Mazda 6 vikoja

Adzam

Olen seurannut tämän palstan keskustelua, ja välillä ihmetellyt sitä, miten Mazdan vikoja vähätellään tai arvostelijat muutoin "kivitetään". No asiaan.
Olen ohessa listannut omistamani Mazda 6:ssa esiintyneitä vikoja:
- polttoainetankin puutteellinen eristys
- kaasuläpän jumittaminen
- ohjausakselin rasvojen vaihto
- ruostuneiden jarrupalojen ja levyjen vaihto
- kuskin puoleisen ikkunannostimen moottorin vaihto
- ovien kitin vaihto ja uudelleen maalaus

Uudet, ja vielä korjaamatta olevat viat:
- apukuskin oven ikkunanostimen moottori rikki
- apukuskin puoleisen ajovalon nostimen moottori rikki
- takaovissa ja lokasuojassa ruostevaurioita maalin alla (huolimatta siitä, että auto on massattu ja sisälokasuojat vaihdettu)

Näiden lisäksi ajovaloja palaa säännöllisin väliajoin. Mazdan ohjekirjan mukaan vaihdon saa tehdä vain merkkikorjaamolla, jossa irroitetaan etupuskuri! Pitääkö uudessa mallissa jo irroittaa moottori, jotta saa ajovalon vaihdetuksi?

Em. lista osoittaa, että kaikki ei ole laatupuolella kohdallaan. Tämä tiedoksi herkkähipiäisille Mazdai-miehille. Otan vastaan asiallisia kommenttejanne, enkä sitä perinteistä Mazdai-poitsujen jorinaa (kateellinen, provo, homo, etc.).

P.S. Tämä tarina on totta. Valitettavasti en ole se "kateellinen" naapuri. Meidän naapurit ovat olleet kaukaa viisaita ja pitäneet kätensä erossa Mazdasta.

Mitähän muuten se joku kirjoittaja tarkoitti Mazdan vähäisellä ympäristäkuormituksella?

70

24969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtuu pieneen autoon

      minulla menossa kolmas kutonen ei yhdessäkään ollut noita sinun luettolollasi olevia vikoja. ajanut kahdella edellisellä noin 150000km ainosataan pakolliset huollot tehty ei muuta,mitään suojauksi eikä mitään ylentöntä jynssäystä vaan normaalia auton kotihoitoa mikä pitäisi jokaisen autoilian ymmärtää merkistä riipumatta.ainaskin minulle kaikkein huoelttomin auto mitä minulla ollut ja niitä muita merkkejä ollut aika monta en mitään ala moittimaan kuin en ylenmäärin kehukkaan MYÖS tämä tarina on TOSI.

      • Viatonko?

        Nuo tuolla autonvaihtotahdilla nyt vikoja ei voi tullakaan.


      • km.......
        Viatonko? kirjoitti:

        Nuo tuolla autonvaihtotahdilla nyt vikoja ei voi tullakaan.

        hhhhmmmm oletko eläkeläinen kun on aikaa ajaa noin paljon ?


      • Matsonii

        No se sanoo jo jotain että paljon vaihtelee mitä vikoja autossa esiintyy kun itselläkin on 2 M6 ollut ja kyllä on vikoja piisannut. Joillakin on tuuria ja joillakin ei
        vaikka autot oliskin kunnolla huollettu ja pidetty.


    • KATEELLINEN PELLE

      KYLLÄ JOLLAKIN ON ISO KYRPÄ OTSASSA KUN ON NIIN KATEUTTA TÄYNNÄ MAAILMAN ENITEN MAINETTA JA KUNNIAA NIITTÄNEEN AUTOMERKKIÄ KOHTAAN.

      • Adzam

        Juuri näitä vastauksia tarkoitin. Sulla ei ole vissiin yläkerrassa kaikki ihan kunnossa, vaihda lääkitystä. Pyysin asiallista palautetta!


      • KATSASTUSTARKASTAJA

        TOSIASIOITA PITÄÄ PYSTYÄ KATSOMAAN REHELLISESTI RIISIKUPPEIHIN SE KUULUU SÄHKÖVIKOJA JA PALJON


    • tutkituttaa

      jankkaat samaa avauksesta toiseen. Löikö äitisi sinua. Eikö antanut tissiä. Voi vovoivoivoivoiv :D

    • M6HB

      Vaihdettaessa tarvii ottaa etuovet pois ja takapenkki. Arvostelijat haudataan vyötäsiään myöten ja ".......". Ikkunannostimet rasvataan sekä jarrupalat. Kuskinpuoleinen ikk.nostimenmoottori vaihdetaan apukuskin puoleisen takaoven taakse. Massatut sisälokasuojat pannaan polttoainetankin välliin.
      Etupuskurj irrotettaa ja heitettää mänemmään, hittooko tuolla tekköö. Uus aoto, ei mittää. Hyvät ovet ei tie kittilöellä hevon pask...! Vielä niitä muka maalailla, ei sinne päinkään. Niitä jos maalailee saattaa korroosio iskee, että annetaan olla mokomiin.
      Sitähä se tarkotti, että tunkiolla ei näy kun tukivarren piät niin on hyvin sulautunut.
      Mutta uusi Mazda6 on kaunis ja hieno ajettava. Sähköistä ohjaustehostusta moitittu, sekään ei pidä paikkaansa, palauttaa hienosti ja muutenkin mukava. Jousitus jämäkkä (nypyttää, kuka perhana se aina jollakin hemmetin mukulakivillä ajaa, jos ajaa niin ajakoon) maantiellä erinomainen. Tilaa kaikinpuolin mukavasti. Hiljainen kun vaihtaa ne alkup. kumit sen kuuseen.
      Hyvä MAZDA6!!!

    • teollinen tuote

      Tottahan Mazdassakin vikoja on, kuten kaikissa koneissa. Tutkimusten mukaan kuitenkin vähävikaisin vuodesta toiseen.

      Jarrulevyjen ja palojen ruostumisen kuitenkin saat ottaa omalle kontollesi. Minulle kävi samoin Opel Vectran kanssa, vm. 2002. Katsastusmies sanoi, että olen jarrutellut liian kevyesti, jolloin levyt ja palat pääsee ruostumaan. Kehoitti ottamaan anopin ja appiukon perheen lisäksi autoon muutaman kerran vuodessa ja tyhjällä tiellä jarruttamaan muutaman kerran poljin pohjassa. Otin neuvosta vaarin ja jarrujen ruosteongelmat eivät ole sen koommin vaivanneet.

      Sama asia muuten noiden ikkunannostimien ja ajovalojen nostimien. Vaikka ei olisi tarvetta, niitä pitäisi käyttää silloin tällöin, etteivät pääse hapettumaan.

      Tuulilasi lehden mukaan ajovalopolttimot pystyy Mazdaan vaihtamaan itse, työ on hieman vaikea, toisin kuin esim. Opelissa, jossa sen pystyy tekemään itse vaikka ilman valaistusta.

      Kirjoituksesi oli asiallisuudessaan virkistävä poikkeus. Tällä palstalla nimittäin päivystää selvästi kateellisia ja muutenkin vähäjärkisiä tyyppejä, joita ei kannata noteerata ollenkaan.

      Varmaan saat Mazdasi kuntoon. Se on kuitenkin käyttövarmuudeltaan yksi parhaista eli ei jätä tielle. Kannattaa aina muistaa, että vikaantumatonta konetta ja laitetta ei ole vielä tehty ja tuskin tullaan tekemäänkään.

      • zoom zoom

        Otit kyytiin perheen lisäksi anopin ja appiukon ja vielä neuvosta vaarin ! Ettei vaan olis ollut ylikuormaa...
        Hauskaa syksyä toivottaa tyytyväinen kutoskuski


      • Adzam
        zoom zoom kirjoitti:

        Otit kyytiin perheen lisäksi anopin ja appiukon ja vielä neuvosta vaarin ! Ettei vaan olis ollut ylikuormaa...
        Hauskaa syksyä toivottaa tyytyväinen kutoskuski

        Sulla on vissiin vähän väärä palsta mielessä???


      • sanaleikin
        zoom zoom kirjoitti:

        Otit kyytiin perheen lisäksi anopin ja appiukon ja vielä neuvosta vaarin ! Ettei vaan olis ollut ylikuormaa...
        Hauskaa syksyä toivottaa tyytyväinen kutoskuski

        Opelin lisäksi käytössämme on Mazda6, vm. 2006. Jos vertaan Vectraan, niin merkittävin ero on siinä, että kun Opel on usein pajalla, Mazda vain kerran vuodessa vuosihuollossa. Tähän asti Mazdassa ei ole koskaan ollut pienintäkään vikaa, Opelissa alusta lähtien laatuongelmia ja isoja vikoja.

        Hyvää syksyn jatkoa sinnekin


    • En tiedä parempaa

      En ole missään suhteessa herkkähipiäinen enkä minkään automerkin fanaattinen kannattaja. Jos omistamissani autoissa on esiintynyt vikoja, olen ne tuonut julki muillekin. Samaten hyvää autoa olen estotttomasti kehunut. Niin kuin nykyistä ajopeliäni Mazda kuutosta. Siinäpä on pirssi, jossa yhtyy meikäläisen ja tehtaan käsitys auton laadusta. Tuo vikalista näyttää kovin ranskalaiselta. Ei tuollaista vikamäärää yhteen Mazdan mahdu tekemälläkään. Ja niitä ajovalolamppuja olen vaihtanut vähemmän tiuhaan tahtiin. Noin 30 000 km:n välein. Ja lamppujen vaihto onnistuu kun kääntää muoviset suojakannet samaan suuntaan kuin avaisi koskispulloa. Ja parin lampunvaihtokerran lisäksi ei ole vikoja ollut.

      • mieltä

        olen myös omistanut useita merkkejä, mutta viimeisen vuosikymmenen aikana mukaan on tarttunut pelkästään Japanissa VALMISTETTUJA, ei siis välttämättä pelkästään japanilaisia. Kun oma ja kavereiden kokemus kertoo tämän asian puolesta, ei paljon vaihtoehtoja ole.


    • Jukkis_69

      Minun 6:ssa on ollut lähes identtinen vikalista, mutta ei se minusta niin kauheaa ole. Ei vaivaa minua yhtään ja nyt kun korjaukset on tehty niin olen erittäin tyytyväinen. Ko viat ovat mielestäni kutosen tyyppivikoja (koska olen niistä muiltakin kuullut) ja ne tulisi hoitaa kuntoon takuuajan puitteessa jolloin kuluja ei tule. Minulla vain jarrut ovat aiheuttaneet lisäkuluja.

      Alla kommentit mainitsemiisi vikoihin:

      - polttoainetankin puutteellinen eristys -> takaisinkutsu; korjattiin huollon yhteydessä (ei kuluja)
      - kaasuläpän jumittaminen -> vaihdettiin huollon yhteydessä (ei kuluja)

      - ohjausakselin rasvojen vaihto -> rasvattiin huollon yhteydessä (ei kuluja)

      - ruostuneiden jarrupalojen ja levyjen vaihto -> vika esiintyi takuuajan juuri päätyttyä. Toinen takajarru korjattiin (kuluja n. 300€)

      - kuskin puoleisen ikkunannostimen moottorin vaihto ->korjattiin huollon yhteydessä (ei kuluja)

      - ovien kitin vaihto ja uudelleen maalaus -> vaati oman korjaamolla käynnin (hankaloitti elämää 1 viikon ajan koska sijaisautoa ei saanut; tästä suuri miinus maahantuojalle. Itse korjauksesta ei kuluja)

      - apukuskin oven ikkunanostimen moottori rikki ->vaihdettiin huollon yhteydessä (ei kuluja)

      - apukuskin puoleisen ajovalon nostimen moottori rikki ->umpio vaihdettiin huollon yhteydessä (ei kuluja)

      - takaovissa ja lokasuojassa ruostevaurioita maalin alla (huolimatta siitä, että auto on massattu ja sisälokasuojat vaihdettu) -> sama kuin edellä mainittu kittien vaihto

      - ajovaloja palaa säännöllisin väliajoin -> palaa noin 30 tkm välein; voi vaihtaa itse myös yläkautta

      lisäksi ohjaustehostimen letku vaihdettu vaikka ei ollut rikki(ei kuluja)

      • Adzam

        Tämä ei ole mistään keskusteluista poimittua jutustelua, vaan valitettava tosiasia (kaikista vioista on olemassa dokumentit). Osa vioista on mennyt takuuseen. Viimeksimainitut menevät maalausta (jos maahantuoja hyväksyy) lukuunottamatta omaan piikkiin. Vaikkei näistä itselle oliskaan aiheutunut kulua, on niistä merkittävää haittaa. Auto on vähän väliä jossakin pajalla, kun sitä joka päivä kuitenkin tarvitsee.

        Autoa on hoidettu ja huollettu viimeisen päälle. Paljon enemmän kuin muita omistamiani automerkkejä. Ostin aikoinaan Mazdan hyvän palautteen ja testitulosten johdosta, suosittelin sitä myös monelle tutulleni (enää en sitä tee).

        Hinta/laatu näytti olevan kohdallaan. Nyt voin todeta, ettei tämä ainakaan oman autoni suhteen ole toteutunut. Tämä on tosiasia, joka täytyy nyt vain todeta. En viitsi käydä näitä asioita Audi-palstalla toitottelemassa.


      • Jukkis_69
        Adzam kirjoitti:

        Tämä ei ole mistään keskusteluista poimittua jutustelua, vaan valitettava tosiasia (kaikista vioista on olemassa dokumentit). Osa vioista on mennyt takuuseen. Viimeksimainitut menevät maalausta (jos maahantuoja hyväksyy) lukuunottamatta omaan piikkiin. Vaikkei näistä itselle oliskaan aiheutunut kulua, on niistä merkittävää haittaa. Auto on vähän väliä jossakin pajalla, kun sitä joka päivä kuitenkin tarvitsee.

        Autoa on hoidettu ja huollettu viimeisen päälle. Paljon enemmän kuin muita omistamiani automerkkejä. Ostin aikoinaan Mazdan hyvän palautteen ja testitulosten johdosta, suosittelin sitä myös monelle tutulleni (enää en sitä tee).

        Hinta/laatu näytti olevan kohdallaan. Nyt voin todeta, ettei tämä ainakaan oman autoni suhteen ole toteutunut. Tämä on tosiasia, joka täytyy nyt vain todeta. En viitsi käydä näitä asioita Audi-palstalla toitottelemassa.

        Keskustelua valojen säädöstä (eli ongelmia muillakin):

        http://www.mazdago.net/index.php?topic=16079.0


      • M6HB
        Adzam kirjoitti:

        Tämä ei ole mistään keskusteluista poimittua jutustelua, vaan valitettava tosiasia (kaikista vioista on olemassa dokumentit). Osa vioista on mennyt takuuseen. Viimeksimainitut menevät maalausta (jos maahantuoja hyväksyy) lukuunottamatta omaan piikkiin. Vaikkei näistä itselle oliskaan aiheutunut kulua, on niistä merkittävää haittaa. Auto on vähän väliä jossakin pajalla, kun sitä joka päivä kuitenkin tarvitsee.

        Autoa on hoidettu ja huollettu viimeisen päälle. Paljon enemmän kuin muita omistamiani automerkkejä. Ostin aikoinaan Mazdan hyvän palautteen ja testitulosten johdosta, suosittelin sitä myös monelle tutulleni (enää en sitä tee).

        Hinta/laatu näytti olevan kohdallaan. Nyt voin todeta, ettei tämä ainakaan oman autoni suhteen ole toteutunut. Tämä on tosiasia, joka täytyy nyt vain todeta. En viitsi käydä näitä asioita Audi-palstalla toitottelemassa.

        päinvastainen tosiasia. Kolmas kutonen menossa ja viat todella vähäiset. Ensimmäiseen vaihdettiin ohjaustehostajan putki, joku pohjamuovi oli hankaillut. Toinen viaton, polttimon vaihtoja ei vioiksi voi kutsua. Nyt uuden mallin kutonen ja ensivaikutelmat tosi positiiviset. Suosittelen kaverillekin!


      • Jukkis_69
        M6HB kirjoitti:

        päinvastainen tosiasia. Kolmas kutonen menossa ja viat todella vähäiset. Ensimmäiseen vaihdettiin ohjaustehostajan putki, joku pohjamuovi oli hankaillut. Toinen viaton, polttimon vaihtoja ei vioiksi voi kutsua. Nyt uuden mallin kutonen ja ensivaikutelmat tosi positiiviset. Suosittelen kaverillekin!

        Jos sinulla on jo kolmas kutonen menossa niin olet siis vaihtanut autoa parin vuoden välein. No minulla ainakin se maali alkoi tippumaan siinä 2-3 vuoden kohdalla. Jos olisin vaihtanut aikaisemmin niin enpä olisi tätä vikaa huomannut.

        Unohdin aiemmin mainita että ihan uutena mun mazdan ovet ei mennyt pakkasella ollenkaan kiinni (sama juttu kaverilla). Syynä oli jotkut liian kovat kumit lukkosysteemissä (korjattiin takuuna)

        Mutta KAIKKI mazda 6:n omistajat voisivat osallistua tähän kuntotestiin seuraavasti:

        1. säädä valojen korkeussäädöllä valot ensin niin ylös kuin saat ja sitten niin alas kuin saat

        2. Toista testi 20 kertaa

        3. Tarkista sen jälkeen onko valojen säätömoottorissa enää elämää

        4. Kerro tulos täällä

        5. Vie pajalle korjattavaksi jos menivät rikki

        HUOM. umpion vaihto saattaa maksaa muutaman satkun


      • M6HB
        Jukkis_69 kirjoitti:

        Jos sinulla on jo kolmas kutonen menossa niin olet siis vaihtanut autoa parin vuoden välein. No minulla ainakin se maali alkoi tippumaan siinä 2-3 vuoden kohdalla. Jos olisin vaihtanut aikaisemmin niin enpä olisi tätä vikaa huomannut.

        Unohdin aiemmin mainita että ihan uutena mun mazdan ovet ei mennyt pakkasella ollenkaan kiinni (sama juttu kaverilla). Syynä oli jotkut liian kovat kumit lukkosysteemissä (korjattiin takuuna)

        Mutta KAIKKI mazda 6:n omistajat voisivat osallistua tähän kuntotestiin seuraavasti:

        1. säädä valojen korkeussäädöllä valot ensin niin ylös kuin saat ja sitten niin alas kuin saat

        2. Toista testi 20 kertaa

        3. Tarkista sen jälkeen onko valojen säätömoottorissa enää elämää

        4. Kerro tulos täällä

        5. Vie pajalle korjattavaksi jos menivät rikki

        HUOM. umpion vaihto saattaa maksaa muutaman satkun

        että uusin on vaihdettu vähän alle 2v. Ensimmäisten kutosten lukoissa kovalla pakkasella kovettui eräs muoviosa joka haittasi oven kiinni menemistä. Valonsäätötestiin en viitsi osallistua. Kai ne temppunsa kolmeen vuoteen näyttää. Takuu vastaa.
        Aurinkoista päivää!


      • käynistyksessä
        Jukkis_69 kirjoitti:

        Jos sinulla on jo kolmas kutonen menossa niin olet siis vaihtanut autoa parin vuoden välein. No minulla ainakin se maali alkoi tippumaan siinä 2-3 vuoden kohdalla. Jos olisin vaihtanut aikaisemmin niin enpä olisi tätä vikaa huomannut.

        Unohdin aiemmin mainita että ihan uutena mun mazdan ovet ei mennyt pakkasella ollenkaan kiinni (sama juttu kaverilla). Syynä oli jotkut liian kovat kumit lukkosysteemissä (korjattiin takuuna)

        Mutta KAIKKI mazda 6:n omistajat voisivat osallistua tähän kuntotestiin seuraavasti:

        1. säädä valojen korkeussäädöllä valot ensin niin ylös kuin saat ja sitten niin alas kuin saat

        2. Toista testi 20 kertaa

        3. Tarkista sen jälkeen onko valojen säätömoottorissa enää elämää

        4. Kerro tulos täällä

        5. Vie pajalle korjattavaksi jos menivät rikki

        HUOM. umpion vaihto saattaa maksaa muutaman satkun

        Virta päälle niin valot nousee ylös - alas.
        Näin se automatiikka testaa ne. Auto 2.3 07.


      • sullakin
        Jukkis_69 kirjoitti:

        Jos sinulla on jo kolmas kutonen menossa niin olet siis vaihtanut autoa parin vuoden välein. No minulla ainakin se maali alkoi tippumaan siinä 2-3 vuoden kohdalla. Jos olisin vaihtanut aikaisemmin niin enpä olisi tätä vikaa huomannut.

        Unohdin aiemmin mainita että ihan uutena mun mazdan ovet ei mennyt pakkasella ollenkaan kiinni (sama juttu kaverilla). Syynä oli jotkut liian kovat kumit lukkosysteemissä (korjattiin takuuna)

        Mutta KAIKKI mazda 6:n omistajat voisivat osallistua tähän kuntotestiin seuraavasti:

        1. säädä valojen korkeussäädöllä valot ensin niin ylös kuin saat ja sitten niin alas kuin saat

        2. Toista testi 20 kertaa

        3. Tarkista sen jälkeen onko valojen säätömoottorissa enää elämää

        4. Kerro tulos täällä

        5. Vie pajalle korjattavaksi jos menivät rikki

        HUOM. umpion vaihto saattaa maksaa muutaman satkun

        Minkä ihmeen takia sinun on pitänyt mennä ajelemaan kymmeniä kertoja peräkkäin sitä säätöä ylös alas? Tavan kuolevainen jos kerran vuoteen tarvitsee sitä käyttää, jotkut tuskin koskaan. Ja tuskinpa noita on mitoitettu missään vehkeessä jatkuvaan käyttöön, ikään kuin olisivat jotkin tuulilasin pyyhkijät?
        No, saahan sitä monta muutakin asiaa hajotettua, kun oikein yrittää..


      • rautalankaa
        sullakin kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia sinun on pitänyt mennä ajelemaan kymmeniä kertoja peräkkäin sitä säätöä ylös alas? Tavan kuolevainen jos kerran vuoteen tarvitsee sitä käyttää, jotkut tuskin koskaan. Ja tuskinpa noita on mitoitettu missään vehkeessä jatkuvaan käyttöön, ikään kuin olisivat jotkin tuulilasin pyyhkijät?
        No, saahan sitä monta muutakin asiaa hajotettua, kun oikein yrittää..

        Hetkinen, eli väännetään rautalangasta. Valojen korkeussäätö on kai tarkoitettu siihen, että saat säädettyä valoja jotta eivät häikäise vastaantulijaa. Säätöä tarvitaan kun auton perä tilapäisen kuorman takia painuu alas.

        No, jos esim vedät peräkärryssä isompaa moottorikelkkaa (kelkkaa yleensä käytetään talvella kun illat on pimeitä) viikonloppuisin, niin tuo 20 kertaa tulee täyteen jo yhden talven aikana.

        Ihan sama kuinka moni tuota säätöä tarvitsee, jos sellainen on Mazdaan rakennettu, niin ainakin minä oletan että se on tarkoitettu kestämään edes muutaman vuoden ajan. Tai sitten ohjekirjassa olisi mainittava että tätä ominaisuutta ei ole tarkoitettu käytettäväksi kuin kerran vuodessa (voisi olla vaikka että saa käyttää ainoastaan jouluaattona)

        En tarkoittanut että tarvii tehdä 20 kertaa ihan peräkkäin; pidä toki tunnin tauko välillä jos haluat, mutta samalla tavalla se moottori kuluu.


      • paalinarua
        rautalankaa kirjoitti:

        Hetkinen, eli väännetään rautalangasta. Valojen korkeussäätö on kai tarkoitettu siihen, että saat säädettyä valoja jotta eivät häikäise vastaantulijaa. Säätöä tarvitaan kun auton perä tilapäisen kuorman takia painuu alas.

        No, jos esim vedät peräkärryssä isompaa moottorikelkkaa (kelkkaa yleensä käytetään talvella kun illat on pimeitä) viikonloppuisin, niin tuo 20 kertaa tulee täyteen jo yhden talven aikana.

        Ihan sama kuinka moni tuota säätöä tarvitsee, jos sellainen on Mazdaan rakennettu, niin ainakin minä oletan että se on tarkoitettu kestämään edes muutaman vuoden ajan. Tai sitten ohjekirjassa olisi mainittava että tätä ominaisuutta ei ole tarkoitettu käytettäväksi kuin kerran vuodessa (voisi olla vaikka että saa käyttää ainoastaan jouluaattona)

        En tarkoittanut että tarvii tehdä 20 kertaa ihan peräkkäin; pidä toki tunnin tauko välillä jos haluat, mutta samalla tavalla se moottori kuluu.

        Kokeilepa vetää leukaa 20 kertaa peräkkäin tai niin, että pidät joka vedon välissä tunnin tauon...samalla tavallahan se rasittaa... :-)


      • samaa
        paalinarua kirjoitti:

        Kokeilepa vetää leukaa 20 kertaa peräkkäin tai niin, että pidät joka vedon välissä tunnin tauon...samalla tavallahan se rasittaa... :-)

        Nyt täytyy lopettaa tämä keskustelu osaltani tähän; luovutan...


      • juuri näin !
        paalinarua kirjoitti:

        Kokeilepa vetää leukaa 20 kertaa peräkkäin tai niin, että pidät joka vedon välissä tunnin tauon...samalla tavallahan se rasittaa... :-)

        Meilläpäin tehdään moottorirempatkin niin, että jätetään aina pariksi vuodeksi talliin seisomaan/lepäämään.


      • Mielenkiintoista!
        paalinarua kirjoitti:

        Kokeilepa vetää leukaa 20 kertaa peräkkäin tai niin, että pidät joka vedon välissä tunnin tauon...samalla tavallahan se rasittaa... :-)

        Mazdassa ajovalojen korkeussäätö toimii siis lihasvoimalla?


      • kerro lisää
        Mielenkiintoista! kirjoitti:

        Mazdassa ajovalojen korkeussäätö toimii siis lihasvoimalla?

        Jos ei ole xenoneita, niin vastaus on kyllä. Joutuu ojentamaan käden ja sellaisesta namiskasta sormella pikkuisen pyöräyttämään, eli lihasvoimaa käyttämään. Xenonvaloissahan on lakisääteisesti oltava automaattisesti säätyvät, silloin ei tarvitse em. operaatiota suorittaa.
        Kerroppa monessako keskiluokan keskihintaisessa autossa, normaaleilla halogeenivaloilla varustetussa, ei em. liikesarjaa joutuisi suorittamaan vastaavaa toimenpidettä tehtäessä..


      • töriset
        kerro lisää kirjoitti:

        Jos ei ole xenoneita, niin vastaus on kyllä. Joutuu ojentamaan käden ja sellaisesta namiskasta sormella pikkuisen pyöräyttämään, eli lihasvoimaa käyttämään. Xenonvaloissahan on lakisääteisesti oltava automaattisesti säätyvät, silloin ei tarvitse em. operaatiota suorittaa.
        Kerroppa monessako keskiluokan keskihintaisessa autossa, normaaleilla halogeenivaloilla varustetussa, ei em. liikesarjaa joutuisi suorittamaan vastaavaa toimenpidettä tehtäessä..

        Minulla ne säätömoottorit on rikki. Kun haluan säätää valoja niin ei muuta kun auto parkkiin bussipysäkille ja vaimo ulos ruuvaamaan valojen asentoa


      • törisenkiii
        töriset kirjoitti:

        Minulla ne säätömoottorit on rikki. Kun haluan säätää valoja niin ei muuta kun auto parkkiin bussipysäkille ja vaimo ulos ruuvaamaan valojen asentoa

        No jospa veisit huoltoon?


    • poiminut

      Hyvin olet poiminut kaikki "viat", joita aikojen saatossa on täällä julki tuotu. Esim. heti tuo ensimmäinen vika on sellainen, että koko vikaa ei olisi havainnutkaan, jos ei olisi laitettu huollon yhteydessä... ja esim. ajovalojen polttimoiden vaihtotarve, muissa autoissa se on normaalia, mutta mazdassahan sekin on "vika". Ja luki mitä luki, niin siitä konepellin avaamallahan nuo tehneet sen, n. 4 min/lamppu vaihtoaika. Eipä ole ruuvailtu puskureita pois. On muuten ihan tavallista nykyautoissa, että vaatii hieman enemmän voimistelua kuin taannoisina aikoina. Mutta ainoastaan mazdassa moitittavaa...
      Mutta toki myönnän, että vasta 260 tuhatta km kuutosesta kokemusta omaavana, en vikaantumisesta voi enkä osaa vielä mitään sanoa. Ainoat ja suurimmat viat normaalien huoltojen ohella kun on olleet jarrupalojen vaihdot..Mikä toki on vika mazdassa sekin, muissa normaalia kulumista... Mutta mielenkiinnolla odottelen, milloin alkaisi kokemuksia karttumaan.
      Itse asiassa tämän palstan tietäjien mukaan autoni olisi jo pitänyt ruostua olemattomiin, mutta autoni kun ei lue tätä palstaa, niin se ei ole sitä tiennyt tehdä.

    • baxtor

      Annan 1000 pistettä ja 100 papukaijanmerkkiä Mazdalle siitä, että ovat tähän uudempaan kutoseen tehneet polttimoiden vaihtamisen todella helpoksi! Kuskin puolelta kannattaa nykästä ilmansuodatinkotelo pois edestä (noin 10 sekuntia jos tietää miten lähtee). Polttimot ovat kiertyviä (H9/H11) joissa on tiiviste polttimon kannassa ja liitin vain napsautetaan kiinni.

      Siitä taas vähän miinusta, että ohjekirjassa opastetaan ottamaan sisälokasuoja irti ja sitä kautta vaihtamaan ajovalon polttimo. Ei tässä ole järjen häivää, koska polttimon saa vaihdettua nopeasti ja vaivattomasti suoraan konehuoneesta.

    • VinnyJones

      2004 mallisessa dieselissä on matkan (110 tkm)varrella ilmennyt seuraavaa:

      -webaston käynnistymisongelma (takuu)
      -puoltaminen oikealle (takuu)
      -pyöränkulmat pielessä, ensiasennusrenkaat häipyivät kesässä
      -helmoista lähti maalia (takuu, uusittu kahdesti, takapyöränkaaret maalattu ohessa kerran)
      -pyöränkulmat toisen kerran (takuu)
      -ajovalon säätömoottori rikki (takuu)
      -tyhjäkäynti häipyili, uusittu solenoidiventtiili
      -välijäähdyttimen putkisto vaihdettu (takuu)

      Tällä hetkellä ainoa vika on edelleen jatkuva renkaiden epätasainen kuluminen. Kun kummit kuluvat tarpeeksi, auto alkaa vetää vasemmalle.

      Että onhan niitä mazdaksi ollut, varsinkin edelliseen verrattuna.

      • dieselissä

        Sun vikalista näytti tältä:

        -webaston käynnistymisongelma (takuu)
        -puoltaminen oikealle (takuu)
        -pyöränkulmat pielessä, ensiasennusrenkaat häipyivät kesässä
        -helmoista lähti maalia (takuu, uusittu kahdesti, takapyöränkaaret maalattu ohessa kerran)
        -pyöränkulmat toisen kerran (takuu)
        -ajovalon säätömoottori rikki (takuu)
        -tyhjäkäynti häipyili, uusittu solenoidiventtiili
        -välijäähdyttimen putkisto vaihdettu (takuu)


        tunnistan kaikki nuo viat, paitsi oikealle puoltamista, omasta 2006 diesel 6:sta plus pari muuta:


        45 tkm kone leipoi kiinni liian alhaisen öljynpinnan takia, 6 tkm huollosta, varoitusvalo ei ollut edes välähtänytkään, ALD:n auto, en tiedä kuka maksoi uuden pannun.

        100 tkm ruiskuvaurio; 1-sylinterin ruiskutuspumppuun mekaaninen vika -> työnsi polttoainetta moottoriin raakana -> kone meni ylikierroksille -> alipainepumppu rikki.

        Renkaiden kulumisesta vielä; pyöränkulmia säädetty ja säädetty, takarenkaat kuluvat 30 tkm välein, erityisesti vasen takapyörä kuluu muita huomattavasti nopeammin, kaikki arvot tehtaan ilmoittamissa luvuissa ja auto puoltaa vasemmalle.

        Voipi olla viimeinen Mazda meille...


    • zadam

      Joo, ekassa kuutosessa vm. 2002, 1.8, 160 tkm aikana oli vikoja: Kaasuläppä jumitti, korjasivat 100 tkm huollossa takuuseen. Samassa huollossa olivat jonkun puslan vaihtaneet myös takuuseen, en olis tiennyt jos eivät maininneet..120 tkm huollossa etujarrupalat vaihtoon (onko tuo vika???). Jossain alkupään huollossa olivat sen polttoainesäiliön eristyshonmman tehneet, silläkään ei ollut ajoon mitään vaikutusta eikä olis itse tiennyt sen tarpeestakaan.
      Nykyinen vm. 2005 facelift 2.0, just käytin 120 tkm huollossa, ja olihan siellä vika. Eli ne jarrupalat piti vaihtaa, tässä tapauksessa vaan taakse. Muuten on normaalihuollot olleet "vikana".
      Huiiikeen pitkät vikalistat on. Ai niin, ajovalopolttimot olen vaihdattanut kerran vuodessa syksypuolella huollossa ollessa, vaikka eivät olisi pimeätkään. Mutta eipähän tarvi sitten alkaa niitten kanssa syyspimeillä tuskailemaan...

      • kopioida

        Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain.. Ihan suoraan kopioit aiemmin kirjoittelluista.. Eli itselläsi ei ole edes minkäänlaista kokemusta ko. autosta. Vitun k...pää.


    • laadukasko

      totta puhut samoja ongelmia ja kone poikii alle 100000km

    • Tyytyväinen kutoseen

      Itselläni edellinen kutonen, automaatti -03, ruostui aika pahasti ja kaasu hieman jumitti. Kaasun jumitus korjaantui pienellä fiksauksella, ei tarvinnut osia vaihtaa, ruostumista ei pysäyttänyt mikään. Mitään muuta vikaa siinä ei ollut. Nyt menossa -10 kutonen, toimii loistavasti ja mazdassa pysyn jatkossakin. Ja samaan syssyyn kysymys, tiedättekö autoja joissa ei ole MITÄÄN VIKAA? Epäilen että ei ainuttakaan löydy ja saksalaisia merkkejä on aivan turha kehua vaikka ovatkin hyviä vehkeitä ajaa.

    • keskiluokkaa ? M6

      vaihettu on myös kummatkin etupyörien laakerit , bensapumppu , jarrutehostin

    • road again

      Vuosien vieraissa olon jälkeen palattu taas Mazdan leiriin. Heitin hanskat suosiolla kehiin ja päätin vaihtaa takaisin luotettavaan merkkiin. Edellä luetelltuja vikalistoja lukiessa suorastaan ilahtuu, kun ymmärtää , miten raskaan erehdyksen on voinut tehdä, pitäessään suurta Volvo illuusiota pystyssä.
      Ainoa merkki, jossa ei ole ilmennyt ainuttakaan vikaa on ollut Toytotan Hiace. Ja tämä on totinen totuus. Parikymmentä vuotta on ollut Hiace kaverina työmatkoilla, eikä koskaan olla oltu vikoja korjaamassa. Öljynvaihdoilla ainoastaan menty.
      Odotan myös Mazdalta lähes samaa luotettvuustasoa. Volvon jälkeen riittääkin lähes sama oikein mainiosti. Nuo V.A.G- himmelit ovatkin sitten jo senverran toivottomia tapauksia. Vaatii todella paljon ylimääräistä aikaa ja rahaa, jotta sitten saa nauttia niistä ajonautinnoista ja korjaamolla vietetystä laatuajasta.

    • weophfpow

      300 000 ylittyi pari viikkoa sitten. Normaalit huoltohommelit sytytystulppineen ja vaihteistoöljyineen, kuten tavallisestikin kun satatuhatta vaihtuu seuraavaan. Muutenkin olleet noita kulutusosia, mitä normaali huoltojen ohella joskus vaihdettu. Jarrupaloja, jarrulevytkin kerran, lamppuja muutama kierros, renkaitakin kovasti kuluteltu. Moniurahihna, akku ja etupyörien laakerit kerran. Siinäpä ne onkin, ja matka jatkuu....

    • hajonnut kellään

      miten on ilmastointi kestänyt?

    • Joopatti

      olen koyhä ja oon ajellu samala matukalla nyt 5v. 03 kutonen ja vika lista ois seuraavan lainene

      -ilmastoinin kondensaatio letku tukkeutunu, jonka seurauksena letku pasahti ja vedet apparin jalkatilaan. Muuten toiminu ilimastoini hyvin koha muistaa huollattaa sitäki
      - kaaret ja helemat ruostuu ja takaovissa vaurioita, joka toinen vuosi huollettaan näitä vaurioita.
      - kolinaa takaa, varmaan puslat akselista, koska mikään ei näytä/ tuntunut olevan löysää/väljää ja iskarit ok.... tulevassa huollossa ihmetellään tuota
      - oikealle käännettäessä ratti rutajaa ja sen tuntee myös, merkkiliike sano jotta ohjausakseli ei saanut voitelua ja korjasvat sen kesti se hyvänä 4kk ja toine nyrkkipaja sano jotta hammastanko on varmast väljä ja se ois sit pari tonnii..
      - joka vuosi jarrujen kanssa jotain ongelmaa (yleensä takajarrut)

      muute jees auto ja mukavampi ajella paikasta a paikkaan b ko tojota tai nissani, käy vaan välil kukkaron päälle

    • Pate1971

      Moikka, meillä on Mazda6 vuosimallia 2002 eli auto on yli 10 vuotta vanha! Tarkkaan ottaen auto on tehty vuonna 2002 mutta otettu käyttöön tammikuussa 2003.

      -Uutena auton ovia ei saanut kiinni pakkasella. Korjattiin takuuna.

      -Kaasupoljin jumittaa joskus meilläkin. Huoltotoimenpide kestää kymmenisen minuuttia ja taas on poljin herkkä polkea. Vaiva esiintyy vain talvella.

      -Takajarrut laitettiin myös meidän yksilössämme uusiksi takuuna.

      -Kuskin ikkunannostin jumittaa joskus ihmeellisesti. Kun ikkunannostimen moottorin ottaa irti ja laittaa takaisin paikoilleen niin taas toimii. Ihme homma.

      -Maalipinnassa ei ole ongelmia. Ruostetta on toisen puolen takakaaressa, kohdassa johon on osunut isohko kivi tms. ja pelti oli tullut näkyviin. Pohjassa on hieman ruostetta, todettiin viime katsastuksessa. Autoa EI ole ruostesuojautettu.

      -Ajovalopolttimoita (xenon) ei ole vaihdettu, ovat alkuperäiset. Vaihto on kuulemma helpointa tehdä kunhan ensin irrottaa eturenkaan ja avaa hieman muoveja edestä pois.

      Eli kyllä Adzam (kesti hetken ennenkuin huomasin että tuohan on Mazda takaperin) ihan asiaa puhuu mutta kyllä sinulle on tainnut osua kohdalle maanantaikappale... No ei muuta kuin auto kuntoon ja kovaa ajoa, siitä se auto tykkää :-)

    • jasuuu1

      mazda 6 farkku vm 07..ilmastoinnin käytössä ollessa jokin "huutaa keskikonsolissa" samalla moottorin tehot putoavat???..ilmastointi täytetty n.2v sitten..mistä voisi etsiä vikaa??..kiitos tiedoista!!

    • joke3

      Madza 6 Sportwagon -05 ajettu 120t, mikä vikana kun kierrokset alkaa sahaamaan
      edestakaisin aika ajoin,onko vastaavaa vikaa ollut jollakin???

      • kkkooo

        sama vika oli se poistui kun nollattiin tietoyksikkö ja laitettiin sama ohjelma uudestaan


    • vuotaa

      ruiskutusjärjestelmän vikoja mnm. suuttimissa ja tiivisteissä.

      • veetu2

        Millä tavalla viat ilmeni. Minun Mazda 6 vm. 06 nykii tajamanopeuksissa. Vikaa on yritetty korjat merkkihuollossa kahdesi, mutta ei saatu korjattua.
        Ärsyttävä vika!


    • Autojen auto

      Mazda6 2L bensa-automaatti ajettu 35000km vm 2011,
      ei pienintäkään vikaa.......Kaikki on alkuperäistä, edes polttimoja ei oo mennyt.
      Mazda on kummiskin yks parhaista autoista..................

      • Mazzzzzzda

        Mulla on tarkalleen samanlainen auto.
        Yksi häiriö on ollut - ajoin kotoa kauppaanmuutaman kilsan, oli jotain -20 pakkasta, kaupasta takas autoon, niin moottori ei suostunut käynnistymään. Yritin muutaman kerran ja huomasin että moottorin vikavalo palaa.
        Mietin tovin mitä tehdä ja koiitn vielä startata, nyt lähti käyntiin.
        Mazdahuollossa vain nollasivat vikavalon, mitään ei ollu kuulemma vialla.
        Nyt km:jä mulla 26tkm. Tuo ollut ainoa vika autossa tähän saakka.
        Hiljaisempi sais olla rengasmelua ihan liikaa, paitti kitkoilla.


    • Autojen auto

      Olen käyttänyt lohko ja sisätilalämppäriä heti alkutalvesta lähtien niin ei
      ole ollut käyntiongelmia....
      Voiha se olla myös niinkin ettei sillä oo mitään vaikutusta asiaan......

      • Mazzzzzzda

        Mulla oli kyllä lohko päällä, mutta ei sisätilalämppäriä, kyllä se jotenkin toi kylmyys tossa oli juju... vaikka kylmää on ollut muutenkin, niin tuo tosiaan ainoa kerta kun temppusi.


    • Autojen auto

      Olenkin jo katsellut tota MazdaCX viitosta, jospa olis yhtä luotettava...
      Vetopainot olis 500kg suuremmat........

      • Kekk0nen

        Mielenkiintoinen kyllä hinnat alkaen mallina, mutta ehkä sitten joskus 20v päästä kun mazda toivottavasti herää ja äänieristää/vaimentaa autonsa.

        Luulisi se nyt japanilaiselle ylpeydellekin olevan kova paikka käydä vaikka i40:ssä toteamassa että halvemmallakin saa paremman äänieristyksen.


    • Autojen auto

      Kokemuksesta tiedän ettei Mazda oo nykyään sen äänekkäämpi
      kun moni muukaan auto, varsinkaan jos vertaa näihin valtamerkkeihin
      joita ostellaan eniten........
      Wolkkari ja Toyota ei oo yhtään sen hiljaisempi, ajakaa vaikka...........

      • Joonjoon

        Eipä ole sitten muissakaan kehumista, mulla on -11 mazda 6.


    • ei kestä

      etupyörän laakerit vaihtoon jo 70tkm:ssa.

    • Autojen auto

      Ajotyylistä on monesti kyse, miten autot kestää...

    • mazdakuski NAINEN

      mazda 6 vm 2002. ei oo ollut ei yhden yhtä isoa ongelmaa tähän mennessä. mitä nyt ilmastointi joskus vinkuu ihme ääniä mut tuskin mitään vakavaa. ite en varmaan koskaa enää tuu ostamaankaan mitää muuta autoa kuin mazdaa. mut oli hyvä lukee että mitä vikoja mahdollisesti tulossa autoon...saa nyt kuitenkaa nähdä tuleeko mitään ;) toivottavasti ei sen kummempia suurempia remppoja. lamppujen vaihdot sun muut nyt varmaan on ihan perusjuttuja mitä JOKAISELLE autolle pitää joskus tehrä. tuolla autolla varmaan huristelen ihan huoleta seuraavatkin yli kymmenen vuotta. zoom zoom vaan muilleki. mazda rules! ps. keskustelu meni joillakin immeisillä jo hävyttömyyden puolelle. hyvähän se on täällä anonyymisisti huudella toisille... pidettäs keskustelu asiallisena niin jokainen vois jopa saada oikeasti hyötyä näistä keskusteluista. terv. NAISKUSKI! ja pps. ihan oikeasti. jokaisesta autosta varmaan jossain vaiheessa saattaa jokunen ruosteläiskä helmaan tai jonnekin ilmestyä. on tää suomen ilmasto kuitenki aika haastavaa auton rungolle. kaikkea ei voi saada. ja autossa on ja tulee aina olemaan erinäisiä kuluja ja vikoja joiden kanssa pitää oppia vaan elämään. maailmassa ei toistaiseksi ole varmaan koskaan rakennettu autoa joka ei ilman huoltoja ja kuluja olis tähän päivään mennessä selvinnyt.

    • harZa11

      mazda 6 farkku vm.-03 2 litrasella koneella ollut kesästä -08 asti, ostettaessa oli 65tkm nyt 230tkm. tähän mennessä luotettavin auto ollut. mitään suurempaa vikaa ei ole tuona aikana ilmennyt paitsi ruoste, tosin sitä nyt on muissakin merkeissä..

      • harZa11

        vaan tulipas mieleen sittenkin yksi vika, ajovaloumpion säätömoottori kärähti joten joutu koko umpion ostaa koska ei pelkkää moottoria erikseen saanut. hinta 95e. mutta tämä ei nyt lompakkoa liikaa kuihduttanut


    • pakkanenveikö

      veivasitko valojen korkeutta eestaas 20 asteen pakkasella?
      no, siitäs sait

    • Ikuisesti Mazdamies

      Minulla on jostain -80 luvun lopulta lähtien ollut lukuisia Mazdoja 626 -> 6. Satojatuhansia km/auto en niillä ole ajellut. Ensimmäiset tietty olivat valmiiksi paljon ajeltuja, mutta henkilökohtaisen talouden kehittymisen myötä autot on tullut ostettua uudempina. Nyt käytössä 4/2006 pakasta vedetty M6 sedan. Aiemmin tuli kilometrejä joku 20-25.000/v, koko tämän yksilön ajan vain rapiat 10.000. Nyt mittarissa 116.000.

      Päätin muutama kuukausi takaperin, että ajan tällä vielä jonkun vuoden ja ruostesuojautin. Esitöiden (kuran pesu ym.) jälkeen kävin katsomassa ja aika vähän oli hiekkapuhallusta vaativaa ruostetta. Tässä autossa ainoa vika oli takuuaikana ikkunannostinten katkaisijan kontaktivika. Omista ovista toimivat, mutta toinen taka- ja pelkääjän ikkuna ei kuskin nappuloista. Tai ehkä viaksi voi luokitella myös etujarruissa ilmenevän hienoisen nykimisen kun jarrutta kevyesti. Tässä autossa ilmeni vasta takuuajan jälkeen - edellisessä ehdi korjauttaa takuuseen.

      Edellisessä mallissa (2002 ???) etupyörien laakerit vaihdettiin n. 70.000 km. Jossakin 626:ssa ohjaus vähän puolsi, jonka korjasivat huollossa (ja kun ratti meni siinä vinoon, laittoivat suoraan veloituksetta).

      Eilen vaihdatin akkuliikkeessä alkuperäisen akun uuteen - terveisiä vaan Sorinkadulle Tampereelle! Vaihtajalta kyselin, että eihän mitään tapahdu, kun navat irrotetaan ja järjestelmästä katoaa jännitteet. "Näitä on satoja vaihdettu, ei tartte mitään...". Ennen vaihtoa täysin moitteettomasti toimineen auton tyhjäkäynti sekosi vaihdon yhteydessä. Kun lähdin akkuliikkeestä muutaman sadan m:n päässä liikennevaloihin hidastaessani tyhäkäynti putosi lähes nollaan ja auto meinasi sammua. Ilmiö toistui hetken päästä ja useita kertoja toistaessani koetta. Puhelimen ääreen päästyäni tein liikeeseen välittömästi reklamaation ja sieltä tietysti todettiin, että ei ole mahdollista. Sovittiin, että menen sinne ja pannaan piuhat kiinni katsotaan "vikalista".

      Menomatkalla (moottori oli jo kylmennyt ja normaalitilanteessa tyhjäkäynti 1500/min) liikennevaloihin rullatessa tyhjäkäynti souti 500-1000/min väiliä. Ensimmäisenä perille päästyäni minut leimattiin valehtelijaksi ja huijariksi, joka yrittää saada moottoria remontiin heidän piikkiinsä tyyliin "vien auton renkaiden vaihtoon ja syytän moottorin rikkomisesta". Piuhat kiinni ja tietokone näyttää että ei mitään vikaa. Eikä tietenkään heidän mielestään voinut syntyä akun vaihdossa - "on satoja vaihdettu".

      Aikamme sanailtuamme lähdettiin koeajolle, jolloin mukaan lähtenyt näki tyhjäkäynnin soutamisen. Hän myöskin huomasi - pisteet hänelle - että soutaminen jatkui niin kauan, kuin auto liikkui, mutta loppui heti kun pysähtyi. Siinä ajellessa hän löysi googlesta vastaavan tapauksen ja korjaavana toimenpiteenä kymmenen minuutin tyhjäkäyttämisen, jonka aikana auto oppii käymään tyhjäkäyntiä. Konsti toimi ja auto on taas kunnossa.

      Tuo oppiminen uskoakseni edellyttää auton rakenteissa olevaa tietokonetta. Aiemmin mainitsemani sanailun yhteydessä minut suunnilleen leimattiin imbesilliksi, kun ääneen ajattelin autossa olevan jotain sellaista älyä, joka hukkuu, kun sähköt katkaistaan (viittaan alussa mainitsemaani). Veikkaan, että polttoaineen ruiskutuskaan ei osaa ilman tietokonetta säädellä itseään kylmän ja kuuman ja erilaisten kuormitustilanteiden vaihdellessa.

      Vika syntyi 100 %:lla varmuudella akun vaihdon yhteydessä. Vaihtajat suoraan syyttivät minua huijariksi, pysyivät kannassaan, että vika ei voinut syntyä akun vaihdon yhteydessä, eivätkä missään kohtaa myöntäneet oleensa väärässä saati pyytäneet anteeksi, vaikka löysivät netistä vastaavan tapauksen ja ratkaisun siihen.

      Jäin tuolle liikkeelle ikuisesti katkeraksi. Terveisiä Sorinkadulle Tampereelle!

      P.S. Merkkiliikkeessä olisi ollut 6-70,- kalliimpi. Olisivatkohan jotenkin tienneet. Tällä palstalla luin myös että ikkunoiden automatiikkaa (kaukosäätimellä saa kaikki ikkunat kerralla auki) pitää opettaa sähkökatkon jälkeen, ei nämä veijarit siitäkään mitään tienneet - tai vielä pahempi jos tiesivät, mutta eivät maininneet.

    • Ziis

      Mazda 6 -07 2.0 Wagon. Ostettaessa viime kesänä oli mittarissa 94 000km ja nyt 110 000km. Sadan tonnin huolto tehty ainoana "korjauksena" minun aikanani.
      Polttimot saa vaihdettua itse. Apparin puolelta saa vaihdettua konehuoneesta käsin. Kuskin puoli onkin tiukempi paikka, eikä omat kädet sinne taipuneet, joten ratti linkkuun, muutama ruuvi etulokarista irti ja sitä kautta olikin helppo homma. Ei vienyt kauaa.

      Ohjaus puoltaa hieman oikealle. Ei kuitenkaan häiritsevästi. Meneepähän ojaan eikä vastaan tulevan tukkirekan alle jos nukahtaa rattiin ;)

      Äänieristys tai sen huonous pisti korvaan. Kaikkeen tottuu toki, mutta onhan se rengasmelu aika infernaalinen verrattuna edelliseen V70 tai sitä edeltäneeseen Bmw 328:n...

      Mazda on ensimmäinen japanilainen autoni, mutta tuskin viimeinen. Äänieristyksestä huolimatta kelpo peli ajella ja mieluummin jatkossa Mazda kuin Volvo. Uudehkoon Bemariinkaan kun ei ole varaa ;)

      Ei tuo Kutonen turhaan ole niitä palkintoja aikanaan kahminut.

    • Kutonen täällä

      Mulla 2008 kutonen nyt ollut liki vuoden verran. 2.0kone ja ajettu liki130tkm.
      Ihan täysin tyytyväinen en ole.
      Eli vikoja tai ainakin häiritseviä juttuja on muutama. Vaihtaessa kytkin nytkäyttää/ravistaa hieman.
      Sit takaovien molemmat tuulihaat rikki eli ovet ei pysy auki. Onko korjausehdotusta? Saako uusia ja mistä?
      Sähköikkunat toimii ja välillä joku ikkuna ei toimikkaan.
      Ruosttetta sisälokasuojien alla mutta tuo ei haittaa kai vielä vuosiin mitään. Jarrut laitettu ja startti melkein uutena.
      Äänieristys melko huono ja auto omasta mielestä vähän pökkelö ajaa taajamassa. Maantiellä menee kun juna ja kone just sopivan puhdikas mun käyttöön.
      Pikkuvikoja mut kai mä melko tyytyväinen oon.

    • rape11

      Minulla vuoden 2006 Mazda farmari ja bensiini. Automaatti ja sen kanssa oli vaikeuksia. Vaihdoin siihen suodattimen ja useaan kertaan öljyt, koska pääsi lauhdutin rikkoontumaan.
      Uusi jäähdytin, jonka itse asensin, kova työ.
      Sen jälkeen toimi normaalisti jonkin aikaa. Siten huomasin että tuuletin alkoi pyörimään normaalia herkemmin.
      Sitten teki sen, että koko moottori lakkasi käymästä, siis tuuletin. Huom! on ilmastointi ja molemmat fläktit yleensä toimivat yhtä aikaa. Nyt ei kumpikaan. Missä vika.

      • kdslfdksklsjkl

        Irrota tuulettimien sähköliittimet ja kokeile hyppyjohdoilla suoraan akulta, lähteekö tuulettimet pyörimään. Jos ei lähde niin vika on selvä, tuulettimen moottori paskana.
        Jos moottorit pyörii, irrotetun johdon päästä voisi virtakynällä testata myös tuleeko sinne asti virtaakaan, laittaa vaikka ilmastoinnin päälle jolloin ainakin ilmastoinnin tuulettimen kai pitäisi pyöriä.


    • 3-6

      4:s alla. 2 GH 6:sta, 1 BM 3 ja nyt GL 6. Yleisesti maalipinnan kesto on heikko, se korostui noissa ekoissa, joissa oli aika pieni maski ja alas kaartuva keula, kiveniskuista tuli pitkät naarmut. Toinen ongelma on jarrujen juuttuminen varsinkin takana, palojen käyntivälys on liian pieni. BM jumitti koko ajan oikeaa takajarrua ja ongelma poistui vasta Brembon paloilla, samalla autoon tuli jarrut. Orkkispalat eivät pure kunnolla. GH:ssa pyyhkijän sulat jäätyvät lasiin talvella, eka pyyhkäisy pakkasella on hermoja raastava. GH:n ohjaus on liian nopea, ei kannata ihailla maisemia. BM ja GL automaatti-ilmastointi ei anna yhtään ilmaa tuulilasille, jos joku muu suunta on käytössä, tietyissä oloissa tuulilasi huurtuu, paha juttu pimeällä kun kohtaa ekan vastaantulijan. GH halogeenit onnettomat, FL kääntyvät xenonit muuten hyvät, mutta oikealle pientareelle ei tule tarpeeksi valoa lähivaloilla, sama vaiva myös GL:n kääntyvissä LEDeissä. BM bixenoneissa jäi joskus talvisin pitkät päälle, kosteutta umpioissa tms. GL ajettu vasta 14 tkm mutta tuntuu luokkaansa paremmalta kuin aiemmat, joilla mentiin 200 tkm kullakin. Kaikki siis dieseleitä. Helkkarin hyviä kumminkin olleet, ylimääräisiä pajakäyntejä tullut vain BM:n kunnolla nalkanneen takajarrun sekä sen moottorissa olleen nokka-akselivian takia ja kahden elukkakolarin takia. Löpöä paloi noilla GH-kaksosilla noin 6 sadalla, BM veti 5,1 ja GL näyttää automaattilaatikkonsa takia imevän 5,6, tosin koneessa on yli 200 hummaa tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe