jarrut ennen vaihtoakin OK, mutta kuluneet osat, varsinkin jarruosat, kannattaa vaihtaa jo ennen kuin toiminta lakkaa. Ei oo niin hupaa hengelle...

Mikä hinta se ei osunut? Bilteman luettelossa nesteen hinta on 3,29 ja minä maksoin Ristiinassa viime tiistaina samasta 2,90.

piristävää.

Eli ensinnäkin siitä "osumisesta": Nimimerkkini on "sen hinta?". Edellisen viestini otsikko oli "Ei osunut" ja se lause jatkui tekstissä "parempaa lähdettä tähän hätään." Nyt sinuakin jo varmaan hymyilyttää.

Kaverin loppulause ei liittynyt jarrunesteen käyttötarkoitukseen.

1) "vaatia" oli todellakin väärä sana, hän kehotti voimakkaasti vaihdattamaan.

2) Yritätkö sanoa, ettet ole ikinä/tai aio vastaisuudessa vaihdattaa jarrunesteitä? En usko.

3) Takajarrukengillä 350 000 km...selvä. ilmeisesti moottorijarrutus on sinun juttusi.

• sen hinta?
        Pera kirjoitti:

Hosumista en halua, mutta eiköhän kyseinen työ nyt mene korjaamolla kuin korjaamolla puolirutiinilla ellei jokin uusi kasvo, esim. työharjoittelija, tee sitä. Etenkin kun ymmärtääkseni tällä korjaamolla toinen kaveri tekee huollot, ja toinen vastaanottaa ja laskuttaa.

Mutta luulen, että tämä asia alkaa VÄHITELLEN olla tällä selvä. =)

Kiitos kaikille! =)

• ku kolmessa kohdassa
        sitroen kirjoitti:

koko stoorin.

väärässä... Arvaa mitkä:

"1) Katsastusmies ei vaadi jarrunesteen vaihtoa.

3) Nesteen vaihto ei auta yhtään mitään jarrujen kehnoon toimintaan ellet ole sekoittanut siihen nesteeseen jotain muuta litkua."

• pelle.
        sitroen kirjoitti:

koko stoorin.

Taas jaksaa vastustaa jarrunesteitten vaihtoa. Mikä siinä on niin saatanan vaikea ymmärtää, että jarrunesteet kannattaa joskus vaihtaa? Ne menee vanhemmassa autossa muutamassa vuodessa paskaiseksi mömmöksi. Minulla on kiehunut jarrunesteet, kylläkin moottorikelkassa ja silloin oli jarrut TODELLA vähänä.
        No, saat tietysti olla uskossasi vahva ja jättää nesteesi vaihtamatta, niin kuin olet jo vuosikausia julistanut. Mutta täytyy ihmetellä että kuinka saatanan vähänä sinulla on rahat, kun et raski 2.90€:n jarrunesteitä vaihtaa?

PS. 150000 Ajetussa sitikassa, eikä muissakaan ranskiksissa, toimi mikään kuin uutena.

• Pera
        sitroen kirjoitti:

Ei kannata riskeerata jättäämllä ottamatta. Ainakin joudut naurunalaiseksi juttuinesi paitsi siellä koulussa, missä joku pienempi saattaa uskoakin sinua.

Et taida tuntea nykyistä työelämää suuryhtiöissä. Minulla, vanhana mestarina, on jo sopeutumisvaikeuksia. Kaikkia lapsellisia sääntöjä kun täytyy noudattaa pikkutarkasti, jotta mitään tapaturmaa ei sattuisi.

Jos tapaturma kuitenkin käy, selvitetään syyt tarkkaan. Varjelkoon, jos tuo aloituspalaveri on pitämättä..

• Pera
        sitroen kirjoitti:

Vai tiedät atomivoimastakin lähes kaiken..

• sitroen.
        Pera kirjoitti:

Vai tiedät atomivoimastakin lähes kaiken..

ainakin ovat koulupojan tasoa. Tosin monet eivät sitä tasoa koskaan pysty ylittämäänkään.

Passaa sinun Pera kysellä atomivoimalastakin, mutta tuskin sopii autopalstoille. Aika moneen kysymykseen osaan sieltäkin vastata, en kuitenkaan kaikkiin. Kuten en autoistakaan kaikkiin, mutta silloin en vastaa tai kerron suoraan etten tiedä. En ala mielikuvitusta suoltamaan kuten näillä palstoilla näkyy olevan tapana.

• Pera
        sitroen. kirjoitti:

ainakin ovat koulupojan tasoa. Tosin monet eivät sitä tasoa koskaan pysty ylittämäänkään.

Passaa sinun Pera kysellä atomivoimalastakin, mutta tuskin sopii autopalstoille. Aika moneen kysymykseen osaan sieltäkin vastata, en kuitenkaan kaikkiin. Kuten en autoistakaan kaikkiin, mutta silloin en vastaa tai kerron suoraan etten tiedä. En ala mielikuvitusta suoltamaan kuten näillä palstoilla näkyy olevan tapana.

Tuskinpa minun tarvitsee sinulta atomivoimasta kysellä. Tällä kokemuksella ovat sen alan neuvojat vähissä. Tehtävänihän on siirtää osaamistani nuoremmille.

• Pera
        sitroen. kirjoitti:

Olenhan minä ko. palstalla Vastaajaakin vuositolkulla kouluttanut. Vieläkin Joku vaan panee toisinaan porukan hiljaiseksi.

• sähkäri71
        jhjhjhjh kirjoitti:

Jarrunesteiden vaihto onnistuu kätevästi siinä yhteydessä kun vaihdetaan renkaita alle.
        Aikaa menee noin 15 minuttia tähän operaatioon. Kun tietää mitä tekee.

Tuntipalkoille pääsee kun tekee itse.

• vuoden välein
        pelle. kirjoitti:

Taas jaksaa vastustaa jarrunesteitten vaihtoa. Mikä siinä on niin saatanan vaikea ymmärtää, että jarrunesteet kannattaa joskus vaihtaa? Ne menee vanhemmassa autossa muutamassa vuodessa paskaiseksi mömmöksi. Minulla on kiehunut jarrunesteet, kylläkin moottorikelkassa ja silloin oli jarrut TODELLA vähänä.
        No, saat tietysti olla uskossasi vahva ja jättää nesteesi vaihtamatta, niin kuin olet jo vuosikausia julistanut. Mutta täytyy ihmetellä että kuinka saatanan vähänä sinulla on rahat, kun et raski 2.90€:n jarrunesteitä vaihtaa?

PS. 150000 Ajetussa sitikassa, eikä muissakaan ranskiksissa, toimi mikään kuin uutena.

itselläni on 407 pökötti ja siihen kuuluu huolto-ohjelmaankin jarrunesteiden vaihto kahden vuoden välein, jonka olen tunnollisesti aina teettänytkin -kustannus on ollut 45 € (nesteet & työt)
        kahdessa vuodessa meikäläisen ajoilla mittariin tulee huikeat ~28.000 km

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe