Kalkku

Nikki>>

Olen muuttamassa Kalkkuun, joo, tiedetään ei siellä juuri mitään ole ja pitkä matka kaupunkiin. Mutta mites muuten asuinalueena? Onko rauhallinen? Pääseekö bussilla hyvin keskustaan/usein? Tai muihin ostospaikkoihin? En omista autoa..

25

5359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En asuisi

Kalkku on kauhea slummi. Uuttahan sinnekin rakennetaan, mutta slummi on ja pysyy. Kauheita juoppoja ja muuta hämärää väkeä. Kaikkea muuta kuin rauhallinen asuinalue, lapsille kaikkein huonoin ja turvattomin asuinalue.

• kaupungissa

Joskus julkaistiin kaupungiosat, joihin huumausainerikollisuus oli eniten keskittynyt ja ylivoimaisena ykkösenä oli kalkku.
      Puukotukset tavallista arkea... juoppoja...

• Kal kal kal

Joo ja niiden juoppojen ja narkkareiden välissä asuu Joulupukki ja Mustanaamio. Kalkussa taitaa olla sikäli vähän ihmisiä, että yksi havaittu narkkari nostaa ohitse isommista asuma-alueista.

• kasvanut

Kalkussa olen nuoruuteni asunut, ja nyt muutaman vuoden sieltä pois olleena voisin kommentoida. Aiemmin Kalkku oli ihan mukava asuinalue, mitä nyt muutamia juoppoja siellä täällä pyöri. Lapsiperheitä oli aika hyvin, eikä mielestäni silloin ollut Kalkussa mitään vikaa.

Noin 5-10 vuotta sitten alue alkoi mielestäni muuttua huonompaan suuntaan. Koko ajan enemmän ilmennyt huume- ym. ongelmia. Nykyään ahdistaa jo käyminenkin siellä.

Vaikka yleensä omia juuria muistellaan lämmöllä ja kotikontuja arvostetaan, en voi nykyään juuri positiivista sanaa Kalkusta sanoa. En koskaan muuttaisi sinne takaisin.

• Kalkku<3

Vaikka tää on vanha aiha mutta oon asunut kalkussa koko ikäni enkä oo ikinä löytänyt täältä muuta douppii ku kannabista ja sitäkin vaan tutuilta, ja mitä niihin juoppoihin tulee niin ne on ihan vaarattomia ja mukavia vanhoja ihmisiä..

• dfa
        Kalkku<3 kirjoitti:

Vaikka tää on vanha aiha mutta oon asunut kalkussa koko ikäni enkä oo ikinä löytänyt täältä muuta douppii ku kannabista ja sitäkin vaan tutuilta, ja mitä niihin juoppoihin tulee niin ne on ihan vaarattomia ja mukavia vanhoja ihmisiä..

Mites tuo "Uusi Kalkku" eli Kalkunvuoren kadun rivarialue ja se puisto siinä? Pyöriikö siellä "Reindeerspotting"- ryhmää paljonkin? Luulis että lapsiperheitä enimmäkseen asuis sielläpäin. Mitään kauppaa ei vissiin sinne vieläkään ole tulossa? Ollaan kateltu siitä Juoksuhaudankadulta rivaria ja kiinnostas tietää vähän minkälaista se alue on.

• kalkkuun vaan
        dfa kirjoitti:

Mites tuo "Uusi Kalkku" eli Kalkunvuoren kadun rivarialue ja se puisto siinä? Pyöriikö siellä "Reindeerspotting"- ryhmää paljonkin? Luulis että lapsiperheitä enimmäkseen asuis sielläpäin. Mitään kauppaa ei vissiin sinne vieläkään ole tulossa? Ollaan kateltu siitä Juoksuhaudankadulta rivaria ja kiinnostas tietää vähän minkälaista se alue on.

Itse asun vanhan Kalkun puolella mutta minulla on paljon ystäviä myös uuden Kalkun alueella. Molemmat alueet ovat kivoja lapsiperheelle. Toisin kun tuossa yllä mainitaan niin on ollut tosi rauhallista seutua, ei mitään häiriöitä ole meillä ollut. Ei sen enempää juoppoja kuin muuallakaan.

Uudesta Kalkusta en ole muuta negatiivista kuullut kuin palveluiden puute. Kivat lenkkeilymaastot siellä on, mutta palvelut (kauppa, koulu, päiväkoti, srk-keskus) ovat lähempänä täällä vanhan Kalkun alueella.

• O.C.
        dfa kirjoitti:

Niistä lapsiperheistä se huumejengi juuri lähteekin. Kandee hei varoo!

Vakavammin: Minkä tahansa uuden kaupunginosan elinkaaressa on vaihe, jolloin syntyy ns. jengi-, häiriköinti- ja huumeongelma. Hervannassa tämä tapahtui 1980-luvulla, Hallilassa kai 2000-luvun alussa, Linnainmaalla 2005 jälkeen jne. Kalkussa ongelmat alkavat varmaan 2015-2020, Vuoreksessa 2025.

Eli aina 10-15 vuotta alueen rakentamisen jälkeen. Ja syykin on selvä: Kun alue aluksi mielletään rauhalliseksi, muuttaa sinne lapsiperheitä. n. 10 vuotta tästä eteenpäin tenavat ovat parhaassa nuorisokriminaalin iässä joten ongelmia tulee taatusti.

Kannattaa siis uusien, kerralla rakennettujen alueiden sijaan pohtia alueita, joissa on jo vanhaa asutusta ja välissä täydennysrakentamista.

• kulman jengi

Jos vanhempiasi ahdistaa, täytynee laittaa piikilankaa tontin ympärille että pysyy narkkarit ja juopot poissa porstuasta. Halogeenivalot aidantolppiin ja kamerat liiketunnistimella sekä dobermanni vahtimaan ja johan on turvallinen tunne.

Vaihtoehtoisesti voi mennä hakemaan lääkitystä ahdstukseen.

• Kalkusta

Kyllä on Kalkku muuttunut noista ketjun alkupään viesteistä. "Vanhan Kalkun" alueella ainakin Pitkäniemenkadulla-Ristaniitynkadulla on rauhallista ja ympärillä pientaloaluetta ja pieniä kerrostaloja. Kalkussa on lisäksi hyvät ulkoilumaastot. Löytyy päiväkoti, koulu ja kauppa ja bussitkin kulkee kohtuullisen usein. On paljon lapsiperheitä ja nuorempaa väkeä muuttaa tasaista tahtia, kun hinnat ovat paljon halvemmat kuin keskustan läheisyydessä. Tesoman ja Nokian laajempiin palveluihin lyhyt matka. Kalkussa on lisäksi rauhallisempaa kuin Tesomalla, joka sekin on nostanut paljon profiiliaan. Ihan hyvää asuinaluetta nykyisin.

• Kalkusta

Ainakin vanha Kalkku on kivaa ja rauhallista aluetta ja palvelujakin löytyy.

• Kalkkulainen

Olen asunut vanhan Kalkun puolella nyt puolisen vuotta ja on kyllä rauhallista aluetta. Kauppa ja hyvät ulkoilumaastot löytyvät. Läheltä Tesomalta löytyy laajempia palveluja ja Nokian palveluihinkin on vain muutama kilometri. Bussi kulkee ajasta riippuen Tampereen keskustaan 20-25 min ja bussit kulkevat suht usein arkisin ja lauantaisin. Motaria taas pääsee autolla nopeasti Tampereelle.

Aiemmin sekä Keskustassa että Kalevassa asuneena voin sanoa, että on paljon rauhallisempaa aluetta ja asuntojen hinnat ovat kohttuullisia verrattuna em. alueisiin.

• pimunen

Kalkussakin on menoa moneen lähtöön. Kivaakin ja luonto lähellä. Olen ollut tyytyväinen. Tervetuloa!

• Sapphire3

Erittäin mukavaa asuinaluetta ainakin tämä uusi puoli Kalkussa ja vaikuttaa se vanha puolikin ihan rauhalliselta, ainakin omakotialueella. Saattaa olla että vanhalla puolella kerrostaloissa asuu deekuja, mut ei oo kyllä näkyny katukuvas. Paljon mieluummin asun täällä kuin Härmälässä.

• <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Kolme kertaa tunnissa näkyy Nysse kulkevan.
      http://aikataulut.tampere.fi/?stop=1592&direction=2&showLines=1

Klo 19.20 jälkeen kerta harvemmin.
      Nyssellä on tunnin vaihtoaika, eli voi jopa pikaiseen poiketa kaupassa vaihdon aikana.
      Pääseekö vai ei, riippuu sitä mitä haluat..
      Itse käyn pari kertaa kuussa kaupassa pyöräkassin kanssa täytän varastot.

• ttrtrtrrtyrt

Viesthän on 10v vanha.

• hyi-hyi

Mutala Kalkku!

• hottentottix

Ränä pitää kalkun bubissa hoviiaan. Ihan turvallinen mesta.

• Kalkkuun

Olen asunut vanhan Kalkun alueella nyt vajaan vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Kyllä täältä busseja kulkee ihan kohtuullisesti, keskimäärin kolme kertaa tunnissa ja vielä myöhään illallakin. Kouluaikaan kulkee useamminkin, On tosi rauhallista, Hyvät ulkoilumaastot ja kauppa löytyvät. Tesoman palveluihin on lyhyt matka ja täällä on paljon rauhallisempaa kuin Tesomalla, missä on paljon enemmän asukkaista ja baareja. Täälläkin on tuo yksi em. baari, mutta ihan rauhalliselta se on vaikuttanut. Olen asunut keskustassa myös ja siellä oli tosi rauhatonta. Makuasioita, mitä arvostaa, mutta itse arvostan enemmän rauhallista päivittäistä asuinympäristöä ja hakeudun laajempien palvelujen pariin, kun on tarvis. En haluaisi asua esim. levottoman kauppakeskuksen kupeessa jättilähiössä.

• Anonyymi

Vanhan Kalkun puoli on rauhallista pientaloaluetta ja on hyvät kulkuyhteydet keskustaan, ruuhka-aikaan 5 kertaa tunnissa. Hyvät ulkoilumaastot. Kiva alue ulkoilijoille ja lapsiperheille. Tampereen hintatasoa ajatellen edelleen edulliset hinnat asunnoissa.

• Anonyymi

Kalkussa on oma paikallinen urheiluseurakin, Kalkun Murvat.

• Anonyymi

Vaikka Kalkku on vähän syrjässä ja palveluita ei ole kovin runsaasti, niin silti siellä asuu paljon mieluummin kuin monessa muussa Tampereen lähiössä.

• Anonyymi

Kaikissa ei asu muita kuin vähempiosaisia...

• Anonyymi

Kalkku on viihtyisää ja ihanaa aluetta. Ollaan viihdytty oikeesti tosi hyvin, eikä Tesoman puolellakaan koskaan olla jouduttu mihinkään "kahnauksiin", mitä alkuun osa täälläpäin asumaton ystävämme pelotteli ja maalaili meille.. Tesomakin viime vuosina kohentanut ilmettään mm. kauppakeskus Westerillä ja uusilla rakennuksilla. Bussit kulkee tasasin välein ja kaikki mitä tarvitsee on tässä lähellä; pikkukaupat, tokmanni,alko,terveyspalvelut,kirjasto,lenkkipolut jne. Tervetuloa alueelle! :)

• Anonyymi

Oikein mukava paikka asua. Olen ihmetellyt tätä kalkun "mainetta". Joka kaupungin osassa on omat ongelmansa. Mutta en ole huomannut täällä sittemmin mitään ihmeellistä. Ihan rauhassa on saanut asua. Välillä tuntuu että on "liiankin hiljaista" :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53