Alffa Rome 156 - 2000 vai 166 - 1999

Kumpi luotettavampi?

Mielestäni alffa 166 on sporttisempi ja siinä on keskikonsolissa näyttö joka näyttää erinäisiä teitoja, en teidä mitä. Kysynkin kanntaako ostaa halvempi n. 7000€ 156 vuosimallia 2000, vai n. 7800€ hintainen 166 vuosimallia 1999. Jälkimmäiselläajettu 19tkm kun 156 mallilla vain 160tkm. Mitä ostosa kannattaa huomioida, kuunella katsoa ja arvioida. Ensimäistä alfaa ostamassa. Kiitos!

11

1871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä eroa

      156ja 166 malleilla on mutta kuin kori ja elektroniikka jota 166 mallissa enemmän. Koneet ovat 156 mallissa 1,8 tai 2L, ja 2L myös 166 mallissa. Niin 2,0 16V TS....Kone.

      • alfons j kwaak

        Huomioi nyt ainakin, että hinta on suht korkea.
        Auton kuntohan sen ratkaisee.


    • 156_V6

      yleinenkunto,huoltokirja ja ajokilometrit ratkaisevat.Älä osta Alfaa,jota ei olu huollettu!
      156 on tehokkaampi,kuin 166 painonsa vuoksi.Tuo 2.0L 166,voi olla kyllä hieman "tehoton" kun taas 2.0 156 toimii normiajossa vallan maniosti.Eivät kumpikaan mitään raketteja ole mutta yli 225km/h niillä kummallakin pääse ja alla 9,5 sekunttiin ne kiihtyvät.
      166 on iso auto,jossa on mukava matkustaa,156:dessa on puolestaan tiiviimpi tunnelma.Mukavia ja näyttäviä molemmat.Jos isompi kulutus ei pelota kannattaa harkita 166:tta 2.5 tai 3.0 moottorilla,auto pääsee oikeuksiinsa paljon paremmin.
      Mutta katso ainakin:
      -Huoltokirja
      -Milloin jakohihna vaihdettu
      -Katso ettei pohjassa ole ruostetta

      Älä osta 156:tta jossa on "viritelmiä" tai amispoikien tekemiä räpellyksiä.

      Kannattaa katsastaa Alfabbs.fi,sieltä löydät paljon tietoa ja kokemuksia molemmista autoista.

      • Tuli tuo 166 ostettua

        Kieltämättä ketterä auto noin isoksi, menee hetki totuttelemiseen ennenkuin ajo luonnistuu. Hieno peli ja jakopään hinha vaihdettu juuri. Tässä linkki! Ostamaani peliin. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?updtFav=Y&id_car=1886687

        Niin ja avovaimo sanoi heti auton nähtyään kun sillä himaan rullasin. On ihan sun näköinen auto, ja niinhän se keiltämättä on, muuten tuskin olisin sitä edes osanut.


      • alfa 156 selespeedillä ajava
        Tuli tuo 166 ostettua kirjoitti:

        Kieltämättä ketterä auto noin isoksi, menee hetki totuttelemiseen ennenkuin ajo luonnistuu. Hieno peli ja jakopään hinha vaihdettu juuri. Tässä linkki! Ostamaani peliin. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?updtFav=Y&id_car=1886687

        Niin ja avovaimo sanoi heti auton nähtyään kun sillä himaan rullasin. On ihan sun näköinen auto, ja niinhän se keiltämättä on, muuten tuskin olisin sitä edes osanut.

        Hieno päätös, hieno auto! Eikun ajoa vain! :)

        Itse vaihdoin alkuvuonna 156:een. Päivääkään en ole katunut. Ainiin, ja samoin meillä se kauniimpi osapuoli tykkää myös.


      • julia vai romeo
        Tuli tuo 166 ostettua kirjoitti:

        Kieltämättä ketterä auto noin isoksi, menee hetki totuttelemiseen ennenkuin ajo luonnistuu. Hieno peli ja jakopään hinha vaihdettu juuri. Tässä linkki! Ostamaani peliin. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?updtFav=Y&id_car=1886687

        Niin ja avovaimo sanoi heti auton nähtyään kun sillä himaan rullasin. On ihan sun näköinen auto, ja niinhän se keiltämättä on, muuten tuskin olisin sitä edes osanut.

        Hyvä päätös, ostaa alfa jos tykkää!
        Tiedät kai/olet huomannut jo, että alfan ostoa moni ihmettelee ja haukkuu, siksi alfan omistajalla pitää olla itsetuntoa.
        Moni kateellinen haukkuu. No eihän se halvimpia autoja ole ylläpitää, mutta ei kalleimpiakaan. Tämän ikäisessä autossa, alfan hinta laatu suhde on paras. Tiedän että moni sanoo, että huollata liikkeessä. Itse olen 2.5v ajanut 156:ella vm.01, 2 kertaa vaihtanut öljyt ja putsarin, ilmansuodattimen kerran. Hihnan vaihtoon vien kyllä korjaamolle, mutta muut hullot teen itse.
        Delta-auto on kallis paikka, joten kannattaa kysellä jos muilla korjaamoilla kokemusta(hihnanvaihto/tulppien "ts:issa saatu puolia halki")


    • tosissasi hieman

      hullu, kun et osaa kirjoittaa.

      • hullukin

        Ja omaan kirjoitusvirheen, olen malttamaton ja temperamenttinen. Ajattelen kymmenen kertaa nopeammin kuin luen ja muodostan sanat jo parin kolmen ensikirjaimen perusteella, joten virheitä tulee.

        Mutta Alfaan! Kävin katsastamassa, myöhässä pari päivää. auton jarrupalat kuluneet niin merkittävästi että vaihtoon menee, en leimaa saanut ja aikaa ajaa tämä päivä, siis suoraan huoltoon. Myös vasen etulyhty palanut, ilmeisesti juuri äskettäin, sillä ostettaessa toimi. No Maanantaina vasta kuitenkin vien auton, Autopläkkäriin, kävin tänään. sanoivat töiden maksavan n. 50.60€. Käsin myös Pohjola autosta Hertsikassa, sanoivat palojen maksavan 79€ jos oikein muistan ja töiden kera n. 140€ yhteensä. Joten tällä perusteella Autopläkkäri edullisempi. Lupaisvat laittaa saman päivänä, eli tiistaille menee koska pääsen korjaamolle vasta 17 jälkeen. Kele kun osiaisi itse duunata ja olisi paikka tehdä.

        Myös, eturenkaat sen verran kuluneet että olisi kuulemma erittäin hyvä vaihtaa, vesiliiron vaara ja sakkorenkaat lähes. Paljonko kumit maksaa ja mistä saa? Itse olin ostovaiheessa katsoessani myös renkaat mutta katsoin kaiketi harhaan.

        Nyt kun ajattelen 156 ja 166 hytin eroa, niin kenties, Kuitenkin 156 on paneeleineen, ja kuudella keskikonsolin mittarilla huikeampi. Tulee mieleen toisen maailmansodan aikaiset hävittäjät. Mutta kyllä tuolla 166;en näytölläkin pärjää, tosin nuo mittarit olisivat mahtava lisä, vaikka tässä kaikki tiedot löytyy ajotietokoneesta niin ei niitä juuri tule seurattua, eikä ole yhtä näyttävät kuin 156 mittaristo.

        Mutta yhtä kaikki, huikea auto, erinomainen ajaa, kuin juna, hiljainen hyttiin ja penkit ottavat suorastaan syleilyyn, siinä pysyy kovemmassakin kaarteessa.

        Auto miellyttä eirttäin paljon, niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Moottori murahtaa makeasti kaasujalan härnätessä hevosia.

        Sitten vielä yksi kysymys, mittaristosssa on check painike... Mitä tämä näyttää, itse luulen että ns. viat ja puuteet, niistä joita se hetken painamisen jälkeen näyttää. Sillä tänään siihen jäin palamaan painalluksen jälkeen valojen oranssi merkki n. 10 sekunniksi.
        Manuaali ei tuosta sano mitään.


      • kokemusta....
        hullukin kirjoitti:

        Ja omaan kirjoitusvirheen, olen malttamaton ja temperamenttinen. Ajattelen kymmenen kertaa nopeammin kuin luen ja muodostan sanat jo parin kolmen ensikirjaimen perusteella, joten virheitä tulee.

        Mutta Alfaan! Kävin katsastamassa, myöhässä pari päivää. auton jarrupalat kuluneet niin merkittävästi että vaihtoon menee, en leimaa saanut ja aikaa ajaa tämä päivä, siis suoraan huoltoon. Myös vasen etulyhty palanut, ilmeisesti juuri äskettäin, sillä ostettaessa toimi. No Maanantaina vasta kuitenkin vien auton, Autopläkkäriin, kävin tänään. sanoivat töiden maksavan n. 50.60€. Käsin myös Pohjola autosta Hertsikassa, sanoivat palojen maksavan 79€ jos oikein muistan ja töiden kera n. 140€ yhteensä. Joten tällä perusteella Autopläkkäri edullisempi. Lupaisvat laittaa saman päivänä, eli tiistaille menee koska pääsen korjaamolle vasta 17 jälkeen. Kele kun osiaisi itse duunata ja olisi paikka tehdä.

        Myös, eturenkaat sen verran kuluneet että olisi kuulemma erittäin hyvä vaihtaa, vesiliiron vaara ja sakkorenkaat lähes. Paljonko kumit maksaa ja mistä saa? Itse olin ostovaiheessa katsoessani myös renkaat mutta katsoin kaiketi harhaan.

        Nyt kun ajattelen 156 ja 166 hytin eroa, niin kenties, Kuitenkin 156 on paneeleineen, ja kuudella keskikonsolin mittarilla huikeampi. Tulee mieleen toisen maailmansodan aikaiset hävittäjät. Mutta kyllä tuolla 166;en näytölläkin pärjää, tosin nuo mittarit olisivat mahtava lisä, vaikka tässä kaikki tiedot löytyy ajotietokoneesta niin ei niitä juuri tule seurattua, eikä ole yhtä näyttävät kuin 156 mittaristo.

        Mutta yhtä kaikki, huikea auto, erinomainen ajaa, kuin juna, hiljainen hyttiin ja penkit ottavat suorastaan syleilyyn, siinä pysyy kovemmassakin kaarteessa.

        Auto miellyttä eirttäin paljon, niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Moottori murahtaa makeasti kaasujalan härnätessä hevosia.

        Sitten vielä yksi kysymys, mittaristosssa on check painike... Mitä tämä näyttää, itse luulen että ns. viat ja puuteet, niistä joita se hetken painamisen jälkeen näyttää. Sillä tänään siihen jäin palamaan painalluksen jälkeen valojen oranssi merkki n. 10 sekunniksi.
        Manuaali ei tuosta sano mitään.

        http://www.automilano.fi/automilano.html#yla.. Millainen huolto, maillaiset kustannukset ja miten riepeää toimintaa?


      • Mie vuan
        kokemusta.... kirjoitti:

        http://www.automilano.fi/automilano.html#yla.. Millainen huolto, maillaiset kustannukset ja miten riepeää toimintaa?

        Työn laatu ja palvelualttius voittaa Delta-auton mennen - tullen ja hintatasokin on vähän siedettävämpi, mutta kyllä sinnekin saa rahaa uppoamaan eikä se työ aina ihan virheetöntä ole.

        Se on kuitenkin sanottava, että kun luo sinne hyvät suhteet, niin katastrofitapaukset otetaan jonon ohi ja joskus joku pikkujuttu, kuten katsastusreissua varten tarpeellinen vikamuistin nollaus tai polttimon vaihto sattaa mennä maksutta.


      • on kyllä kallista
        Mie vuan kirjoitti:

        Työn laatu ja palvelualttius voittaa Delta-auton mennen - tullen ja hintatasokin on vähän siedettävämpi, mutta kyllä sinnekin saa rahaa uppoamaan eikä se työ aina ihan virheetöntä ole.

        Se on kuitenkin sanottava, että kun luo sinne hyvät suhteet, niin katastrofitapaukset otetaan jonon ohi ja joskus joku pikkujuttu, kuten katsastusreissua varten tarpeellinen vikamuistin nollaus tai polttimon vaihto sattaa mennä maksutta.

        yli 500€ se menee, mutta liekö muualla sen halvempaa. Tulppia tulee 8 kpl ja kipale maksaa jo 30-50€ joten kyllä siihen hintaa saa menemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe