Death Magnetic

KILL IT !!!

Kovinhan tuo uusin plätty kolisee kokonaisuudessaan. Unforgivenin piano alussa ei vain jotenkin kolise selloineen,muuten päätään joukosta nostavat mm. Broken,beat&scarred melodisuudellaan ja sekä aiemmin julkaistu Syanide. Arvosana 9. KIITOS!!!

15

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petter X

Kuultuani The day that never comes (taitaa viitata siihen päivään milloin Metallica julkaisisi kunnollisen levyn) hirvityksen on arvosana puhdas nolla.

Saundit jotka kuulostavat siltä kuin yläasteen demobändi olisi saanut lainaan kasan outoja pedaaleja. Riffit joita Suomessa vuonna 1988 ei olisi kelpuutettu speed metal -kasettidemolle. Biisi joka kuulostaa 3 Doors downin tai Nickelbackin ylijäämiltä. Jamesin vonkuna minkä rinnalla Chad Kroeger kuulostaa Pavarottilta. Kirkin soolo joka kuulostaa (hävettää myöntää) siltä kuin 16-vuotias yrittäisi musiikkiliikkeessä soittaa Kirk-soolon. Larsin rummut jotka tuovat jälleen kerran hirvittävässä epätarkkuudessaan yläasteen. Ja rumpusaundit, joiden rinnalla vessassa äänitetty demo olisi uusi Kashmir. Unforgiven 3 - biisi joka ei-omaperäisyydessä voittaa tulevan (toivottavasti ei) elokuvan Rocky 7. Albumin nimi joka homoudessaan (gay) kelpaisi mille tahansa New Yorkin trendihomppeliklubille. Biisit jotka ylipituudessaan ja tarpeettomuudessaan hakevat vertaistaan (ja minä kun luulin että AJFA oli tuon osaston kovin tekele).

Ihan täyttä skeidaa. Levy joka varmasti trenditunareiden hyllyihin kelpaa, toivottavasti ei kenellekään oikealle musafanille. Noin huonoa harvoin kuulee.

• mutta itse sanon

että rautaa on. odotan malttamattomana julkaisu päivää.( ja niin vielä mitäs vitun välii biisin nimellä on jos se hyvä? olkoon vaikka puuha pete 2000 saatana)

• Steve. W.
        mutta itse sanon kirjoitti:

että rautaa on. odotan malttamattomana julkaisu päivää.( ja niin vielä mitäs vitun välii biisin nimellä on jos se hyvä? olkoon vaikka puuha pete 2000 saatana)

Kaikkihan nuo uuden levyn biisit ovat paskoja oli niillä nimi tai ei !!!! Saundit päin persettä,epätarkat rummut ym.....

• möykkälika
        Steve. W. kirjoitti:

Kaikkihan nuo uuden levyn biisit ovat paskoja oli niillä nimi tai ei !!!! Saundit päin persettä,epätarkat rummut ym.....

Turhaa provoa vedät. Mitä minä olen lukenu netistä ym. lähteestä niin kyllä kaikki on levyä kovasti kehunu. Olen myös levyn jo kuullu ja ei siinä ole yhtään huonoa biisiä. Se ei ekalla eikä tokalla kuuntelulla aukea, mutta paranee kerta toisensa jälkeen. En ole pitkään aikaa törmänny hyvään hevi levyyn, mutta tämä on kyllä pitkästä aikaa levy mitä jaksaa kuunnella.Miksi pitää tehdä sitä yhtä ja samaa biisiä koko uran ajan, kuten niin moni bändi. Metallica tekee mitä haluaa ja mikään levy ei muistuta toista. Siksi juuri METALLICA on ainut ja paras hevi bändi mitä on.

• meni

arviosi. Levyhän on huippuhyvä!

• kuunneltu läpi ja...

Ei..ei ja ei aukee..katotaan ku saa oikeen version levystä,josko mieli kirkastus..no hyvä levyhän aukee vasta monen kuuntelukerran jälkeen...mutta jotenki tuntuu että tää on taas tätä...

• vikaa korvissa tai asenteessa?

mm judas kiss&all nightmare long sekä sinkku the day that never comes ovat hyviä biisejä.... parasta sitten black albummin jälkeen.

• rokki-kukko
        vikaa korvissa tai asenteessa? kirjoitti:

mm judas kiss&all nightmare long sekä sinkku the day that never comes ovat hyviä biisejä.... parasta sitten black albummin jälkeen.

Yritin oikein ajatuksen kanssa kuunnella noita biisejä mutta ei.. ei pysty! Yritys on kauhia; riffiä syljetään toinen toisensa perään, koko ajan rytminvaihdoksia joiden myötä biiseistä tulee tosi rikkonaisia. Ei yhtään ehjää ja kokonaisuutena hyvää sävellystä, puuduttavaa!

• legioonalainen
        rokki-kukko kirjoitti:

Yritin oikein ajatuksen kanssa kuunnella noita biisejä mutta ei.. ei pysty! Yritys on kauhia; riffiä syljetään toinen toisensa perään, koko ajan rytminvaihdoksia joiden myötä biiseistä tulee tosi rikkonaisia. Ei yhtään ehjää ja kokonaisuutena hyvää sävellystä, puuduttavaa!

...kyllä se siitä aukeaa! Miksi kaiken musiikin pitäisi olla valmiiksi pureksittua?

• sam bayful
        legioonalainen kirjoitti:

...kyllä se siitä aukeaa! Miksi kaiken musiikin pitäisi olla valmiiksi pureksittua?

Hyvä musiikki on sellaista joka ei heti aukea ja iske. Pitää kuunnella useamman kerran ja aina löytää jotain uutta.Metallica tekee juuri sellaista musiikkia ja varsinkin tällä uudella levyllä.Tämä on paluuta juurille st angerin jälkeen.Jos haluaa kuunnella helppoa musiikkia niin jumalauta kuunnelkaa tätikanava radionovaa niin sieltä tulee "helposti aukeavaa" musiikkia. Ja vielä sen verran pitää sanoa että jos joku vertaa uutta levyä esim master of puppetsiin tai muihin 80- luvun levyihin niin onhan metalliscene nykypäivänä vähän eri mittakaavassa kuin 20 vuotta sitten eli on aika vaikea edes metallican tehdä mitään "ikivihreää" kappaletta.

• joo joo
        rokki-kukko kirjoitti:

kaivappa sieltä levyhyllystä se Master of Puppets tai jos ei löydy niin mene ylpeänä ostamaan anttilasta, sillä se on sitä metallicaa jota sinäkin uskallat ja saat julkisesti kuunnella.

• möykkälika
        sam bayful kirjoitti:

Hyvä musiikki on sellaista joka ei heti aukea ja iske. Pitää kuunnella useamman kerran ja aina löytää jotain uutta.Metallica tekee juuri sellaista musiikkia ja varsinkin tällä uudella levyllä.Tämä on paluuta juurille st angerin jälkeen.Jos haluaa kuunnella helppoa musiikkia niin jumalauta kuunnelkaa tätikanava radionovaa niin sieltä tulee "helposti aukeavaa" musiikkia. Ja vielä sen verran pitää sanoa että jos joku vertaa uutta levyä esim master of puppetsiin tai muihin 80- luvun levyihin niin onhan metalliscene nykypäivänä vähän eri mittakaavassa kuin 20 vuotta sitten eli on aika vaikea edes metallican tehdä mitään "ikivihreää" kappaletta.

Ehdin tossa jo kans vastata ennen kuin luin muut otsikot ja sanon vielä, että totta puhut.Täällä on vaan suurin osa jotain wanna be hevareita jotka itse luulee olevansa parempia kaikessa ja soittavansa tuosta vaan jokaisen metallica biisin tietenki ESPILLÄ. :D

• pikkuhiljaa

2 kertaa on nyt tullu kuunneltua plätty läpi ja kovimmin on kolahtanut all nightmare long, judas kiss, cyanide ja apocalypse. Mutta varmasti alkaa muutkin biisit aukeamaan kunhan niitä kuuntelee, kuten edellä onkin jo mainittu.
      Soundeista sen verran että pari kertaa huomasin äänen säröilevän/menevän puuroksi esim. the day that never comes ja my apocalypse.
      Enpä muuten harmikseni löytänyt albumilta tätä riffiä ja sooloa jotka tässäkin pätkässä esiintyy (2 ensimmäistä): http://hk.youtube.com/watch?v=GcGAt60QNxY

• pikkuhiljaa

Sooloista sen verran että suurimmasssa osassa ei tunnu olevan mitään pientä kivaa melodian tynkää vaan ne on lähinnä pelkkää tilutuspuuroa.

• aika

Käsittämätöntä, että maailman kenties rikkaimman hevibändin levylle on otettu vierailemaan jotkut amatööritason klasarimuusikot. Ensin sello vetää ikävästi alavireen puolelle ja lopulta käyrätorvi kruunaa todella falskeilla töräytyksillä. Ja taimihan on ihan myöhässä koko ajan. Täytyy sanoa, että tämä klasari-intro UNFORGIVEN III:ssa on jotain todella häpeällistä ja levyn ehdottomasti epämusikaalisin kohta.

Terv,
      Ammattiviulisti

ps. Muuten hienoakin hienompi levy! Metallican jätkät ovat elämänsä iskussa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe