http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/09/14099&request_ahaa_info=true
On näköjään järvi-ihmisetkin ymmärtäneet, ettei Bella ole vene...
Bella-veneet
34
11229
Vastaukset
- Kysytyttää
Eikö Falcon ole vene?
Eikö Flipper ole vene?
Eikö Sunmar ole vene?
Eikö Aquador ole vene?
Aika nirso taidat olla.
Itselläni ei ole ollut koskaan yhtään Bellan mallistoon kuuluvaa venettä, mutta kyllä minä noita ihan veneinä pidän. Saattaisin vaikka omani vaihtaa johonkin noista.
Jopa alkuperäiset Bellat täyttävät omalla bellamaisella tavallaan veneen kriteerit. Ei niitä muutoin olisi sellaisia määriä ostettu.
Nostan Raimo Sonniselle edelleen hattua. Enemmän hän on saanut aikaan suomalaisten veneilyn hyväksi kuin moni muu!- albatross*
Ikävää mutta totta, niinkuin sadetta seuraa pouta niin taantumaa seuraa nousukausi. Toivotaan että pian taas aurinko paistaa. Kestäkää siihenasti veneenvalmistajat, ehkä huomen on jo parempi.
- kunnon veneisiin verrattuna.
Kehnoja kaikki kunnon veneisiin verrattuna.
Isommissa malleissa puuttuu puolet veneestä ja ne poikkuksetta köykäisiä, korjattavia ja hutkuja. - perusmääritelmän vene.
Mutta siinä se sitten olikin. Hirveän hintaisia massatuotanto muövipulkkia.
Onhan niitä alkuperäisiä Belloja osatettu, mutta ei se niistä sen parempia tee. Kotimarkkinoille ovat kelvanneet, niin kuin lähinnä nämä uudemmatkin tekeleet.
Ja veneilyn hyväksi R. Sonninen on tehnyt mitä ?? Tuo on pelkkää businesstä. -90 luvun alkupuolella "jostain" syystä pankit ajoivat veistämöitä Sonnisen syliin. Eihän ole mitään mieltä rakennella tuollaisella teholla veneitä tänne pohjolan perukoille, jossain kohtaa keksivät uudetkin veneilijät etteivät haluakaan samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä. - on aika tilin
perusmääritelmän vene. kirjoitti:
Mutta siinä se sitten olikin. Hirveän hintaisia massatuotanto muövipulkkia.
Onhan niitä alkuperäisiä Belloja osatettu, mutta ei se niistä sen parempia tee. Kotimarkkinoille ovat kelvanneet, niin kuin lähinnä nämä uudemmatkin tekeleet.
Ja veneilyn hyväksi R. Sonninen on tehnyt mitä ?? Tuo on pelkkää businesstä. -90 luvun alkupuolella "jostain" syystä pankit ajoivat veistämöitä Sonnisen syliin. Eihän ole mitään mieltä rakennella tuollaisella teholla veneitä tänne pohjolan perukoille, jossain kohtaa keksivät uudetkin veneilijät etteivät haluakaan samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä.tehnyt viimeiset vuodet. Viimeisin tilinpäätös reilu 60 milliä vaihtoa ja tulos verojen jälkeen nöyrät 9 milliä. Sillä kelpaa pistellä duunari palkattomalle pakkolomalle. Ei kai kukaan kuvitellut (Sonnista näköjään lukuunottamatta) että hullut päivät jatkuisi ikuisesti. Tekisi nyt niinkuin HK teki vanhoille ruokatarvikkeille, jakoi ilmatteeks kuluttajille. Elikkäs: Bellat ja akvadoorit kunnon alennuksilla pois varastosta kuleksimasta ja uuni uudelleen päälle. Terveisin Reiska
- Tulentallaaja
perusmääritelmän vene. kirjoitti:
Mutta siinä se sitten olikin. Hirveän hintaisia massatuotanto muövipulkkia.
Onhan niitä alkuperäisiä Belloja osatettu, mutta ei se niistä sen parempia tee. Kotimarkkinoille ovat kelvanneet, niin kuin lähinnä nämä uudemmatkin tekeleet.
Ja veneilyn hyväksi R. Sonninen on tehnyt mitä ?? Tuo on pelkkää businesstä. -90 luvun alkupuolella "jostain" syystä pankit ajoivat veistämöitä Sonnisen syliin. Eihän ole mitään mieltä rakennella tuollaisella teholla veneitä tänne pohjolan perukoille, jossain kohtaa keksivät uudetkin veneilijät etteivät haluakaan samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä.Ensinnäkään Bellat eivät yksin ole hirveän hintaisia. Bellalla on asettaa hinta/laatusuhteeltaan kilpailukykyinen vene kuhunkin veneluokkaan. Käypä joskus venemessuilla tarkistamassa tilanne.
Toiseksi, väität, että "kotimarkkinoille ovat kelvanneet"? Eikö tuotannosta ole myyty ulkomaille noin 80%? Vai muistanko väärin?!
Kolmanneksi haukut Belloja massatuotantoveneiksi samalla kun moitit tuotantoa tehottomaksi?! No, myönnetään, että voihan massatuotantokin olla tehotonta. Mistä muuten tiedät, että tuotanto on tehotonta?
Olen ollut tyytyväinen bellaveneilijä 8 kesää ja vaihdan ihan mielelläni uuteen Bellaan, kun vain sopiva sattuu kohdalle. Viimeiseksi ja ihan vain tiedoksi venekerhomme laiturissa on tasan yksi Bella. - kun on kirjoittajiakin.
Tulentallaaja kirjoitti:
Ensinnäkään Bellat eivät yksin ole hirveän hintaisia. Bellalla on asettaa hinta/laatusuhteeltaan kilpailukykyinen vene kuhunkin veneluokkaan. Käypä joskus venemessuilla tarkistamassa tilanne.
Toiseksi, väität, että "kotimarkkinoille ovat kelvanneet"? Eikö tuotannosta ole myyty ulkomaille noin 80%? Vai muistanko väärin?!
Kolmanneksi haukut Belloja massatuotantoveneiksi samalla kun moitit tuotantoa tehottomaksi?! No, myönnetään, että voihan massatuotantokin olla tehotonta. Mistä muuten tiedät, että tuotanto on tehotonta?
Olen ollut tyytyväinen bellaveneilijä 8 kesää ja vaihdan ihan mielelläni uuteen Bellaan, kun vain sopiva sattuu kohdalle. Viimeiseksi ja ihan vain tiedoksi venekerhomme laiturissa on tasan yksi Bella.Yksin tai kaksin, mutta hinnat ovat hinta/laatusuhteeltaan persiillään. Veneiden hinnat kyllä tiedossa, ja laatukuvakin on aika hyvin muotoutunut vuosien saatossa.
Muistat varmasti väärin, ajatus on voinut olla tuollainen, mutta eipä niitä vaan ole myyty ulkomailla kovinkaan paljoa .. eikä mikään ihme. Jos edullisemmin saa parempaa.
Eihän tuossa tehottomuudesta mitään ollut, vaan siitä ettei ole tänne mitään mieltä tuollaista tuotantokoneistoa tukirahoilla rakentaa.
Sehän on hienoa että olet tyytyväinen veneeseesi. - Tulentallaaja
kun on kirjoittajiakin. kirjoitti:
Yksin tai kaksin, mutta hinnat ovat hinta/laatusuhteeltaan persiillään. Veneiden hinnat kyllä tiedossa, ja laatukuvakin on aika hyvin muotoutunut vuosien saatossa.
Muistat varmasti väärin, ajatus on voinut olla tuollainen, mutta eipä niitä vaan ole myyty ulkomailla kovinkaan paljoa .. eikä mikään ihme. Jos edullisemmin saa parempaa.
Eihän tuossa tehottomuudesta mitään ollut, vaan siitä ettei ole tänne mitään mieltä tuollaista tuotantokoneistoa tukirahoilla rakentaa.
Sehän on hienoa että olet tyytyväinen veneeseesi.Mainitseppa muutama vastaava vene, joka on edullisempi ja parempi kuin Falcon 26. Harkitsenkin sitten niitä, jos vielä väliraha on sopiva. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. Falconin tilat ovat sopivat minulle.
Vilkaisin Bellan sivuja ja siellä sanottiin, että tuotannosta vientiin menee n. 70%. - Vene on vielä ostamatta
perusmääritelmän vene. kirjoitti:
Mutta siinä se sitten olikin. Hirveän hintaisia massatuotanto muövipulkkia.
Onhan niitä alkuperäisiä Belloja osatettu, mutta ei se niistä sen parempia tee. Kotimarkkinoille ovat kelvanneet, niin kuin lähinnä nämä uudemmatkin tekeleet.
Ja veneilyn hyväksi R. Sonninen on tehnyt mitä ?? Tuo on pelkkää businesstä. -90 luvun alkupuolella "jostain" syystä pankit ajoivat veistämöitä Sonnisen syliin. Eihän ole mitään mieltä rakennella tuollaisella teholla veneitä tänne pohjolan perukoille, jossain kohtaa keksivät uudetkin veneilijät etteivät haluakaan samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä.Minä myös vihaan kompromissiveneitä. Mielestäni Bellan valimkoimista puuttuu turvallinen, käytännöllinen ja nykyaikainen vene.
Aquador 3x on kevyesti tehty ja vaatii suojaiset vedet tai hyvän kelin. Runkoja on paikattu kohtuuttoman usein. - ainaista paskaa
Vene on vielä ostamatta kirjoitti:
Minä myös vihaan kompromissiveneitä. Mielestäni Bellan valimkoimista puuttuu turvallinen, käytännöllinen ja nykyaikainen vene.
Aquador 3x on kevyesti tehty ja vaatii suojaiset vedet tai hyvän kelin. Runkoja on paikattu kohtuuttoman usein.Kun seuraa keskusteluja belloista, löydetään jos minkälaista vikaa. Mutta kun seuraa asiantuntijoiden testejä, kertovat ne vallan muuta. Käsiin sattui vanha kipparilehti, jossa esitelläään bella 700 käytettynä. Venettä kehutaan klassikoksi. Meidän tuulisella merellä en ole nähnyt koskaan ns. merikelpoisia ajeleskelemassa tuulessa ja nautiskelemassa siitä että onpas merikelpoinen vene.
- Asiantuntijoiden testeillä
ainaista paskaa kirjoitti:
Kun seuraa keskusteluja belloista, löydetään jos minkälaista vikaa. Mutta kun seuraa asiantuntijoiden testejä, kertovat ne vallan muuta. Käsiin sattui vanha kipparilehti, jossa esitelläään bella 700 käytettynä. Venettä kehutaan klassikoksi. Meidän tuulisella merellä en ole nähnyt koskaan ns. merikelpoisia ajeleskelemassa tuulessa ja nautiskelemassa siitä että onpas merikelpoinen vene.
tarkoittanet noita venelehtien testejä ;) Ammattimaisuutta varmasti, mutta ei taatusti veneistä ;) Noissa testeissä ovat muut asiat ratkaisevimpia kuin ne veneet. On ollut aina ja tulee aina olemaan.
- pituus 32 ft
ainaista paskaa kirjoitti:
Kun seuraa keskusteluja belloista, löydetään jos minkälaista vikaa. Mutta kun seuraa asiantuntijoiden testejä, kertovat ne vallan muuta. Käsiin sattui vanha kipparilehti, jossa esitelläään bella 700 käytettynä. Venettä kehutaan klassikoksi. Meidän tuulisella merellä en ole nähnyt koskaan ns. merikelpoisia ajeleskelemassa tuulessa ja nautiskelemassa siitä että onpas merikelpoinen vene.
Avoimen valtameren rannikolle hyväksytty ja luokitettu.
Tehdäänkö treffit tuuliselle merellesi
seuraavaan myrskyyn? - Tulentallaaja
Asiantuntijoiden testeillä kirjoitti:
tarkoittanet noita venelehtien testejä ;) Ammattimaisuutta varmasti, mutta ei taatusti veneistä ;) Noissa testeissä ovat muut asiat ratkaisevimpia kuin ne veneet. On ollut aina ja tulee aina olemaan.
..ja jos jonkinlaista vihjailua, mutta sitten kun kysytään tarkemmin ei löydykään mitään. -Bellat ovat pärjänneet hyvin myös ruotsalaisten ja saksalaisten lehtien testeissä. Kyseenalaistatko nekin? Ei kai Bella-veneet nyt mikään aseiden valmistaja ole?!
- ole ollut. Brunswikin suojissa
Tulentallaaja kirjoitti:
..ja jos jonkinlaista vihjailua, mutta sitten kun kysytään tarkemmin ei löydykään mitään. -Bellat ovat pärjänneet hyvin myös ruotsalaisten ja saksalaisten lehtien testeissä. Kyseenalaistatko nekin? Ei kai Bella-veneet nyt mikään aseiden valmistaja ole?!
maailma näyttää vähän erilaiselta, myös nyt kun on huuma laskussa.
- Tulentallaaja
ole ollut. Brunswikin suojissa kirjoitti:
maailma näyttää vähän erilaiselta, myös nyt kun on huuma laskussa.
eivät ole olleet sen huonompia, kuin muutkaan. Päinvastoin kuin täällä on väitetty.
- niin tyhmä...
perusmääritelmän vene. kirjoitti:
Mutta siinä se sitten olikin. Hirveän hintaisia massatuotanto muövipulkkia.
Onhan niitä alkuperäisiä Belloja osatettu, mutta ei se niistä sen parempia tee. Kotimarkkinoille ovat kelvanneet, niin kuin lähinnä nämä uudemmatkin tekeleet.
Ja veneilyn hyväksi R. Sonninen on tehnyt mitä ?? Tuo on pelkkää businesstä. -90 luvun alkupuolella "jostain" syystä pankit ajoivat veistämöitä Sonnisen syliin. Eihän ole mitään mieltä rakennella tuollaisella teholla veneitä tänne pohjolan perukoille, jossain kohtaa keksivät uudetkin veneilijät etteivät haluakaan samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä.että jättää muuten vaatimuksensa täyttävän veneen ostamatta sillä perusteella, etteivät halua "samanlaista venettä kuin on laiturit täynnä"? Mitä merkitystä sillä on?
- Mitähän oikein luit????
ainaista paskaa kirjoitti:
Kun seuraa keskusteluja belloista, löydetään jos minkälaista vikaa. Mutta kun seuraa asiantuntijoiden testejä, kertovat ne vallan muuta. Käsiin sattui vanha kipparilehti, jossa esitelläään bella 700 käytettynä. Venettä kehutaan klassikoksi. Meidän tuulisella merellä en ole nähnyt koskaan ns. merikelpoisia ajeleskelemassa tuulessa ja nautiskelemassa siitä että onpas merikelpoinen vene.
Mikähän numero, kun en moista juttua muista tai löydä missä 700:sta Bellaa on kehuttu klassikoksi???
Ja olikohan se joku "asiantuntijan testi"???
Minulla nyt vaan sattuu olemaan kipparilehti jossa on testissä Bella 703 ja aika paskaksi se haukutaan. Että silleen. - Skipper_Hki
Mitähän oikein luit???? kirjoitti:
Mikähän numero, kun en moista juttua muista tai löydä missä 700:sta Bellaa on kehuttu klassikoksi???
Ja olikohan se joku "asiantuntijan testi"???
Minulla nyt vaan sattuu olemaan kipparilehti jossa on testissä Bella 703 ja aika paskaksi se haukutaan. Että silleen.Minä ainakin muistan vertailun jossa vastakkain olivat kasimetrinen Bella ja Marsund 906.
Bella hävisi kaikilla osa-alueilla. Muun muuassa todettiin että Bellassa ei pysy penkeillä kelissä joka ei vielä edes tunnu Marsundissa.
Tosin täytyy muistaa että Marsund on puoliliukuvien puolella laadullisesti ja ominaisuuksiltaan samaa kun Tiiskeri liukuvissa, joten vaikeahan sitä vastaan on pärjätä. - Marsund vs. Utö
Skipper_Hki kirjoitti:
Minä ainakin muistan vertailun jossa vastakkain olivat kasimetrinen Bella ja Marsund 906.
Bella hävisi kaikilla osa-alueilla. Muun muuassa todettiin että Bellassa ei pysy penkeillä kelissä joka ei vielä edes tunnu Marsundissa.
Tosin täytyy muistaa että Marsund on puoliliukuvien puolella laadullisesti ja ominaisuuksiltaan samaa kun Tiiskeri liukuvissa, joten vaikeahan sitä vastaan on pärjätä.Ehkä kuitenkin oikeampi vastine Tiiskerille voisi olla puoliliukuvissa Utö31. Marsu on hyvä vene, mutta ei Tiiskerin tai Utö:n luokkaa.
- hyväksyttty ja luokitettu
Skipper_Hki kirjoitti:
Minä ainakin muistan vertailun jossa vastakkain olivat kasimetrinen Bella ja Marsund 906.
Bella hävisi kaikilla osa-alueilla. Muun muuassa todettiin että Bellassa ei pysy penkeillä kelissä joka ei vielä edes tunnu Marsundissa.
Tosin täytyy muistaa että Marsund on puoliliukuvien puolella laadullisesti ja ominaisuuksiltaan samaa kun Tiiskeri liukuvissa, joten vaikeahan sitä vastaan on pärjätä.Tiiskeri on C-luokkaan hyväksyttty ja luokitettu.
Sehän merellä taatusti huonompi kuin Aquador.
Aquadorista 3X -malleissa puuttuu puolet painosta. Puolet veneestä on vasta ostettu. - "merelle" ja taka...
hyväksyttty ja luokitettu kirjoitti:
Tiiskeri on C-luokkaan hyväksyttty ja luokitettu.
Sehän merellä taatusti huonompi kuin Aquador.
Aquadorista 3X -malleissa puuttuu puolet painosta. Puolet veneestä on vasta ostettu.tulee "C-tyypitetty" Tiiskeri ja Aquador on levinnyt laajalle merialueelle. Tuo luokitus on kustannuskysymys, varsinkin kun Tiiskerissä on laajat muutos- ja vaihtoehtoisia mahdollisuuksia saada oma vene sellaiseksi kuin haluaa. Saat sen kyllä tilauksesta vaikka A-luokkaan.
Taitaisi yllätystarkastuksessa mennä Aquadorit D-luokkaan, sen verran ovat heppoisia leluja. - Luokkajako
hyväksyttty ja luokitettu kirjoitti:
Tiiskeri on C-luokkaan hyväksyttty ja luokitettu.
Sehän merellä taatusti huonompi kuin Aquador.
Aquadorista 3X -malleissa puuttuu puolet painosta. Puolet veneestä on vasta ostettu.Luokitus on veneen valmistajan valittavissa, se ei kerro mitään muuta kuin sen, minkälaiseen keliin valmistaja suosittelee venettä käytettävän. Vastuullisten valmistajien luokitukset ovat paljon maltillisempia kuin niiden, jotka mainosmielessä valitsevat liian rohkean luokituksen.
- veneveijo
Luokkajako kirjoitti:
Luokitus on veneen valmistajan valittavissa, se ei kerro mitään muuta kuin sen, minkälaiseen keliin valmistaja suosittelee venettä käytettävän. Vastuullisten valmistajien luokitukset ovat paljon maltillisempia kuin niiden, jotka mainosmielessä valitsevat liian rohkean luokituksen.
Tiiskerin C-luokitukseen vaikuttaa lähinnä kai matalin varalaitakorkeus, joka on 1010L veneen tapauksessa avotilan ja kajuutan välisen kynnyksen korkeus. Tästä on olemassa omat sääntönsä luokitusten suhteen.
Mitä tulee ketjussa mainittuun A-merkkiin, kannattaa vertailla vähän painotietoja ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä rakenteista. - yli 4 m aallot 21m/s
Luokkajako kirjoitti:
Luokitus on veneen valmistajan valittavissa, se ei kerro mitään muuta kuin sen, minkälaiseen keliin valmistaja suosittelee venettä käytettävän. Vastuullisten valmistajien luokitukset ovat paljon maltillisempia kuin niiden, jotka mainosmielessä valitsevat liian rohkean luokituksen.
Voi tulla Tiiskerillä äitiä ikävä b-kategorian (Avomeri) olosuhteissa, joissa oletetaan aallonkorkeuden olevan päälle 4 metriä ja tuulennopeuden 21 m/s. Joo, tosta vaan Saarenmaalle 10 metrin matkaveneellä? Eli aivan oikein, c-kategoriaan sellainen kuuluu.
- Luokkajako
yli 4 m aallot 21m/s kirjoitti:
Voi tulla Tiiskerillä äitiä ikävä b-kategorian (Avomeri) olosuhteissa, joissa oletetaan aallonkorkeuden olevan päälle 4 metriä ja tuulennopeuden 21 m/s. Joo, tosta vaan Saarenmaalle 10 metrin matkaveneellä? Eli aivan oikein, c-kategoriaan sellainen kuuluu.
Juuri näin. Tiiskeri ja Utö31 ovat esimerkkejä veneistä jotka on rakennettu "tosissaan". Niiden kohdalla valmistajat ovat miettineet oikeasti missä olosuhteissa niillä on järkevä kulkea. Silti ne ovat järeämpiä ja turvallisempia kuin monet ylemmäksi heppoisin perustein luokitellut veneet. Tämä on kunniaksi valmistajille. Nämä veneet eivät mene päreiksi suomen aluevesillä missään olosuhteissa. A- ja B-luokan olosuhteet ovat pahimmilleen todella rajuja.
- Yhtään ei liiku kelissä
Luokkajako kirjoitti:
Juuri näin. Tiiskeri ja Utö31 ovat esimerkkejä veneistä jotka on rakennettu "tosissaan". Niiden kohdalla valmistajat ovat miettineet oikeasti missä olosuhteissa niillä on järkevä kulkea. Silti ne ovat järeämpiä ja turvallisempia kuin monet ylemmäksi heppoisin perustein luokitellut veneet. Tämä on kunniaksi valmistajille. Nämä veneet eivät mene päreiksi suomen aluevesillä missään olosuhteissa. A- ja B-luokan olosuhteet ovat pahimmilleen todella rajuja.
Olipas tatrninaa ja tyhmää perustelua taas.
Yhtään Tiiskeri tai Utö31 ei ole tullut vastaan yli 22 m/s tuulessa tai yli.
Kyllä sinä senkin varamsti tunteella selität että miksi ei. - Luokkajako
Yhtään ei liiku kelissä kirjoitti:
Olipas tatrninaa ja tyhmää perustelua taas.
Yhtään Tiiskeri tai Utö31 ei ole tullut vastaan yli 22 m/s tuulessa tai yli.
Kyllä sinä senkin varamsti tunteella selität että miksi ei.Ymmärsit väärin kirjoitukseni. Kumpaakan venettä ei valmistaja ole luokitellut A- tai B-luokkaan juuri siksi, että ne olosuhteet eivät ole soveliata niille. Veneet ovat rakenteellisesti silti kestävämpiä kuin monet sellaiset veneet jotka valmistaja on luokitellut ylemmäs ja joilla niilläkään ei pitäisi mennä moihin keleihin. Sevensikö tämä asiaa. Katsastajakurseilla on esim. Utö 31 tyyppiesimerkkinä moottoriveneestä joka vastaa B-luokkaa. Silti valmistaja on merkinnyt sen C-luokkaan. Tämä on mielestäni vastuullista toimintaa. Sama Tiiskerin kohdalla.
- KOska rakenteet eivät kestä.
Luokkajako kirjoitti:
Ymmärsit väärin kirjoitukseni. Kumpaakan venettä ei valmistaja ole luokitellut A- tai B-luokkaan juuri siksi, että ne olosuhteet eivät ole soveliata niille. Veneet ovat rakenteellisesti silti kestävämpiä kuin monet sellaiset veneet jotka valmistaja on luokitellut ylemmäs ja joilla niilläkään ei pitäisi mennä moihin keleihin. Sevensikö tämä asiaa. Katsastajakurseilla on esim. Utö 31 tyyppiesimerkkinä moottoriveneestä joka vastaa B-luokkaa. Silti valmistaja on merkinnyt sen C-luokkaan. Tämä on mielestäni vastuullista toimintaa. Sama Tiiskerin kohdalla.
"Veneet ovat rakenteellisesti silti kestävämpiä kuin monet sellaiset veneet jotka valmistaja on luokitellut ylemmäs"
Ja silti ei tule kumpaakaan koskaan vastaan yo. kovassa kelissä. Tämä on rakenteellinen kysymys eikä lukemisongelma. - 7,7
KOska rakenteet eivät kestä. kirjoitti:
"Veneet ovat rakenteellisesti silti kestävämpiä kuin monet sellaiset veneet jotka valmistaja on luokitellut ylemmäs"
Ja silti ei tule kumpaakaan koskaan vastaan yo. kovassa kelissä. Tämä on rakenteellinen kysymys eikä lukemisongelma.Johtuu siitä että kipparit ovat niin fiksuja etteivät lähde noin kovaan keliin taikka et huomaa niitä kun ne ajavat ohi.
- kävin itse katsomassa
7,7 kirjoitti:
Johtuu siitä että kipparit ovat niin fiksuja etteivät lähde noin kovaan keliin taikka et huomaa niitä kun ne ajavat ohi.
Myrskyssä kaikki viranomaisveneetkin olivat suojassatamissa. Kävimme itse katsomassa ja meritse.
- Elvis oli kala
Veneteollisuus kasvoi 10% vuodessa ja veneitä meni kaupaksi.
Nyt kun kysyntää ei ole, niin markkinataloudessa laitetaan tuotanto jäihin duunarin kustannuksella. Sitten taas, kun kysytää on, niin tehtaita käynnistellään kysynnän mukaan.
Kyllähän venetehtaaseen töihin menevän duunarin pitää tajuta se, että miten markkinaherkästä alasta on kyse. Kun veneiden myynti loppuu, niin oma duuni loppuu heti sen jälkeen.- duunarit
lakkoilemaan ja vaatimaan suuria palkankorotuksia.Siitä se ilo taas alkaa!
ps.katsokaapa peiliin! - eko..nomisti?
Vene supermagazine helmikuu 2/88 30 mk, 406 sivua veneitä ym...
Venemestari erikoisnumero venekatalogi 2008 8,90 EUR, 300 sivua veneitä ym...
Kyllähän se on niin, että kun taikina vaan nousee ja nousee, niin tuleehan se lopulta yli.
Ei täällä Lipposen-Vanhasen Päiväraha-Suomessa Insinöörikään juuri busteria kummempaa liksallaan saa. Isänmaallistahan se olisi viedä viimeiset roposetkin Bellan kassalle ja sanoa, että tehkää enemmän ja isompia veneitä.
- vahingon iloa
Täsä käy ilmi Suomalainen kateus ja vahingon ilo selkeimmillään.
Kun menestyy niin ollaan kateellisia ja kun tulee vaikeampaa riemuitaan tappiosta.
Typerää ja pikkusieluista ilakointia!
Bella veneet menee 70% sesti vientiin.
Ja Eurooppa on jo lamassa ja Suomi menossa perään.
Typerää ja pikkusieluista ilakointia!
Naura sitten kun oma firma tai työnantaja ajautuu lamaan !
siihen ei taida mennnä kauan kuin koko Suomi on samassa jamassa kuin Bella !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759