Saattepa nähdä, että politiikka on tässäkin jonkinlaisessa roolissa niinkuin oli Merikartanossa.
Vastuuhenkilöt ovat suojatyössä entisinä syrjäytettyinä kansanedustajina tai kunnanvaltuutettuina. Ilmeisesti Demareita.
Vanhainkotien vanhukset aliravittuja.
7
332
Vastaukset
Jos ihminen, vanhakin, ei halua syödä, niin se on oma tahto.
Ei ketään voida pakottaa syömään.
Jos ei yksin pysty syömään, niin apua täytyy tietenkin silloin olla tarjolla.
Omaisten ja lääkärin on kai ääritapauksissa päätettävä mitä tehdään.
Vaalien alla ei kannata uskoa mihinkään vähänkään poliittiseen aiheeseen, se on totta.
Ei kannata uskoa myöskään vaalilupauksiin. Sehän nähtiin viime vaaleissakin. (Esim. Vanhasen minimieläkejuttu tänään).
Oman ehdokkaan valintaa helpottaa, kun katselee kuluvan kauden valtuutettujen aikaansaannoksia.- Nimetön
Muuan apuhoitaja ilmeisesti piti huonokuuloista näkövammaista potilasta vähämielisenä, kun ei kuullut missä kohtaa maitolasi ruokapöydässä oli.
Silloin, kun satuin olemaan paikalla ruokailemassa tämän potilaan kanssa yhtäaikaa, autoin potilastoveriani tietenkin.
Siinä ruoanjakelija viis veisasi, söikö potilas vai jäikö nälkäiseksi. Nimetön kirjoitti:
Muuan apuhoitaja ilmeisesti piti huonokuuloista näkövammaista potilasta vähämielisenä, kun ei kuullut missä kohtaa maitolasi ruokapöydässä oli.
Silloin, kun satuin olemaan paikalla ruokailemassa tämän potilaan kanssa yhtäaikaa, autoin potilastoveriani tietenkin.
Siinä ruoanjakelija viis veisasi, söikö potilas vai jäikö nälkäiseksi.Ottaa mitään kantaa, kun en tiedä ,miten ne asiat
oikeasti ovat.
Sehän tiedetään että ruokahalu iän myötä huononee, varsinkin jos ulkoilukin puutuu.
Sekin on tutkittua juttua, ettei ikäihmisen elimistö pysty käyttämään hyväkseen kaikkia ruuassa saamiaan ravintoaineita.
Ja sekin, että vaikka söisikin, niin saataa vaan paino pudota iän lisääntyessä.
Sekin vaikuttaa,mitkä ovat ne perus-sairaudet?
Asia on hyvin, hyvin monitahoinen. Tuskin siihen voi sanoa kyllä tai ei.
Tiedän myös lääkäreitä jotka ovat sitä mieltä, ettei ihmistä saa väkisin syöttää. (puhun nyt vanhuksista) Sekin on epäinhimillistä, jos ruokaa työnnetään suuhun ja toisesta suupielestä pursuu entiset pois,,,mätetään vaan, vakkei toinen millään haluaisi.
Viimeistään siinä vaiheessa alkaa kyllä ruoka tökkimään viimeistään.
Jos itse joutuisin sellaiseen tilanteeseen , Ehdottomasti minua ei saisi syöttää väkisin.
Sehän on epäinhimillistä.
Mitenkäs te muut koette tämän asian?- kieloke3
meri-kukka98 kirjoitti:
Ottaa mitään kantaa, kun en tiedä ,miten ne asiat
oikeasti ovat.
Sehän tiedetään että ruokahalu iän myötä huononee, varsinkin jos ulkoilukin puutuu.
Sekin on tutkittua juttua, ettei ikäihmisen elimistö pysty käyttämään hyväkseen kaikkia ruuassa saamiaan ravintoaineita.
Tiedän myös lääkäreitä jotka ovat sitä mieltä, ettei ihmistä saa väkisin syöttää. (puhun nyt vanhuksista) Sekin on epäinhimillistä, jos ruokaa työnnetään suuhun ja toisesta suupielestä pursuu entiset pois,,,mätetään vaan, vakkei toinen millään haluaisi.
Jos itse joutuisin sellaiseen tilanteeseen , Ehdottomasti minua ei saisi syöttää väkisin.
Mitenkäs te muut koette tämän asian?Olen Merikukan kanssa samaa mieltä että on epäinhimillistä syöttää ihmistä väkisin, olen niitä ihmisiä joiden ruokahalu katoaa surun ja huolen myötä ja olen kokenut sen että vaikka itse syön mitä alas saan se on kovaa työtä ja helpotus on suuri kun on se tehty ja silloin jos syöttäjä on vieras ja pakottaa syömään se on melkein pahoinpitelyä.
- Nimetön
meri-kukka98 kirjoitti:
Ottaa mitään kantaa, kun en tiedä ,miten ne asiat
oikeasti ovat.
Mitenkäs te muut koette tämän asian?TV-uutisissa oli kuvaa kuinka raihnaisia jotkut vanhukset ovat. Eivät saa kunnollista otetta maitomukista tai lusikasta. Kyllä silloin henkilökunnan on autettava.
Nimetön kirjoitti:
TV-uutisissa oli kuvaa kuinka raihnaisia jotkut vanhukset ovat. Eivät saa kunnollista otetta maitomukista tai lusikasta. Kyllä silloin henkilökunnan on autettava.
Syötetään ja juotetaan, ellei itse pysty.
Tietenkin aika on rajallista, ei ehdi tuntikausia houkutella jos jollekin ei maistu.
Puhutaan paljon siitä ihmisen itsemääräämisoikeudesta viimeiseen hengenvetoon saakka.
Sitä ei saisi unohtaa, vaan pitäisi toimia enemmän sen sairaan ihmisen ehdoilla. Kaikessa missä pystyy! se koskee kaikkea, myös ruokailutapahtumia!- Nimetön
meri-kukka98 kirjoitti:
Syötetään ja juotetaan, ellei itse pysty.
Tietenkin aika on rajallista, ei ehdi tuntikausia houkutella jos jollekin ei maistu.
Puhutaan paljon siitä ihmisen itsemääräämisoikeudesta viimeiseen hengenvetoon saakka.
Sitä ei saisi unohtaa, vaan pitäisi toimia enemmän sen sairaan ihmisen ehdoilla. Kaikessa missä pystyy! se koskee kaikkea, myös ruokailutapahtumia!Pitää mielestäsi olla tulokseen tyytyväinen. Onhan sentään 2/3 kunnolla ravittuja. Voiko enempää vaatiakaan?
-Laritsa-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46554Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501