Mitä mieltä olette, kannattaako noita maalipinnan käsittelyjä tehdä? Tällä hetkellä on suht tuore musta farkku alla. Vai riittääkö jos tarpeeksi usein vaan vahaa? Kertokaa kokemuksia noista käsittelyistä.
Maalipinnan käsittely!
4
580
Vastaukset
Että ei kannata..
Haaskaat vain rahojasi. Vahaus keväällä ja syksyllä riittää hyvin. Ja käsin pesu vahashampoolla runsaalla vedellä..- glanssaaja
Samaa mieltä.. Rahan haaskausta. Käsittelyn hinnalla ostaa todella monen vuoden vahat (ja hyvät sellaiset). Talveksi suosittelen, että vahaisit autosi vaikka Korrek kestovahalla (ei saisi mainostaa), sen jälki ei aivan ole näyttelytasoista, mutta kestää hyvin kulutusta. Itse olen kokeillut monia vahamerkkejä (perverssi harrastus) glymit, sonax, turtle wax, ja olen kokeellisesti omien kokemuksien perusteella tullut siihen tulokseen, että korrek kestovaha on yliveto talvivahana.
- vahahullu
glanssaaja kirjoitti:
Samaa mieltä.. Rahan haaskausta. Käsittelyn hinnalla ostaa todella monen vuoden vahat (ja hyvät sellaiset). Talveksi suosittelen, että vahaisit autosi vaikka Korrek kestovahalla (ei saisi mainostaa), sen jälki ei aivan ole näyttelytasoista, mutta kestää hyvin kulutusta. Itse olen kokeillut monia vahamerkkejä (perverssi harrastus) glymit, sonax, turtle wax, ja olen kokeellisesti omien kokemuksien perusteella tullut siihen tulokseen, että korrek kestovaha on yliveto talvivahana.
jep! Sama havainto! Korrek TFX on paras vaha talveksi: jättää todella liukkaan suojakerroksen, kiiltokin on todella hyvä. Ja kestää liuotinpesua ja kuivunut suolapaska irtoaa helposti. Ja Korrekin vahan voi vetää hivenen karheaankin pintaan (jäljellä hitusen suolapaskaa ja bitumia), siinä olevat liuottimet puhdistaa samalla ne maalista pois, naarmuttamatta.
Kesällä /keväällä taas suosin ehdottomasti Presta Best Waxia. Kiilto mahtava.
- touhua....
Suotta hukkaat rahasi moiseen. Jo TM testasi käsittelyt ja kiilto hiipui vuoden aikana ja vaatisi takuuseen uutta käsittelyä.
Työkaveri laitatti sellaisen uuteen perusmustaan 5-srj:n BMW:hen, ja eipä kiillä (Finikor Brilliant) edes niin hyvin kuin oma metallinmusta farkku-Golfini jonka vahaan 4 kk välein Presta Best Waxilla. Vahaus on hyvillä vahoilla helppoa, ja kun sen tekee tarpeeksi usein, on auton pesu lasten leikkiä, suoja saasteita, suolaa ja linnunpaskaa vastaan on hyvä ja kiiltää. Ja vahaaminenhan on ihan kivaa hyötyliikuntaa ja vapaapäivän puuhaa, kuluttaa sopivasti kaloreita.
Ei muuta kuin ostat hyvää vahaa: Presta Best Wax, Mequiar´s, Korrer TFX, Auto Glym puna kultakin käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283